Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was deze bevalling heel anders als bij de eerste, bij de eerste werd het een spoedkeizersnede omdat het te lang duurde en zoontje het te benauwd kreeg. Deze keer is de bevalling vrij vlot gegaan en op natuurlijke wijze.

Eigenlijk verliep het precies zoals het moest, maar toch kijk ik er met een vervelend gevoel op terug. Meer als bij de eerste.



Mijn oudste zoontje accepteerd de baby heel goed, is ook niet echt extra vervelend geweest eigenlijk (wel gewoon peuterbuien natuurlijk maar die had hij daarvoor ook wel). Ik voel me wel veel schuldig naar hem toe omdat er veel tijd naar de baby gaat. Vooral omdat we vrij veel binnen zitten en hij er juist echt van geniet wanneer we eropuit gaan. Gisteren had ik hem beloofd naar een speeltuin in de buurt te gaan. Doordat de baby door de benauwdheid korter maar vaker drinkt en de oudste ook gewoon tussen de middag nog slaapt was het half 5 's middags voor ik eindelijk zover was dat we weg konden

Is dit herkenbaar voor degenen die ook oudere kinderen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Christina. Waarom mocht je man niet bij je blijven?
Mijn man mocht er ook niet bij zijn bij ruggenprik omdat dit hier bij uitslaapkamer was overdag waar veel patiënten lagen. Dus ivm privacy em hygiëne. Als het 's avonds of in het weekend was geweest was het op afdeling geweest en mocht het wel.



Gelukkig mocht ik de hand van een lieve verpleegkundige fijnknijpen.
Alle reacties Link kopieren
Best pittige bevallingen... hier viel dat mee gelukkig. Caro, waarom kijk je er vervelend op terug?



Ik geef Bv en flesvoeding gecombineerd. Heb niet genoeg voor volledige voeding en samen met de lactatiekundige tot dit besluit gekomen. Vond ik best lastig, vooral omdat ik me wel erg veel aantrek van de omgeving die me heel duidelijk maakt dat je met flesvoeding je kind echt tekort doet ik vind dat niet, maar voel dan toch dat ik me moet verdedigen
Alle reacties Link kopieren
quote:catherinah schreef op 07 maart 2017 @ 11:13:

Wow Cristina, waarom mocht je man niet bij je zijn met de ruggenprik? Mijn man stond toen gewoon voor me terwijl ik zijn handen fijn kneep om de weeën op te vangen.





Doen jullie al aan tummytime? Ik lees overal dat dat al moet maar mijn dochter ligt echt niet graag langer dan een minuut op haar buik.



In dit ziekenhuis werd de prik in de ok gezet. Daarom mocht hij biet mee. We zijn ook minstens een uur weggeweest. Man was zelfs weer naar bed gestuurd,



Borstvoeding geef ik niet. Ik wilde graag m'n lichaam terug na de zwangerschappen en de hormonen eruit.



Buikliggen/slapen doe ik hier sinds de kraamhulp weg is. Heb het met alle 3 gedaan. Werkt ook goed tegen krampjes vaak. Ik kijk wel altijd eerst of ze goed het hoofdje zelf optillen en draaien en ik heb een aerosleep topper. De andere 2 lagen ook vaak in de JoolZ op hun buik door het gaas van de wagenbak te kijken waardoor ze het heel lang leuk vonden in de wagenbak.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Caro, ik ben vandaag ook pas om kwart voor 5 een blokje omgegaan. We zijn vanochtend wel naar de supermarkt geweest, maar dat is natuurlijk niet leuk ;). De oudste is hier sinds kort wel vaker een beetje vervelend en aan het uitproberen hoever hij kan gaan.



Hier is de baby ook al vanaf 1 week oud verkouden. Hij is tussendoor slechts twee dagen autovrij geweest.. is al 6 weken oud!



Jentelente, trek je niks van je omgeving aan! Met flesvoeding is niks mis, je doet het zo goed als dat het voor jou mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 07 maart 2017 @ 15:12:





Mijn oudste zoontje accepteerd de baby heel goed, is ook niet echt extra vervelend geweest eigenlijk (wel gewoon peuterbuien natuurlijk maar die had hij daarvoor ook wel). Ik voel me wel veel schuldig naar hem toe omdat er veel tijd naar de baby gaat. Vooral omdat we vrij veel binnen zitten en hij er juist echt van geniet wanneer we eropuit gaan. Gisteren had ik hem beloofd naar een speeltuin in de buurt te gaan. Doordat de baby door de benauwdheid korter maar vaker drinkt en de oudste ook gewoon tussen de middag nog slaapt was het half 5 's middags voor ik eindelijk zover was dat we weg konden

Is dit herkenbaar voor degenen die ook oudere kinderen hebben?Ik heb mijn kinderen überhaupt de afgelopen 4 maanden 'verwaarloosd'. Door de zwangerschap hing ik constant boven de pot en had ik ernstige bekkeninstabiliteit. Gelukkig heel veel hulp gehad maar ze waren gewend dat ze veel zichzelf moesten vermaken of samen spelen. Gelukkig kunnen ze dat goed en kan ik alweer iets meer. Maar met 1 kind is dat lastiger natuurlijk. Nu het weer beter wordt laat ik ze ook vaak in de achtertuin rotzooien. Blaadjes oprapen vinden ze nu leuk ;-p
Alle reacties Link kopieren
Hier een februari 2016 baby (eerste kindje) en interessant om te lezen waar we een jaar geleden midden in zaten!

Voor de borstvoedingsdames: ik vond de gelpads van rite aid heel fijn en verkoelend. Heel erg lopen aankloten met spruw daarnaast en is na nystatine, gentiaan violet, kokosolie toch echt pas weggegaan met daktarin. Bij een tweede zou ik dat meteen gebruiken mochten we spruw krijgen (heeeeeel dun laagje in mond en op tepel, anders kunnen die kleintjes stikken). Na een maand of drie werd het veel makkelijker en geef nu nog de ochtendvoeding.
Mij lijkt het ook leuk om mee te lezen en te schrijven. Mijn zoon is via keizersnede gehaald bij 36 weken en heeft/had een groeiachterstand. Was uitgerekend 19 februari maar het is dus een januari baby geworden.



Nu weegt hij 3 kg en doet het goed. Wel last gehad van krampjes en nog wel wat aan het klooien hiermee maar de druppels sab simplex werken behoorlijk goed. De eerste week heb ik bv gegeven op het zhuis, maar dit kostte hem veel energie en het kolven en de sonde er bij naast werd me wat teveel. Ik heb 4 weken volledig gekolfd en geef nu het laatste beetje borstvoeding wat ik nog in de diepvries heb in 1 of 2 flesjes per dag. Verder nutrilon forte omdat hij behoorlijk veel drinkt en wat ingedikt met nutriton vanwege reflux en ook een wat kort tongriempje.



Christina, dat op de buik slapen: ik heb ook een aerosleep matrastopper, doe je daaroverheen dan ook nog een molton (en dan nog matrashoes) dan? Of laat het dan niet meer genoeg lucht door misschien? Misschien dat mijn zoon dat dan ook wel prettig vindt ivm krampjes.
Alle reacties Link kopieren
nee bij de aerosleep moet je een bijpassend matrasovertrek met gaatjes kopen en verder niks erop doen! Als hij dan toch spuugt gewoon dat ding wassen. Misschien nog een handdoek onder het matras bij het hoofdeinde zodat hij wat meer overeind ligt en hij minder spuugt? Ik heb er ook 2 want ik ben zo een mietje die dat kreng niet in de droger durf te doen omdat ik bang ben dat het krimpt haha. In het begin legde ik mijn kinderen wel altijd pas slapend weg op hun buik, je moet er even handigheid in krijgen hoe je ze dan vasthoud, maar na een paar keer zo slapen leg ik ze ook al halfslapend weg en de oudsten gaan nu natuurlijk zelf zo liggen. Ik kijk wel altijd eerst overdag even als ik ze op hun buik in de box of kinderwagen leg of ze hun hoofd zelf draaien. Als ze dat niet deden dan deed ik ze ook niet zo 's nachts. Maar goed. Je moet het even zelf aanvoelen. Hier lag de oudste met krampjes echt als zo'n hoopje in z'n bedje.. billen in de lucht op z'n knietjes en hij deed z'n armen naar beneden. De nieuwste aanwinst ligt ook met z'n billen in de lucht maar armpjes omhoog. Maar ook nog wel op z'n rug hoor. Ik 'baker' hem dan als hij op z'n rug ligt soms in in een hydrofiel. Dat schijnt ook tegen krampjes te helpen. (of rondzwaaiende armen )
Oh oke dan zal ik eens kijken naar die bijpassende hoezen!

Ik heb hier nu een plank onder de matras als soort schans waardoor hij wat schuiner omhoog ligt. Nog niet zoals het reflux bedje maar wel een stukje schuiner dan met de boeken die ik onder het matras had gelegd haha. Hierdoor ligt hij nu rustiger in zijn bed. Denk dat hij toch behoorlijk last heeft gehad van maagzuur/verborgen reflux. Sinds gister zie ik hem wat meer spugen, kan komen doordat ik sinds eergister over ben op nutrilon forte. Maar op zijn buik ga ik misschien ook eens proberen als hij onrustig ligt.

Ik heb ook een zijslaapkussen. Als ik deze er niet in heb en hij blijft onrustig, doe ikhet kussen er wel eens in en dan wordt hij ook rustiger (soms, niet altijd). Voor mijn gevoel ligt hij dan ook wat meer geborgen, net zoals bij inbakeren. Andersom ook: als het kussen er in ligt en hijblijft onrustig, haal ik hem er ook wel eens uit en dan slaapt ie heerlijk verder op zijn rug. Blijkbaar ligt ie dan net weer even lekkerder.
Wij laten dochter ook nog niet op haar buik slapen behalve als ze bij 1 van ons op de borst slaapt. Misschien dat ze het wel lekker vind. We hebben ook een aerosleep (nog in de doos) toch maar eens naar kijken maar meestal wil ze niet in haar wieg maar slaapt ze tussen ons in bed.... (wel op een veilige manier)



Sinds vanmorgen is ze heel verkouden, iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net terug van de huisarts omdat mijn zoontje al een week behoorlijk verkouden is.

Bij hem zit het slijm ver achterin zijn neusje, daardoor prikkelt het zijn huig en moet hij er ook veel van spugen. Wel sneu want drinken gaat al lastig met een verstopte neus. Het enige wat ik hem mocht geven is af en toe neusspray, de gewone met een zoutoplossing. Voor andere dingen is hij nog echt te jong.

Ik heb ook zo'n neusuitzuigapparaat maar daar hebben we niet veel aan, dat helpt alleen voor snot voorin het neusje.

Qua evt uitdroging moest ik zijn fontanel in de gaten houden, zijn traanvocht en zijn lipjes.

Je kunt evt het hoofdeind van het bedje iets verhogen.
Wat sneu dat hij al een week verkouden is! Op zich gaat het hier nog wel goed en ze drinkt ook oke (beetje zoeken naar de houding dat ze het beste kan ademen) maar het klinkt zo zielig.

Op internet lees ik dat je beter binnen kan blijven met een verkouden baby maar dat voelt zo tegenstrijdig, frisse lucht is toch juist goed?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik eigenlijk niet gevraagd, ik dacht zelf zolang hij geen koorts neem ik hem wel gewoon mee, goed ingepakt. De verkoudheid heeft ie toch van mij ben ik bang, en dan lijkt af en toe wat buitenlucht mij niet verkeerd ipv alleen binnenlucht.

Voeden doe ik nu in de gewone madonnahouding, alleen dan met wat extra kussens aan de kant waar ik voed zodat hij niet horizontaal ligt maar wat rechterop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alohamora schreef op 08 maart 2017 @ 05:23:

Hier een februari 2016 baby (eerste kindje) en interessant om te lezen waar we een jaar geleden midden in zaten!

Voor de borstvoedingsdames: ik vond de gelpads van rite aid heel fijn en verkoelend. Heel erg lopen aankloten met spruw daarnaast en is na nystatine, gentiaan violet, kokosolie toch echt pas weggegaan met daktarin. Bij een tweede zou ik dat meteen gebruiken mochten we spruw krijgen (heeeeeel dun laagje in mond en op tepel, anders kunnen die kleintjes stikken). Na een maand of drie werd het veel makkelijker en geef nu nog de ochtendvoeding.Rite aid pads heb ik ook standaard in huis! Deze keer heb ik nog geen last gehad van kloven, maar bij mijn eerste zoontje wilde ik echt niet zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jentelente schreef op 07 maart 2017 @ 18:55:

Best pittige bevallingen... hier viel dat mee gelukkig. Caro, waarom kijk je er vervelend op terug?



Ik geef Bv en flesvoeding gecombineerd. Heb niet genoeg voor volledige voeding en samen met de lactatiekundige tot dit besluit gekomen. Vond ik best lastig, vooral omdat ik me wel erg veel aantrek van de omgeving die me heel duidelijk maakt dat je met flesvoeding je kind echt tekort doet ik vind dat niet, maar voel dan toch dat ik me moet verdedigen

Eigenlijk heb ik helemaal geen goede reden om er met een vervelend gevoel op terug te kijken.

Alles liep zoals het moest lopen, en het was echt geen horrorbevalling ofzo. Mocht er nog een derde komen bij ons zou ik wel proberen te gaan voor een bevalling zonder pijnstilling. Ik had een morfinepompje en was best wel stoned, kan me daardoor heel veel niet meer herinneren behalve dat ik in paniek boos werd op de arts en mijn vriend toen ik moest gaan persen. Daar voelde ik mij later naar over maar de arts heb ik niet meer gezien (het was erg druk) en ik had nog wel sorry willen zeggen.



Wat vervelend dat je opmerkingen krijgt over de voeding. Als de borstvoeding niet (goed) loopt dan kan het echt aanmodderen worden, niets mis met flesvoeding! Ik vind dat zo brutaal om daar iets over te zeggen. Dat geldt trouwens ook als borstvoeding wel kan maar er om een andere reden niet voor gekozen wordt.
quote:Marloes85 schreef op 09 maart 2017 @ 11:18:

Wat sneu dat hij al een week verkouden is! Op zich gaat het hier nog wel goed en ze drinkt ook oke (beetje zoeken naar de houding dat ze het beste kan ademen) maar het klinkt zo zielig.

Op internet lees ik dat je beter binnen kan blijven met een verkouden baby maar dat voelt zo tegenstrijdig, frisse lucht is toch juist goed?Mijn vroedvrouw zei dat buitenlucht juist goed is omdat de virussen vooral binnen lekker kunnen broeien in de winter. Gewoon je kleintje goed inpakken en uit de wind houden. Maar het belangrijkste is denk ik dat je doet waar jij je goed bij voelt.
En voor het slapen heb ik wel eens een schaaltje met een gesneden uit ergens in de kamer vlakbij zijn bed gezet. Het is een oma weet raad receptje maar werkt wel om de verstopte neus wat vrijer te maken. Ook als je zelf bijv kriebelhoest hebt (om gek van te worden) werkt een schaaltje met een gepelde ui in vierengedeeld ook heel goed.

Zielig ofniet als zo'n kleintje dan worstelt.
Wat kan je zien aan zijn fontanel dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 09 maart 2017 @ 10:37:



Sinds vanmorgen is ze heel verkouden, iemand nog tips?Een gesneden ui naast het bedje, stomen BIJ een hete douche, er bestaat een soort vicks voor baby's luuf heet dat dacht ik, gewone neusspray en zo'n peertje om het neusje leeg te halen, bed een beetje schuin en veel papa en mama liefde
Alle reacties Link kopieren
quote:PinkLady90 schreef op 09 maart 2017 @ 13:05:

Wat kan je zien aan zijn fontanel dan?Bij uitdroging kan die inzakken.
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand nog een idee voor leuke (wat duurdere) kraamcadeau's. Mijn en mijn mans werk vragen beide om ideeën. Nu heb ik bij mans werk geopperd dat een meerijdplankje of een bon daarvoor gewaardeerd zou worden.. maar voor mijn eigen werk weet ik het eigenlijk niet zo goed. Het is natuurlijk nummer 3 dus we zijn in veel al voorzien. Misschien heeft een van jullie nog de baby must have of een leuk idee of ze iets groter zijn. Ik zat nu te denken aan zo'n mini glijbaantje voor in de achtertuin anders te vragen. dat lijkt me wel heel leuk, maar geen idee wat dat kost en misschien minder leuk omdat die andere 2 (van bijna 2 en bijna 3) er misschien niks meer mee kunnen.

Een bondolino draagzak heb ik al.. loopfietsen/auto ook.. hobbelbeest ook.. verder kan ik even geen grotere / duurdere dingen bedenken. Iemand een leuke tip?



Verder gaan we hier vandaag over op voeding voor koemelkallergie. Onze uk begon steeds meer te poepen en onrustiger en we herkenden het van onze andere 2 kinderen die ook KMA hebben dus via de huisarts nu andere voeding geregeld. Hopelijk gaat het snel beter hier, want het is zo sneu om je ukkie te zien worstelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook sneu voor je zoontje, ik hoop dat de nieuwe voeding snel zijn werk doet!



Ik denk dat in ieder geval de 2-jarige nog wel wat aan een kleine glijbaan heeft. Verder een wobbelboard, een slaapnestje, muziekmobiel voor in de box, Aquaplay, kinderstoel (of een newbornset mocht je een Stokke hebben), puckababy 4 seizoenen slaapzak (die van 6 mnd tot 2,5 jaar ben ik heel blij mee), een trampoline,

Wat luxer houten speelgoed (garage, poppenhuis, Grimm's regenboog oid), een bijdrage voor een mooie foto van je drie kinderen of een weekendje weg aan het einde van je verlof.

Ga je in de toekomst nog een extra autostoel nodig hebben of kunnen ze qua leeftijd doorschuiven?
Alle reacties Link kopieren
zo'n slaapnestje.. wat is daar de toegevoegde waarde van? Hij ligt nu altijd in de kinderwagenbak te slapen. Ik zie ze zo vaak voorbij komen maar ik snap het denk nog niet. En een puckababy is dat iets anders als een gewone slaapzak? De andere dingen op een wobbelboard na hebben we al



Ja net de pepti binnen gekregen dus hopelijk gaat het gauw beter :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven