Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Vevana haal de foto's Bij de bron weg. Dan blijft de link wel staan maar komt er een foutmelding in beeld te staan.
Vevana, wauw wat een verschil! Ik herken je amper zeg! Kan mij voorstellen dat mensen je voorbij lopen omdat ze je niet herkennen!



Ik heb gisteren enorm groot stuk milka chocolade opgegeten, je kent ze wel.. Met dat biscuit erin!

Als compensatie ben ik dus net maar gaan hardlopen. Klein rondje van 3 km, maar het was dan ook alweer december dat ik voor het laatst geweest was buiten.
Die is dodelijk die chocolade Goal Die overleeft hier ook geen dag z`n reep
Alle reacties Link kopieren
Nope, hier ook niet
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Mijn favoriet is die met nootjes. 3 km hardlopen, wow, ik haal de 100 m nog niet eens (maar ik kan dan wel weer als een kei traplopen).



Crap, volgens mij ben ik ongesteld aan het worden, voor het eerst in vijf maanden. Dan kan ik het gewichtsverlies wel vergeten deze week, zucht. Grappig: gisteren gesprekje met collega's gehad die aan het rekenen waren geslagen. "Heb jij echt meer dan 90 kilo gewogen?" Blijkbaar was het niet echt te zien geweest, ik heb altijd een zwaarder onderstel gehad en dat kun je wat beter verbergen als je meestal rokken draagt.
Hier ook vannacht ongesteld geworden en ik was al niet goed bezig. Twijfel nu om 1 weekje het wegen over te slaan of toch morgen kijken wat de schade is wetende dat er ook vocht bij zit.



Ik ben altijd gek op die aardbeien van Milka
Overslaan lijkt me wel verstandig.
Ik denk het ook en dan hopen dat volgende week de schade is weg gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
@ Single, een lijstje maken is zeker een goede tip. Ik heb al eens overwogen er eentje voor cravings te maken en gezondere alternatieven, maar dit kan natuurlijk ook goed. Ik zou ook nog een weekje wachten met wegen, just in case.



@ Takkentrol, topper dat je er bent!



@ Miesje, mij helpt het om het weekend niet als uitzondering te zien. Als ik echt ergens zin in heb neem ik het. Of het nou maandag of zaterdag is. Wel neem ik een maximaal van die drie wat grotere genietmomentjes per week. Dat kan fritessaus zijn bij mijn patat, een glas wijn of gewoon een schaaltje chips.



@ Goal, even een klein rondje hardlopen zeg je dan. Toch enorm knap die 3 km hoor!



@ Izzy, ik heb het juist andersom. Het is nu pas dat mensen voorzichtig beginnen te zeggen, die dicht bij me staan en het goed bedoelen, ja goed dat je het gedaan hebt want het werd ook wel nodig Ik hoop voor je dat het niet van al te grote invloed zal zijn.
-
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:00
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat er weer centimeters af zijn takkentrol! Goed bezig!



Heb hier inmiddels de eerste 5 kilo eraf. Ben zo blij. Met eerdere afvalpogingen heb ik die mijlpaal nooit gehaald en nu wel.

Dus ieniemieniefeestje hier
Fijn takkentrol!



MsWhiskers, ik vind het geen reden voor een ieniemieniefeestje, maar voor een groot feest! Is toch geweldig als je nu eindelijk die mijlpaal hebt gehaald? Ik hoop dat het de eerste is van heel veel mijlpalen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, een exotische kont Takkentrol, grappig. Ja, ik kreeg als jonge twintiger ook vaak "leuke" reacties van zwarte mannen.

Nu minder . Maar je bent dus goed bezig



Single: ik zou ook overslaan, je hoeft jezelf er niet mee te kwellen.



Izzy: sterkte met de ongesteldheid! Wat een vrouw toch lijden kan he..



Goal: thanks, ja mensen kijken vaak wel twee keer inderdaad.

Hier gisteravond ook zoooo gezondigd met paaseitjes. Godver. Hopelijk vanavond beter.

Knap dat je dan weer bent gaan hardlopen! Ik haal ook de 100m niet



Ammenooitniet: fijn dat mensen het beginnen opmerken, maar soms wel confronterend als ze dat zo zeggen he...
Alle reacties Link kopieren
quote:MsWhiskers schreef op 10 maart 2017 @ 09:10:

Wat goed dat er weer centimeters af zijn takkentrol! Goed bezig!



Heb hier inmiddels de eerste 5 kilo eraf. Ben zo blij. Met eerdere afvalpogingen heb ik die mijlpaal nooit gehaald en nu wel.

Dus ieniemieniefeestje hier
@Takkentrol wat goed!! Hier ook een typisch peer figuur heb nog al een achterwerk met bij behordende bovenbenen



@ MsWhiskers wat goed



@Izzy en ammennooitniet



Ik kijk morgen even hoe mij bui is of ik er op ga staan of niet. Misschien aan de ene kant wel lekker dat ik weet hoe groot de schade is en dat ik die week er op weer een leuke min heb.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:01
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Vanmorgen toch maar even gekeken en sta gewoon op het zelfde gewicht als vorige week
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:01
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Jeuj Single, da's een meevaller!



Ik ben aangekomen. Twee weken buikpijn (menstruatie was zo lang geleden dat ik niet eens aan die oorzaak had gedacht), één dag een beetje bloeden, maar blijkbaar wel nog dagenlang vocht vasthouden, zucht. Iets met laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:02
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Oké, het kwartje valt nu. Pb was goed, maar de info niet. Ik snap m eindelijk

Bij mij was het dduidelijk een geval van vocht vasthouden want ik zit nu op 95,5 kilo, dus ruim 1,5 kilo lichter dan afgelopen maandag. Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
hallo ik leef nog hoor :-) ben alleen deze week een beetje 'off the grid'......totaal niet bezig met afvallen, de weegschaal of die dingen. Gewoon normaal eten, af en toe wat lekkers en ben nog op zelfde gewicht zag ik vanmorgen. Heb die 63,5 kilo nu losgelaten en ik vind 67 kilo ook goed als ik zo deze balans kan vasthouden. Verder bezig met leuke dingen, mijn werk, vriendinnen, mijn man, lekker muziek luisteren en dansen en gek doen. Even alles van de afgelopen 2 jaar eruit schudden zeg maar en die knop om. Soort van feestje dat ik nu op een gezond gewicht zit en dat dit het eindpunt is.
@Izzy Bij mij wil brandnetel thee of gember thee nog wel eens vochtafdrijvend werken. Kom op lieve Izzy je heb al z`n mooie weg afgelegd



@Saartje fijn dat je het nu snapt als je vragen heb gewoon blijven stellen



@Iselin 67 kg is ook een super mooi gewicht geniet van alles!



@Takkentrol



Nu weer verder met brood bakken
Takkentrol, bedankt voor het recept, klinkt erg goed! Ik ga het eens proberen. Wat ben je trouwens ontzettend goed bezig; veel wandelen, alweer centimeters eraf (weg met die exotische bips ) en gewoon lekker positief



Miesje, wat betreft de weekenden: ik doe eigenlijk hetzelfde als Ammenooitniet. Dus: weekenden niet als uitzondering zien. Ik hanteer 2, max 3, zondige genietmomentjes per week. Gisteren was dat een heerlijke kop warme chocolade bijvoorbeeld. Als ik weet dat er in het weekend wat bijzonders is (verjaardag/feest/high tea...), dan probeer ik daar de rest van de dag voor te compenseren (en/of ik pak wat extra beweging). Heb je trouwens nog wat snels & gezonds op tafel kunnen zetten donderdag?



Goal, wat goed van het hardlopen! Ik vind 3 km al super eigenlijk.



Balen van de ongesteldheid Izzy! Hopelijk snel geen last meer van...



Top MsWhiskers!! Heb je het nog gevierd?



Single, wat ontzettend goed dat je gelijk gebleven bent! Dat dus ondanks de ongesteldheid én de heftige emotionele week die je gehad hebt. Top!! Heerlijk trouwens, versgebakken brood.



Saartje, fijn dat het gelukt is. En ook al zo lekker bezig!



Fijn Iselin, je klinkt heel ontspannen en positief!
Hier weinig bijzonders te melden. Het gaat aardig. Heb donderdag een tweede boksles gehad. Ik ben zo soepel als een baksteen, dus dat hele 'losjes' en 'vanuit de heupen' zal wel niet echt aan mij besteed zijn Verder wel een prima work-out gehad en daar gaat het mij vooral om.



Eerder deze week een boek van Mieke Kosters bij de bieb gehaald (met de 6 weken challenge). Een vrouw naast mij had zelf ook een boek van Mieke in handen en prees 'mijn' boek aan, gevolgd door iets als "maar jij hebt dat toch niet nodig, je bent al slank". Onzin natuurlijk, ben nog steeds te zwaar, maar was zó leuk om te horen. Ik ben nog nooit omschreven als slank Lijkt me tot dusver een fijn boek trouwens!



Fijn zonnig weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven