Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Gezellig! Ik schrijf ook nog mee op een fb groep met een paar meiden van dit forum maar ik vind het wel leuk nog wat meer te kunnen delen/vragen etc.

Onze dochter is 9-2 geboren en nu dus 3,5 week oud.



@bloempje hoe gaat het bij jullie? Ik vind 1 kind soms al pittig, hoe is dat met twee? Wel heel leuk trouwens, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Gefeliciteerd!

Ik heb 23 januari een zoon gekregen, geen februari dus, en ook een zoon van net twee! Onze zoon is nu 6 weken.

Jullie kleintjes zijn dus een paar weken jonger.
Alle reacties Link kopieren
.
octaviana wijzigde dit bericht op 17-08-2017 19:17
96.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik schrijf graag mee. Mijn zoontje is nu 2 weken oud en heeft een broer van bijna 3 en zus van bijna 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook leuk om mee te schrijven. Heb een dochter van een week oud :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is van eind januari, maar ik zou graag meeschrijven. Hij is nu bijna 6 weken oud en ons eerste kind.
Mijn dochter is van 30 januari, mag ik mij ook aansluiten? Ik zou het wel leuk vinden om verhalen en ervaringen uit te wisselen met mensen die een baby van ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Vandaag is mijn meisje 5 weken oud, ze is ons eerste kind.
Gezellig! Leuk dat jullie mee willen schrijven. Ik kan de titel niet meer aanpassen naar januari, jammer.



@le-lies. Hoe ervaar jij het met twee kinderen?



Dochter is morgen drie weken oud. Een valentijnsbaby! Erg druk met twee kinderen als er nog geen ritme te bekennen is. Ik ervaar het wel als minder overweldigend nu. Van 0 naar 1 kind vond ik lastiger dan van 1 naar 2.
Hoe is de bevalling van iedereen gegaan? allemaal goed verlopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee, ik heb een zoontje van 2,5 weken en een zoon van 2 jaar.
Onze zoon is van 17 februari :-). Mijn bevalling liep niet volgens plan en eindigde in een keizersnede maar ik kijk er wel met een positief gevoel op terug.
Vervelend mn, hoe heelt de wond? Door een laagliggende placenta had ik een verhoogde kans op een keizersnede en moest ik in het ziekenhuis bevallen (wilde graag thuis). Het is me heel erg meegevallen, fijne gyn en verpleegkundige en alles verliep uiteindelijk goed op de natuurlijke manier. Wel een beetje gescheurd doordat ze haar arm naast het hoofdje had toen ze er uit kwam maar ik voel de hechtingen al nauwelijks meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ervaar hetzelfde als jij Bloemje188. Van 0 naar 1 was veel ingrijpender, maar wel druk eerst met twee. Ons kleintje is nu 6 weken en ik merk dat het nu alweer makkelijker gaat.

Dit keer ook een vlotte en goede bevalling gehad, in tegenstelling tot de eerste bevalling. De oudste van 2 jaar kan sinds de komst van z'n broertje wel erg ondeugend/vervelend zijn, wat hij eerder veel minder had.



Geef je borstvoeding of flesvoeding? Gaat dat een beetje goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ingeleid op mijn verzoek vanwege een hele heftige zwangerschap en dat ik het gewoon niet meer aankon. Het was een heftige maar vlotte stort bevalling. Ik ging in 1 wee van 2 naar volledige onstsluuting en daar was hij. Gelukkig voel ik me al stukken beter en gaat het met iedereen goed. Ik vond de steun vanuit het ziekenhuis erg tegenvallen. Ik had op een gegeven moment zuurstof tekort en toen gingen ze pas een beetje me door de weeën praten. Mijn man was er toen niet omdat hij niet mee mocht voor de ruggeprik. Maar al met Al ben ik blij dat onze uk er is en we nu compleet zijn.
Klinkt heftig christina, hoe gaat het nu met jullie?



Wat geven jullie voor een voeding? Ik geef borstvoeding en dat valt me nog best tegen. Ik heb twee borstonstekingen na elkaar gehad en heb nu weer voor de tweede keer spruw op mn tepels. De tong- en lipriem van haar waren te kort dus die zijn geknipt. Zij groeit heel goed op de bv en ik maak me ook geen zorgen of ze genoeg krijgt. De voedingen zijn alleen soms heel vaak en lang waardoor ik erg moe word en nergens aan toe kom. Ik heb een hele fijne lactatiekundige en op haar advies gaan we nu een afspraak maken bij een osteopaat.
Wond heelt goed volgens mij.



Ik geef ook borstvoeding en heb gister lactatiekundige gemaild voor consult. Zoon drinkt kort en het zorgt wel voor pijnlijke tepels maar krijgt wel genoeg binnen volgens mij. Mijn moeder zei dat zoon kort tongriempje leek te hebben dus ben benieuwd naar mening lactatiekundige.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit graag aan! Mijn zoontje is geboren op 13 februari en het lijkt me fijn om ervaringen uit te wisselen!
Wow Cristina, waarom mocht je man niet bij je zijn met de ruggenprik? Mijn man stond toen gewoon voor me terwijl ik zijn handen fijn kneep om de weeën op te vangen.



Ik ben blij om te lezen dat er meer moeders bv geven niet direct leuk vinden. Ik heb aan beide kanten kloven gehad, aan 1 kant gingen die kloven ontsteken en iedereen bleef maar zeggen dat de bv zo goed ging. De melkproductie wel ja, maar ik zat vaak wel te janken tijdens het drinken aan die kant. Maar inmiddels vind ik het wel leuk om te doen, al vind ik het vaak wel een knoeiboel.



Doen jullie al aan tummytime? Ik lees overal dat dat al moet maar mijn dochter ligt echt niet graag langer dan een minuut op haar buik.
quote:MN-- schreef op 07 maart 2017 @ 09:25:

Wond heelt goed volgens mij.



Ik geef ook borstvoeding en heb gister lactatiekundige gemaild voor consult. Zoon drinkt kort en het zorgt wel voor pijnlijke tepels maar krijgt wel genoeg binnen volgens mij. Mijn moeder zei dat zoon kort tongriempje leek te hebben dus ben benieuwd naar mening lactatiekundige.Dochter drinkt ook kort, maar wat is kort? Tegen mij zeiden ze dat 10 minuten per borst in principe voldoende is, dat het daarna toch spelen wordt ipv drinken. Bij mij helpt de rugbyhouding goed tegen pijnlijke tepels, in de Madonnahouding helpt het om een extra kussen onder de ondersteunende arm te leggen. Misschien helpt dat bij jou ook?
quote:catherinah schreef op 07 maart 2017 @ 11:18:

[...]





Dochter drinkt ook kort, maar wat is kort? Tegen mij zeiden ze dat 10 minuten per borst in principe voldoende is, dat het daarna toch spelen wordt ipv drinken. Bij mij helpt de rugbyhouding goed tegen pijnlijke tepels, in de Madonnahouding helpt het om een extra kussen onder de ondersteunende arm te leggen. Misschien helpt dat bij jou ook?

Zoon drinkt soms maar 5 minuten. Maar ga hem vrijdag gewoon weer wegen bij inloop cb om te kijken hoeveel hij in een week aankomt. Rechts is tepel bij Madonnahouding altijd vervormd. Rugbyhouding is inderdaad fijner. Links geeft geen vervormde tepel maar ook minder melk denk ik.

En ik geef maar 1 borst per keer, anders gaat hij spugen.
quote:MN-- schreef op 07 maart 2017 @ 11:24:

[...]



Zoon drinkt soms maar 5 minuten. Maar ga hem vrijdag gewoon weer wegen bij inloop cb om te kijken hoeveel hij in een week aankomt. Rechts is tepel bij Madonnahouding altijd vervormd. Rugbyhouding is inderdaad fijner. Links geeft geen vervormde tepel maar ook minder melk denk ik.

En ik geef maar 1 borst per keer, anders gaat hij spugen.



(Met het risico dat ik nu de hele voeden op verzoek brigade over me heb ga krijgen)



Ik herken dit van toen dochter net thuis was uit het ziekenhuis. Daar kreeg ze om de 3 uur voeding en vervormden mijn tepels niet. Thuis voedde ik op verzoek en dus veel vaker en toen was het altijd prijs. Toen ben ik gaan proberen of ze misschien ergens anders om huilde en gewoon gaan knuffelen ipv direct de borst geven. Vaak helpt dat ook een drinkt ze even later wel langer, spuugt ze niet en is mijn tepel niet vervormd.



Ik zeg niet dat dit ook de oplossing voor jou is, maar bij mij scheelde het wel in de pijn.
quote:catherinah schreef op 07 maart 2017 @ 13:47:

[...]





(Met het risico dat ik nu de hele voeden op verzoek brigade over me heb ga krijgen)



Ik herken dit van toen dochter net thuis was uit het ziekenhuis. Daar kreeg ze om de 3 uur voeding en vervormden mijn tepels niet. Thuis voedde ik op verzoek en dus veel vaker en toen was het altijd prijs. Toen ben ik gaan proberen of ze misschien ergens anders om huilde en gewoon gaan knuffelen ipv direct de borst geven. Vaak helpt dat ook een drinkt ze even later wel langer, spuugt ze niet en is mijn tepel niet vervormd.



Ik zeg niet dat dit ook de oplossing voor jou is, maar bij mij scheelde het wel in de pijn.Op verzoek is hier meestal elke 2,5 uur, dus niet veel vaker. Ik leg zoon ook pas aan als knuffelen niet werkt of hij duidelijk aan het smakken is. Toen ik net thuis was uit ziekenhuis liet hij er wel 3 uur tussen, dus komt vast weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond bv met name in het begin niet leuk. Had het gevoel alsof ik er niet aan kon "ontsnappen", het komt toch iedere keer op mij neer. Nu heb ik er iets meer handigheid in, dat maakt het wel fijner. Soms meldt ze zich ieder uur, maar soms laat ze er ook 4.5 uur tussen zitten. Ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is!



Vind het alleen zo sneu dat ze zo'n last kan hebben van krampjes. Lijkt dan wel alsof niks helpt :(
Alle reacties Link kopieren
De rugbyhouding heb ik bij de eerste nooit onder de knie gekregen (bijna een jaar borstvoeding) en is me nu bij mijn tweede ook nog niet gelukt. Mijn zoontje spuugt ook best veel, en nu nog meer omdat hij veel last heeft van een verstopt neusje. Zo zielig, en behalve neusspray mag je zo'n kleintje er nog niets voor geven,



Tummytime is geregeld op de buik leggen denk ik? Dat doe ik eigenlijk ook niet. Wanneer ik hem rechtop tegen mijn schouder houd zie ik wel dat hij al echt probeert zijn nek recht te houden en soms iets te volgen of te bekijken, een lamp of iemand die voorbij loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven