Lijf & Lijn alle pijlers

Schrale/ droge huid en Foundation

11-05-2007 21:16 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tig foundation uitgeprobeerd, dure, goedkope, alles heb ik nu zo een beetje gehad, maar ik blijf tegen het volgende aanlopen:

foundation die gaat schilferen en dan vooral me neus en me voorhoofd, wordt er echt niet goed van, ook als ik eerst een creme smeer en dan pas met foundation aan de slag ga, blijf ik dit behouden...



Doe ik iets verkeerds met de gezichtsverzorging?
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Welke dagcreme gebruik je dan zo al, want de ondergrond voor het aanbrengen voor een foundation is namelijk net zo belangerijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje een dagcreme gebruikt van Nivea

ben nu overgestapt op "Vichy
Alle reacties Link kopieren
Vichy toch niks verkeerds mee zou je zeggen, ik heb zelf ook een droge huid

en sinds een paar weken gebruik ik de ddml onder mijn dagcreme,Ik gebruik

zelf dan de creme van clinique omdat mijn huid gelijk reactie geeft als ik producten gebruik waar parfum in zit. En t is aardig opgeknapt ik gebruik nu

dan ook even geen foundation maar een vleugje bronzer.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een keer per week met een hele milde scrub de velletjes te verwijderen. En een keer of 3 à 4 per week een heel goed vochtinbrengend masker te gebruiken. Als je ziet wat je huid dan soms binnen een paar minuten opneemt van dat masker. Kan echt enorm veel zijn. 

Naast Vichy verkoopt men bij de apotheek ook Locobase. Een hele dikke crème voor de extreem droge huid. (Die tip heb ik een keer gehad van een van de Diva's op het Diva-topic). Werkt heel goed, bij mij vooral in de winter.

Zolang je huid nog schilferig is, zul je die velletjes wel houden met het gebruik van foundation. Sterker nog, ik denk dat foundation die velletjes juist zal accentueren.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger ook altijd last van schilfertjes en ondanks peelings, maskers en vette cremes bleef ik er last van houden. Toen heb ik een keer de 5% urea gezichtscreme van Eucerin geprobeerd en na 1x smeren nooit meer last gehad van schilfertjes! En ondanks dat trekt de creme goed in en kun je direct erna je foundation aanbrengen. De creme zit in een tube, kost ca. 17 euro en is alleen verkrijgbaar in de apotheek. Ik wil niets anders meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven