bizar

24-01-2017 22:45 73 berichten
Ik vraag het me af....



Ik heb Facebook. Ik heb de app op mijn telefoon. Het valt mij op, dat als ik surf op safari of Google naar "ik noem een voorbeeld" kitschenaid of H&M kleding etc... dat ik de reclames van de sites die ik bezocht heb via safari op mijn Facebook timeline tegen kom. Dus met andere woorden zit Facebook mijn surfgedrag in de gaten te houden of niet?



Dat mag toch niet volgens de wet?



Valt het jullie ook op?
Tor... Mmm laten we het daar niet over hebben. Een alternatieve zoekmachine is 'Startpage'. Adblocker is oplichterij, zelf nl ook een dataminer/trader. Zelfs Ghostery die zgn alle tracking onderschept verkoopt data door...

Sowieso altijd instellingen van apps ed nauwgezet uitpluizen. Zelfs flashplayer verzamelt surfgegevens...

Kijk ook eens bij de privacy stellingen van Google in je foon. Vindt je alle opgeslagen locatiegegevens en opgenomen OKGoogle bestanden...

Hoe dan ook, gratis bestaat niet en privacy ook (vrijwel) niet...
Ik weet wel dat Apple je overal volgt. Dat heb ik uitgezet.
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:52:

Ik weet wel dat Apple je overal volgt. Dat heb ik uitgezet.Echt. Verander je onderschrift.
quote:strikjemetstippels schreef op 24 januari 2017 @ 23:49:

[...]



Tja, de mens wil in grote getale geleid worden. Hoe vaak ik al niet voor paranoide ben uit gemaakt, of halve crimineel 'want als je niets tegen de wet doet heb je toch niets te verbergen' en meer van dat fraais.

Ik ben heel lastig want geen fb (OK ik heb m'n profiel ooit omgezet in een pagina, want laat fb maar reclame voor m'n bedrijf maken) en Whatsapp. Mensen vinden me moeilijk want: blabla niets te verbergen blabla. Ik vraag ze dan waarom ze niet naakt rondlopen en in een glazen huis wonen zonder gordijnen, met de deuren open en hun administratie op tafel. Niets te verbergen toch.

Waar het mij om gaat is dat ik vind dat ik het recht heb zelf te bepalen wat er met mijn gegevens gebeurt....
quote:vivapimpelmees schreef op 24 januari 2017 @ 23:48:

[...]





Sorry hoor. Dan leef je niet onder een steen maar onder een hunebed.
quote:Magister schreef op 24 januari 2017 @ 23:57:

[...]



Ik ben heel lastig want geen fb (OK ik heb m'n profiel ooit omgezet in een pagina, want laat fb maar reclame voor m'n bedrijf maken) en Whatsapp. Mensen vinden me moeilijk want: blabla niets te verbergen blabla. Ik vraag ze dan waarom ze niet naakt rondlopen en in een glazen huis wonen zonder gordijnen, met de deuren open en hun administratie op tafel. Niets te verbergen toch.

Waar het mij om gaat is dat ik vind dat ik het recht heb zelf te bepalen wat er met mijn gegevens gebeurt....Aan de andere kant van al die miljoenen mensen met een smartphone vinden ze je zo?
Wat bedoel je Ttass?
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:52:

Ik weet wel dat Apple je overal volgt. Dat heb ik uitgezet.Ja, want dat helpt
Ik zit nu even al die apps uit te pluizen





Bij diagnose en gebruik (Apple telefoon iphone6) heb ik gegevens niet sturen staan maar als ik klik op gegevens staan ze er wel?
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:52:

Ik weet wel dat Apple je overal volgt. Dat heb ik uitgezet.Hoe heb je dat gedaan denk je ?
100% privacy is een illusie op internet (en daarbuiten) maar je kunt wel bewuster ermee omgaan en je zo goed als mogelijk beschermen...
De meeste apps moet je wel toestemming voor geven. Ik heb Android en die kun je iig rooten en er zelf een ROM voor schrijven of van een dev forum af plukken. In principe heb je geen eens een SIM kaart nodig, dat zou de enige manier zijn om echt anoniem te zijn (en je telefoon uit thuis) plus natuurlijk weer geen social media, geen google en wel Tor.



Magister, ik heb ook nooit social media gehad. Ik heb wel whatsapp, ontkom ik helaas niet aan. Ik heb gewoon een profiel strikje, en mocht ik dingen willen doen waar van ik niet wil dat iemand dat weet, dan kan ik dat ook zeker wel doen op een ander device.
Alle reacties Link kopieren
De FB app leest bijna alles van je telefoon uit, je foto's, je contactpersonen, je agenda, je locatie, je bestanden, je smsjes, je microfoon. FB weet alles van je. En nu de app verwijderen heeft weinig zin, je kunt er vanuit gaan dat er sowieso al een dump van je gegevens op hun server staat.
quote:Magister schreef op 25 januari 2017 @ 00:06:

100% privacy is een illusie op internet (en daarbuiten) maar je kunt wel bewuster ermee omgaan en je zo goed als mogelijk beschermen...Heb je helemaal gelijk in. Ik wist niet dat het zo erg was. Bedankt voor je zinnige bijdrage ben nu wel wat wijzer geworden.
Strikstip, ik had een tablet die ik al gauw rootte om vervolgens mods erop te draaien. Ik heb er nog jaren langer dan normaal zou zijn, mee kunnen werken. Geen Google of fabrieksrommel, sneller, lichter.... Met telefoon ben ik wat terughoudender. Android, maar wel optimaal geconfigureerd.

Ik was een FB poweruser en ben van de ene op de andere dag ermee gestopt, toen ze WhatsApp erbij namen. In die tijd zag ik in de firewall in m'n foon al dat whatsapp zo'n 50 keer per minuut contact zoekt met derden, oftewel datakopers ...

Ik mis ze niet... Sindsdien meer tijd en energie...
quote:vivapimpelmees schreef op 24 januari 2017 @ 23:48:

Sorry hoor. Dan leef je niet onder een steen maar onder een hunebed.
quote:yoshe schreef op 25 januari 2017 @ 00:08:

De FB app leest bijna alles van je telefoon uit, je foto's, je contactpersonen, je agenda, je locatie, je bestanden, je smsjes, je microfoon. FB weet alles van je. En nu de app verwijderen heeft weinig zin, je kunt er vanuit gaan dat er sowieso al een dump van je gegevens op hun server staat.

Maat wat maakt dat in de praktijk nou helemaal uit?



Mij interesseert het echt niet dat ze "alles" van mij weten, boeie, hun feestje..
quote:vivapimpelmees schreef op 24 januari 2017 @ 23:48:

[...]





Sorry hoor. Dan leef je niet onder een steen maar onder een hunebed.

Of onder de rocky mountains.

Facebook kan ook al je WhatsApp gesprekken lezen als je dat vinkje niet uit hebt gezet maanden geleden. Ja ik weet dat dat vinkje schijnveiligheid is.
Philae, dat dummy vinkje bedoel je?...
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:09:

[...]





Ik kijk er niet echt na. Ik denk van het zal wel. Soms klik ik helemaal niet op akkoord. Ik heb nu gewoon even opgelet.

Dan ben jij een makkelijk prooi voor internetcriminelen. Klik jij ook zomaar op links in emails?



Bestaat er een boek "internetveiligheid voor dummies"? Zo ja, lees die even een keer of honderd door.
quote:Magister schreef op 25 januari 2017 @ 07:45:

Philae, dat dummy vinkje bedoel je?...

Ja, ik weet dat die nep was. Maar ik heb geen Facebook dus dan hebben ze alleen m'n whatsapp gespreken.





Maar inderdaad. Alles gaat via cookies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 24 januari 2017 @ 23:50:

Adblocker is oplichterij, zelf nl ook een dataminer/trader. Eerlijk en non-profit begonnen, en de laatste ontwikkelaar, Wladimir Palant, die de extensie onder zijn beheer nam kon na jaren gratis werken tenslotte toch het grote geld niet weerstaan. Hij is er overigens open over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kies voor een advertentieblokker als UBlock.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven