Lijf & Lijn alle pijlers

Plan voor thuis

18-04-2007 11:21 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die thuis trainen en zo ja hebben jullie een plan ? Zo ja wat doen jullie, Wat voor oefeningen en hoeveel bewegingen enzo. Ik wil strakker worden maar sluit me niet meer aan bij een sportschool.

Ik denk ik vraag eens hier. Ik post hem ook bij lijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar de dvd's van billy blanks besteld en ik moet zeggen dat dat een goed plan was. Je moet wel discipline hebben, en soms doe ik weken niets, maar over het algemeen is het prima in te passen in een klein tijdsbestek en is mijn conditie omhoog gegaan.
Alle reacties Link kopieren
hey het zelfde hier, ik sluit me ook niet meer aan bij een sportschool !



sinds een paar weken probeer gewoon veel lopend te doen ! en s ávond onder het kijken van goudenkooi eerste kwartier op step apparaat ! en de laatste kwartier doe ik buikspieroefeningen en ja je moet er echt discipline voor hebben daarom heb ik een programma gekozen waar ik gewoon naar kan luisteren ( en stiekem leuk vind :D ) en dat is dan een teken voor mij is om met me luie reet van de bank te gaan ;-)



succes !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaar of 2 een hometrainer (fiets) en na een klein jaar (zo'n maand of 8-9) was ik 18 kilo kwijt.

Ik fiets nog zeker zo'n 4 keer per week op mijn hometrainer, tijden gtst of een ander tv programma anders gaat de tijd heel langzaam.

Je moet er wel de dicipline voor hebben. En ik heb ook een hekel aan de sportschool en dit werkt perfect voor mij!!!
Alle reacties Link kopieren
ik heb de dvd's van yoga booty ballet. als er niemand thuis is of als de hele familie ligt te slapen, gaat moeders lekker meedansen. Ik vind het heerlijk. maar ik heb nu echt niet het idee dat ik er strakker van word. ik doe alleen de

"dansjes", de yoga-oefeningen doe ik niet, daarvoor in de plaats begin ik al 15 jaar lang keer op keer met callanetics. Het is gruwelijk saai, maar ik merk wel verschil. Vanwege een operatie heb ik nu er nu al tijden  niets aan gedaan, ik merk aan mijn kleding dat het tijd wordt om het weer op te pakken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus mijn tigh trainer die ik complementair gebruik. Fietsen is subliem voor het lijf, maar ik heb deze lente nog niet veel gefietst.

En verder train ik met gewichten.

Twistoefeningen (je weet wel "let's twist again") geven op termijn een mooie fijne slanke taille.

Callanatics zijn idd saai maar zeer doeltreffend, ik doe soms bepaalde oefeningen. 

Mijn lichaam is zeer goed in shape, fijn zandlopermodel zeg maar, de heupen niet breder dan de schouders, slanke taille. 

Mijn probleemzone begint net onder mijn zitvlak, dijen en bovenbenen zeg maar.  Als ik te veel zondig (met paaseieren bijvoorbeeld :D) dan zie je het daar, een beetje dikker en beginnend cellulitis. Tot nu toe ben ik er steeds in geslaagd om met oefeningen (met grote dank aan de fiets !) alles terug slank en glad te krijgen, voor mij het bewijs dat oefeningen zeker hun nut hebben (en stoppen met snoepen ook !)  Een opzwepend muziekje à la Shakira maken de oefeningen véééél leuker.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen wat Callanatics is???

Heb echt geen idee....
Alle reacties Link kopieren
Callanetics is a kind of Body shaping produced by Callan Pinckney. A Callanetics course consists of 30 exercises fulfilled each in 1 hour, involving deep muscle work. Taking a position, one must retain it while making small one inch movements and flexes for 60-100 seconds. Exercises are developed to involve as many muscles as possible. Callan Pinckney says that one hour of Callanetics is equal to 7 hours of classical gymnastics or 24 hours of aerobics. The callanetics routine is available in both video and book format and claims dramatic results in as little as nine sessions



Ik heb al zo'n 10 jaar het boek....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus een thigh trainer en ik loop veel met mijn hondje.

Ik fiets nooit meer heb geen fiets.

Hoe lang fiets jij dan als je fietst ?

Ik zit er wel aan te denken er weer 1 te kopen.

Verder heb ik dus een laagje vet op mijn buik waar ik me kapot aan erger. Ik denk niet dat ik af hoef te vallen. Dat zei ik altijd maar ik denk dat het voornamelijk steviger maken is.

Wat ik me alleen afvraag wat ik altijd hoorde is dat je je buikspieren wel kan trainen maar dat dat vet laagje blijft.

En welke oefeningen moet ik doen en hoe veel keer enz.

Ik wil niet als een gek gaan cardioen want dan zijn mijn borsten weer pleite en mijn kont en dat wil ik niet.

Jullie doen best nog wel veel als ik zo lees
Alle reacties Link kopieren
meestal fiets ik zo'n uur, maar soms ook 3 kwartier of anderhalf uur, ligt eraan hoeveel zin ik heb of hoeveel tijd ik heb.

En dat dan zo'n 4 a 5 keer per week, heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik train ook een paar keer per week thuis (dans met gewichtjes) en fiets daarna een half uurtje op hartslag voor vetverbranding.

Is er hier iemand die ervaring heeft met spinnen??

Ik weet dat dat een speciale fiets is ,maar....

dan bedoel ik eigenlijk dat er dan tijdens het fietsen ook oefeningen op de fiets gedaan worden ,is er iemand die mij over die oefeningen iets wijzer kan maken ,alvast bedankten succes allemaal.

groetjes Carla.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die "spint" vertelde mij dat het feitelijk om een moderne hometrainer gaat. Veel verschillende oefeningen zijn er niet, recht staan op op de pedalen, over stuur buigen, stuur "optrekken" maar dat kan je natuurlijk ook met een gewone fiets. Het bijzondere is de opzwepende muziek en de groepsgeest, je wil niet onderdoen voor je medecursisten en je gaat tot het uiterste.

Voor wat buikvet betreft : veel vrouwen hebben nu éénmaal te veel vet en dat krijg je soms moeilijk of helemaal al niet weg, zelfs niet met buikspieroefeningen (maar verbetering kan natuurlijk wel !). Ik weet dat ik een gelukkige uitzondering ben, ik heb geen grammetje vet aan mijn buik, ik blijf gewoon dooroefenen omdat ik het leuk vind en in vorm wil blijven. Ik maak trouwens heel snel spieren aan, daarmee dat ik zo graag spieroefeningen doe, denk ik, 't is altijd fijn om snel resultaat te boeken.  Trouwens fietsen is goed voor de armspieren, buikspieren en bil/dijspieren, een 2 à 3 keer per week gedurende een halfuurtje à 3 kwartier fietsen maakt al een wereld van verschil voor de beginnende sportieveling.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Belgenmoppie,



Wat leuk dat jij er zoveel plezier in heb, ikzelf moet me in periodes een beetje dwingen maar je heb gelijk hoor, een paar keer in de week maakt al een heel verschil dus,we houden het maar vol he.

Bedankt trouwens voor je reactie.

Groetjes Carla
Alle reacties Link kopieren
Ik mountainbike 1 x in de week ongeveer 1 of 1,5 uur. Dat vind ik heerlijk! Als ik het erg druk heb, bijv. met tentamens, dan doe ik het niet.



Verder werkt bij mij altijd: de warming-up die wij altijd bij het dansen doen (ik zit ook nog op dansen) die doe ik thuis ook. Dan pak ik een leuke uptempo cd en dan moet ik van mezelf bijvoorbeeld de eerste 4 liedjes trainen. Omdat het leuke liedjes zijn, is het ook leuker om te doen. En je stelt jezelf gewoon een soort grens door aan te geven hoeveel liedjes je moet.



Verder ga ik OVERAL met de fiets naar toe (ik heb ook geen auto haha). En dat scheelt ook echt wel.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kirsie,

als je je spieren wilt verstevigen zal je toch echt oefeningen moeten doen! Zoek eens op internet! Er zijn diverse sites waar oefeningen staan en soms hele schema's met uitleg en al!

Google eens op: "oefeningen thuis", "oefeningen billen" etc etc



Je komt dan echt van alles tegen zoals dit document en op deze site  www.fitness-island.com staan diverse oefeningen en allerlei info. De oefeningen betreffen ook oefeningen uit de sportschool maar met losse gewichten of een pak suiker kan de de arm oefeningen ook doen!  De oefeningen staan goed beschreven en onder het kopje fitness info staat algemene info
Alle reacties Link kopieren
Soms doe ik aan touwtjespringen, is zeer intensief en verder wandel ik vaak.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Daar heb ik wl wat aan.

Ik heb op de sites gekeken en het zijn handige sites.

Ik ga het 1 en ander proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er een Lidl bij je in de buurt zit maar daar hebben ze vanaf 30-4 diverse gewichten etc in te koop. Misschien zit er wat voor je bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van sportscholen en heb thuis mijn eigen gymzaaltje. Als ik fanatiek ben ben ik elke ochtend tussen 9 en 10 in mammas trainkamertje...Ik heb een crosstrainer, hometrainer en trilplaat die iik achter elkaar gebruik en een paar halters, inderdaad van de Lidl. Muziek op en een scorebord, boven de 20 kilometer mag ik met blauw schrijven...Lekker kinderachteig maar het motiveert. Net als die broek die ineens weer dicht kan...

Het voordeel van thuistrainen vind ik dat je elk moment kunt stoppen en dan toch thuis bent, je hoeft niet terug te fietsen... je bent altijd beschikbaar voor het thuisfront en je kunt even tussen het strijkgoed door een paar kilometers wegfietsen.
Alle reacties Link kopieren
Voor slanke en strakke bovenbenen :

Zoek steun aan een kast of tafel en ga volledig door de knieën, hou je rug goed recht.  20 x per sessie en probeer dagelijks een paar sessies te doen. Ik vind het absoluut geen leuke oefening  maar doeltreffend is ie wel !

Opgelet : niet aan te raden bij zwakke knieën/rug !
Alle reacties Link kopieren
ik doe twee keer in de week pilates (op mijn werk, met een personal trainer) , en verder loop ik thuis (of althans, om het huis ;0)) hard. zie steeds meer verbetering. :0)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven