Ervaringen smartwatch?

07-12-2015 18:03 13 berichten
Ik overweeg om een smartwatch te kopen, maar ik twijfel nog.

Wie heeft er één en kun je mij vertellen hoe die bevalt? Wat doe je er allemaal mee?

Ik zit aan deze te denken:

Alle reacties Link kopieren
wat is daar smart aan?
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 07 december 2015 @ 18:05:

wat is daar smart aan?Dat is het mooie! Het ziet er uit als een normaal horloge, maar het is dus een smartwatch. Google maar eens op Motorola 360.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat het handig is, als je je telefoon vaak niet in/bij de hand hebt, niks wilt missen, en het niet erg vindt om op een klein schermpje dingen te doen. Dat gaat voor mij allemaal niet op. Mijn stappenteller gaat overigens wel trillen als ik gebeld word, wat ik wel handig vind, omdat ik soms m'n telefoon niet hoor. Overige berichten kunnen ook wel wachten, ik kijk toch nog regelmatig op m'n telefoon. Het telkens moeten opladen van zo'n horloge zou ik ook wel tureluurs van worden.
Alle reacties Link kopieren
Even off-topic, welke stappenteller is dat dan? Ik zoek namelijk zoiets.
Het voegt niet echt iets toe. Het is een leuke gadget. Ervaring leert hier dat je toch snel alsnog de telefoon pakt omdat het lastig lezen is. Ook als je appje wil terugsturen pak je toch de telefoon. Het opladen is niet irritante dan de telefoon. Dat ben je wel gewend.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammie00 schreef op 07 december 2015 @ 19:06:

Even off-topic, welke stappenteller is dat dan? Ik zoek namelijk zoiets.Een Mi band van Xiaomi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Pebble. Niet zo mooi als die Moto360, maar de meeste Android Smartwatches zijn (nog?) niet compatible met iPhone en die heb ik eentje. Pebble werkt met beide.

Voor mij is 'ie handig, maar ik kan nog steeds goed zonder en heel mooi is 'ie niet. Als ik "op sjiek" ga draag ik een gewone analoge Festina.



Een Apple Watch vind ik niet mooi en is ook VEEL te duur. Ja, hij kan wat meer, maar nog steeds te beperkt.

Mijn (tweedehands) Pebble heeft me geleerd dat ik voorlopig zeker geen Apple Watch wil.



Ik denk dat de echte ontwikkelingen de komende jaren pas gaan komen...
quote:Damselindistress schreef op 07 december 2015 @ 19:12:

Het voegt niet echt iets toe. Het is een leuke gadget. Ervaring leert hier dat je toch snel alsnog de telefoon pakt omdat het lastig lezen is. Ook als je appje wil terugsturen pak je toch de telefoon. Het opladen is niet irritante dan de telefoon. Dat ben je wel gewend.Hier ben ik inderdaad wel een beetje bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook na te denken om een smartwatch te kopen. Je hebt een Samsung Gear S2, S3, ook een Frontier. Alle zijn rond de 400 euro. Er zijn ook wat goedkopere. Ik ben niet op zoek naar een - zoals ik het zou noemen - zelfstandige smartwatch, dus geen smartphone op miniatuurformaat met horlogebandje om je pols (daar zitten allerlei kosten aan vast; en daar zit ik niet op te wachten).



Dit topic is wel oud - weet ik - maar in tussentijd is er waarschijnlijk heel wat veranderd, wat ik gewend ben op het gebied van apparatuur (TV's, computers, muziekinstrumenten, etc.).



Wie heeft een Samsung smartwatch? Wat zijn jullie ervaringen?

Wie heeft een andere dan een Samsung maar wel compatible met een Android smartphone? Ik heb zelf een Samsung S6 Edge Plus.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg momenteel de S3 / Frontier, omdat ze nu wel compatible zijn met iOS, zij het nog steeds beperkter dan een Apple Watch.



Op dit moment draag ik nog steeds de Pebble waarover ik eerder schreef. Mijn plannen om te upgraden naar een Pebble Time Round zijn om zeep gebracht door FitBit; zij hebben Pebble overgenomen en meteen alle hardware uit de handel gehaald.



Qua functionaliteit moet je nu echt opletten of het horloge beschikt over Android Wear 2.0 of in ieder geval een update zal krijgen. Wear 2.0 is veel stabieler en volwassener.



In het geval van Samsung is er volgens mij zelfs nog iets meer mogelijk door betere integratie, net als Apple Watch met iPhone.



En waar je echt weg wilt blijven zijn de Chinese watches van een paar tientjes, zoals de U8 en dergelijke. Kosten nauwelijks iets, maar werken vaak niet goed. In mijn kringen zijn er vijf bij het afval terechtgekomen :-)
Alle reacties Link kopieren
Een verkoper zei dat de S3 Frontier alleen sneller en robuuster is dan de S2. Voor de rest zouden ze gelijk zijn. Ik ben niet overtuigd van dat enige verschil. De Frontier kost bijna 400 euro. De S2 249 of 279 euro. Het prijsverschil vind ik aanzienlijk. Dus ik ga op zoek naar meer verschillen dan alleen in snelheid en robuustheid.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er trouwens ook uit. Andere verschillen die ik op websites heb gezien is dat de S3 Frontier een eigen speaker heeft, GPS, en dat vind ik toch wel belangrijk, en ik zie dat als een verklaring voor het vrij grote prijsverschil.



Omdat ik dat belangrijk vind, zal het uiteindelijk de S3 Frontier worden, die ik dadelijk dus ook ga aanschaffen.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven