Ebru Umar

26-04-2016 12:18 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht over Ebru in het topic van de Duitse cabaretier, maar op het Erdogan-topic staan ook berichten over Ebru. Ebru is zo vaak in het nieuws dat ze een 'eigen' topic verdiend. Ze werd in Turkije opgepakt, voor de rechter geleid, er is in haar woning in Nederland ingebroken en haar muur werd beklad.

Het gaat allemaal om vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot goed, hoewel de uitlatingen van de Duitse cabaretier toch echt te ver ging, zo ook die laatste van Hans Teeuwen. Waar is de grens? Ze doen het (denk ik) omdat journalisten in Turkije worden opgesloten als ze iets schrijven wat men niet wil horen.



Mag je een cabaretier, journalist of columniste opsluiten of van bed lichten en mee nemen naar het politiebureau vanwege een kritische mening? Nee, zeker niet. Voor het beledigen? Misschien wel. Mag Turkije een oproep doen aan Nederturken om te klikken over wat Nederlanders in Nederland zeggen? NEE. Dat is haatzaaien en burgers tegen elkaar opzetten.



Is de loyaliteit aan de vrije-mening in ons vrije land in gevaar omdat er mensen zijn die de 'praktijk van onderdrukking' in ere houden?





RTL Nieuws

3 uur geleden



Eerste column sinds arrestatie: 'Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'



© ANP



Dat ze momenteel vastzit in Turkije lijkt voor columniste Ebru Umar geen reden om haar toon te matigen. In haar eerste column sinds ze zaterdag werd gearresteerd, heeft Umar hard uitgehaald naar de Nederlanders van Turkse komaf die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze het land niet mag verlaten.



"GEFELICITEERD met jullie totaal mislukte Nederlanderschap", schrijft Umar in haar column in Metro. "GEFELICITEERD met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag. Enig idee wat een NSB'er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ja, dank voor het weg met ons. Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije."



Overuren



Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun en de hoofdredacteuren die 'overuren draaien mij naar Nederland te krijgen'. "Zij werken, zodat jullie Nederland kunnen beroven van alle vrijheden waar ook jullie ouders een leven aan gewijd hebben", besluit Umar.



Zie ook:



'De meest onderdrukkende landen ter wereld'
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 15 maart 2017 @ 09:45:

[...]





Denk je dat ik dat niet doorheb?



Echt, stop met die onzin. En je artikelen. Zeker in dit topic.?????????????????????

Als je weet dat het de afkorting is (die bijna iedereen gebruikt) waarom vraag je het dan nog?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 15 maart 2017 @ 09:45:

[...]





Denk je dat ik dat niet doorheb?



Echt, stop met die onzin. En je artikelen. Zeker in dit topic.Mag ik jou helpen herinneren waarom ik schreef dat ik het voor je op wou zoeken? En waarom dit in dit topic werd geschreven. En nu mag ik geen artikel meer plaatsen waarin het daadwerkelijk staat?







quote:Emma95 schreef op 14 maart 2017 @ 15:28:

En je wilt niet weten hoeveel haat zij over zich heen krijgt ...quote:missie_m schreef op 14 maart 2017 @ 19:36:

[...]

Verschrikkelijk. Ik zag een paar afschuwelijke berichten aan haar adres. Volgens mij werden die getoond bij Pauw. Toen zei Ebru dat ze het erg vond dat haar ouders dit nu zagen.



Dan te bedenken dat toen een 17 jarige jongen voor de grap een onsmakelijke foto plaatste van het hoofd van SS werd er meteen gerept over bewaking, iedereen in rep en roer terwijl die jongen zich al zelf had gemeld bij de politie. SS zei dat ze zich nooit bedreigd heeft gevoeld maar die media-aandacht kwam voor DENK goed gelegen. Volgens SS was DENK toen in jubelstemming. quote:MarindaH schreef op 14 maart 2017 @ 20:22:

[...]

Sylvana heeft zich wel degelijk bedreigd gevoeld. En ik zie jou niet anders dan over haar haten missie. Wie de schoen past.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 14 maart 2017 @ 20:22:

[...]

Sylvana heeft zich wel degelijk bedreigd gevoeld. En ik zie jou niet anders dan over haar haten missie. Wie de schoen past.Bovenste schreef je aan mij, omdat ik in één post de bedreigingen aan Ebru en SS vergeleek. Ik vind het verschrikkelijk wat Ebru op haar bordje krijgt. Onderste schreef je aan iemand anders. quote:MarindaH schreef op 14 maart 2017 @ 23:02:

[...]

Vind jij. Haten blijft haten.Wat vind je van je eigen woorden? Meteen vooraan in dit topic, heb niet eens hoeven zoeken.







quote:MarindaH schreef op 26 april 2016 @ 16:21:

[...]

..................................... En je een beetje beroepen op de persvrijheid. Welke pers? Je eigen mening verkondigen in de Metro? Laat me niet lachen. Ik vind het eerder naar uitlokking rieken, om zelf weer eens in de belangstelling te staan.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Emma95 schreef op 14 maart 2017 @ 14:19:

Ebru heeft ook een column in de Metro geschreven.



http://www.metronieuws.nl/columns/2017/03/tuigturken





Ebru, superleuk mens.
Alle reacties Link kopieren




De Volkskrant



[foto: Ebru Umar na de uitreiking van de prijs. © ANP]

Ebru Umar krijgt de Pim Fortuyn Prijs



Columniste Ebru Umar heeft de Pim Fortuyn Prijs gekregen. Dat is zaterdag in Rotterdam bekendgemaakt tijdens een Fortuyn-herdenking. De politicus werd vandaag exact vijftien jaar geleden doodgeschoten door Volkert van der G..

Door: ANP/ Redactie 6 mei 2017, 17:44



Umar krijgt de prijs voor 'haar kritische geluid, de gave van haar pen en haar verbale kwaliteiten alsmede de onverschrokkenheid waarmee zij de vrijheid verdedigt, met alle consequenties van dien ook voor haar privéleven', aldus het juryrapport.



Sinds Ebru Umar (geboren in 1970 in Nederland) op 2 november 2005 de wekelijkse column van Theo van Gogh overnam, is ze columnist van Metro. Voor Libelle schrijft ze een wekelijks interview. Op 23 april werd ze in haar vakantiehuis in Kusadasi door de Turkse politie gearresteerd vanwege tweets over president Erdogan. Op 10 mei mocht ze het land uit. Ze groeide op in Rotterdam.



De Pim Fortuyn Prijs is een onderscheiding voor opiniemakers, politici of bestuurders die het gedachtegoed van Fortuyn het beste uitdragen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dat je voor 24/7 afzeiken tegenwoordig een prijsje krijgt. ..ongelooflijk
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zeker niet mee gekregen wat zij allemaal over zich heen gekregen heeft?
quote:Hanaa schreef op 08 mei 2017 @ 08:14:

Dat je voor 24/7 afzeiken tegenwoordig een prijsje krijgt. ..ongelooflijkAch, gun die meid ook wat in haar liefdeloze bestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 08 mei 2017 @ 08:43:

Je hebt zeker niet mee gekregen wat zij allemaal over zichx heen gekregen heeft?





Zeer zeker wel, maar dat wil niet zeggen dat ze nu echt een bijdrage heeft geleverd aan onze maatschappij. Ik kan ook heel mijn leven besteden aan het beledigen, afzeiken en uitschelden van mensen...Maar ik vind dat eerder treurig en veelzeggend over iemand dan dat ik vind dat die persoon daar een prijs voor verdiend.

Mijn buurman scheld en beledigt ook heel de dag. Moet hij ook een prijs krijgen? Wat een signaal geven we hier af zeg? !
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 08 mei 2017 @ 08:56:

[...]





Ach, gun die meid ook wat in haar liefdeloze bestaan.Zou me kapot schamen als ik haar was voor dit 'prijsje'. Totaal geen toegevoegde waarde voor de Nederlandse maatschappij.
quote:Het-groepje schreef op 08 mei 2017 @ 08:56:

[...]





Ach, gun die meid ook wat in haar liefdeloze bestaan.Hoe weet jij dat 'die meid' een liefdeloos bestaan heeft?
Alle reacties Link kopieren
Supertof voor Ebru. Dik verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook.
quote:nessemeisje schreef op 08 mei 2017 @ 09:33:

Supertof voor Ebru. Dik verdiend.Dit!
Alle reacties Link kopieren
Geweldige meid slaat altijd precies de spijkerkop de kop. Maar ja van sommige mag de waarheid niet gezegd worden, stel je voor.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
quote:sauvignonblanc schreef op 08 mei 2017 @ 10:58:

Geweldige meid slaat altijd precies de spijkerkop de kop. Maar ja van sommige mag de waarheid niet gezegd worden, stel je voor.



Ik weet nog steeds niet welke spijker Ebru op de kop heeft geslagen. Maar gezien haar artikelen vind ik haar bagger ook haar tweets waar ze het heeft over kutmacro's die ze haat. Dan nog iets met Annabel Nanninga ook zo'n ongeleid projectiel wat zelfs hun volgelingen te bar werd. Nanninga heeft het over dobbernegers.



Tegenwoordig krijgt iedereen die een onwelgevallige mening heeft dreigingen, kogelbrieven of telefoontjes naar hun werkgever. Die waarheid moet ook gezegd worden. Ebru is niet geweldig het is gewoon een ongeleid projectiel.
quote:sauvignonblanc schreef op 08 mei 2017 @ 10:58:

Geweldige meid slaat altijd precies de spijkerkop de kop. Maar ja van sommige mag de waarheid niet gezegd worden, stel je voor.Als er nou iéts kenmerkend is voor het maatschappelijk en politiek debat van de afgelopen jaren is juist dat álles gezegd mag worden en ook gezegd wordt. En daar mag je juist niks van zeggen. Want vrijheid van meningsuiting. Wat volgens velen betekent dat je wie dan ook ongefundeerd verrot mag schelden zonder kritiek daarop hoeft te incasseren. Tenminste, als je rechts bent.
Alle reacties Link kopieren
Walgelijke post van haar over een Syrisch gezin dat verdronk. Hoe triest dat je dan vindt dat zo een persoon een prijs verdient. Dat ze voor haar onmenselijkheid hier een applaus voor krijgt is iets wat ik niet kan begrijpen.
quote:YellowDiamond schreef op 08 mei 2017 @ 09:17:

[...]



Hoe weet jij dat 'die meid' een liefdeloos bestaan heeft?Dat maak ik op uit wat ze deelt.
quote:Hanaa schreef op 08 mei 2017 @ 18:34:

Walgelijke post van haar over een Syrisch gezin dat verdronk. Hoe triest dat je dan vindt dat zo een persoon een prijs verdient. Dat ze voor haar onmenselijkheid hier een applaus voor krijgt is iets wat ik niet kan begrijpen.Heel bar wat die allemaal uitkraamt. Pathologisch bijna.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 08 mei 2017 @ 18:34:

Walgelijke post van haar over een Syrisch gezin dat verdronk. Hoe triest dat je dan vindt dat zo een persoon een prijs verdient. Dat ze voor haar onmenselijkheid hier een applaus voor krijgt is iets wat ik niet kan begrijpen.





Welke bedoel je?

Ik ken er een van haar en dat is deze : EBRU UMAR - Het verdronken Syrische jongetje...



Die zo eindigt:



Uiteindelijk zijn het niet de open grenzen van Europa maar vrede in het Midden-Oosten, die zullen voorkomen dat er nog meer kindertjes aanspoelen op stranden in Turkije, Griekenland, Italië en godbetert Scheveningen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 mei 2017 @ 18:46:

[...]





Welke bedoel je?

Ik ken er een van haar en dat is deze : EBRU UMAR - Het verdronken Syrische jongetje...



Die zo eindigt:



Uiteindelijk zijn het niet de open grenzen van Europa maar vrede in het Midden-Oosten, die zullen voorkomen dat er nog meer kindertjes aanspoelen op stranden in Turkije, Griekenland, Italië en godbetert Scheveningen. Ja, smaakvol stuk. Ook geciteerd op stormfront enzo.
Ze twitterde ook dat ze geen medelijden had met een aantal verdronken bootvluchtelingen, want "die hadden maar in Turkije moeten blijven". Dat volgens haar zo veilig was.



Ik was mijn respect voor haar lang geleden al verloren, maar door dit soort uitspraken blijkt wel haar totale apathie ten opzichte van de medemens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 08 mei 2017 @ 18:57:

[...]





Ja, smaakvol stuk. Ook geciteerd op stormfront enzo.



Daar kan Ebru weinig aan doen, op SF citeren ze ook wel eens uit de koran.

Prima artikel, spijker op de kop.

Lees het nog maar eens na.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven