Op de VVD stemmen in Maart

10-02-2017 18:31 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het "warme" verkiezingsprogramma is vandaag bekend gemaakt dus brand maar los. Wel of niet op hen stemmen en waarom?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 14 maart 2017 @ 13:40:

[...]

Heb je het over je eigen inconsequentie?



Niet voor iedereen is het weggelegd om een topsalaris binnen te halen he. En je bent niet meer waard als je meer verdient, een schoonmaker,statenmaker of vuilnisman is net zo hard nodig als een directeur of advocaat helaas wordt de 1 een stuk slechter betaald dan de ander.



Je hoeft helemaal geen topsalaris binnen te harken, ben je mal. Hoe kom je erbij. Ik heb basisschoolleraren, hoveniers, vrachtwagenchauffeurs, cassieres, winkelmedewerkers, horecamensen, etc in mijn omgeving. Allemaal hebben ze een plan voor later. Geen van allen gaat willoos af zitten wachten hoeveel geld ze krijgen als ze oud zijn.

En nee, je bent niet meer waard als je directeur bent en niet minder als je vuilnisman bent. Heb ik dat gezegd dan? Of zit dat in een ingebakken slachtofferschap? De mate van beloning heeft te maken met je opleiding, verantwoordelijkheid, risico's, kunde en of er een schaarste is in je beroepsgroep.

Heel veel mensen kunnen vuilnis verzamelen, niet iedereen kan mensen opereren of een bedrijf leiden.
quote:kvdt76 schreef op 14 maart 2017 @ 13:39:

Wat een smoesjes.. dus als je thuis maar zo 'groen' mogelijk doet is het prima. De overheid kan niks bepalen en omdat grote landen weinig doen, doen wij ook maar niets.

Natuurlijk kan de overheid van alles doen. Denk aan windmolens plaatsen en het sluiten van de kolencentrales (waar vvd steeds tegen stemt, samen met pvv)Dan heb je het denk ik niet goed gelezen, want de VVD is er wel heel hard meebezig. het probleem alleen waar ze tegenaan lopen is dat ze de gaskraan niet dicht kunnen draaien omdat dan de kachels etc niet meer aan kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 14 maart 2017 @ 13:28:

[...]





En hoe dacht jij dit te gaan bereiken?



Ik kan beter de vraag dan aan jou stellen hoe dacht jij het te bereiken het klimaat te verbeteren?

Kom a.u.b. niet met die onzin van Jette Klaver zonnepaneeltjes, windmolentjes etc.etc., want daar gaan we het helemaal niet mee redden op lange termijn het is leuk voor nu en dat we minder afhankelijk worden van de russen.



Het is niet aan mij om het te bereiken, ik kan er wel meeleven dat deze gelovige planeet daar niet aan toe is ben bang dat we al te ver heen zijn en we deze eeuw afscheid gaan nemen van veel wilde dieren.
quote:Zinerva schreef op 14 maart 2017 @ 13:40:

[...]





Heb je het over je eigen inconsequentie?



Niet voor iedereen is het weggelegd om een topsalaris binnen te halen he. En je bent niet meer waard als je meer verdient, een schoonmaker,statenmaker of vuilnisman is net zo hard nodig als een directeur of advocaat helaas wordt de 1 een stuk slechter betaald dan de ander.Een zzp stratenmaker komt met een leuk bedrag thuis hoor! Enig nadeel is dat het gross van de zzp'er zich niet laat verzekeren voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering die ze wel kunnen betalen. En laten we het maar niet hebben over de vuilnisman, want dat is een heel lekker salaris. Alleen de kans dat je als vuilnisman of vrouw aan de slag kan is gering omdat het veelal mensen zijn die al bij de gemeente werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 14 maart 2017 @ 13:52:

[...]





Dan heb je het denk ik niet goed gelezen, want de VVD is er wel heel hard meebezig. het probleem alleen waar ze tegenaan lopen is dat ze de gaskraan niet dicht kunnen draaien omdat dan de kachels etc niet meer aan kan!Geloof je het zelf? Het wordt amper genoemd in het partijprogramma, ze worden nergens concreet en er is zelfs een zin geschrapt. De laatste jaren hebben ze tegen vrijwel elke motie gestemd die moet leiden tot verbetering. Lees het artikel maar wat ik heb geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marmo schreef op 14 maart 2017 @ 13:55:

[...]





Ik kan beter de vraag dan aan jou stellen hoe dacht jij het te bereiken het klimaat te verbeteren?

Kom a.u.b. niet met die onzin van Jette Klaver zonnepaneeltjes, windmolentjes etc.etc., want daar gaan we het helemaal niet mee redden op lange termijn het is leuk voor nu en dat we minder afhankelijk worden van de russen.



Het is niet aan mij om het te bereiken, ik kan er wel meeleven dat deze gelovige planeet daar niet aan toe is ben bang dat we al te ver heen zijn en we deze eeuw afscheid gaan nemen van veel wilde dieren.



GroenLinks, ChristenUnie en d66 hebben wel degelijk concrete plannen en diverse moties ingediend en doen in elk geval hun best om het klimaatverdrag te gaan halen.

Je hebt geen kinderen dat het je zo weinig doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 14 maart 2017 @ 13:52:

[...]





Dan heb je het denk ik niet goed gelezen, want de VVD is er wel heel hard meebezig. het probleem alleen waar ze tegenaan lopen is dat ze de gaskraan niet dicht kunnen draaien omdat dan de kachels etc niet meer aan kan!



We kunnen gas uit Rusland halen en dat gebeurt nu ook al, we gebruiken niet meer zoveel van ons eigen gas voor eigen consumptie. Is het slim om afhankelijk te zijn van Rusland dat is iets anders, andere landen binnen de EU zullen alleen maar meer gas gaan importeren dat zit in de planning tot 2020.

Groot probleem is om alles wat nu nog op het gasnet zit te vervangen veel huiseigenaren hebben daar ook niet het geld voor, het is wel jammer want gas is eigenlijk een schoon product je kunt veel beter auto's op gas laten rijden dat is veel beter voor het milieu alleen wat doet de VVD al tientallen jaren die gaan dat juist extra belasten zo zijn ze dan ook wel weer bij onze auto partij.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt het niet aan mij, maar ik heb in ieder geval wel kinderen. Je eist argumenten, maar ik kan alleen voor mezelf spreken: ik zie meer in investeren in de economie van het land dan in een druppel op de gloeiende plaat (zolang de grootste vervuilers hun gang kunnen blijven gaan). Dat kun jij een onzinargument vinden, maar daar heb ík dan weer niets mee te schaften.
quote:Marmo schreef op 14 maart 2017 @ 14:08:

[...]





We kunnen gas uit Rusland halen en dat gebeurt nu ook al, we gebruiken niet meer zoveel van ons eigen gas voor eigen consumptie. Is het slim om afhankelijk te zijn van Rusland dat is iets anders, andere landen binnen de EU zullen alleen maar meer gas gaan importeren dat zit in de planning tot 2020.

Groot probleem is om alles wat nu nog op het gasnet zit te vervangen veel huiseigenaren hebben daar ook niet het geld voor, het is wel jammer want gas is eigenlijk een schoon product je kunt veel beter auto's op gas laten rijden dat is veel beter voor het milieu alleen wat doet de VVD al tientallen jaren die gaan dat juist extra belasten zo zijn ze dan ook wel weer bij onze auto partij.We kunnen helemaal geen gas uit Rusland halen, hoe kom je daar nu bij? Onze leidingen zijn daar helemaal niet geschikt voor namelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:kvdt76 schreef op 14 maart 2017 @ 14:07:

[...]





GroenLinks, ChristenUnie en d66 hebben wel degelijk concrete plannen en diverse moties ingediend en doen in elk geval hun best om het klimaatverdrag te gaan halen.

Je hebt geen kinderen dat het je zo weinig doet?



Dat klimaatverdrag is leuk en dan wordt de lucht wat schoner, maar dat lost nog steeds niet op dat deze aardkloot bewoonbaar blijft.



Wat beter zou zijn teruggaan naar 2 miljard mensen en bossen weer de longen te laten worden van deze aardkloot, maarja zolang de bevolking bv. in Brazilie blijft groeien hou je op termijn geen regenwoud meer over.



Ik heb geen kinderen( wel neefjes ), maar het doet mij wel wat alleen nogmaals niemand wil het echte probleem aanpakken op deze aardkloot en dat is heel simpel overbevolking van de mens. Vergeet niet mensen die pretenderen dat ze erg groen zijn, hebben vaak ook belangen en een dubbele bodem gezien het om geld gaat zoals altijd. Christen Unie moet ik wel om lachen hun geloof is echt een oorzaak van de overbevolking.



Het hebben van kinderen doet er niet toe.



Vraag je dat ook als het over de economie gaat, gezien de economische toekomst voor de komende kinderen ook slechter gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 14 maart 2017 @ 14:20:

[...]





We kunnen helemaal geen gas uit Rusland halen, hoe kom je daar nu bij? Onze leidingen zijn daar helemaal niet geschikt voor namelijk!





Nou Rusland levert heel veel gas aan Europa ook aan ons ooit van Gazprom gehoord?



Het is handig te importeren om zo de eigen voorraad te behouden, bijna al het gas is op elkaar aangesloten van Europa en Rusland.



https://fd.nl/ondernemen/ ... eringen-gasinfrastructuur
quote:Marmo schreef op 14 maart 2017 @ 14:28:

[...]





Nou Rusland levert heel veel gas aan Europa ook aan ons ooit van Gazprom gehoord?



Het is handig te importeren om zo de eigen voorraad te behouden, bijna al het gas is op elkaar aangesloten van Europa en Rusland.



https://fd.nl/ondernemen/ ... eringen-gasinfrastructuurWe importeren inderdaad al jaren gas uit rusland. Meer uit Noorwegen, maar wel degelijk uit Rusland......

http://financieel.infonu. ... -van-gas-uit-rusland.html



"Rusland is de grootste gasleverancier ter wereld. Rusland is de grootste gasleverancier ter wereld. Ook in Nederland zijn we voor een deel afhankelijk van het gas uit Rusland. We importeren het gas en vervoeren het over de gehele wereld o.a. naar Duitsland. De spanningen die in februari 2014 ontstaan zijn tussen de Oekraïne en Rusland kunnen wel eens tot nare gevolgen gaan leiden voor Europa. Daarom is het goed om iets meer te weten over de achtergronden van de gaslevering. zijn we voor een deel afhankelijk van het gas uit Rusland. We importeren het gas en vervoeren het over de gehele wereld o.a. naar Duitsland. De spanningen die in februari 2014 ontstaan zijn tussen de Oekraïne en Rusland kunnen wel eens tot nare gevolgen gaan leiden voor Europa. Daarom is het goed om iets meer te weten over de achtergronden van de gaslevering."
Alle reacties Link kopieren
quote:Marmo schreef op 14 maart 2017 @ 14:22:

[...]





Dat klimaatverdrag is leuk en dan wordt de lucht wat schoner, maar dat lost nog steeds niet op dat deze aardkloot bewoonbaar blijft.



Wat beter zou zijn teruggaan naar 2 miljard mensen en bossen weer de longen te laten worden van deze aardkloot, maarja zolang de bevolking bv. in Brazilie blijft groeien hou je op termijn geen regenwoud meer over.



Ik heb geen kinderen( wel neefjes ), maar het doet mij wel wat alleen nogmaals niemand wil het echte probleem aanpakken op deze aardkloot en dat is heel simpel overbevolking van de mens. Vergeet niet mensen die pretenderen dat ze erg groen zijn, hebben vaak ook belangen en een dubbele bodem gezien het om geld gaat zoals altijd. Christen Unie moet ik wel om lachen hun geloof is echt een oorzaak van de overbevolking.



Het hebben van kinderen doet er niet toe.



Vraag je dat ook als het over de economie gaat, gezien de economische toekomst voor de komende kinderen ook slechter gaat worden?



Natuurlijk vind ik de economie belangrijk. Ik gaf al eerder aan dat groenlinks een partijprogramma heeft dat net zo goed voor groei zorgt. Raar om te denken dat alleen de vvd dit kan.



Klimaatverdrag gaat over temperatuurstijging. En daar valt zeker winst te behalen. We zullen wel moeten.
Echt ga je nog maar eens verdiepen want onze leidingen zijn daar echt niet geschikt voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:[mmaylo schreef op 14 maart 2017 @ 19:26[/message]:

Echt ga je nog maar eens verdiepen want onze leidingen zijn daar echt niet geschikt voor!





dat gas uit Rusland wordt gebruikt voor de industrie, zijn andere leidingen.

we hebben zelf dat gas ook, komt uit kleinere gasvelden, heeft een hogere verbranding.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
http://www.gasterra.nl/pr ... rkt-van-nu/g-gas-en-h-gas
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
dat gas uit Rusland is dus hoog calorisch.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heel appart dat deze partij volgens de peilingen zo hoog staat terwijl veel mensen op fb, de nieuwssites en in de kranten en mijn omgeving helemaal klaar is met Rutte en consorten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:Mutsje78 schreef op 14 maart 2017 @ 21:44:

Heel appart dat deze partij volgens de peilingen zo hoog staat terwijl veel mensen op fb, de nieuwssites en in de kranten en mijn omgeving helemaal klaar is met Rutte en consorten.



Ik denk dat dat per omgeving verschilt. Hier ken ik eigenlijk alleen maar VVD stemmers op een D66'er na. Dat is dan de vrienden en werk. Kijkend naar mijn woonplaats (Almere) zal de PVV wel weer oppermachtig zijn. Zelf wonen we in een typische 'VVD' wijk weer maar het gros van de Almeerders is pro PVV.



Op mijn facebook verschilt het, maar is het merendeel toch ook VVD (wegens ondernemer ed)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het werk stemt ook bijna iedereen VVD, in mij vriendenkring denk ik 30%.
Ik stem geen VVD. Overigens heb ik een aantal jaar geleden op Rutte gestemd, maar ik ben inderdaad klaar met hem. Het is me een raadsel waarom hij zo ontzien werd in debatten (Oekraine, apothekers uit Aleppo) en ik vertrouw hem voor geen cent.



Nu vertrouw ik de meeste politici niet, maar waar ik echt de schurft aan heb is het ophitsen wat onder andere Rutte doet door te blaten dat hij partijen uitsluit om mee te regeren. Naar vind ik dat. Volgens mij neem je het stemvolk dan niet serieus.



Maar goed, ik heb me als burger tijdens deze campagnetijd sowieso niet serieus genomen gevoeld door de meeste partijen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 14 maart 2017 @ 13:57:

[...]





Een zzp stratenmaker komt met een leuk bedrag thuis hoor! Enig nadeel is dat het gross van de zzp'er zich niet laat verzekeren voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering die ze wel kunnen betalen. En laten we het maar niet hebben over de vuilnisman, want dat is een heel lekker salaris. Alleen de kans dat je als vuilnisman of vrouw aan de slag kan is gering omdat het veelal mensen zijn die al bij de gemeente werken.



Wij huren ZZP-ers in en het is heel slecht gegaan in de bouw, is ook de laatste bedrijfstak die nu pas economisch gaat aantrekken. Ik kan je vertellen dat ZZP-ers in de bouw niet met een leuk bedrag zijn thuis gekomen de laatste 5 jaar, vaak zijn deze mensen ook nood gedwongen aan de slag gegaan als ZZP-er. De vuilnisman werkt tegenwoordig voor grote verwerkingsbedrijven zoals Suez etc., de oude vuilnisman werkte voor de overheid alleen dat is nu nog nauwelijks aan de orde gezien de diftar en containers onder de grond bij flats.

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is echt heel erg duur, en loopt in de duizenden euro's p.p. daarom zijn zzp-ers in groepen zich collectief gaan beschermen tegen ziekte om elkaar te helpen.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 15 maart 2017 @ 09:48:

Ik stem geen VVD. Overigens heb ik een aantal jaar geleden op Rutte gestemd, maar ik ben inderdaad klaar met hem. Het is me een raadsel waarom hij zo ontzien werd in debatten (Oekraine, apothekers uit Aleppo) en ik vertrouw hem voor geen cent.



Nu vertrouw ik de meeste politici niet, maar waar ik echt de schurft aan heb is het ophitsen wat onder andere Rutte doet door te blaten dat hij partijen uitsluit om mee te regeren. Naar vind ik dat. Volgens mij neem je het stemvolk dan niet serieus.



Maar goed, ik heb me als burger tijdens deze campagnetijd sowieso niet serieus genomen gevoeld door de meeste partijen.Mee eens. Ik snap ook niet waar om ze zo dom zijn dat te zeggen. Dat werkt toch enkel averechts.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 14 maart 2017 @ 18:09:

[...]





We importeren inderdaad al jaren gas uit rusland. Meer uit Noorwegen, maar wel degelijk uit Rusland......

http://financieel.infonu. ... -van-gas-uit-rusland.html



"Rusland is de grootste gasleverancier ter wereld. Rusland is de grootste gasleverancier ter wereld. Ook in Nederland zijn we voor een deel afhankelijk van het gas uit Rusland. We importeren het gas en vervoeren het over de gehele wereld o.a. naar Duitsland. De spanningen die in februari 2014 ontstaan zijn tussen de Oekraïne en Rusland kunnen wel eens tot nare gevolgen gaan leiden voor Europa. Daarom is het goed om iets meer te weten over de achtergronden van de gaslevering. zijn we voor een deel afhankelijk van het gas uit Rusland. We importeren het gas en vervoeren het over de gehele wereld o.a. naar Duitsland. De spanningen die in februari 2014 ontstaan zijn tussen de Oekraïne en Rusland kunnen wel eens tot nare gevolgen gaan leiden voor Europa. Daarom is het goed om iets meer te weten over de achtergronden van de gaslevering."Precies, en we kunnen hun gas ook omvormen zodat het onze leidingen in kan voor huisaansluitingen daar zijn ze al op voorbereid je moet het verdunnen met stikstof. Willen we afhankelijk zijn van de Russen voordeel wat Nederland heeft is dat ze nog wat achter de hand hebben.
quote:Marmo schreef op 15 maart 2017 @ 10:29:

[...]





Precies, en we kunnen hun gas ook omvormen zodat het onze leidingen in kan voor huisaansluitingen daar zijn ze al op voorbereid je moet het verdunnen met stikstof. Willen we afhankelijk zijn van de Russen voordeel wat Nederland heeft is dat ze nog wat achter de hand hebben.



Ik hoop niet dat je dit gaat voorstellen aan GL. Want dat gaan ze niet grappig vinden. De buizen die nu vanuit Rusland, Duitsland binnen komen lekken op diverse plekken gas!! Dit is echt ongelooflijk schadelijk voor onze aardbol!



Geef mij maar windmolens en zonnepannelen, dat is tot nu toe nog het beste. Maar mensen willen geen windmolens in hun dorp/ stad of in de zee. Net als zonnepanelen omdat het er niet uitziet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven