Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden

Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
quote:Sugarbaby schreef op 14 maart 2017 @ 11:48:

[...]

Gewoon naar het restaurant opbellen en vragen of je de Groupon-actie ook zonder Groupon kan krijgen. Als je het restaurant persoonlijk betaalt, houden ze er veel meer aan over. Meeste restaurants die meedoen aan Groupon lopen uberhaupt al niet zo goed.

Mocht iemand dit een gierige actie vinden: ik heb het niet zelf bedacht, maar kreeg het als tip van restaurants waar we met een Groupon aten.Inderdaad ook wel eens gedaan bij een andere actie. Gewoon gebeld of we voor diezelfde prijs mochten komen (vrij grote groep), was geen probleem.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 14 maart 2017 @ 11:57:

[...]

Inderdaad ook wel eens gedaan bij een andere actie. Gewoon gebeld of we voor diezelfde prijs mochten komen (vrij grote groep), was geen probleem.Heb me door een deelnemer laten vertellen dat Groupon zo'n 40% van de opbrengsten van een actie houdt en van niet ingewisselde vouchers ziet een deelnemer helemaal niets, die omzet blijft voor 100% achter bij Groupon.
quote:12twister schreef op 14 maart 2017 @ 12:20:

[...]

Heb me door een deelnemer laten vertellen dat Groupon zo'n 40% van de opbrengsten van een actie houdt en van niet ingewisselde vouchers ziet een deelnemer helemaal niets, die omzet blijft voor 100% achter bij Groupon. Jeetje die zijn nog erger dan de belastingsdienst
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:_Aphia_ schreef op 23 januari 2017 @ 11:41:

Ja, als ze gezegd had; leuk je weer eens te zien, kom je kopje thee drinken dan had ik het ook niet raar gevonden maar dat is dan toch meestal om 10/11 uur 's morgens of om 15/16 uur.

maar je gaat echt aan jezelf twijfelen hoor. Dat er verder niemand was, was al raar.

En dan dat ongemakkelijke van dat je honger begint te krijgen maar dat niet "durft" te zeggen, want je ziet haar (en hem:) voor het eerst sinds tijden weer en denkt, ze zet zo wel wat neer.

Dan dat je je echt niet lekker begint te voelen vd honger en beseft, het is echt zo dat er verder niets meer te eten/knabbelen komt dus je oppert of ze het leuk vinden om naar restaurantje te gaan op jouw kosten; nee hoeft niet want filmpje straks en uitgebreid koken.

Wat ik zeg, je gaat echt aan jezelf twijfelen hoor. Het feestje werd trouwens gegeven omdat ze X aantal jaar getrouwd waren, en zoals ik zei, de uitnodiging zag er nogal sjiek uit.

Bij mijn zussen of goede vriendinnen durf ik als ik mezelf flauw voel worden echt wel te vragen om een boterham ofzo maar ja, op een "feestje" van iemand die je lang niet gezien hebt...

Het was gewoon bizar, haha en ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik heb daarna nooit meer bij haar thuis afgesproken, om haar niet in verlegenheid te brengen, maar mezelf ook niet. Bovendien is het bijna anderhalf uur met het OV (en een dik half uur/drie kwartier? met de auto) dus halverwege is zoieso handig.Om heel eerlijk te zijn......18.30 uur begon feestje? Dan verwacht ik niet dat ik eten krijg. Ik bedoel eten als in diner/avondeten. Een koekje of toastje misschien, echter andere verwachtingen heb ik zeker niet.
quote:Troeteltje schreef op 14 maart 2017 @ 12:49:

[...]

Om heel eerlijk te zijn......18.30 uur begon feestje? Dan verwacht ik niet dat ik eten krijg. Ik bedoel eten als in diner/avondeten. Een koekje of toastje misschien, echter andere verwachtingen heb ik zeker niet.Ik verwacht dan wel nog eten. Het eten om 18.00 uur is in mijn omgeving alleen nog aan de orde met kleine kinderen als er niks te vieren valt.
quote:Muurhanger schreef op 14 maart 2017 @ 12:27:

[...]

Jeetje die zijn nog erger dan de belastingsdienst

Gewoon een zakelijk bedrijf. .

En het is natuurlijk niet verplicht om mee te doen met groupon.
quote:Pluisi schreef op 14 maart 2017 @ 11:32:

Mn vroegere kapster was gierig. Als ze bij je thuis kwam rekende ze 1,50 p.p. extra voor autokosten (ritje van 1 km). Dus we gingen naar haar, scheelt toch weer 4,50 euro.

Belde ze op, mag ik bij jullie komen, dan komt me beter uit. Ok, prima. En dan toch stiekem 4,50 euro bij de prijs optellen....En ook dat per persoon. ...alsof 3 mensen meer benzine kost dan 1 persoon knippen
quote:Starshine-2 schreef op 14 maart 2017 @ 14:37:

[...]

En ook dat per persoon. ...alsof 3 mensen meer benzine kost dan 1 persoon knippen Ze rijdt tussen elke knipbuurt zeker even een rondje om het blok.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:12twister schreef op 14 maart 2017 @ 12:20:

[...]

Heb me door een deelnemer laten vertellen dat Groupon zo'n 40% van de opbrengsten van een actie houdt en van niet ingewisselde vouchers ziet een deelnemer helemaal niets, die omzet blijft voor 100% achter bij Groupon.Wow, ik vond het al super goedkoop en had in mijn hoofd een beetje zitten berekenen of ze er nu eigenlijk nog wel iets aan over hielden en dat vond ik al bar weinig. Via Groupon is het blijkbaar nog minder...
Over de enveloppen ik heb wel eens een kaartje gegeven op een bruiloft zonder iets erin.

Eerlijk toegegeven het ging toen niet zo best met mij maar echt een paar jaar later schrok ik opeens van de gedachte: "heb ik er ooit geld in gedaan?!?" dus maar eens nagevraagd bij vriendin en nee hij was toch echt leeg.

Ai ai ai, snel goedgemaakt natuurlijk maar toch wat gênant.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 14 maart 2017 @ 15:16:

Over de enveloppen ik heb wel eens een kaartje gegeven op een bruiloft zonder iets erin.

Eerlijk toegegeven het ging toen niet zo best met mij maar echt een paar jaar later schrok ik opeens van de gedachte: "heb ik er ooit geld in gedaan?!?" dus maar eens nagevraagd bij vriendin en nee hij was toch echt leeg.

Ai ai ai, snel goedgemaakt natuurlijk maar toch wat gênant.Ik vind het wel knap dat je dat achteraf nog durfde na te vragen!
tvp
quote:Mystery schreef op 14 maart 2017 @ 15:30:

tvpDat is wel een hele gierige toevoeging, hoor.
Moet door de envelop verhalen ineens denken aan iets wat mijn vriend een tijdje geleden heeft meegemaakt:

Collega ging trouwen en had iedereen van het bedrijf (+/- 40 man) uitgenodigd voor de receptie. Collega's hadden geld ingezameld en een mooi cadeau gekocht daarvan. Vriend ging naar de receptie, waar het zo druk was dat hij het bruidspaar niet eens gesproken heeft, die waren alleen maar met familie bezig aldus vriend. Een aantal dagen later werken ze weer samen en komt bruid naar hem toe met de vraag of hij eigenlijk nog een envelop gegeven had, want die hadden ze er niet tussen zien zitten? Vriend schrikt, want die had er niet op gerekend dat er van hem persoonlijk ook nog een envelop verwacht werd aangezien ze als collega's al geld ingezameld hadden enzo. Hij voelde zich voor het blok gezet en verzon een smoesje dat hij de envelop in de auto had laten liggen en dat pas zag toen hij alweer thuis was. Hij baalde er van en zou hem de volgende werkdag meenemen voor haar. Hij gauw een kaart gekocht en er wat geld bijgedaan, wat blijkbaar van hem verwacht werd. Intussen balend dat hij niet gewoon eerlijk was geweest, zoals de andere collega's blijkbaar wel waren geweest, maar goed hij had het al gezegd dus moest nu toch maar voor een kaartje zorgen. Maar de eerstvolgende werkdag bleek collega op huwelijksreis te zijn, 4 weken lang. Daarna staan ze toevallig een tijdje niet tegelijk ingeroosterd, daarna zijn vriend en ik op vakantie, zit zij ziek thuis etc. Op een gegeven moment zijn 4 maanden (!) voorbij en werken ze eindelijk weer een keer samen. Vriend was die hele kaart allang vergeten natuurlijk, maar zij niet: het eerste wat ze vroeg was of hij die kaart met geld bij zich had .

Ik vind het ten eerste al opmerkelijk om geld van je collega's te verwachten die alleen naar de receptie komen, ten tweede om dat te verwachten terwijl ze ook al een gezamenlijk kado hadden gegeven, en ten derde om er dan 4 maanden later nog om te vragen!
Wat erg! Alsof het verplicht is ook. Wat zet zo'n vrouw zichzelf dan te kakken zeg.
Die durft, om er nog naar te vragen!

Wel stom van je vriend om zo te reageren, hij kon toch gewoon zeggen: we hadden een gezamelijk kado.

Heeft ze bij alle andere collega's ook nog gebedeld?
quote:AnAppleADay schreef op 14 maart 2017 @ 15:45:

Die durft, om er nog naar te vragen!

Wel stom van je vriend om zo te reageren, hij kon toch gewoon zeggen: we hadden een gezamelijk kado.

Heeft ze bij alle andere collega's ook nog gebedeld?Wat ik begrepen heb is dat mijn vriend de eerste was. Zij openen samen om 5.30, dus hij was niet helemaal wakker, schrok ervan en wist duidelijk niet wat hij moest zeggen . Daarna heeft ze nog een paar anderen gevraagd die eerlijk zeiden dat ze geen envelop hadden meegebracht vanwege het gezamenlijke kado. Toen viel het kwartje wel natuurlijk, maar ja, mijn vriend was toen al zo stom geweest om te zeggen dat ze nog iets kreeg van hem.
Ze had van mij 1€ gekregen in een enveloppe, in stukjes van 0.01€.
Schaamteloos
Wow, Mimarr, die vrouw heeft lef. Vind het te gierig voor woorden dat ze zelfs meerdere keren naar het cadeau (nota bene geld!) vraagt. Hadden de collega's die het gezamenlijke cadeau hebben gegeven niet aangegeven dat het om een gezamenlijk cadeau ging?
quote:MonicaG schreef op 14 maart 2017 @ 15:56:

Ze had van mij 1€ gekregen in een enveloppe, in stukjes van 0.01€.
quote:Toontje1983 schreef op 14 maart 2017 @ 16:02:

Wow, Mimarr, die vrouw heeft lef. Vind het te gierig voor woorden dat ze zelfs meerdere keren naar het cadeau (nota bene geld!) vraagt. Hadden de collega's die het gezamenlijke cadeau hebben gegeven niet aangegeven dat het om een gezamenlijk cadeau ging?

Dat weet ik niet, ik was er niet bij maar ik neem aan van wel. Ik weet ook eigenlijk niet of mijn vriend dat nog heeft nagevraagd bij de gevers van het kado.

Ach, vriend mag haar erg graag en ze werken vrij veel samen (op die 4 maanden na dan ) dus hij vond het ook niet erg om nog iets te geven. Houdt hij haar mee te vriend dus goed voor de werksfeer zegt hij dan.
quote:Oudblond schreef op 09 februari 2017 @ 21:16:

[...]

Ik krijg het gevoel dat dit kind van die 'wij doen het heel verantwoord-ouders' heeft: Geen suiker, geen zout, zeker geen snoep of frisdrank. Een pakje rozijntjes als het feest is. Dan gaat een kind los als dat alles er wel is. Kind van vrienden is ook zo. Ze komt zeker niets tekort qua voedingsmiddelen, maar gaat uit haar plaat op feestjes. Dan kan je je kind beter opvoeden met 'matigheid' in die dingen.

Oei.....hier een kind dat thuis veel/genoeg krijgt. Zowel verantwoord als onverantwoord. Weet exact wat lekker is en wat niet. Kiest graag voor het grootste toetje of het dikste snoepje.

En toch............gaat het los wanneer de kans er is.
quote:MonicaG schreef op 10 februari 2017 @ 08:39:

[...]

Dan ben ik al bijna 40 jaar zwanger

Ik haal bergen eten en snoep/koek/watjemaarwil in huis voor man en kinders, maar die paar dingetjes die ik 'voor mezelf' haal, daar kan ik echt lang mee doen en ik vind het vreselijk als het ineens opgevroten is door een ander net als ik denk 'ik heb nog een pot B&J in de diepvries, daar ga ik nu 's lekker van genieten'.

Man en kinders weten onderhand wel dat ze beter van 'mijn' eten afblijven

Ik haal liever 6 potten B&J dat ze elk een hele hebben dan dat ik 1 hapje van de mijne moet delen Ik heb op voorraadplank 1 hoekje waar ik MIJN spulletjes heb staan. Dingen die ik lekker vind. En ik wil niet dat een ander daar ongevraagd van pakt.
quote:_Aphia_ schreef op 13 maart 2017 @ 21:25:

Doen mensen dat echt? Lege enveloppen geven??!!Vanaf heden dus meteen en en publiek openen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven