Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
@ Saartje dit staat in de openingspost

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

Zo blijft het voor ons overzichtelijk om vrij makkelijk de tabel bij te werken.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe werkt dat dan in de praktijk, waar ga ik naartoe?
Die gegevens kun je mailen naar samenflinkafvallen.



Miesje, ik heb een hele verzameling recepten aangelegd die ik als PDF heb gedownload van Smulweb. Soms is het een volkomen mislukking, maar ik heb er al flink wat heerlijke recepten gevonden. Ik had deze week weinig inspiratie, dus ik doe een herhaling van vorige week: ijsbergsla, bloemkool, zalm en een sausje. Morgen uit eten bij de Italiaan en donderdag en vrijdag moet ik nog bedenken (zo'n gebrek aan inspiratie dus).



Vandaag een zelfoverwinning. Het ging niet zo lekker op het werk vanochtend en ik was wat verdrietig, net op een dag dat het markt is en er een stroopwafelkraam staat. Erger nog, ik moest er langs op weg naar de Mediamarkt. Heeeeel even gedacht: ik ben zielig dus stroopwafel, maar ik heb het niet gedaan! Ik ben nu braaf fruit aan het eten.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! Ik heb me vandaag tegoed gedaan aan een paashaas van de kids (schaam). Verder nog geen paasei gehad dus op zich heel braaf :-) Straks flinke bord stamppot vol scheppen en hopelijk dan vanavond geen zin in lekkers.
Alle reacties Link kopieren
Wauw een nieuw topic!
She Believed she could, so she did.
Goed bezig Izzy Knap!



Iselin In ieder geval goed dat je de paaseitjes links hebt kunnen laten liggen. Denk dat vullend avondeten al een heel stuk helpt bij de snaaidrang inderdaad!



Saartje, dit topic is geopend door samenflinkafvallen. Als je de openingspost bekijkt, zie je naast de forumnaam 'samenflinkafvallen' een pijltje naar beneden staan. Klik je daar op, dan kan je kiezen voor het sturen van een privebericht. Die moet je hebben! Je kan echter alleen priveberichten versturen als je die optie aan hebt gevinkt bij je eigen instellingen geloof ik, dus daar misschien eerst nog even naar kijken. Hopelijk is het zo duidelijk!



Hier alles oké. Ik heb vandaag een heerlijk geurtje voor mezelf gekocht als beloning voor een goede eetweek. Ik heb besloten om de beloningen niet meer te koppelen aan gewicht, maar aan netjes eten (aan mijn eigen afspraken/doelen houden). Dus voor de komende 6 weken heb ik allerlei leuke beloningen bedacht. Voorheen stelde ik me wel beloningen in het vooruitzicht maar sloeg ik die doorgaans toch weer over als ik het doel bereikt had omdat het dan als 'overbodige luxe ego-uitgaven' voelde ofzo, maar nu ga ik heerlijk genieten van de luxe Hoe gaat het met de rest? Single, je gesprek al gehad?
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 18:57
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
@Saartje ik probeer even onder dit account uit te leggen. Zoals Izzy en Piony al schrijven. Je stuurt een PB naar dit account waar ik nu mee typ met de volgende gegevens.

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



Zoals je de eerste keer ook heb gedaan toen jij je aanmeldde.
Iselin ook leuk mini beloningen



Takkentrol lekker bezig!!



Hier heftig gesprek gehad vanmiddag die werkt nog wel even door
Takkentrol, heerlijk hè, dat zonnetje! Maakt bewegen direct veel aantrekkelijker ook Ik heb trouwens J'adore van Dior gehaald



Heftig gesprek dus Single? Dat lag natuurlijk wat in de lijn der verwachting, maar heeft het wel wat kunnen helpen?



Hier grote snaaizin opeens Heb net maar een blokje chocola en wat kwark genomen (en vervolgens snel m'n tanden gepoetst, wie weet helpt dat ;))...
Piony hoe komt dat die snaai zin?



Ja was heftig gesprek maar luchte ook enorm op . Deze week ligt ook niet de focus op het afvallen maar herstellen hier van. Snoep ook meer dan normaal.
Fijn dat het opluchtte! Denk dat het heel verstandig is dat je je aandacht nu bij je emotionele herstel houdt, anders maak je het wel heel erg zwaar voor jezelf. Hopelijk kan je een beetje lief zijn voor jezelf



Geen idee waar de snaaizin vandaan kwam trouwens. Misschien dat m'n avondeten niet afdoende vulde? Ik probeer dat een beetje te minderen (eet verhoudingsgewijs s avonds altijd erg veel, denk dat het logischer is dat dat zwaartepunt wat meer midden op de dag ligt, dus probeer dat wat te verschuiven). Maar het was niet echt trek hoor, want op zich heb ik genoeg gegeten. Na de kwark niet meer gesnoept gelukkig. Zo ook maar gewoon vast naar bed ;)
Fijn dat het gesprek opluchtte Single.



Ik mag van mezelf af en toe best wat lekkers (vanavond bv. een lekker toetje bij de Italiaan) maar juist niet op moeilijke momenten, want dat emo-eten moet eruit. Niet dat ik de illusie heb dat je dat helemaal af kunt leren, maar ermee om leren gaan is al heel wat.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 18:58
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Euh, bij nadere lezing wel

Tweede aanwijzing dat ik vanochtend nog niet helemaal wakker was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer van de partij!



Welkom @ Jilzzred! Ik doe ook trainingen via Youtube, trekt mij veel meer dan een sportschool. Je bent in ieder geval goed begonnen.



@ Piony, als die groepslessen voor jou werken is dat natuurlijk ideaal. Fijn dat je je er in ieder geval prettig bij voelde.



@ Vevana, Wat ben jij veranderd en wat ben je een mooie vrouw! Ik vind het ook heel stoer van je dat je die foto's gewoon durft te delen. Erg leuk om te zien, ben speciaal voor jouw plaatjes even naar het andere topic gegaan



@ Izzy, je bent een geweldige doorzetter, weet je dat? (Nu geen nee zeggen )



Hier gaat het wel oké. Niet geweldig, maar ook niet slecht. Ik heb in niet zo veel dingen zin, dus in plaats van zilvervliesrijst eten we vandaag pasta gemaakt van 100% zilvervliesrijst. Sausje van sojaroom, tomaten(puree), broccoli en tonijn in water. Hier eten we trouwens wel vaak friet, maar uit de airfryer met olijfolie en vaak ketchup zonder suiker. Daarnaast natuurlijk nog vlees (vaak kipfilet, varkensfilet) en groente (broccoli, sperziebonen, paprika). Pasta keert dus ook regelmatig terug, ofwel bolognese of een roomachtige saus. Ik probeer nu vaker zilvervliesrijst klaar te maken, maar ik ben gewoon niet zo gek op rijst. Eet liever pasta, aardappelpuree en friet Wat dat betreft zijn die gezonde pastasoorten echt een uitkomst.
-
Ammennooitniet kan het je helpen een lijstje maken met gezonde dingen die je lekker vind? Zodat je altijd keuze heb ook al heb je even wat minder trek of iets.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 18:58
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 18:59
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Takkentrol super bezig
takkentrol, you go girl!



Tnx Piony. Gisteravond genoten van een etentje, vandaag weer braaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Izzy, hopelijk heb je ervan genoten! Af en toe een etentje moet inderdaad kunnen.



Ik heb er zelf heel erg last van dat ik in de weekenden verkeerd eet en daardoor m'n verloren kilo's er naar mijn idee weer aan eet. Ik blijf heel erg schommelen. Hoe doen jullie dit in de weekenden?
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:00
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik moet vanavond binnen 45min een gezonde maaltijd bereiden en opeten. Hebben jullie toevallig tips?
Alle reacties Link kopieren
Ammenooitniet: wat een lief compliment!

Ik wou de link er nu eigenlijk afhalen, want buiten jullie hoeft niemand die foto's te zien... maar het lukt me niet, kan het bericht niet meer bewerken precies

En ik ken dat, eet zelf ook liever pasta of aardappelen dan rijst. Staat hier ook niet zo vaak op de menu.



Single: fijn dat het gesprek deugd deed. Nu inderdaad even het afvallen op een lager pitje zetten en verder herstellen. Komt goed.



Iselin: haha dat zou mij ook zo kunnen overkomen, die paashaas opeten.

Ik heb gisteren paaseitjes gekocht, van die kleintjes. "Voor de kinderen" ahem.



Izzy: dat is inderdaad de truc he, jezelf af en toe iets toestaan maar niet om emotionele redenen. Mij lukt dat nog niet altijd.



Takkentrol: wauw jij bent inderdaad echt goed bezig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven