soa: Genitale Herpes rond anus

24-09-2012 14:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijke periode maak ik momenteel door met mijn vriendin/ex. Ze is vreemdgeweest en heeft hierdoor genitale herpes opgelopen. Mocht ze dit niet opgelopen hebben, was ik er nooit achter gekomen! Ik weet nog niet of het goed gaat komen met ons.



Ze heeft me verteld wat er allemaal is gebeurd, ze beweert o.a. stellig geen anale sex te hebben gehad.



Wel is het zo dat de herpes zich voornamelijk, bijna alleen maar, rond haar anus concentreert, dus ik heb wat argwaan bij haar verhaal.



Hoe groot is de kans dat ze liegt, dat als de herpes zich hier concentreert, dat ze anale sex heeft gehad?



Ik heb wel gehoord dat het niet persé iets hoeft te zeggen, ook al zit het voornamelijk daar, maar toch....
Dod, inderdaad, ik had het van jou... jij was ook degene die schreef dat testen geen zin had want grofweg, óf je bent al besmet of je gaat binnenkort besmet worden waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar dumpen hoor, ik bedoel als ze dit al doet, wie weet wat ze jou over een aantal jaren gaat geven HIV, AIDS?

Je speelt met je gezondheid zo.



Vreemdgaan is 1 ding, maar er ook nog eens een gezondheidskwestie bij krijgen, gaat mij helemaaal te ver!



Heb jij trouwens zelf ook de soa opgelopen of dat niet?!



Ik wens je succes, en sterkte bij het maken van je beslissing.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Nou als je je op soa laat testen dan doen ze inderdaad geen test op herpes en genitale wratten omdat bij de meeste mensen deze test positief zal uitvallen.



Vaak is men in de jeugd, dus voor men sekueel aktief was al besmet met dit soort virussen. Je kan dus besmet zijn door eigen partner die bv drager is maar nooit uitbraak gehad heeft.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Het fijne van het herpesvirus is dat een condoom geen garantie is voor bescherming. Het virus kan namelijk op elke plek van het lichaam uitbreken. Als je gebeft wordt door iemand met een koortslip is de kans al zeer groot aanwezig dat jij ineens met herpes rond je geslachtsdelen zit. Dan is het niet de genitale variantie maar de koortslipversie, alleen heb jij die dan daar. De genitale versie kan je ook bij je mond hebben trouwens.

Verraderlijke is dat mensen ook een soort uitbraak, net als de koortslip, aan bv hun vinger kunnen hebben en tsja...

Als je besmet bent rond je geslachtsdelen, zit dat ook vaak rond je anus. Dat hoeft dus absoluut niet te betekenen dat iemand anale sex heeft gehad.



Blijft het feit dat je besodemietert bent...ik zou persoonlijk geen relatie kunnen hebben met iemand die ik niet zou kunnen vertrouwen....maar that's up to you!
Alle reacties Link kopieren
Dumpen joh, wat moet je daar mee? Wat maakt die herpes nou nog uit, dat mens is gewoon niet te vertrouwen?

Haar houden betekent ook nog dat je vrijwel zeker besmet wordt, als je een normale sexuele relatie aan wilt gaan. Niet doen. Echt de moeite niet waard.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
quote:atjuuh schreef op 26 september 2012 @ 10:29:

Het fijne van het herpesvirus is dat een condoom geen garantie is voor bescherming. Het virus kan namelijk op elke plek van het lichaam uitbreken. Als je gebeft wordt door iemand met een koortslip is de kans al zeer groot aanwezig dat jij ineens met herpes rond je geslachtsdelen zit. !Het vervelende is dat er niet eens een koortslip hoeft te zijn, de 80 a 90 % dragers kunnen je ook besmetten en die hebben geen koortlip,, die voelen zich bv wat grieperig of hebben keelpijn (maar dat hoeft niet eens) en hebben dan ook een aktief herpes virus alleen geen uitbraak van blaasjes
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 26 september 2012 @ 22:56:

[...]





Het vervelende is dat er niet eens een koortslip hoeft te zijn, de 80 a 90 % dragers kunnen je ook besmetten en die hebben geen koortlip,, die voelen zich bv wat grieperig of hebben keelpijn (maar dat hoeft niet eens) en hebben dan ook een aktief herpes virus alleen geen uitbraak van blaasjes



Klopt....herpes is ,denk ik, de meest onderschatte soa...heel veel mensen weten niet eens dat je door bv onveilige orale sex de rest van je leven eraan vast kan zitten....Er zijn rond de 12000 nieuwe besmettingen per jaar las ik.

En dan te bedenken dat idd ongeveer 80% drager is van het

herpesvirus.....en van die 80 % weten heel mensen niet eens dat ze drager zijn....
Alle reacties Link kopieren
hoe veilig wil jij dan vrijen? een condoom helpt je nl niet om het te voorkomen. Dan moet je je totaal in latex of plastic gaan wikkelen.



ik denk dat de beste bescherming is dat je drager bent, dit is een soa die je niet kunt voorkomen.



net zo vervelendl als voetwratten of een koortslip maar dan op andere plek. Toen ik me dat realiseerde en enorm schrok antwoorde de soa verpleegkundige laconiek ",mens je gaat er niet dood aan" en dat is zo, het is vervelend tot heel vervelend maar je gaat er niet dood aan en je kunt het amper voorkomen tenzij je een klooster in gaat en nooit sex hebt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Zij hoeft helemaal geen anale sex te hebben gehad, zij heeft deze aandoening dan ook in de vagina maar dat zie je niet.

Deze wratjes komen voor op of in geslachtsdeel en rond de anus.

Het kan wel twee jaar duren eer dat weg is, maar het virus blijft, grote kans dat jij het ook al hebt, maar niet bij iedereen wordt het zichtbaar.

Je gaat er niet aan dood.

Zoek het maar eens op google.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Ron. Denk je dat dit nog een actueel topic is. Zou kunnen...... het is slechts vijf jaar oud.
Niets is zeker! En zelfs dat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven