Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Trouwens, hoi Lilly!



@Pien: leuk hoor twee broertjes Vindt grote broer het ook leuk?

Heerlijk he buiten vandaag. Ik heb geen tuin maar wel een park dichtbij waar we elke dag wel te vinden zijn.

We hebben idd wel eerder flesjes gegeven (gekolfd), heb in t begin ook ft gekolfd vanwege de pijn maar de laatste tijd niet meer. Herinner me dat de fles wel iets rustiger ging hoewel het idd nooit helemaal weg is. Verschil is wel dat de bv hard toeschiet en hij regelmatig verslikt, loslaat, hoest en proest. Voorkolven helpt niet Oja en hij doet ook regelmatig een wedstrijdje tepel trekken

Vind t wel zonde om te stoppen omdat het nu verder eindelijk wel oke loopt en we inmiddels ook veel geld aan de lactatiekundige kwijt zijn, een dure kolf hebben gekocht omdat ik het op m'n werk zou gaan doen etc



Ik mis sporten ook maar voel me er nog niet echt toe in staat. Normaal is wielrennen en alle soort fietsen m'n grote hobby. Ik heb in m'n verlof veel gewandeld maar mag dat ook even niet meer zoveel doen. Nu maar rondjes park dus!



Heb een snoezig zonnehoedje gekocht, even opgezet, alleen maat 9-12 maanden past 'm!

Hij is vandaag ook over van wiegje naar bedje omdat we 'm niet meer goed op konden tillen (lage wieg, klem tussen ons bed en de muur dus je moest gek tillen)
Alle reacties Link kopieren
Noortje gezellig dat je mee doet

Jammer zeg dat je overweegt te stoppen met bv maar snap het wel. Het schiet hier ook weleens door mn hoofd. Dat gedoe met kolven op werk en het half aan en uitkleden. Maar ja, ook wel erg fijn om te doen, best intiem



Inentingen; iets wat verhoging maar niet benoemenswaardig. Eerste x wel wat huilerig 's avonds maar van de week met de 2e niet.

Trouwens geen puckababy of inbakeren die nacht... mocht je dat niet weten



Ik beweeg wel weer zoals voorheen, wandelen, nooit echt een sporter geweest heftig Noortje van evt verzakking!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal met jullie kleintjes!



@tulpje is het gelukt met het zijligkussen? Wij legden d'r hoofdje er niet tegen vonden dat nogal schuren.



@apple ja ik hou me ook maar voor dat het vast goed gaat komen. Vandaag bij de intake lachte ze in ieder geval naar de leidsters.

Over een paar weken wennen.

Wel een goed gevoel aan de intake over gehouden en wat leuk is, is dat er nog een ander meisje van een maand ouder op dezelfde groep zit.



wat sportief van jullie met hardlopen! Voor m'n zwangerschap roeide ik maar dat schiet er nog bij in. Voorlopig hou ik het maar op wandelen. Vandaag 2x bijna een uur. Telt ook wel toch ????
Alle reacties Link kopieren
Redshoes.....toch nog niet gekocht.Ik heb het consultatiebureau nog gebeld en die gaven aan dat het naar alle verwachting met de tips/oefeningen goed komt en daar kijken ze over 4 weken naar.Mocht dat niet geholpen hebben kijkt er een fysiotherapeut naar.



Fijn dat je er zo een goed gevoel over hebt gehouden aan de intake, lijkt me toch spannend.Enne wandelen telt zeker mee!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond was ik voor het eerst bij de cursus 'fit na de bevalling". Bijna iedereen had bekken klachten dus zo gek is het niet. Het ging even over sporten en wanneer het weer kan. De oefentherapeute zei dat bijv hardlopen echt pittig is voor het lichaam en vooral de bekkenbodem, gezien het hele gewicht erop valt. Ook ging ze voelen aan mijn buikspieren en blijkbaar stonden ze nog best ver uit elkaar. Twee vingers. Dussssss hier wordt het pilates voor een tijdje.



Jullie zijn trouwens echt goed bezig allemaal. Lekker wandelen en bewegen. Het Is ook zeker het goede moment om naar buiten te gaan met het goede weer.



@tulpje: jaaa de eerste lach! Bijzonder is dat he.



@ noortje: naar verhaal, je bevalling en het herstel en balen dat het zo loopt met de borstvoeding. Ik gebruik een tepelhoedje.dat doet minder pijn aan mijn tripel en het toeschietreflex is daardoor minder heftig voor hem waardoor hij zich minder snel verslikt. Misschien is dat wat? Haha wedstrijdje tepel trekken. Pijnlijk is dat he!



@ redshoes, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de leidsters. Je meisje begon gelijk te lachen, dat moet toch iets zeggen



Hebben veel van jullie trouwens een knip gehad, of flink uitgescheurd? Ik heb een knip gehad en het lijkt alsof ik hem nog regelmatig voel, terwijl het wel genezen zou moeten zijn. Seks vind ik ook echt nog wel een ding. We hebben het geprobeerd maar de tranen liepen over mijn wangen. Misschien een intieme vraag, maar wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Modji.......hier vacuüm en ook een knip gehad.Ik heb er geen last meer van, eigenlijk alleen de eerste week en had er toen ook een flinke blauwe plek bij.Verder geen bekkenklachten gelukkig al voelde ik gisteren met sporten wel dat hardlopen voorlopig nog niet slim is, dat is inderdaad een grote belasting voor je bekken dus mijn "herstelwerkzaamheden" vinden zich nog even in de sportschool plaats



Wat betreft seks kan ik mijn ervaring niet delen omdat ik een vriendin heb en dat is toch net even anders
Alle reacties Link kopieren
@ tulpje gaat vast goed komen met de tips. gelukkig zijn die hoofdjes nu nog zo kneedbaar.



ben idd wel blij dat de intake goed ging. nu het wennen afwachten.



@modji

hier geen knip en niet ingescheurd dus kan er niet over mee praten. fysiek daardoor ook al snel hersteld op alle gebieden.





Hoe doen jullie het qua slapen? Hier sliep onze dochter tot gisteren bij ons op de kamer in een cosleeper. Nu is ze over naar d'r ledikant op d'r eigen kamer. Daar sliep ze de avond al een overdag. Het is boven verwachting goed gegaan. Ze heeft dezelfde tijden geslapen als in de cosleeper. Erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
@redshoes: fijn dat het zo goed is gegaan vannacht. Blijkbaar heeft ze gewoon een vast ritme. Vond je het lastig om haar niet naast je te hebben?

Leg jij je dochter overdag ook boven te slapen? Mijn zoontje slaapt overdag nog steeds wanneer en waar hij wil. Er zit ook niet echt een vast ritme in moet ik zeggen, maar misschien komt dat dus wel door mij.

Mijn zoontje slaapt trouwens sinds hij twee weken oud is in zijn ledikant. Wij werden beiden gek van al zijn geluidjes en gekreun en konden er niet door slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik miste d'r wel een beetje naast me. Maar dit is een goede volgende stap. Overdag leg ik d'r ook boven idd. Nu sinds 2 weken structureel. Na ongeveer 75 min op leg ik d'r weer op bed en dan slaapt ze vaak na 5-10 min. 's avonds duurt dat iets langer. Waar ze voorheen na 25 min weer waker was slaapt ze nu sinds een week 45 min en soms nog langer. Vaak probeer ik d'r nog wel even te slapen zeker als ik zie daar ze eigenlijk nog moe is. Kleine oogjes en in d'r oogjes wrijven. Soms lukt het soms niet. Over d'r bolletje aaien helpt altijd goed.

Beneden vindt ze veels te interessant en slaapt echt niet meer. In de box heeft ze nooit geslapen maar wel veel op mij op de bank. Maar dat lukt ook niet echt meer helaas.



's Avonds slaapt ze nu vaak van 19 tot 22 maar dan maken we d'r wakker voor dr fles en daarna slaapt ze tot 4-5u en weer tot 8-9u.



Overdag doet ze vaak ook nog wel een tukkie in de kinderwagen als ik met d'r ga wandelen. Soms slaapt ze dan door als we thuis zijn en kan ze 2u achter elkaar slapen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Noortje! Wat rot dat je herstel op zich laat wachten, mag ik vragrn wat een verzakking precies is? Ligt je baarmoeder dan te laag, of..? En kan dat weer herstellen?



@modji, hier tot op heden nog niet gesekst, ik zie er ook wat tegenop omdat ik ook een knip heb. Die is wel goed herstelt maar ik voel nog wel een bobbeltje zitten. Daarbij merk ik dat die bv geven ook niet bepaald lustopwekkend is . Maar nu dat minder wordt, komt mijn zin ook weer meer terug, dus wie weet binnenkort...



@redshoes, fijn dat het goed ging! Toevallig sliep L. vannacht ook voor het eerst in haar eigen kamer snachts. Ze slaapt er wel al regelmatig savonds maar lag de nacht nog in een wiegje bij ons. Het ging hier ook prima, ik merk zelf alleen dat ik het nog wennen vind! Gek genoeg vind ik haar geadem en kreuntjes heel rustgevend klinken. Al houden ze me ook vaak wakker, maar nu lag ik weer wakker omdat ik bang was dst ik haar niet op tijd zou horen . Maar wil toch maad doorzetten want het is veel handiger straks als ik weer werk.



Hebben jullie lekker weekend? Wij wel, nog wat kraambezoek gehad en lekker de stad in geweest met L. Fijn te merken dat we steeds makkelijker met haar op pad gaan. Daarbij helpt het mij ook enorm dat we nu gewoon fles kunnen geven ipv borstvoeding. Heel makkelijk. Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben haar ook al snel in haar eigen bedje op haar kamertje gelegd omdat we beide geen oog dicht deden als ze op onze kamer sliep.



Ook hier proberen we als het kan een ritme van verschonen, fles drinken, knuffelen, "spelen" in de box en dan als ik zie dat ze moe wordt naar bed toe.We vinden het alleen wel soort van lastig om dat aan te houden als er kraamvisite komt omdat die natuurlijk graag onze dochter willen zien alleen is ze dan soms weer te moe om nog in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren
@apple Ja ik vind het ook erg wennen maar hoop dat het m'n nachtrust ook goed gaat doen zeker als ik straks weer moet werken.



We hebben heerlijk genoten van het weekend. Gisteren bij de ikea nog een babygym gehaald, ze vindt het helemaal geweldig. Vandaag lekker gewandeld en een terrasje gepakt. Echt fijn dat het weer het weer toelaat. We hadden ook even geen bezoek dit weekend. Ook wel eens lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn dochter slaapt snachts al lekker door van 21.30 tot 7 uur in de ochtend. Merk wel dat het echt heerlijk is.

Ze is nu 11 weken. Verder slaapt ze nog heel veel. Ze kan maximaal een uurtje na de voeding wakker zijn en dan slaapt ze weer tot de volgende voeding.

Ik merk dat ze soms nog te weinig heeft met 5 flessen van 180 en dan geef ik in de avond soms iets meer.

Morgen. Mag ze de hele ochtend gaan wennen op de kinderopvang. Ma de vorige week ging het heel goed dus ik ga er vanuit dat het nu ook goed gaat.



Woensdag mag ik weer beginnen. Zal heel gek zijn om haar de hele dag te missen. Ze slaapt wel nog bij mij op de kamer in een co-sleeper en dat vind ik wel fijn ben er nog niet aan toe om haar in een eigen kamer te leggen haha.



Hier ook een lekker rustig weekend. En ook veel geweest wandelen en een terrasje gepakt.



Mijn dochter had/heeft ook een hele sterke voorkeurshouding naar links en gaat sinds ze 2 weken oud is al naar de fysiotherapie. Ze hadden zelfs al een scheef hoofdje. Nu kreeg ik van de week te horen dat het boven verwachting goed gaat en dat de scheef groei helemaal weg is. Over een maand hoef ik pas terug. Ook de nek spieren zijn nu even sterk. Dus dat trekt allemaal heel snel bij.
Alle reacties Link kopieren
Marijke_Reijnen Fijn dat jouw dochter het zo goed doet joh!Lekker doorslapen, lekker drinken en voorkeurshouding weg, super.Zal echt wel wennen zijn ja om weer te werken en haar weg te brengen.



Hier zijn we druk met de tips, daarom leggen we haar regelmatig op haar buikje maar dat vindt ze nog niet altijd leuk haha.We zien het wel bij het volgende bezoek aan het bureau, we doen ons best en anders accepteren we dat er een fysio aan te pas moet komen.



Verder is ze overdag veel wakker, dan kijkt ze graag om zich heen.Ook gaat het slapen ineens veel beter, de onrust in de avond is echt stukken minder.Ze krijgt 's nacht nog wel een flesje....we mochten 5 voedingen proberen en dan geen fles in de nacht alleen drinkt ze overdag nog niet alles goed leeg dus gok dat ze dan in de nacht wat tekort komt om door te kunnen slapen.Die nachtvoeding zal er vanzelf wel af gaan, ze is tenslotte nog maar net 7 weken en nog steeds een klein prulleke.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten ook nog op 6 voedingen hoor en dan is ze bijna 13 weken.

Vannacht heeft ze van 19 tot 1.30 en van 2 tot 6 geslapen. We zijn aan het experimenteren door d'r niet meer om 22u wakker te maken voor een fles. Ze sliep dan zo diep. Nu ligt ze ook nog te tukken vanaf 7u.



De cb-arts gaf bij ons aan dat op basis van gewicht ze best nog 6 flesjes mag. De verpleegkundige had eerder ook aangeraden naar 5 te gaan. Maar ik merkte dat ze dan zo propvol zat dat ze er niet lekker kon spelen tijdens de wakker tijd.
Alle reacties Link kopieren
@tulpje78 ja mijn dochter heeft ook fysio gehad want alleen lukte het niet. En de fysio kon andere houdingen en oefeningen mee geven en was er dus zo weer vanaf.

Ging dus stukke beter door de fysio. Mijn dochter begint ook te krijsen als ik haar op haar buikje leg. 7 weken is ook nog jong toen sliep mij. ochtend ook nog niet door. Nu is ze 11 weken bijna 12.



Ik geef mijn dochter om 7.00 11.00 15.00 18.30 21 30 maar de laatste fles krijgt dan iets minder en om 18.30 uur iets meer.



@redshoes mijn dochter slaapt ook vast met de late voeding daarom maak ik haar om 21.30 wakker want ook. 23.00 slaapt ze nog vaster. En nadat ik dot dus een tijdje vol heb gehouden. orde ze nu vanzelf wakker als ik haar roep. En Anders verschoon ik haar eerst en dan een flesje.
Alle reacties Link kopieren
Tulpje, mijn zoon heeft ook een voorkeurshouding en krijgt een beetje een scheef hoofdje. Ik probeer m in de box en bij het vasthouden de andere kant op te laten kijken maar in bed lukt dat niet. Ik weet dat mijn oudste dat ook had en toen maakte ik me best zorgen maar dat ging eigenlijk zonder veel extra moeite snel over. Ik maak me nu dus niet zo'n zorgen en het cb zei er ook niet zoveel over.

Wat hebben jullie nog meer aan tips gekregen, marijke en Tulpje?



Slapen doet zoon nog steeds bij ons 's nachts, in co-sleeper of tegen mij aan als we in slaap vallen tijdens de voeding. Overdag in zijn eigen bed in eigen kamer. Alleen in de avond is hij vaak onrustig en huilt hij veel, dan is hij gewoon bij ons. Overdag beneden laten slapen lukte al heel snel niet meer omdat er nog een luidruchtige peuter rondloopt.

Gisteren waren we op visite, daar sliep hij gelukkig nog wel op schoot, anders worden de bezoekjes zo kort:).

Tulpje, ik vind het ook lastig hoor als er kraamvisite komt. Ik probeer m toch wel gewoon op tijd in bed te leggen en de meesten begrijpen dat wel.



Hier nu met 6 weken nog zo'n 8 tot 10 voedingen denk ik, om de 2 a 3 uur. Maar borst, dus dat is misschien wat anders. Ook 's nachts nog 2 keer maar dat gaat prima aangezien hij zo weer doorslaapt.



Noortje, de grote broer vindt het heel leuk. Totaal niet jaloers, komt aldoor kijken en helpen met luiertje enzo. Als hij ergens een speentje vindt stopt ie die (niet zo subtiel...) in zn broertjes mond en gisteren kwam ie een slokje diksap geven dat toch maar tegengehouden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe bij jullie het voeding en slaapritme is!



Ons ritme lijkt nu op dat van Redshoes, wij hebben dus ook nog 6 voedingen (en ze is nu 11,5 week). Ze gaat meestal rond 19:30 slapen, dan krijgt ze rond 23 uur een voeding en rond 4:30 uur Ze vraagt in de regel zelf om beide voedingen, al maken we haar om 23 uur ook wel eens wakker. Maar ik durf haar nog niet te laten liggen omdat ik bang ben dat ze dan echt midden in de nacht komt. Ik ben nu zelf helemaal gewend aan wakker zijn tussen 4 en 5. .



Ik zou zelf gevoelsmatig ook nog geen 5 voedingen gaan geven Tulp, met 7 weken. Behalve als ze zelf echt maar 5 keer komt, maar het leek/lijkt mij altijd wel lekker voor zo'n kleine frummel om wat vaker iets te hebben. Al hoor ik zoveel verschillende verhalen, het verschilt volgens mij onwijs per kind. Dus volg ook vooral je eigen gevoel!



De laatste dagen is onze dame na de voeding van 4:30 ineens aan het spoken. Normaal sliep ze dan nog tot een uur of 7:30, maar nu wordt ze steeds een uur later alweer wakker en zit ik dus rond 6 uur met een huilend kindje. Vannacht ook, toen heb ik haar een half uur gesust en daarna sliep ze weer tot 8:30 uur.



L. is nu voor de tweede keer op het kdv om te wennen. Ik ben nu alleen thuis en dat voelt echt gek! Ook wel een beetje sippig, dat lege huis.Gelukkig mag ik haar na 2 uur alweer ophalen. Redshoes en Marijke, ook succes met het wennen deze week!
Alle reacties Link kopieren
Pien......google maar is op "folder voorkeurshouding" dan zie je genoeg sites die allemaal dezelfde tips geven.Wij hebben een folder van het consultatiebureau gehad tijdens onze laatste afspraak.



Bij het in bed leggen houd ik haar even op haar zij richting de niet voorkeurskant en als ze dan rustig is houd ik voorzichtig haar hoofdje tegen en draai de rest van haar lijfje op haar rug.Lukt soms wel en soms niet en ik probeer haar hoofdje weleens te draaien als ze goed vast slaapt.



Aankleedkussen leg ik soms recht voor me of ik leg haar zodat ze mij alleen aan kan kijken door de niet voorkeurskant op te kijken.



Paar keer per dag op haar buikje leggen zodat ze traint om haar hoofdje omhoog te houden en haar spiertjes sterker worden.



Wat betreft voeding, ze redt het gewoon nog niet met 5 van die grote flessen.Ze drinkt ze vaker niet dan wel leeg, dat komt vanzelf wel bij de vorige keer ophogen duurde het ook even voor ze die goed leeg dronk.Ik vind het ook elke keer gelijk zoveel meer wat ze naar binnen moet werken.Wat ze dan overdag laat staan geef ik 's nachts nog als zesde voeding.Meestal rond 23:00/23:30 de laatste en dan tussen 03:00/04:00 nog een keer en dan om 07:00 weer.
Hoi dames,



Heerlijk lenteweertje hè, m'n laatste weekje vrij dus komt goed uit! Ik ga er nog maar even vanuit dat ik hopelijk gewoon kan beginnen as maandag.. moet morgen naar de HA en dan kijk ik verder.



Redshoes: Tuurlijk telt wandelen ook Is het enige wat ik überhaupt gedaan heb tot nu toe. Lekker hoor, hij lekker slapen in de wagen en gaan! Ons zoontje groeit helaas z'n wagenbak uit nu.. nog even bedenken hoe dat verder moet

Wat fijn dat de overstap naar ledikantje meteen goed ging! Hier eenzelfde verhaal, hij is sinds drie nachten over en lijkt zelf ietsje beter te slapen. En ik slaap ook rustiger. Heb wel de babyfoon naast me liggen hoor, ook al zit er tussen onze kamers maar een klein gangetje & staan de deuren open!

Die babygym is tof hè!



Lilly: wat fijn dat t bij jou zo goed gaat. Lekker op de roze wolk Hopelijk lukte het met werken & kolven!



Modji: fijn zo'n cursus voor na de bevalling. Heb ik ook geprobeerd maar kindje moest elke keer mee & dat ging niet zo goed. Naja heb een aantal lessen kunnen volgen!

Hier ook enorm uitgescheurd dus en tja, nog niet bepaald veel zin , zeker omdat het dus mogelijk verzakt is & dat geeft echt een rotgevoel. Eén keer geprobeerd en dat was nog niet echt een succes. Maar ik heb er vertrouwen in dat t goedkomt zodra ik me lichamelijk beter voel..

Grappig dat jouw kleintje ook niet meer beneden wil slapen! Hier ook niet, en liggend op één van ons ook niet meer, herkenbaar! Heel af en toe lukt t nog.

Het eigen kamertje biedt veel rust merk ik, en hij slaapt zonder morren in.

Tepelhoedje vind ik nog niet zo'n gek idee! Hmm.. ik heb die dingen eerder gebruikt maar toen nam de productie snel af .. maar dat was in t begin. Misschien vermindert het inderdaad het 'gespuit' of houdt het dat wat tegen, het is een kliederboel soms!

Het CB wist er niks op te verzinnen, sowieso matige adviezen daar ...



Apple:

Ja een verzakking is in dit geval de baarmoeder(hals) die te laag ligt, door een uitgerekte en verslapte bekkenbodem. Heb je meer kans op bij een groot kind (check), een snelle bevalling (check), en als t in de familie voorkomt (moeder, oma, tantes; check check check)

Maar ik wacht nog even af wat de HA zegt want ik heb nogal eens de neiging om gelijk te ergste te denken terwijl dat niet zo is. Het rotte eraan is dat het niet of bijna niet herstelt, je moet dan een ring of een operatie .. en nog een keer zwanger worden is ook een stuk lastiger. Aangezien het bij ons al totaal niet vanzelf ging is dat ook nog wel een dingetje in m'n hoofd

Lekker hè, op pad met z'n drietjes. Ik begrijp dat je de bv aan het afbouwen bent?



Marijke: jaloers op je doorslapertje! :-) Hier nog niet hoor. Maar ja idd misschien het verschil met bv zoals Pien al noemt.

Ik vind t ook niet zo erg want hij blijft in halfslaap en afgezien van het hele boer-proces (de afterparty noemen we t ook wel ) slaapt hij dan snel verder. En ik ook.

Ik maak hem ook niet wakker, volg gewoon zijn ritme. Heb dat ooit geprobeerd hoor in de hoop m te sturen maar werkt totaal niet (zelfs averechts)





Tulpje: hier ook geen fan van buikliggen,

en toch leert hij t al een beetje. Ik leg m ook vaak tegen me aan half achterover leunend, da's ook oefenen. Nu hij er beter in wordt vindt ie t opeens ook minder vervelend.



We hebben sowieso wel een driftkikkertje hoor, het is meestal al snel brullen bij het aankleden (stugge kleertjes zijn echt een no-go!), het slaapzakje met mouwen ook verschrikkelijk ! Badje heeft hij echt een hekel aan (jammer, hopelijk verandert dat nog!) En als meneer niet snel genoeg z'n melk krijgt zodra hij wakker wordt .. Dat was met flesjes afgekolfde bv nog best lastig. Ben daarom blij met de borst & blijf het toch nog maar even geven geloof ik. De fles leverde geen beter resultaat op qua drinktechniek namelijk. Stoppen kan altijd nog en doorgaan dan niet meer En onderweg vind ik t ook wel erg makkelijk, voeden in het openbaar vond ik in t begin spannend maar gaat nu ook prima.



Pien: fijn om te lezen dat a 2-3 uur ook voor jou nog normaal is Jouw kindje is natuurlijk wel een flink stuk jonger nog. Ik denk dat onze grote jongen gewoon veel nodig heeft. Gelukkig drinkt hij snel, amper 10 min., vooral snachts fijn!

Wat supercute klinkt grote broer! Hoeveel tijd zit er tussen die twee? Lijkt me zo gezellig.



Hier vandaag 8300 g en 65 cm bij ruim 13 weken. Alles weer goedgekeurd ! Prikje weer zo zielig maar snel weer over.

Voeding ongeveer a 3 uur, soms 2,5u en soms 4 of 4,5 uur.. in elk geval komt het meestal neer op 7 per dag, soms 8. Ik geef 1 borst per keer, dat werkt goed. Vaak kolf ik nog 1 keertje wat voor de voorraad.

Ben dit weekend voor t eerst een hele avond weg geweest, heeerlijk naar de sauna met een vriendin. Viel wel bijna in slaap daar, haha. Zo ontspannen. Manlief had het wel pittig gehad, maar ja ze moeten het binnenkort nog veel vaker samen zien te rooien (ik werk vaak avonden)...
Alle reacties Link kopieren
Noortje.... even snelle reactie.Hier ook een driftkikkertje met ook een hekel aan het badje.Wij gaan (1 iemand dan haha) neemt haar nu mee onder de douche en dat vindt ze dus wel echt fijn.Je ziet haar gewoon ontspannen, leuk om te zien.Misschien ook is proberen?
@Tulp: oké, interessant! Gaan we ns proberen. Hoop alleen dat ik m dan niet laat vallen want worstelt zich nu al vaak bijna los en zo glibberig
Alle reacties Link kopieren
Je kan er evt een hydrofieldoek omheen doen en dan mee onder de douche, dan is hij wat minder glibberig.



Onze dochter is ook nogal beweeglijk alleen onder de douche is ze helemaal rustig.Tot ze er weer onderuit moet, haha dat dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
@noortje ik kreeg de tip om onder de douche d'r in een hydrofiel te wikkelen of onder d'r houden dan is het minder glibberig. Hier douchen we soms ook met d'r één over de douche en de ander erbij om dr aan te pakken na het douchen.





Wandelen is fijn hè. Zeker met dit weer. Fijner dan de regen en storm van de afgelopen tijd.

Wel vervelend dat hij z'n bak al bijna uitgroeid. Grote vent!
Alle reacties Link kopieren
Noortje, thanks voor de uitleg, dat zou dan vervelend fijn joh! Ik duim voor je dat het meevalt. Snap dat je met oog op een tweede ook bezorgd bent.



Die omschrijving van jouw driftkikker klinkt exact als de mijne.. . Grappig! Heel snel boos, maar ook väak een blij ding. En L. wordt ook heel rustig van douchen. Goede tip over die hydrofiel! Die ga ik ook eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven