Dascha Graafsma

30-11-2015 18:42 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met dit meisje gebeurd?



Vreemd en tragisch verhaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 13 december 2016 @ 09:39:

Er is nog verder onderzoek gedaan:

http://www.ad.nl/utrecht/ ... -geen-zelfmoord~a86101f8/



Helaas is er nog steeds heel veel onduidelijk. Deze zaak blijft me bezighouden, er zijn zoveel vragen. Volgens mij zijn er echt mensen die meer weten.





Juist dát er zoveel vragen zijn, zegt voor mij eigenlijk dat het geen suicide is. Ik kan me de kruistocht van met name de vader van Dascha daarom zo goed voorstellen.



De meerdere keren dat ik van heel dichtbij een zelfmoord heb meegemaakt, was da er, juist en zeker achteraf, echt geen énkele twijfel over mogelijk was dat die personen het zelf hadden gedaan. Hoe onverwacht, shockerend en ongelooflijk het op het moment zelf ook was. Er waren áltijd tekenen aan de wand, die al veel langer speelden. Ook al spraken die personen ze niet direct uit.



Ik hoop voor de familie van Dascha dat ze ooit zullen weten wat er gebeurd is. Dit is de hel en op deze manier kun je nooit echt afscheid nemen.
Meerdere dingen vallen mij op.



1. Dascha had bij haar dood een hoog alcoholpromillage. Er was uitgerekend, dat ze dan of stomdronken moest zijn in de club (waar geen aanwijzing voor is) of dat Dascha vlak voor het ongeluk nog heeft gedronken.



2. Het alcoholpromillage lijkt te hoog te zijn om aan te kunnen tonen dat een persoon daadwerkelijk als doel zelfdoding had, zelfs al zou ze naast het spoor een fles wijn hebben gedronken.



3. Als ze al naar het spoor was gelopen om zelfmoord te plegen, dan zou daar een reden voor moeten zijn die tot op heden niet bekend lijkt te zijn. Ook zou het raar zijn om dan van tevoren even aan het eind van de nacht langs het spoor met iemand te drinken en dan (nuchter was ze iig niet) voor de trein te stappen. Wat zou haar motief zijn om zelfmoord te plegen?



4. Dascha heeft na het verlaten van de club via haar mobiel gechat met jongens. Een van die jongens liegt over contact met Dascha en zou bekend zijn als een jongen die meerdere meiden lastigvalt. Waar was deze jongen die nacht nadat Dascha vertrok, in de club of niet?



5. Als Dascha op dat filmpje van de daklozenopvang staat, lijkt het onwaarschijnlijk dat ze zelf naar het spoor is gelopen in korte tijd. Liep er iemand met haar of is ze gebracht? Of was ze toen vrij nuchter en heeft ze bij het spoor gedronken? Van wie kreeg ze dan die alcohol, gezien het tijdstip dat dan waarschijnlijk alles dicht is en ik ook niet lees dat ze geld of een pinpas bij zich had. Is ze langs een nachtwinkel gelopen die nacht die alcohol verkoopt zonder het id te checken?



6. Waarom hebben de honden de vindplaats van de telefoon niet geroken? Is Dascha überhaupt ooit zelf op deze vindplaats geweest...? Of is er geen rekening gehouden met dat een speurhond ook maar een hulpmiddel is en het loopspoor van Dascha niet hoeft te kloppen? Indien niet Dascha de telefoon verstopt heeft, wie dan wel? Hoe komt diegene aan de telefoon?



7. Bij de dood van Anass Aouragh is alles uit de kast getrokken, om de doodsoorzaak te achterhalen. Als reactie op de conclusie, is een uitgebreid onderzoek gedaan naar het pesten van Anass.

Bij Dascha was het eerst dat haar lichaam niet onderzocht kon worden door verpulvering, toen weer wel, en toen ging de politie getuigen ondervragen. Ook bij de dood van Talitha Storm zagen we dat onderzoek nagelaten is en er gewoon direct "zelfmoord" is geconcludeerd. Waarom? Idem dat de politie geen onderzoek meer heeft gedaan naar de liegende jongen.



Hoe dan ook geloof ik niet dat het zelfmoord is. Het lijkt mij eerder een tragisch ongeluk onder invloed van alcohol, vermoeidheid en verwardheid. Sneu dat er geen duidelijkheid is voor de nabestaanden wat er die nacht precies gebeurd is, want daar staan een hoop vragen over open. En ik vrees dat door het verstrijken van de tijd dat ook niet meer te achterhalen is.
Alle reacties Link kopieren
Nou mooi, fijn dat je de boel nog even samenvat een maand of 4 later.
quote:-Suze- schreef op 10 maart 2017 @ 23:35:

Nou mooi, fijn dat je de boel nog even samenvat een maand of 4 later.Graag gedaan <3
Sorry dat ik een ouder topic omhoog haal. Door de ontwikkelingen rond Ivana Smit herinnerde ik mij de zaak rond Dascha Graafsma, een meisje dat is aangereden door een trein met een alcoholpromilage die alleen te verklaren is doordat ze ergens lang nadat ze de disco uit was alcohol moet hebben gedronken.
Is er nog nieuws behalve dat de camerabeelden waren onderzocht en op internet geplaatst, omdat daaruit bleek dat die vriendinnen hebben gelogen over een klap?

Het blijft een tragische zaak.
anoniem17020171 schreef:
10-03-2017 23:21
7. Bij de dood van Anass Aouragh is alles uit de kast getrokken, om de doodsoorzaak te achterhalen. Als reactie op de conclusie, is een uitgebreid onderzoek gedaan naar het pesten van Anass.

Bij Dascha was het eerst dat haar lichaam niet onderzocht kon worden door verpulvering, toen weer wel, en toen ging de politie getuigen ondervragen. Ook bij de dood van Talitha Storm zagen we dat onderzoek nagelaten is en er gewoon direct "zelfmoord" is geconcludeerd. Waarom? Idem dat de politie geen onderzoek meer heeft gedaan naar de liegende jongen.
Bij Anass was het al vrij snel duidelijk dat hij zichzelf om het leven werd gebracht, en nog voordat hij werd gevonden werd daaraan gedacht omdat hij bepaalde uitlatingen op school zou hebben gedaan.
Dascha en Talitha hebben dat soort uitlatingen - kennelijk - nooit gedaan, en bij een aanrijding door een trein is het ook nog eens lastiger te achterhalen of het zelfmoord was, of dat de persoon al dood op het spoor lag, of ervoor is geduwd etc.
De familie looft inmiddels 10.000 euro uit voor de gouden tip: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2956718 ... um=organic

Er is ook eerder door iemand een anonieme kaart naar de vader gestuurd met betrekking tot de dood van Dascha: https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2675 ... ma-16.html

En nog een recent artikel dat achter een paywall staat: https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf2 ... um=organic

Triest dat 3,5 jaar later de familie er nog steeds mee bezig moet zijn. Ik las ook dat zij heel veel feiten hadden gevonden die de politie niet zag en dat het lijkt op dat zij behoorlijk ladderzat op het spoor stond en het woord "zelfmoord" dan dus eigenlijk fout is.
171 pagina's rapport: https://drive.google.com/file/d/1MGVZY- ... fTVOzJWCZg

Hoe kan er nou geen sprake zijn van een misdrijf? Dascha werd gezien op de Neuweg en kan in de tijd tussen haar overlijden en dat ze werd gezien nooit de afstand zelf hebben gelopen.
Iemand moet haar naar de buurt van het spoor hebben gebracht per auto, scooter, kan niet anders.
Dascha had volgens het rapport 1,0 / 1,1 promille alcohol in haar bloed.
Dit is ook bevestigd door de NFI.

Ze was al uren niet meer in de club en maakte op de beelden daar geen hele dronken indruk.
Alle reacties Link kopieren
Net de Documentaire: De laatste uren Dascha Graafsma gezien.
https://www.youtube.com/watch?v=KYFpD1tAHA8

Een beetje van dik hout zaagt men planken docu met maar een conclusie mogelijk een misdrijf zonder daar een fatsoenlijke aanwijzing voor te hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog steeds allemaal maar raar en moet er nog wel eens aan denken. Vanmorgen las ik in de krant dat ze het onderzoek toch weer geopend hebben. Net zoals bij Maddie McCann zou ik echt willen weten wat er gebeurd is, maar ik denk niet dat daar ooit een antwoord op komt en hier ook niet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
07-08-2019 21:52
Ik vind het nog steeds allemaal maar raar en moet er nog wel eens aan denken. Vanmorgen las ik in de krant dat ze het onderzoek toch weer geopend hebben. Net zoals bij Maddie McCann zou ik echt willen weten wat er gebeurd is, maar ik denk niet dat daar ooit een antwoord op komt en hier ook niet.
Tja wat valt er te onderzoeken?
Meisje krijgt ruzie met vriendin, stuift de deur uit, doolt door Hilversum en staat voor de trein.
Kijk wat het ook is geweest de enige die het weet is dood.

Die hele docu is opgebouwd uit veronderstellingen, de zelfmoordplek was niet logisch, 's morgens was ze wel vrolijk, iemand heeft een auto horen starten etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat er iets verkeerd is gevallen en dat ze daardoor gekke dingen gedaan heeft of niet wist wat ze deed. Waarom zou iemand haar dwingen om voor de trein te springen?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-08-2019 22:42
Ik vermoed dat er iets verkeerd is gevallen en dat ze daardoor gekke dingen gedaan heeft of niet wist wat ze deed. Waarom zou iemand haar dwingen om voor de trein te springen?
Precies
Een erg ingewikkelde moordmethode, daarbij komt dat van de meer serieuze getuigen (echtpaar op straat) en filmbeelden nergens iets blijkt van betrokkenheid van een 2e persoon,

En dan komen ze met vage verhalen dat de machinist niet heeft geclaxonneerd maar dit wel verklaard heeft.
Ja, uiteraard verklaard hij dat, hij moet claxonneren maar niets menselijks is hem vreemd, vermoedelijk een gevalletje sociale media op de werkplek ;-)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven