Lijf & Lijn alle pijlers

Oh nee, mijn haar!

11-05-2007 10:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vlammend en vurig rood haar wilde ik. Dus ging ik naar de kapper met deze mededeling. Ik kom thuis (bij de kapper was het mooi!), en mijn haar is Aubergine. Dit was dus niet de bedoeling. Gelukkig, of minder gelukkig, is het een kleuring die er na 24 wasbeurten uitgaat. Het staat me gewoon niet, ik heb meer met warme kleuren. Heeft er iemand tips om dit proces te versnellen?Het leek me niet zo’n goed idee om er nog een kleuring overheen te knallen, aangezien ik ook al een krulletje heb.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de kapper misschien?
Alle reacties Link kopieren
Die wilt er koperblond overheen doen, maar dan droogt het zo uit. Dat wil ik liever niet. Heb ik zo'n bos stro op mijn hoofd straks.
Alle reacties Link kopieren
Aubergine is toch juist een hele warme kleur? Maar als je vlammend rood wilde kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent.



Antiroosshampoo gebruiken schijnt je kleuring sneller te laten vervagen. Iedere dag wassen helpt natuurlijk ook (de combinatie vast nog meer). Wel goede conditioner gebruiken en maskertjes, om je haar te verzorgen na al dit geweld.
Alle reacties Link kopieren
Aubergine valt onder de koele tonen.
Alle reacties Link kopieren
Heb de volgende tip eens gehoord (nooit geprobeerd echter): spoelen met azijn, dan gaat de kleurshampoo er sneller uit. Ben wel bang dat je met dat aubergine-kleurtje misschien een hele vale kleur overhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ermee terug gaan. Aubergine is zeker niet vlammend, dus gewoon mee terug gaan.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Die wilt er koperblond overheen doen, maar dan droogt het zo uit. Dat wil ik liever niet. Heb ik zo'n bos stro op mijn hoofd straks.
Als ze er nou gewoon n kleurspoeling over heen doet dan, lijkt me dan toch minder schadelijk voor het haar.



Belabberd hoor als je bij de kapper aangeeft wat je wilt en vervolgens kom je met iets anders thuis.
Alle reacties Link kopieren
zeker niet nog een keer laten verven...ik zou het er idd met azijn en antiroosshampoo een beetje uit proberen te krijgen en na een paar weken met een andere kleur er overheen, desnoods laat je het dan wat korter inwerken zodat het niet zo slecht is voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
Teruggaan naar de kapper, als je felrood wil en je komt met diep paars thuis....

Hij kan het ontkleuren (niet heel gezond, maar een keertje kan geen kwaad als je goed conditioner en maskertjes gebruikt. tip: als je je gewone conditioner of cremespoeling een half uurtje laat zitten, werkt het net zo goed als een maskertje) en alsnog in de gewenste kleur verven. denk wel dat je een middagje kwijt bent. Als je maar niet betaalt, zijn fout toch?

Als je er nu een spoeling overheen gooit wordt het nog donkerder en zul je toch een keer moeten ontkleuren als je het uiteindelijk weer eens felrood wil hebben...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik was nog niet klaar...

even een mythe over spoelingen en haarverf uit de wereld helpen...



tegenwoordig is een spoeling bij de kapper geen kleur die er na 10 weken weer uit is, het is hetzelfde als verf, maar bevat geen peroxide en veel verzorgende bestanddelen.

Haarverf is de laatste jaren ook heel goed geworden, veel vitaminen en verzorgende bestanddelen

eigenlijk is er bij de kapper dus geen verschil meer tussen.

het enige dat slecht is, is keer op keer blonderen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren




Nope, aubergine heeft een paarstint en dat is absoluut niet warm. Als je bleek bent, oog je daar echt ziek mee. Ik heb alle kleuren rood gehad en een roodbruine/kastanjerode tint oogt veel en veel warmer. Altijd goed naar de kleurkaarten kijken en dit euvel uitdrukkelijk melden. En je niet laten omlullen door de kapper, de zogenaamde hippe types proberen je veel te vaak te paars- of oranjetinten aan te smeren.







Oh, kun je wel zien dat ik geen verstand heb van kleuren;)

Ik heb auberginekleur op mijn voordeur gesmeerd, en vond het daar een mooie warme kleur lijken, vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven