Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slaapnestje heb ik zelf ook niet, maar ze liggen er wat meer geborgen in dan "los" in de box. Maar omdat je zei veel dingen al te hebben ivm twee oudere kinderen had ik hem erbij gezet omdat ik hem eigenlijk pas het laatste halfjaar vaak voorbij zie komen. Ik gebruik zelf trouwens ook de kinderwagenbak als hij niet in de wieg slaapt



De puckababy slaapzak vind ik heel fijn omdat het zomergedeelte echt dun is, en het wintergedeelte zo lekker zacht. Ik wil hem graag in mijn maat

Ik had hiervoor altijd die van de Hema en nu ook als reserve als de puckababy in de was zit, en daar gaan de ritsen steeds van stuk. Dat is bij de puckababy niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja die ritsen zijn prut idd ::-p
Ik kan echt niks bedenken aan cadeaus behalve iets leuks om te doen ipv spullen. Een leuke dag of weekend met zn allen?



Ik ben net gewoon een rondje buiten gaan lopen, vind het onzin binnen te blijven voor een verkoudheid. Frisse lucht lijkt mij alleen maar goed.
Vraagje voor de borstvoedende dames. Thuis voed ik regelmatig met een bloot bovenlijf maar als zij aan de ene borst drinkt begint de ander direct flink te lekken. Ik zit nu steeds te klooien met doekjes maar ik lek zoveel dat ik aan een doekje vaak niet genoeg heb. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt me ook heerlijk.. maar kan me voorstellen dat mijn collega's graag een 'ding' willen geven.. maarja.. joh.. ik ga het wel zien.. alles is leuk :-)



Lijkt me ook fijn om even naar buiten te gaan.. ik zit de hele middag al te twijfelen.. de 2 oudsten zijn bij de oppas en het weer ziet er heerlijk uit. Ben alleen bang dat ik niet zo ver kom. Door de bekkeninstabiliteit ben ik eigenlijk vanaf 25 weken amper nog ergens geweest en ik voel me nu al wel weer wat beter.. maar m'n energie niveau is nog ver te zoeken en ik merk dat ik wat overmoedig ben nu die buik weg is, maar dan toch eigenlijk helemaal nog niet zoveel aan kan. En een rondje om het huis is ook zo nutteloos. Even naar de super of een leuk winkeltje ofzo lijkt me wel fijn, maar ik zie er nog een beetje tegenop
quote:Marloes85 schreef op 09 maart 2017 @ 16:32:

Vraagje voor de borstvoedende dames. Thuis voed ik regelmatig met een bloot bovenlijf maar als zij aan de ene borst drinkt begint de ander direct flink te lekken. Ik zit nu steeds te klooien met doekjes maar ik lek zoveel dat ik aan een doekje vaak niet genoeg heb. Hoe doen jullie dat?Ik draag een borstvoedingsbh met een borstvoedingstop erover en heb gewoon van die pads in mijn bh. De kant die ik niet voed blijft dus gewoon omhoog zitten. Anders lek ik me suf.
Alle reacties Link kopieren
Ik voed eigenlijk nooit met volledig ontbloot bovenlijf, maar met een voedingsbeha een borst bloot en op de ander een zoogcompres. Die van natusan vind ik tot nu het fijnst. Ik heb ook wasbare van Medela, die absorberen minder maar zittdn lekkerder.

Volgens mij had ik dat probleem bij de oudste meer, dan had ik een hydrofiele doek bij de hand.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook spannend Christina, als je al zo lang bij huis zit. Hoe ver/dichtbij zit de dichstbijzijnde winkel? Is er evt iemand achter de hand om je op te halen als het lopen tegenvalt?
Alle reacties Link kopieren
500 meter ofzo. ik ga van het weekend denk met mijn man even. desnoods plant ik mezelf op een bankje idd en haalt hij de auto. ik moet het gewoon even opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voed inderdaad ook met een voedingsbh, met een zoogcompres. Heb wel na het douchen last van lekkende borsten, maar verder valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie als cadeautip een slaapzak staan. Ik heb geen idee.. Waarvoor wordt een slaapzak gebruikt? In plaats van een dekentje of extra? Is dat fijner? Zoveel nieuwe dingen bij een eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Een slaapzak gebruik ik nou voor mijn jongste nog niet, is nog veel te veel gepriegel om dat aan te krijgen (en hij wordt ingebakerd en dat mag je niet met elkaar combineren). Maar vanaf +/- een half jaar bij mijn oudste wel. Op een gegeven moment gaan ze meer bewegen en schoppen ze de lakentjes en dekentjes van zich af en dat gaat met een slaapzakje niet.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt trouwens in principe aangeraden om of een deken of een slaapzak te gebruiken, niet om te gaan combineren. Om warmtestuwing te voorkomen. Maar volgens mij wordt het door veel mensen wel gecombineerd, vooral 's winters. Ik doe het niet want mijn oudste zoontje wordt woest als er een deken in zijn bed ligt
Goed dat je het zegt, het herinnert mij eraan dat ik de slaapzak van mijn geboortelijst moet halen



Hier gebruik ik een slaapzak en dun dekentje, vooral omdat mijn dochter veel beweegt vlak voordat ze wakker wordt. Eerst sliep ze onder een lakentje en dekentjes maar ik wist nooit hoelang ze al zonder dekens lag als ze begon te huilen. Nu heeft ze dan tenminste haar slaapzak nog aan.
Ik wil nog eens iets vragen, misschien herkent iemand dit.



Dochter ligt op schoot te slapen nu, en af en toe begint ze te huilen. Ik zie haar gezicht vertrekken, ze haalt 1 keer uit, doet haar ogen open, ziet dat ik er nog ben en dan slaapt ze onverstoorbaar verder alsof er niks gebeurd is. Kan zo'n kleintje al dromen?
Alle reacties Link kopieren
Oh thanks! Goed idee misschien want dit kleintje schopt ook z'n dekens weg én klimt omhoog in z'n bed. Hij heeft dan ook nu al een kaal plekje van al dat geschuif.



En catherina, kraamzorg zei bij mij dat ze dan hun prikkels verwerken en dat dat idd een soort dromen is. Ik herken het in elk geval. Ziet er zo zielig uit he?



Hij begon net helemaal te kletsen tijdens het verschonen tegen vriend. Zó lief!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn oudste ook een keer zijn dikke beentje tussen de spijlen van het ledikant moeten wrikken. Helemaal een blauwe plek. Sindsdien ook een slaapzak aan.

Nu liggen al die baby's nog lief op hun plekje, maar ze worden steeds wilder



Hoe gaan de nachten bij iedereen trouwens. Zijn jullie al op?
Alle reacties Link kopieren
Over de nachten mag ik eigenlijk niet klagen. Hij wil nog wel 2, soms 3 keer een voeding maar slaapt daarna weer verder. Dus ik zit geen uren met hem op. Gelukkig slaapt onze peuter ook nog overdag, dus als het van de baby mag slaap ik dan nog wat even bij



Overdag gaan de voedingen lastiger, hij begint vaak in slaap te vallen aan de borst. Kan ook komen door de verkoudheid, want drinken is dan natuurlijk zwaarder voor hem. Maar ik herken dit ook van mijn oudste.

Vaak, kort drinken en dan telkens na een paar minuten in slaap vallen aan de borst. Wakker worden na 5 minuten als ik hem weg leg en dan verder willen drinken, weer voor een minuut of wat.

Als ik hem ga verschonen zodat hij daarna wat wakkerder verder drinkt gaat hij vaak daarna met zijn lipjes stijft dicht me aankijken. Rond half 12 's avonds lijkt er een knop bij hem om te gaan en kan ik hem in zijn bedje leggen en slaapt hij veel dieper.

Ik vind het nu nog niet zo erg maar bij mijn oudste gingen die "versnipperde" voedingen me op den duur wel opbreken.
Heb je bij je eerste ooit een lactatiekundige laten meekijken Caro? Misschien heeft die tips voor de versnipperde voedingen.
Hier gaan de nachten over het algemeen redelijk. Vannacht maar 1 nachtvoeding om half vier en daarna vanochtend weer om 7uur. Super blij mee. Hij laat over het algemeen snachts in ieder geval 3 uur, soms ook 4 uur tussen voedingen, dus dat vind ik wel oke. Sinds vannacht hebben we hem in een puck a baby gelegd en daar sliep hij volgensmij wel lekker in want de nachtvoeding ging er wat lastiger in omdat hij zo in slaap viel (had hem even verschoond en voor de fles weer in de zak gedaan). Laatste nachten was hij wat meer aan het spoken en wilde dan niet zo goed verder slapen na de nachtvoeding. Ook overdag lijkt slapen wat lastiger momenteel. Hij is ook 6 weken oud nu, vraag me af of dit dan dat sprongetje is wat bij 4/5 weken hoort? Sowieso vind ik die ontwikkeling wat verwarrend: moet ik hem nu zien als een baby van 6 weken of eigenlijk van 2 weken omdat hij 3 (en halve) week te vroeg werd gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Caro wij hadden dit in het begin met de fles. Komt hij wel goed aan? Ons werd verteld dat hij te weinig kracht heeft om de fles te drinken en daardoor elke keer in slaap viel en dan ben je idd de hele dag bezig. Maar het werd bij ons een neerwaarts spiraal want hij dronk daardoor te weinig en kwam niet aan.
Hoe is dit toen opgelost christina? Had hij een te kort tongriempje of moesten jullie naar een grotere speen?



Hebben jullie iets van een ritme met jullie kleintjes? Merk dat ik dat hier, ondanks de fles, niet zo makkelijk kan ontdekken. Ik geef fv op verzoek. Ik vind het ook moeilijk om te beoordelen wanneer ik hem weer in bed moet leggen om te slapen. Als ik de signalen zie, bleek worden, gapen dan leg ik hem in bed maar kan hij daar vervolgens nog een uur doorgaan met jammeren/huilen. Ik ga er wel nu en dan even heen, even instoppen, speen teruggeven enz, en daarmee valt hij dan vaak uiteindelijk wel in slaap. Zo niet, neem ik hem even bij me of zet hem in de wipstoel, maarja ik zie aan hem dat hij moe is.

Waar slapen jullie kleintjes?
Zoveel vragen haha!



Maar mijn 1e keer bij het consultatiebureau viel me ook eigenlijk erggg tegen. Ik had allemaal vragen opgeschreven (verpl.k. zei dat ik dat op kon schrijven en dan zo meenemen, boekje pakten ze er toch altijd even bij zei ze). De afspraak was met de kinderarts en dan volgende keer weer met de verpl.k. maar die arts verwees me dus voor praktische tips naar de verpleegkundige want daar lag haar kennis niet zo op de dingen die ik daar besproken heb, kreeg ik geen concreet antwoord waar ik wat mee kon en verder bevestigde ze alleen wat ik had gegoogled (over jbpm).
Alle reacties Link kopieren
Hij komt gelukkig wel goed aan tot nu toe Christina, maar ik kan voor de zekerheid nog naar het inloopweegmoment van het consultatiebureau gaan. Ik wacht de verkoudheid nog even af en als het drinken dan zo blijft neem ik idd maar even contact op met de lactatiekundige. Hij kan het ook wel want 's nachts gaat het wel goed. Ik begin ook te twijfelen of hij nu de borst nodig heeft om in slaap te komen, of dat hij halverwege de voeding wanneer de ergste honger eraf is de moed opgeeft...



Pinklady volgens mij wordt tot een bepaalde leeftijd wel een soort correctie gerekend bij premature baby's.

Ik weet alleen niet meer precies welke leeftijd.

Mijn zoontje slaapt overdag eigenlijk bij mij, in de kinderwagenbak of in zijn wieg (co-sleeper op onze kamer). Ik baker hem in met een ergobaby swaddler of een xl-hydrofiel, als ik dat niet doe maait hij zichzelf binnen een paar minuten wakker. Het ritme dat hij had is eigenlijk vertrokken samen met de kraamzorg

Ik probeer het wel weer een beetje terug te brengen maar met weinig succes tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:PinkLady90 schreef op 10 maart 2017 @ 09:09:

Hoe is dit toen opgelost christina? Had hij een te kort tongriempje of moesten jullie naar een grotere speen?







Uhm ons zoontje was ingeleid en vertoonde daardoor prematuur gedrag vonden ze. Dat slechte drinken en hij is best wel heel geel geweest. Zijn tongriempje was prima maar in het begin is hij door de bevalling ook ontzettend misselijk geweest waardoor hij ook niet dronk waardoor hij dus in een neerwaarts spiraal kwam. Hij had te weinig voeding binnen gekregen dus geen energie dus viel in slaap dus dronk de volgende fles weer slecht. We hebben toen aangedrongen bij de VK die in overleg was met de kinderarts dat we het genoeg vonden en zijn toen opgenomen geweest. Hij kreeg een sonde, maar deze is gelukkig nooit gebruikt. Hij ging daar goed drinken. De verpleegkundigen zeiden daar dat ze dat heel vaak zien. Dat dan opeens een kantelpunt dag is ofzo.. maar ik denk dat het ook gewoon een beetje rust bij ons gaf dat er serieus naar gekeken werd en we daardoor allemaal rustiger waren en hij beter ging drinken. Ik heb niet echt de oplossing voor je, maar ik zou wel hulp inschakelen. Je bent er op een gegeven moment zo mee bezig dat het geforceerd gaat en dan lukt het waarschijnlijk ook niet. Hoef je niet altijd door te hebben.

Ook hadden we een andere fles gehaald. De smalle difrax schijnt voor kindjes die slecht drinken het beste te zijn door de vorm van de speen. Dit werkte ook al iets beter. Maar uiteindelijk hebben we toen we nog thuis waren de avent natural (omdat we die al hadden) met een speen 3 (veel te groot dus eigenlijk) gepakt en dan kreeg hij iets meer binnen. Nu zitten we overigens weer op difrax en zoals ik al zei ging hij teveel drinken / poepen / huilen dus nu lijkt pepti aan te slaan met een beetje nutriton met een M speen op de difrax. Maar ik wil niet te vroeg juichen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven