Naar Marokko: auto-boot (Frankrijk)-auto

26-01-2009 11:48 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, mijn man en ik + 2 kids willen dit jaar in juli

voor het eerst met de auto en boot naar Marokko.

Wie is er ook wel eens met de auto en boot naar Marokko geweest en hoe is dat bij jullie gegaan?

Omdat het mijn eerste keer is (ik ben Nederlands) willen wij

eerst met de auto naar Frankrijk rijden en daarna met de

auto op de boot en dan varen naar Marokko.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit precies kan plannen?

Onze kinderen zijn dan 9 1/2 jaar en bijna 4 jaar.

Alvast bedankt.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
in frankrijk vertrekken geen boten naar marokko alleen naar algerije en dat is geen makkelijke manier van reizen ( visa, lange reis op boot,maar 1 grensovergang en dergelijke ).

je zult dus via almeria ( bootreis duurt dan 8 uur ) of algeciras, naast gibraltar ( bootreis naar tanger duurt 30 minuten, wel veel verder in spanje gelegen, zelf geen ervaring mee ) moeten reizen, ligt er ook aan waar je in marokko naar toe wil gaan, reken op 1,5 tot 2 dagen autorit er naar toe. boek de tickets voor de boot op tijd zeker voor in de zomermaanden, de boot zit in de zomer propvol. ik ben vaker met de auto geweest met zoon en dat viel op zich best mee ook al is de reis lang, dat ligt ook aan je kinderen. onderweg kunnen ze in frankrijk nog spelen terwijl iemand slaapt, als je niet met zijn tweeen rijdt tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Even m'n Trotter Marokko erbij gepakt:

Er gaan wel degelijk ferry's vanaf Frankrijk naar Marokko.

Maatschappij Comanav vaart van Sète naar Nador en Tanger.

En maatschappijj Comarit vaart ook van Sète naar Tanger.



Ik word niet helemaal wijs uit de prijzen op hun sites, maar de hoogseizoen prijzen beginnen bij eerstgenoemde maatschappij vanaf 350 euro enkele reis voor de auto (en dan heb ik het nog niet over de kosten van een hut aan boord).



Ik zeg: lekker vliegen met Ryanair of Atlas Blue!
Alle reacties Link kopieren
dat wist ik niet ( waarom namen wij die dan nooit ? )

misschien iets van de laatste jaren ofzo, ik had er ook nog nooit van gehoord zelfs.
Alle reacties Link kopieren
maar met het vliegtuig kun je minder meenemen, anotis.

ik heb de hutten gezien trouwens bij het verlaten van de boot, je kunt er beter geen nemen, je kunt ook op de boot zelf rusten.
Alle reacties Link kopieren
Zo he nu al berichten, leuk!!



Ja er gaan wel boten vanaf Frankrijk naar Marokko.



@PT, mijn man en ik willen om de beurt rijden.

Nee, wij willen dit keer niet met het vliegtuig, omdat wij altijd als wij in Marokko zijn een auto moeten huren. En als wij met de boot gaan hoeft dat dus niet.



@Anotis, ja wij moet idd. op tijd boeken. Ik heb al een prijs gehoord van ¤650,00 met boot en auto.



Wie weet er een goede site waar ik deze info kan vinden?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
http://www.comarit.com/FR/tst_fr.htm



http://www.comanav.ma/ferry/
Alle reacties Link kopieren
in spanje is op de parkings niets te doen voor kinderen,nou ja er zijn grasveldjes, ze kunnen er met een bal spelen ofzo, in frankrijk ook niet overal maar toch wel meer.

maar de reis valt denk ik wel mee hoor als je maar tot sete rijdt, dat is maar 1,5 dag ofzo, zelfs met overnachting onderweg.

kan je man niet naar een marokkaands reisbureau gaan ? daar weten ze ook alles van de boten en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
quote:princessetamtam schreef op 26 januari 2009 @ 12:22:

in spanje is op de parkings niets te doen voor kinderen,nou ja er zijn grasveldjes, ze kunnen er met een bal spelen ofzo, in frankrijk ook niet overal maar toch wel meer.

maar de reis valt denk ik wel mee hoor als je maar tot sete rijdt, dat is maar 1,5 dag ofzo, zelfs met overnachting onderweg.

kan je man niet naar een marokkaands reisbureau gaan ? daar weten ze ook alles van de boten en dergelijke.



O ja dat kan natuurlijk ook!! Wij moeten nog wel doorrijden naar Marrakech dan ben je weer een dag verder.



@Anotis, dank je wel!! Maar ik spreek geen Frans.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
dan maar even op zoek naar een marokkaans reisbureautje!
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen,



Wij zijn afgelopen zomer naar Marokko (Marrakech) gereden. Een enorme rit (was ook mijn eerste keer, ook als nederlandse) maar goed te doen. Tickets hadden wij al in Nederland gekocht aangezien dit scheelt qua kosten (idd bij zo'n Marokkaans reisbureautje ergens in Utrecht). De boot hebben wij genomen bij Algeciras. Niet die van 30 minuten, dat waren namelijk best prijzige tickets, wij deden er ongeveer 3 uur over. In Tanger hebben we vervolgens een overnachting gedaan bij kennissen, zodat we de volgende ochtend fris de laatste uurtjes naar Marrakech konden rijden.

Qua reis zorgden wij dat we Spanje voornamelijk 's nachts reden aangezien het daar overdag echt heet was, maar dat ligt aan je voorkeur. De wegen zijn, behalve enkele stukken in Spanje goed te doen. Wanneer je eenmaal de auto op de boot hebt geparkeerd, kan je het beste zo snel mogelijk naar boven gaan en in de rij voor alle stempels gaan staan voordat dit een megarij wordt. Let erop dat je alle benodigde stempels krijgt.

Het ligt eraan op welke boot je zit en hoeveel mensen ze erin 'proppen' maar je moet ervan uitgaan dat dit niet bepaald een rustpuntje is, het laatste stuk(je) rijden zal nog best vermoeiend kunnen zijn (vandaar dat wij voor een overnachting kozen). Hoewel je op de snelweg van Tanger naar Marrakech goed kan doorrijden.

Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken om de kids. Wanneer je genoeg reisspelletjes, kleurboeken, kinderliedjes etc. meeneemt gaat het vast prima. Ik weet nog van vroeger dat mijn ouders een stoffen zak met vakken aan de stoel voor mij hingen met kleine cadeautjes erin zodat ik iets had om naar uit te kijken. Op de parkeerplaatsen (zeker in het hoogseizoen) zijn vaak wel kinderen waar ze eventueel in de pauzes even mee kunnen spelen. Verder slapen ze vast wel en airco maakt het natuurlijk ook gemakkelijk.

Van te voren niet te veel stressen, dan komt het helemaal goed. Je ziet prachtige dingen onderweg, verschillende landschappen, het is een ervaring op zich. De vakantiestemming komt er door de autoreis zeker in!

Heel veel plezier en succes!

Groetjes Lulua
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lulua, ohhhh, dank je wel voor je verslag.

Maar wij willen dus niet door Spanje rijden, maar de overtocht naar Marokko vanaf Frankrijk.

Pfff overdag reizen lijkt mij niet zo goed idee maar ja aan de andere kant dan kunnen de kids lekker slapen. Ik ben niet zo'n nachtmens. Wij willen 1 of 2 keer in een hotel overnachten.

Ja, een zak met speelgoed is idd. handig voor de kids.

Weet jij toevallig de naam van die reiswinkel in Utrecht?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
mother,

Wij gaan altijd met de auto naar maroc, twee kids van 5 en 7 is altijd prima gegaan. Zo'n dvd speler mee wat leuke luisterverhalen en gaat echt prima.



Mij persoonlijk lijkt een lange boottocht helemaal niets ( wij hebben ook al snel wiebel benen.



Ik vindt met de auto naar maroc altijd super gezellig.
Alle reacties Link kopieren
waarom willen jullie niet door spanje rijden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi mother,

Met de auto naar Marokko is heel goed te doen, maar ik raad wel aan om een overnachting in een hotel te boeken, anders kom je echt helemaal gebroken in Marokko aan. Wij overnachten altijd in Perpignan of Beziers en in Granada (daar heb je Etap hotels, die zijn niet zo duur)

Heb jij zelf ooit al zo'n grote stukken gereden?

Wij gaan vrijwel ieder jaar met de auto naar Marokko. Je kunt inderdaad de boot in Sete nemen, maar dat is toch nog best wel duur met z'n 4en en de auto. Volgens mij moet je dan toch rekenen op zo'n 1200 euro. Kan je net zo goed het vliegtuig nemen en een auto huren. Die reis duurt ook best wel lang: 2 nachten en 1 dag.

Door Spanje reizen valt ook best wel mee. Er zijn steeds meer grote parkings, waar je even een balletje kunt trappen en redelijk kunt eten. Ik raad je dan wel aan om de autoweg over Barcelona te nemen en niet die over Madrid.

En zoals al gezegd is: dvd speler, leuke filmpjes, muziek enz, kleurboeken, strips en de kinderen zijn behoorlijk rustig. Regelmatig stoppen, ff spelen, balletje trappen, en dan kunnen ze erweer even tegenaan.

groetjes

Whoosh
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan!

Ik heb het even nagevraagd; wij hebben de tickets toentertijd gekocht bij Taoufik reizen, deze zit in Utrecht aan de Damstraat. Wij waren ongeveer 450 euro kwijt (dacht ik, weet het niet precies meer) voor vier volwassenen en een grote gezinsauto.

Als het via Frankrijk inderdaad zo duur is als Woosh zegt, zou ik toch de route via Spanje overwegen. Wij reden overigens wel de weg via Madrid maar zou niet weten wat beter is!

Groetjes Lulua
anoniem_74429 wijzigde dit bericht op 29-01-2009 16:01
Reden: toentertijd / toendertijd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Babouche01, waarom wij niet door Spanje willen reizen? Omdat het mijn 1e autoreis naar Marokko word.

En de 1e keer gedeeltelijk met de boot lijkt mij beter dan door spanje rijden.

Wij willen een keer met de kids op een boot kijken hoe dat gaat.



@Whoosh, nee hebben nog nooit zulke afstanden gereden. Wij willen ook 1 of 2 nachten overnachten in een hotel.



@Lulua, die 450 euro is enkele reis toch?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Even omhoog...
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

het waren retourtickets, ik begon zelf te twijfelen aan de 450 euro dus heb het even nagekeken (ik bewaar van alles..) maar het was iets meer dan 550 euro (sorry! ). Dit is wel nog steeds veel goedkoper dan de prijs die Whoosh noemt voor de frankrijk-route (zelfs al zou je benzine/diesel kosten etc. meerekenen). Als ik jouw was zou ik even bellen met het reisbureau dat ik eerder noemde, zij kunnen je vast meer vertellen.



Onze bootreis duurde trouwens zo'n drie uur en dat was meer dan genoeg! Van te voren dacht ik dat dit een leuke tocht zou worden, lekker op het water genieten, ik zag het helemaal zitten.. helaas werd het boot vol huilende/rondrennende kids, schreeuwerige/stressende mensen en een misselijkmakende deining door de enorme golven.

Maar goed, ieder zijn ding!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lulua, dank je wel voor je bericht.

Tja wij zijn ook niet gewend aan een boot dus ik weet echt nog niet wat wij gaan doen.

Vliegen of boot.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een aantal keer met de auto en boot naar marokko gegaan (ook als kind). Altijd via Spanje. En ik moet zeggen dat ik het meestal erg gezellig vond. Op de boot gewoon zoveel mogelijk op het dek blijven (binnen veel zeezieke mensen), dan is het goed te doen.



Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Mother: http://cgmrotterdam.nl/NaarMarokko/Rustplaatsen.html



ia deze link kan je info vonden over rustplaatsen vinden van Stichting Mohammed V.

Heb vorig jaar een boekje daarvan gezien bij het marokkaans consulaat in Belgie. Misschien hebben ze hem ook wel in Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Daar staan trouwens ook alle bootverbindingen met aantal rederijen...
Alle reacties Link kopieren
MMA-man was voor een enkel 170,- kwijt. Weet alleen niet of je ook pp. nog extra moet betalen, of dat je per auto betaald.
Alle reacties Link kopieren
@MMA, ohhh dank je wel.

Kijk aan die site heb ik vast wel iets.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven