Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Mijn zwangerschap was niet heel prettig. Ik ben de hele zwangerschap extreem moe geweest en vanaf 27 weken moest ik tenminste 2x per week naar het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk. Ik ben hiervoor ook 2x opgenomen geweest en ik heb medicatie gekregen. Toen met 38 weken de medicatie weer moest worden verhoogd hebben we gezamenlijk gekozen voor inleiding.



Mijn bevalling werd dus ingeleid. Althans dat was de bedoeling. Op de dag van inleiding begon 's ochtends de bevalling vanzelf. Ik ben uiteindelijk in 6 uur bevallen.



Mijn zoontje was best klein. Hij woog 5 pond. Hij is nu 6,5 week en weegt nu bijna 7 pond. Hij past nog in maat 50.



Morgen reageer ik op jullie verhalen
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal wat is er veel geschreven.

Mijn zwangerschap was ik ook extreem moe veel last van de rug en ijzer tekort.

Na 20 weken was ik redelijk fit. Met 38 weken had ik ook te hoge bloeddruk en ben ik ingeleid met een ballon. Al snel kwam alles vanzelf op gang en braken ook de vliezen en 1.5 uur later was ze er al. De bevalling ging super snel en heb ook nergens last van gehad. Een uur later was ik al weer door de kamer aan hrt wandelen en aan het douche. En met mijn dochter was ook alles goed.



Ze was 50 cm en 3356 gram en nu is ze 57 cm en 5240 gram. Ze heeft voor een groot deel nog maat 50 aan. Daar past ze nog in al is het nu bij sommige pakjes wat kort aan de buik aan hrt worden.



@voeding ik heb volledig borstvoeding gegeven en ben sinds afgelopen weekend volledig gestopt. Ik wilde gaan sporten en toen werd ineens mij productie minder waardoor ik moest bijvoeden de laatste week weken. En daardoor dacht ik dan overdag maar kunstvoeding en in de avond en ochtend borst. Maar al snel genoeg kreeg mijn dochter de smaak te pakken en weigerde ze de borst omdat de fles veel sneller gaat natuurlijk. En mevrouw heeft geen geduld. Dus na een aantal keer afkolven nu volledig gestopt. Ik heb er nu ook vrede mee.



@ opvang mijn dochter gaat 2 dagen in de ochtend naar mijn ouders en in de middag naar de opvang.

Ze is gister al geweest wennen en het ging heel goed.



Ik heb nog maar 1 weekje dus zal wel erg wennen zijn om haar een hele dag te missen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook gezellig mee! Schrijf binnenkort even meer ....



(Kleinschaapje )
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die verhalen



Voeding: ik wil de combi borst en kunst nog wel even volhouden. Zolang het kolven nog lukt. Kijken of ik de 6 maanden haal. Straks op het werk dus ook kolven maar ik heb m'n eigen spreekkamer en een dubbele kolf dus dat scheelt.



Slapen: ze slaapt nu nog in de collegeperiode maar dit weekend willen we over naar d'r ledikant op d'r eigen kamer. Daar slaapt ze overdag ook wel eens. Maar vaak slaapt ze dan maar kort. Hoewel ze deze week ineens beter lijkt te slapen. 2 avonden op rij van 7 tot de fles van 22u in d'r ledikant. Nu sliep ze net ook 5 min nadat ik d'r neer hadden gelegd. Ben benieuwd hoe ze het volhoudt want wandelweer is het niet. Normaal ga ik iedere dag wel een uur met d'r wandelen.



Werk/opvang: ik begin over 4 weken weer. Ze is dan 16 weken. Ik heb nog wat vakantie aan m'n verlof geplakt. Van 36u ga ik naar 28 en m'n man gaat ook minder werken. Ik ben dan 2 dagen thuis en hij 1. 2 dagen crèche waar we binnenkort een intake hebben en de wendagen gaan afspreken. En hoewel 4 weken nog lang is vliegt de tijd zo voorbij. Echt nog geen zin.



Bevalling is hier goed gegaan. Ingeleid met 40 weken. Ivm suiker en een groter dan verwachte baby. 24u later zaten we alweer thuis met een gezonde meid van 50 cm en 3335 gram. Niets grote baby.

Maandag d'r 2de prikjes gehad en met bijna 12 weken woog ze bijna 5400 gram en bijna 58 cm. Een heel gemiddeld meisje.
Alle reacties Link kopieren
Welkom ook Tulpje en Lilly!

@Tulpje, was alles goed bij het cb? Ben benieuwd wat jullie dame nu weegt!



@Kleinschaapje, ik kan me wel voorstellen dat de bevalling weer 'terugkomt' nu alles wat meer bezonken is. Het klinkt echt heftig ja, bah! Wat de anderen ook zeggen, het lijkt me heel goed om er ook nu "'nog' over te praten, delen kan vaak al erg helpen. Heel fijn dat dat in ieder geval met je man goed kan.



@modji, vervelend die bekkenklachten joh, helaas herkenbaar. Ik heb zelf ook mijn hele zwangerschap met bekkenpijn gelopen. Nouja "gelopen", dat lopen lukte juist totaal niet meer op het einde. Fijn dat je nu wel weer op de goede weg zit, die dingen kosten ellendig veel tijd he..



@zus1987, dat klinkt inderdaad niet als een fijne zwangerschap! Wel bijzonder dat precies op het moment dat je zou worden ingeleid de bevalling al op gang kwam, terwijl het nog relatief 'vroeg'' was met 38 weken. Blijkbaar wilde de kleine er ook uit ;). Fijn te horen dat je kleine man nu goed groeit!



@Marijke_Reijnen, dat jou dochtertje nog in maat 50 past! Qua gewicht en lengte lijkt ze op mijn dochter, maar die draagt al maat 62. Wat betreft de voeding, lijkt me ergens ook wel fijn als je lichaam de keuze 'voor je maakt'. Ik voel me zoals ik eerder al schreef ergens toch schuldig om nu met 3 maanden te stoppen, terwijl ik het tegelijk ook wel lekker vind. Jij ook bijna aan het werk! Gek gevoel he?



@Redshoes, mooi als je de combi kunst/borstvoeding kan blijven volhouden! En ook lekker dat je wat langer met je kleintje bent, als ze 16 weken zijn is toch net weer wat ouder en wijzer dan met 12! Al is het als moeder altijd lastig om weer aan de slag te gaan denk ik, dat hoor ik althans van vriendinnen die langer verlof hadden.



Gewicht: L. woog bij de geboorte 3380 gram en bij de laatste weging (met 9 weken) 4700. Ze zit daarmee precies op het gemiddelde (p50), dus netjes. Qua lengte is ze van 51 cm naar 58 cm gegaan. Ik heb het idee dat ze de laatste weken ineens hard groeit en dan vooral in de lengte, ze draagt nu maat 62 en kan volgens mij ook al best wat 68 aan. Ik vind dat overigens ook gigantisch verschillen per merk.



Bevalling Mijn bevalling was prima te doen, het ging lekker snel (circa 6 uur). Op het einde was er wat paniek omdat L. haar hartslag tijdens het persen erg daalde, dus is ze versneld gehaald met een knip en vacuumpomp. Maar ook dat moment heb ik niet als heel vervelend ervaren. Ik was wel erg blij dat ik in het ziekenhuis beviel en niet thuis lag met dit soort dingen, dan was ik veel meer in paniek geraakt denk ik. L. bleek bij de geboorte gelukkig helemaal oké, ze huilde direct flink dus dat was geruststellend .



Lichaam na bevalling: Ik was 17 kilo aangekomen, en er moeten er nu nog 5 af. Tot nu toe val ik langzaam maar gestaag af, ik ben altijd erg slank geweest dus ik voel me nog niet helemaal happy met mijn "te zware' lichaam voor mijn gevoel. En dat rolletje bij de buik . Maar als ik me dan bedenk dat die kleine er 10 weken geleden nog in zat denk ik ook weer dat ik niet mag klagen.



Opvang: L. is vandaag voor het eerst naar het kdv geweest om te wennen, 2 uurtjes. Ik vond het best lastig, maar minder lastig dan ik vooraf dacht! Misschien scheelde het dat man ook een dagje vrij had, dus dat we lekker samen ergens koffie zijn gaan drinken. Goede afleiding. Het ging oké met haar, ze had wel hard gehuild (krampjes) maar ook even geslapen. Het gevoel bij de leidsters is in ieder geval goed, dus dat geeft hoop!



Hebben jullie kindjes last van krampjes? L. had er enorm veel last van, totdat het een week of 2 geleden ineens een stuk beter ging. Alleen lijken we de laatste dagen weer terug bij af :(. Ik heb het idee dat het erger wordt sinds ze meer flesvoeding naast de borstvoeding krijgt, maar ik weet niet of dat kan? Zo zielig, dat vertrokken koppie en trappelende pootjes.



Ow tot slot: @Kleinschaapje, ik heb de 'aaaah' met open mond even uitgeprobeerd en ze vindt het ook schitterend! Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Krampjes:

Jammer dat de krampjes bij L. weer terug zijn.. Zou misschien wel kunnen door de flesvoeding ja. Hier weinig last van, zoon huilt wel iedere dag een uurtje rond etenstijd maar ik heb niet het idee dat het krampjes zijn. Meer gewoon vermoeidheid denk ik, andere zoon is dan ook altijd op zn drukst, dus een hoop prikkels.



Ik zit een kilo onder mn normale gewicht, ik was de eerste 3 maanden van de zwangerschap afgevallen en daarna niet veel aangekomen. Mn buik is nog slap en zacht maar verder redelijk plat.



Wanneer hebben jullie de lengte gemeten vlak na de geboorte? Hier deden ze dat niet. Met 4 weken pas voor het eerst.



Ik heb aaaah geprobeerd maar geen reactie
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Apple!



Mijn dochter is 7 december geboren en woog 3600 gram en was 50 cm.



Hier een heerlijke en makkelijke zwangerschap gehad. Had van mij nog wel langer mogen duren. Wel last gehad van moeheid maar als ik daar rekening mee hield was dat goed te doen. Ook zo nu en dan rusteloze benen, wat is dat irritant!! Maar echt geen klagen gehad, ik voel me heel goed als ik zwanger ben Dagen na de bevalling miste ik enorm mn kleine meisje in mn buik maar inmiddels helemaal aan gewend en mn buik is ook alweer wat meer in shape gekomen . Ben inmiddels al mijn zwangerschapskilo's al kwijt, eigenlijk al met 2 wkn. Lang leve borstvoeding



Mijn bevalling heb ik wel heftig ervaren. 24 uur weeën en uiteindelijk geen persweeen krijgen, dus op eigen kracht 1.5 uur eruit proberen te krijgen maar het lukte gewoon niet!! Uiteindelijk is ze met een knip gekomen.



Ik geef dus al ruim 3 mnd bv en heb er bewust nooit echt een voorstelling van gemaakt en dacht "zie wel". Maar ik vind het wel heeeeel bijzonder om te doen. Gaat vanaf het begin eigenlijk helemaal vanzelf en kolf nu ook op werk. Zou het zo langer doen maar ik ben zwanger geraakt via een IVF traject en hebben nog 7 embryo's in de vriezer liggen. We willen graag na de zomer kijken of met 1 van deze embryo's nog een zwangerschap tot stand kan komen. maar dan moet je helaas gestopt zijn met bv en een natuurlijke cyclus weer hebben. Dus ik geef tot en met mei bv en dan afbouwen. Is sowieso langer dan ik had verwacht!



Onze kleine meid slaapt al door sinds ze 8 weken is. En moet haar vaak wakker maken na 8 of 9 uurtjes!!



Ze groeit goed, gisteren bij cb woog ze 6055 gr en ze is 61.5 cm. Lekkere stevige meid, zo leuk die volle beentjes

Ze kan ook al heel goed haar hoofdje omhoog houden, zo fijn!



Voor de rest vind ik het zorgen zo leuk!! Geniet echt van haar gebrabbel en lachen. Het is een heerlijke makkelijke baby. Het wordt elke dag alleen maar leuker.

Overvalt jullie het ook het gevoel elke x weer dat je zooooveel van een mens kan houden? Ik ben echt een soort van verliefd
Alle reacties Link kopieren
Lilly! Gezellig haha wat je beschrijft qua liefde, same here. Ik zeg het ook vaak tegem haar en word ook nog geregeld emotioneel als ik haar zie.. zo bijzonder dat dat kleine mensje uit mijn buik is gegroeit!

Haha ons meisje heeft ook van die dikke knuistjes en beentjes, zelfs een extra rolletje bij haar liezen



Ik had hetzelfde pien, eerste drie maanden leefde ik op water, thee en af en toe een beschuitje. Ik was/ben al te zwaar, dus nu netto na de zwangerschap was ik 6kg onder startgewicht. Maar ja, er moet nog veel meer af. Nu met de griep en elke dag naar buiten om te wandelen heeft het er voor gezorgd dat ik nog meer ben afgevallen, geen idee hoeveel (geen weegschaal). Maar mn broeken zakken continue af, dus een deze weken maar wat nieuws kopen



Hier zitten we in een sprongetje (nr 3), hebben jullie de oei ik groei app ook? Ze is al een paar dagen een beetje huilerig en wil continue bij me zijn, dacht eerst door de griep maar ze heeft al 1,5 dag geen koorts meer (wel keelpijn) en gedraagt zich hetzelfde. Dus of net beide of nu sprongetje.



Apple: Haha wat leuk dat je meisje de Ahhhhh ook hilarisch vind! Vervelend van de krampjes... overgang van andere voeding lijkt me ook de boosdoener! Gelukkig komt er een tijd dat het voorbij is



Wat ze ook leuk vind is als ik met mn vinger over haar neus naar beneden strijk over haar lippen, en dan wel een geluid erbij. Dus 'lobbelobbelobbe' of 'boekeboekeboeke' oid, daar gaat ze van schaterlachen



Ze stopt sinds gisteren van alles in haar mond, en is veel met zichzelf aan t kletsen. Vandaar dat ik ook denk dat ze in een sprongetje zit.



Pien: ik heb haar zelf geschat, maar lengte meten doen ze nergens bijna meer ivm de heupjes.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eerste 2 vaccinaties gehad en ze brulde uiteraard flink, erg sneu zeker nu ze hees is want dan klinkt het huilen nog zieliger.Met twee pleisters op haar billetjes naar huis gegaan en tot nu toe nog geen last van de prikken.



Verder nu bij 6 weken ruim 3600 gram en 52.5 cm.Volgens de verpleegkundige daar mocht ze best meer aankomen, verder blijkt ze spruw te hebben (inmiddels iets voor via de huisarts) en een voorkeurshouding die er 2 weken terug nog niet was dus folder met informatie mee wat te doen.



Al met al vond ik het niet zo'n leuk bezoekje.....ik merk dat ik best een bezorgde moeder ben.Komt deels doordat de start lastig was ivm ziekenhuisopname door te geel zien en sonde voeding omdat ze te weinig dronk.Mijn kraamweek liep dus nogal in de soep waar ik erg van baalde!



Zijn jullie ook zo bezorgd?
Alle reacties Link kopieren
Ps leuk dat er kindjes zijn die al lachen en geluidjes maken!
Alle reacties Link kopieren
@apple, goed dat jullie haar eerst hebben laten wennen en lekker samen wat hebben gedaan. Gelijk wat quality time met je man.

ik heb precies hetzelfde qua gewicht, maar inderdaad geef het de tijd. Het is nog zo kort geleden.

Ik begin morgen met 'fit na de bevalling'. In groepsverband doen we dan lichte oefeningen en ook bijv het trainen van de bekkenbodem. Ben benieuwd. Het is nog niet sporten maar dan doe ik tenminste iets.



@ redshoes en marijke: Hoe reageerden jullie kindjes op de eerste keer kunstvoeding? Ik heb het en keer proberen te geven, maar hij wilde het echt niet hebben. Het was krijsen, huilen en spugen. Hij vond het echt niet lekker, dus heb het daarna niet meer gegeven. Ik zou het echter wel prettig vinden als ik soms kv kan geven bij noodgevallen. Daarna had hij ookveel last van krampjes. Volgens mij lag dat inderdaad aan de fles Apple. Ik hoorde dat de dr Brown flessen goed zijn tegen krampjes. Heb het nog niet geprobeerd overigens.
Alle reacties Link kopieren
tulpje hier ook met 2 maanden een voorkeurshouding. wij hebben toen een zijligkussen gekocht. dan kan ze niet door rollen naar d'r buik. nu een kleine maand later was de voorkeurshouding weg en stonden d'r oortjes weer symmetrisch.



En de bezorgdheid lijkt me heel logisch. zeker bij zo'n lastige start! geef jezelf ook de tijd om te leren loslaten en daarnaast het is ook ineens zo'n verantwoordelijkheid. je kindje staat nu op 1 en het belangrijkste is dat het met je kindje goed gaat. Ik herken de bezorgdheid deels maar dan qua groei omdat ze 2 weken niet heeft gegroeid en honger had voel me er af en toe nog rot over ook al weet ik verstandelijk dat ik er niets aan kon doen.
Alle reacties Link kopieren
@modji



Bij ons kreeg ze al vrij snel bijvoeding met 5 weken. Ze leed toen al 2 weken honger dus het ging er wel in. Daarnaast drinkt ze sowieso makkelijk. Ook gekolfde of ontdooide melk, en volgens mij ook op koelkasttemperatuur. We noemen haar voor de grap wel eens rupsje nooit genoeg



@apple



volgens mij kan het wel van de flesvoeding komen. Dat is wat lastiger verteerbaar. Hier gelukkig niet al te veel krampjes.

wat een goed idee om bij het wennen zo de afleiding te hebben. Wij hebben vrijdag de intake en gaan dan de wenmomenten afspreken. Ik zie er wel tegen op. Heb ook de eerste dag dat ze de hele dag gaat nog vrij genomen voor het geval het niet gaat. Maar het zal vast voor haar makkelijker zijn dan voor mij haha
Alle reacties Link kopieren
Ah Tulpje, volgens mij volstrekt normaal. Bij het consultatiebureau hebben ze soms ook bepaalde ideeen waar je het niet mee eens bent of onzeker wordt. Doen waar jij je goed bij voelt. Hopelijk gaat die voorkeurshouding snel weg, kan je wat met die tips?

Al bij de huisarts geweest voor de spruw? Zorg ook dat je zelf wordt behandeld!
Alle reacties Link kopieren
@Modji hier een fles van Dr Brown en dat werkt prima.Ook gebruiken wij afgekoeld gekookt water en Infacol en nu geen krampjes meer.



@Redshoes wij zitten inderdaad ook over zo'n kussen te denken.Heb jij dat op eigen initiatief gedaan of na overleg?



Kan me ook goed voorstellen dat het lastig is om je kindje weg te brengen, ik moet er ook nog niet aandenken ook al gaan beide oma's een dag oppassen en duurt het nog even voor ik weer ga werken.



@Kleinschaapje de spruw wordt behandeld inmiddels en ik kan wel wat met de tips denk ik.Pfftt ja dat bureau, eerst gaven we haar teveel voeding en de keer erop weer te weinig....zucht.



Jullie sporten alweer?Hoe snel zijn jullie begonnen?Ik loop graag hard maar daar wacht ik mee tot 3 maanden na de bevalling, ik wilde wel binnenkort alvast wat conditie opdoen in de sportschool.



Fijn trouwens om zo wat ervaringen uit te wisselen, in mijn omgeving heb ik eigenlijk niemand die in dezelfde fase zit.
Alle reacties Link kopieren
@tulpje



Wij hebben dat idd op eigen initiatief gedaan. Toen ik het noemde mij de cb arts zei die alleen heel goed. Nu hebben we ook een relaxte cb arts.



overigens denk ik dat de voorkeurshouding ook deels kwam doordat ze veel op me sliep aan dezelfde kant.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het meedenken mbt de krampjes dames, ik ga een dr brown fles bestellen en duimen dat de kv snel went!



Modji, grappig ik doe ook zoiets, Mamafit, sinds een week of 4, bevalt mij heel goed! Onder begeleiding van bekkenfysio en best wel actief. Ik ben daar dus 7 weken na de bevalling mee begonnen Tulpje. Wil ook graag weer gaan hardlopen maar volgens de fysio is het beter om nog even te wachten tot mijn spieren weer wat sterker zijn.



Haha Lilly ja apart he, die baby love? Ik ben helemaal geen typische oermama maar sta versteld van mezelf dat ik zoo gek op die kleine meid ben. Had niet voor kunnen stellen dat het zo mooi zou zijn, Vreselijk cliche maar voor mij echt waar. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Redshoes, spannend he? mij viel het wennen dus uiteindelijk echt mee, gelukkig! Slim dat je nog een dag vrij bent als ze gaat. Ik heb hetzelfde op haar eerste volle dag daar. Dan komt mijn beste vriendin een dagje langs btw, lang leve de afleiding
Alle reacties Link kopieren
@Redshoes bedankt voor de info!Als het straks (hopelijk) droog is wandel ik is richting Babydump die lekker vlakbij is.



@Apple86 heb jij het hardlopen ook zo gemist?Ik kan niet wacht tot de 3 maanden om zijn.Ik heb verder niks gemist tijdens het zwanger zijn alleen dat wel.Ow wacht en buikslapen hihi.



Verder kreeg ik net mijn allereerste echte lach!Smelt!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes:) Ik wil ook graag meeschrijven. Mijn dochter is nu 10 weken oud en ze doet het goed. Alleen slaapt ze nog niet door. Het is mijn eerste kind en ik vind het allemaal spannend. Ik hoop dan ook hier wat ervaringen te kunnen delen.

Mijn bevalling is goed verlopen. Ik verlang overigens ook heel erg naar een rondje hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Celinde, leuk! Dan schelen onze dochters maar een weekje, hoeveel december is jou dame geboren?



Ja Tulpje ik mis het hardlopen ook heel erg! Ik liep altijd trouw 2x per week, maar ben al vroeg in de zwangerschap gestopt door bekkenpijn. Dat zal de eerste keer dus qua conditie wel flink tegenvallen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Celinde!Van harte met je dochter, hier ook eerste kindje en ik vind het ook spannend.Een hele verantwoordelijkheid zo'n klein mensje....



Ik liep vaak 3x per week.Naast mijn positieve zwangerschapstest kreeg ik er een blessure aan mijn hiel bij.Die blessure en het feit dat ik de eerste 12 weken nul energie had had ik besloten om even te stoppen en het na mijn zwangerschap weer op te pakken.



Lang verhaal om eigenlijk alleen maar te zeggen......hier ook conditie nul
Ik lees mee! Hier een zoontje van 13 weken, 9 dec geboren door inleiding (hij was groot, 4500g bij 38 weken), een snelle maar hele nare bevalling, één grote weeënstorm en een totaalruptuur



Hij is inmiddels dan ook ruim 8 kg met 13 weken, maatje 74 past vaak al!



t Gaat op zich best goed, hij had in het begin veel last van reflux maar sinds medicatie gaat het veel beter. Hij slaapt nog niet echt lekker door, pakt wel eens 5 uurtjes maar meestal in de vroege avond. Komt snachts nog zeker elke 3 uur & soms vaker door onrust/pijn/krampjes(?)

Heb zelf net een verlate controle bij de vk gehad en blijk waarschijnlijk een verzakking te hebben Ik had er al last van maar m'n HA zei dat dat het littekenweefsel was...

Ik hoop nog dat de HA toch gelijk heeft maar de vk zal er toch ook wel genoeg vanaf weten..? Ik moet nu van de bekkenfysio vooral erg rustig aan doen ... vrij lastig gezien mijn fysiek zware werk dat volgende week weer start



Ons mannetje slaapt slecht overdag (kort en is dan erg snel weer moe en huilerig), maar we blijven t proberen en tussendoor is hij wel vrolijk. Houdt er erg van als ik ga zingen (big smile!) en vermaakt zichzelf ook goed in de box.



Bv is goed op gang en gelukkig niet meer zo pijnlijk als de eerste weken. Ik vind t fijn om te doen. Echter meneer hapt lucht als een malle dus ben veel bezig met boeren. Weer neerleggen, boeren, neerleggen, boeren etc etc

Dus ik overweeg flesvoeding! Vanavond eens kijken of een fles rustiger gaat. Het heeft niet te maken met aanleggen maar met zijn ademtechniek, zegt de kinderarts en lactatiekundige.



Hoe vinden jullie kindjes het zonnetje? Volgens mij schrikt hij vh felle licht, ook binnenshuis. Ik ga maar snel een hoedje regelen Toch lekker om even op het balkon te kunnen zitten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd noortje en Celinde!



Dat jullie alweer zo'n zin hebben in hardlopen .

Ik fiets veel en loop op mn werk ook de hele dag dus deed geen sport. Ik probeer nu weer regelmatig kleine stukjes te fietsen en merk ook dat ik weinig conditie heb. Bij mijn eerste zoon wandelde ik veel maar dat lukt nu niet zo. Hij wil zelf lopen dus we komen niet zo ver..



Wat een heftige bevalling Noortje en zo te lezen is de tijd erna ook niet zo gemakkelijk.

Jammer dat het drinken lastig gaat. Als het aan zijn ademhaling ligt, is die dan anders bij het drinken uit een fles? Hebben jullie nog niet eerder flessen geprobeerd?



Vanmorgen heerlijk in de tuin gezeten, dreumes spelend, baby in de kinderwagen in de schaduw. En ik lekker in de zon met koffie. Heel blij dat het weer warmer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Noortje.....heftige bevalling joh en balen dat je er klachten aan over hebt gehouden!Vergeleken met jouw kindje was mijn dame echt mini.Wat een verschil kan dat zijn per baby....



Pien....klinkt als een lekker ochtendje met je kindjes, fijn hoor!



Wij vanmiddag een stuk gelopen en de zon vond ze inderdaad wat fel.Verder zelf net het eerste sportschool bezoek achter de rug, niet mijn ding maar tot ik weer kan rennen zal ik het er mee moeten doen Ik sport veel liever buiten....geduld hebben maar.



Fijn weekend!



Ps hadden jullie kindjes last van de inentingen?Verhoging?Even wat slechter drinken?Slaperig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven