Nieuwsuur debat

13-03-2017 21:07 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek vanavond naar het debat van Rutte en Wilders. Ik had direct mijn mening klaar over het gilet van Wilders, zwart onder een blauw pak. Lekker belangrijk, ik weet het.

Maar nu las ik dat het een kogelvrij vest was. Toen schrok ik wel. We hebben allemaal een mening over Wilders: goed of slecht. Maar IK vind het confronterend te zien dat hij ook bij een debat niet veilig is.
Als het leven je laat struikelen, maak dan een Salto!
Alle reacties Link kopieren
Tsja hij heeft een radicale mening en dus radicale vrienden maar daardoor ook zeker radicale vijanden.



Het zit wat mij betreft dus in het woord: radicaal.

Maar ik snap dat je het heftig vindt om door beeld plots te beseffen hoe radicaal het eigenlijk is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Misschien draagt Rutte er ook wel 1.
Alle reacties Link kopieren
Heb het hem een keer eerder horen zeggen in een debat (misschien wel 4jaar geleden, weet het niet meer exact) dat hij daar op dat moment stond met een kogelvrijvest, vanwege zijn standpunten. Dus denk dat hij dagelijks zo'n vest aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyMadonna schreef op 13 maart 2017 @ 21:17:

Misschien draagt Rutte er ook wel 1.Kan maar zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nieuwsuur is om 22.00 uur, dit was EenVandaag.
quote:Oddish schreef op 13 maart 2017 @ 21:17:

Heb het hem een keer eerder horen zeggen in een debat (misschien wel 4jaar geleden, weet het niet meer exact) dat hij daar op dat moment stond met een kogelvrijvest, vanwege zijn standpunten. Dus denk dat hij dagelijks zo'n vest aan heeft.

Ja hij heeft wel vaker een periode een kogelvrij vest gedragen..

Misschien heeft het te maken met de dreiging die er op dat moment is?
Als ik het goed heb draagt hij er in het openbaar op campagne etc sowieso eentje..
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat ook heftig.

Maar we weten wat er met Pim Fortuyn gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 maart 2017 @ 21:13:

Tsja hij heeft een radicale mening en dus radicale vrienden maar daardoor ook zeker radicale vijanden.



Het zit wat mij betreft dus in het woord: radicaal.

Maar ik snap dat je het heftig vindt om door beeld plots te beseffen hoe radicaal het eigenlijk is.



Ligt er maar net aan waar je woont. In Zwitserland of Australië zijn dit geen afwijkende standpunten.



Overigens prima debat verder. Democratie op haar best. Ook met afwijkende standpunten. En als gentlemen weer uit elkaar.
Wat je ook van Wilders moge vinden, het feit dat hij een debat met een kogelwerend vest aan moet voeren is totaal van de zotte.



Ik ga niet op hem stemmen, maar kan niet anders dan respect voor hem hebben. Heel zijn priveleven heeft hij opgegeven voor de politiek en zijn standpunten. Nergens is hij veilig, altijd achterom kijken wetende dat de kans groot is dat je de kogel krijgt. Het lijkt mij een vreselijk leven.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel een gimmick. Lekker interessant lopen doen met een kogelvrij vest en zichzelf wentelen in de slachtofferrol.

Alsof iemand hem iets aan zou willen doen.

Hoort allemaal bij het imago dat hij heeft gecreëerd.
Barbara, ik denk niet dat het een gimmick is. Ik denk dat het bloedje serieus is en dat er genoeg mensen zijn die hem iets aan willen doen.
quote:Barbara1978 schreef op 13 maart 2017 @ 21:43:

Het is ook wel een gimmick. Lekker interessant lopen doen met een kogelvrij vest en zichzelf wentelen in de slachtofferrol.

Alsof iemand hem iets aan zou willen doen.

Hoort allemaal bij het imago dat hij heeft gecreëerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 13 maart 2017 @ 21:43:

Het is ook wel een gimmick. Lekker interessant lopen doen met een kogelvrij vest en zichzelf wentelen in de slachtofferrol.

Alsof iemand hem iets aan zou willen doen.

Hoort allemaal bij het imago dat hij heeft gecreëerd.Pim Fortuyn vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Het was mij helemaal niet opgevallen, dus even terug gekeken.

Buiten dat het triest is dat het blijkbaar nodig is, heb ik nu toch wel wat prangende vragen....

Waarom wordt dit zo opvallend gedragen? (ondanks dat 't mij niet opgevallen was)

Waarom niet gewoon onder het overhemd gedragen? Wil Geert graag laten zien hoe serieus de dreiging is?

En worden deze vesten niet geleverd in de kleur van zijn pak?

Vragen, vragen.....



Verder ging het hele debat naar mijn idee werkelijk nergens over, wel amusant.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 13 maart 2017 @ 21:37:

[...]





Ligt er maar net aan waar je woont. In Zwitserland of Australië zijn dit geen afwijkende standpunten.



Niet aan waar je woont maar aan wat je mening is. Radicalisme is overal en is zeker niet landgebonden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 13 maart 2017 @ 21:43:

Het is ook wel een gimmick. Lekker interessant lopen doen met een kogelvrij vest en zichzelf wentelen in de slachtofferrol.

Alsof iemand hem iets aan zou willen doen.

Hoort allemaal bij het imago dat hij heeft gecreëerd.



Volgens mij wentelt hij zich helemaal niet in een slachtofferrol. Ik ben geen fan van Wilders, vond hem een schreeuwlelijk. Maar ik heb hem nog nooit op slachtoffergedrag kunnen betrappen. En daar zou hij wel alle recht toe hebben.



Want laten we wel wezen. De moorden die hier gepleegd zijn, zijn nog altijd op Theo van gogh en Pim Fortuyn gepleegd vanwege hun standpunten over de islam.



En tal van mensen, ook moslims, worden bedreigd als ze maar een klein beetje kritisch over de islam zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 maart 2017 @ 21:47:

[...]



Niet aan waar je woont maar aan wat je mening is. Radicalisme is overal en is zeker niet landgebonden.In Australië of Zwitserland wordt dit niet als radicaal gezien. Oostenrijk of Hongarije ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 13 maart 2017 @ 21:44:

Barbara, ik denk niet dat het een gimmick is. Ik denk dat het bloedje serieus is en dat er genoeg mensen zijn die hem iets aan willen doen.Welnee. Alles show.
Ik heb hem ook eens tijdens een studio-debat horen zeggen dat hij daar een kogelvrij vest droeg. Vond het zo'n rare opmerking. Ik vroeg me meteen af waarom hij geen kogelvrije helm droeg.
quote:Barbara1978 schreef op 13 maart 2017 @ 21:53:

[...]



Welnee. Alles show.Tuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 13 maart 2017 @ 21:53:

[...]



Welnee. Alles show.Dat denk ik niet, maar een beetje rellen is altijd leuk toch?
En nou is het afgelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven