Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren




Hadden ze maar doorgepakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 maart 2017 @ 14:49:

[afbeelding]



Hadden ze maar doorgepakt.Nou inderdaad hadden ze maar doorgepakt maar nee bang voor beelden van vechtende grenswachten en asieleisers dus riep Muti maar welkom welkom wir schaffen das..
quote:hollebollegijs schreef op 05 maart 2017 @ 23:30:

[...]





Ik ben homo ook een topper in de #leugensvooreenverblijfsvergunningOf 'Ik ben christen geworden'.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... -geven-vluchtelingen.html



Goed nieuws, landen zijn niet verplicht asielaanvragen in hun ambassades te behandelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 maart 2017 @ 16:38:

http://www.nu.nl/buitenla ... -geven-vluchtelingen.html



Goed nieuws, landen zijn niet verplicht asielaanvragen in hun ambassades te behandelen.



Niet alleen maar goed nieuws:



http://www.ad.nl/buitenla ... elingen-ophalen~a2afc31d/



Naar Estland en Letland willen ze niet:



http://www.hln.be/hln/nl/ ... ng-wil-naar-Estland.dhtml



https://ejbron.wordpress. ... orgereisd-naar-duitsland/
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2774 ... ten__.html



BOEDAPEST BOEDAPEST - Migranten die in Hongarije aankomen, zullen worden opgesloten in kampen langs de grens met Servië, de toegangsroute van de meeste vluchtelingen. Dat heeft het Hongaarse parlement besloten. Daarnaast zullen de grenscontroles worden opgevoerd en wordt een tweede grenshek aangelegd.



Ook de Europese Unie is bijzonder kritisch, maar daar trekt premier Viktor Orban zich niets van aan. Hongarije wordt belegerd, stelde de Hongaarse minister-president gisteren: „De EU maakt het ons alleen maar moeilijker, dus kunnen we alleen van onszelf op aan en zullen we zelf onze grenzen moeten verdedigen.” Migratie is een Trojaans paard voor terroristen, aldus Orban: „Dat is de realiteit en die kan je niet overschilderen met roze gekleurde praatjes over mensenrechtendromen.”
Alle reacties Link kopieren
quote:SRCNN14 schreef op 05 maart 2017 @ 20:29:

Ik zou het aantal liegende asielzoekers toch niet de kost willen geven... Zijn er veel meer dan je denkt en liegen in alle gradaties. Van 'mijn familie(lid X) is dood/vermist' tot 'ik ben analfabeet', 'ik ben 16 jaar', liegen over je vluchtrelaas of je (recente) woonplaatsen. Jammer, maar waar.



Klopt... en na het ontvangen van hun asielstatus en alle financiële benefits, gaan ze dan opeens op vakantie naar dat o zo gevaarlijke land van herkomst om die dode familie (die nog springlevend blijkt te zijn) op te zoeken...



En liegen over de leeftijd idem dito. Mannen en vrouwen die met droge ogen beweren 16 of 17 te zijn, terwijl ze al 25 zijn. En medische rapporten over hun lichamelijke ontwikkeling dat ook ondersteunen. Maar stug en strak volhouden dat ze toch écht 16 zijn...



Mensen die worden geïnterviewd door deskundigen. Bijvoorbeeld, ze zeggen geboren en getogen te zijn in Aleppo. En dan krijgen ze een gesprek met iemand die Aleppo als zijn broekzak kent. En dan krijgen ze simpele vragen, als: aan welke straat stond het politiebureau in Aleppo, en als je van de markt naar dat-en-dat winkelcentrum wilt, door welke straten en wijken kom je dan, enz. Kortom, simpele vragen die iedereen die in zo'n stad is geboren en getogen met zijn ogen dicht kan beantwoorden. Velen brengen er niks van terecht. Want ze hebben de stad waar ze claimen vandaan te komen, nog nooit gezien, laat staan dat ze daar geboren en getogen zijn. Maar op de één of andere manier trappen we erin, en die mensen lachen zich rot, want die zitten de rest van hun leven op rozen, op kosten van onze maatschappij. Ze krijgen een huis, ze krijgen een uitkering, ze krijgen toeslagen, enz.



Vind je het gek dat veel Nederlanders het inmiddels wel genoeg vinden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 19:24:

[...]





Klopt... en na het ontvangen van hun asielstatus en alle financiële benefits, gaan ze dan opeens op vakantie naar dat o zo gevaarlijke land van herkomst om die dode familie (die nog springlevend blijkt te zijn) op te zoeken...



En liegen over de leeftijd idem dito. Mannen en vrouwen die met droge ogen beweren 16 of 17 te zijn, terwijl ze al 25 zijn. En medische rapporten over hun lichamelijke ontwikkeling dat ook ondersteunen. Maar stug en strak volhouden dat ze toch écht 16 zijn...



Mensen die worden geïnterviewd door deskundigen. Bijvoorbeeld, ze zeggen geboren en getogen te zijn in Aleppo. En dan krijgen ze een gesprek met iemand die Aleppo als zijn broekzak kent. En dan krijgen ze simpele vragen, als: aan welke straat stond het politiebureau in Aleppo, en als je van de markt naar dat-en-dat winkelcentrum wilt, door welke straten en wijken kom je dan, enz. Kortom, simpele vragen die iedereen die in zo'n stad is geboren en getogen met zijn ogen dicht kan beantwoorden. Velen brengen er niks van terecht. Want ze hebben de stad waar ze claimen vandaan te komen, nog nooit gezien, laat staan dat ze daar geboren en getogen zijn. Maar op de één of andere manier trappen we erin, en die mensen lachen zich rot, want die zitten de rest van hun leven op rozen, op kosten van onze maatschappij. Ze krijgen een huis, ze krijgen een uitkering, ze krijgen toeslagen, enz.



Vind je het gek dat veel Nederlanders het inmiddels wel genoeg vinden?Ja, dat klopt. Maar er worden ook mensen geweigerd op basis van recente herkomst/geen zicht op werkelijk verblijf. Maar wat doe je met iemand waarvan je niet weet waar 'ie dan wel vandaan komt, of dat je weet dat het een Syriër is, maar niet uit Aleppo komt? Terugsturen kan niet, dus blijven ze toch hier. En als ze lang genoeg hier zijn, mogen ze misschien alsnog blijven...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 05 maart 2017 @ 18:14:

Liegende vluchtelingen er ook uitknikkeren. Kijk maar naar dat gedoe rondom dat liegende Voicekind Jean. Die familie geen status meer geven. En zo word er nog veel meer gelogen en bedrogen door die zielige geldzoekers.+10000
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:SRCNN14 schreef op 07 maart 2017 @ 20:48:

[...]





Ja, dat klopt. Maar er worden ook mensen geweigerd op basis van recente herkomst/geen zicht op werkelijk verblijf. Maar wat doe je met iemand waarvan je niet weet waar 'ie dan wel vandaan komt, of dat je weet dat het een Syriër is, maar niet uit Aleppo komt? Terugsturen kan niet, dus blijven ze toch hier. En als ze lang genoeg hier zijn, mogen ze misschien alsnog blijven...



En wie mogen dan de rekening betalen voor die mensen die alles aan elkaar verzonnen (om niet te zeggen: gelogen) hebben, en die hier, gewoon omdat ze navenant geen opleiding of capaciteiten hebben, niet aan het werk komen, en die dus de rest van hun leven, zonder ooit wat bijgedragen te hebben, in ons vangnet gaan leunen?



Nou, leuk hoor, dan, zo'n kleurrijke multiculti-wijk met 170 nationaliteiten erin, en leuk dat ze lekkere hapjes kunnen maken of af en toe een schoteltje koekjes bij de buren afleveren, maar ik vind het een verdomd dure hobby.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde Jinek volgens mij net over de migranten, die nu nog aankomen zeggen, dat toch iedereen wel wil dat deze worden opgevangen?!! (als ik het goed gehoord heb?) huhhh hoezo wil iedereen dat??!!. Ik ben voor opvang van oorlogsslachtoffers en niet voor opvang van gelukszoekers of van mensen die met een bootje in Italië aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 07 maart 2017 @ 23:44:

Ik hoorde Jinek volgens mij net over de migranten, die nu nog aankomen zeggen, dat toch iedereen wel wil dat deze worden opgevangen?!! (als ik het goed gehoord heb?) huhhh hoezo wil iedereen dat??!!. Ik ben voor opvang van oorlogsslachtoffers en niet voor opvang van gelukszoekers of van mensen die met een bootje in Italië aankomen.



Ik vermoed dat Jinek migranten en oorlogsvluchtelingen weer op een hoop veegt.

Op zich is er wel draagvlak voor oorlogsvluchtelingen maar nauwelijks voor economische migranten / gelukszoekers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Maar een oorlogsvluchteling die door 5 veilige landen trekt en per se naar een land wil met goede sociale voorzieningen, is dat nog een oorlogsvluchteling?



Onze Syrische buren zijn heel aardige mensen maar ze hebben zelf overduidelijk geld. Geld voor de bootovertocht en de reis met de mensensmokkelaars naar hier. Geld voor haar en de kinderen om in een hotel in Turkije af te wachten tot de gezinshereniging.



Een paar I pads, I phones, een megagrote flatscreen tv en een gigantische Amerikaanse koelkast in de keuken die overduidelijk niet van de kringloop komen.



Ik begrijp dat mensen vluchten en een zo goed mogelijk leven voor zichzelf willen. Dat is menselijk. Maar zolang de verschillen in opvang en wat mensen kunnen krijgen niet Europees gelijk getrokken worden, zullen landen als Zweden, Duitsland en Nederland het populairst blijven bij migranten, oorlogsvluchteling of economische vluchteling.
Alle reacties Link kopieren




Kaartje uit Trouw

Afghanistan



De witte gebieden worden gecontroleerd door het leger / regering.

Ruimte genoeg om asielmisbruikers terug te sturen.



Met zoveel veilige gebieden hoef je geen beroep te doen op een vluchtelingenstatus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Naar Afghanistan worden nou juist veel asielzoekers teruggestuurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 08 maart 2017 @ 14:13:

Naar Afghanistan worden nou juist veel asielzoekers teruggestuurd.Klopt en daar gillen ze in linkse kringen - zoals Joop.nl - moord en brand over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 maart 2017 @ 19:28:

[...]





Klopt en daar gillen ze in linkse kringen - zoals Joop.nl - moord en brand over.Ik word sowieso niet blij van Afghanen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 maart 2017 @ 14:10:

[afbeelding]



Kaartje uit Trouw

Afghanistan



De witte gebieden worden gecontroleerd door het leger / regering.

Ruimte genoeg om asielmisbruikers terug te sturen.



Met zoveel veilige gebieden hoef je geen beroep te doen op een vluchtelingenstatus.

Ik zou dat kaartje durven betwisten (maar LWJ is wel een betrouwbare bron), want het is niet zo zwart-wit als die kleurtjes het voorstellen. De overheid heeft vooral het noorden, westen en Kabul nog redelijk onder controle. Hoe meer naar Pakistan, hoe minder overheid en hoe meer de stammen/Taliban/IS het voor het zeggen hebben. Ik kan/wil geen oordeel geven of (delen van) het land nu veilig is (zijn) of niet, want dat is veel te complex en voor vele interpretaties vatbaar.



Veel asielzoekers uit Afghanistan proberen vooral uit te spelen dat ze uit subsidiar gebied komen, kwalificatierichtlijn art. 15C (binnenlands gewapend conflict), dat is dus geen vluchtelingenstatus. Klein verschil, want in principe kan je binnen 5 jaar makkelijker worden teruggestuurd met 15C dan met vluchtelingenstatus of 15A/B. Of de Europese lidstaten ook daadwerkelijk veelvuldig terugsturen is natuurlijk een tweede.



Daarnaast is er nog geen eenduidig Europees beleid inzake Afghanistan. Zo benoemt bijv. Nederland maar een handvol provincies/districten als zijnde onveilig gebied, België vindt dat ca. een tiental provincies onveilig zijn. Volgens mij wordt er wel gewerkt aan een eengemaakt beleid cf. 15C voor de hele EU, maar dat is helaas nog niet voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand het debat aan het kijken nu op NOS? Ergerlijke woorden van Jesse Klaver. Die denkt dat we Jan Alleman hier maar op moeten vangen.
Alle reacties Link kopieren
In zijn achtertuin
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 14 maart 2017 @ 22:03:

Iemand het debat aan het kijken nu op NOS? Ergerlijke woorden van Jesse Klaver. Die denkt dat we Jan Alleman hier maar op moeten vangen.



Slim van Rutte

Die lokt hem in de val Klaver kan niet terug krabbelen maar weet dat zijn standpunt niet populair is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat het nepnieuws is maar in de media word verteld dat er over een aantal decenia cirka 800 miljoen afrikanen naar Europa komen. En van Jesser K. Mag dit allemaal. Kom maar binnen met zn allen, plek en werk zat.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 16 maart 2017 @ 22:21:

Ik hoop maar dat het nepnieuws is maar in de media word verteld dat er over een aantal decenia cirka 800 miljoen afrikanen naar Europa komen. En van Jesser K. Mag dit allemaal. Kom maar binnen met zn allen, plek en werk zat.



Ja, ik geloof dat ze dat dan weer heel eufemistisch "klimaat-vluchtelingen" gaan noemen.

Omdat daar grote droogte is, zouden die mensen vluchten voor het klimaat.... dat vindt men blijkbaar een stuk beter klinken dan economische vluchteling?

En in geloof niet dat het lang gaat duren voordat die komen: Rutte sprak toch al over deals (zoals de Turkije deal) maken met Afrika?
Alle reacties Link kopieren
Geld is niet het probleem in Griekenland wel de expertise we iets goeds mee te doen om vluchtelingen op te vangen.





Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebrek aan visie. HET grote Europese probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven