Stemmen op de SP woensdag, wie nog meer?

13-03-2017 19:55 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga stemmen op de SP woensdag, vooral omdat ik ze mbt de euthanasie wet en afschaf van eigen risico sterke standpunten vind hebben, ook willen ze behoorlijk wat doen voor dier en milieu. Ik wilde eerst op groenlinks stemmen maar dhr Klaver is wel erg pro open grenzen. Nu merk ik vooral dat er veel GL/PVV/PVDD stemmers zijn die van zich laten horen maar waar zijn de SP stemmers? Of maak ik echt een rare keuze? :P Partijen waar ik het minste mee heb zijn de VVD, PVDA, Christenunie en splinterpartijen zoals Denk. Ook zal ik nooit stemmen op de PVV.
Alle reacties Link kopieren
SP!!!
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
Ikwil gewoon weer het vadertje drees idee terug (ondanks dat hij van de PvdA was maar dat maakt niet uit)
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Ik heb heel erg lang getwijfeld tussen GroenLinks en SP, met tot voor kort echt een voorkeur voor GroenLinks maar ik ga morgen toch SP stemmen. Ik heb alles doorgespit en ik denk dat de SP het beste bij mijn standpunten past.



Ik hoop zo dat er nu eindelijk iets gaat veranderen en dat er een beter, linkser kabinet gaat komen. Helaas vrees ik dat er helemaal niks gaat veranderen en dat de VVD vrolijk verder gaat met alles vernaggelen.



Dit is de eerste verkiezing waarbij ik meer verdrietig dan blij ben.
quote:GinnyJones schreef op 15 maart 2017 @ 02:36:

Ik heb heel erg lang getwijfeld tussen GroenLinks en SP, met tot voor kort echt een voorkeur voor GroenLinks maar ik ga morgen toch SP stemmen. Ik heb alles doorgespit en ik denk dat de SP het beste bij mijn standpunten past.



Ik hoop zo dat er nu eindelijk iets gaat veranderen en dat er een beter, linkser kabinet gaat komen. Helaas vrees ik dat er helemaal niks gaat veranderen en dat de VVD vrolijk verder gaat met alles vernaggelen.



Dit is de eerste verkiezing waarbij ik meer verdrietig dan blij ben.Wat heeft de VVD vernaggeld?
SP gestemd.
Alle reacties Link kopieren
Net ook het bolletje gekleurd. Er stond een rij, dat is de eerste keer dat ik dat hier meemaak. Zou een goed teken moeten zijn want het is hier een ware SP enclave.
quote:Saz schreef op 15 maart 2017 @ 08:55:

[...]





Wat heeft de VVD vernaggeld?De thuiszorg en de gezondheidszorg bijvoorbeeld. Dat hebben ze totaal kapot gemaakt. Tot op het punt dat mensen met een kleine portemonnee zorg mijden, met alle dodelijke gevolgen van dien. Mensen die hun gebit weg laten rotten omdat ze de tandarts niet kunnen betalen, mensen die met lichamelijk klachten doorlopen omdat ze geen geld hebben voor fysiotherapie. Het systeem met de boetes voor wanbetalers. Een ander systeem, zoals mensen een pakket laten kiezen en dit gelijk inhouden op het inkomen, zonder boete, zou veel effectiever zijn. En als ze weer verder kunnen gaan dan maken ze nog meer kapot, met name voor de mensen met een kleine portemonnee. Zorgtoeslag en huurtoeslag sterk omlaag, geen vakantiegeld voor mensen in de bijstand, geen tegemoetkoming voor mantelzorgers etc.
Ik heb het gedaan Daan, ik heb het gedaaaaaan.





Oooh, als iedere SP stem toch voor honderd telde, dan konden we niet meer stuk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook SP gestemd.
Keep on, keep keepin' on....
hier ook de SP
Ik heb ook op de SP gestemd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Vanmorgen kwart voor 8 al
Ik pas anderhalf uur geleden haha. Kon niet eerder vanwege werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb SP gestemd.

Sociaal voor lage en middeninkomens (het laatste weten veel mensen niet. Werken tot 65. Ze willen de zorg beter organiseren. Marktwerking lijkt het alleen maar duurder te maken. Ze zijn ook kritisch op de EU, zonder er meteen uit te willen. Ze hebben een plan, wat ze ook netjes doorberekenen.



VVD:

heeft de huurmarkt kapot gemaakt door de verhuurdersheffing, waardoor massaal huurhuizen verkocht zijn. Middeninkomens zijn opgejaagd met enorme huurverhogingen. Vaak konden ze niet meer sociaal huren, maar ook niet in de vrije sector (moet je echt veel voor verdienen om erin te mogen). Helaas kan niet iedereen kopen. Zeker met de flexbanen is een begaanbare en betaalbare huurmarkt belangrijk. Huren is tevens voor alle inkomens erg duur geworden. Er zijn steeds minder huurhuizen voor lage inkomens ondanks dat VVD de zogenaamde scheefhuurders eruit heeft gejaagd.



Ze hebben de ziektenkosten wel heel erg hoog gemaakt. Veel zelf vergoeden, bijverzekeren en een hoog eigen risico. Het loopt de spuigaten uit.



Veel corruptie in de partij.



DBA wet wat ze gesteund hebben is vaag en schadelijk.



Ze lopen teveel achter de EU aan. Ze willen steeds vage landen betrekken op de een of andere manier. Een bak geld naar Oekraine voor het besteden van corruptie.



Griekenland steeds weer een steunpakket aanbieden. Grieken zelf worden helemaal uitgekleed.
De huurmarkt is inderdaad goed verknalt door het kabinet door met name de VVD. Maar ook D66 houdt er idiote ideeën op na voor wat betreft de huurverhogingen. Eigenlijk gelijk aan VVD. De middeninkomens moeten maar gewoon even verhuizen. Ook GL treft de middeninkomens.
Alle reacties Link kopieren
Klopt CDA, VVD, D66, GL, PVV, PVDA, CU en SGP hebben de huurmarkt samen kapot gemaakt.
Hier ook zoals altijd SP. Man ook.
Mijn stem voor de SP is ook ingeleverd. Helaas vrees ik dat de VVD weer de grootste gaat worden. Kunnen ze weer verder gaan met de kloof tussen rijk en arm groter maken en het verder slopen van de gezondheidszorg.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sp wel op een vrouw,Lilian Marijnesen
quote:Sjarel schreef op 15 maart 2017 @ 17:48:

De huurmarkt is inderdaad goed verknalt door het kabinet door met name de VVD. Maar ook D66 houdt er idiote ideeën op na voor wat betreft de huurverhogingen. Eigenlijk gelijk aan VVD. De middeninkomens moeten maar gewoon even verhuizen. Ook GL treft de middeninkomens.Als ik de eerste berichtgevingen moet horen dat doen VVD en D66 het heel goed en staan flink voor. Ik hoop echt dat dit onzin is.
Gestemd.



Maar had verdorie het verkeerde vak!! Ik keek naar de eerste vrouw van wat ik dacht het vak SP was. Zat ik bij de PVV not bene! (vak ernaast) haha. Alles waar ik juist nìet voor sta. Gelukkig kon ik een nieuw biljet halen. Ben erbij gebleven tot mijn formulier het stempel 'ongeldig' kreeg. Pfieww.



Toen lekker felrood in het vakje van de SP.
quote:Saz schreef op 15 maart 2017 @ 18:34:

Gestemd.



Maar had verdorie het verkeerde vak!! Ik keek naar de eerste vrouw van wat ik dacht het vak SP was. Zat ik bij de PVV not bene! (vak ernaast) haha. Alles waar ik juist nìet voor sta. Gelukkig kon ik een nieuw biljet halen. Ben erbij gebleven tot mijn formulier het stempel 'ongeldig' kreeg. Pfieww.



Toen lekker felrood in het vakje van de SP.Pfieuw!
Alle reacties Link kopieren
14 zetels voorlopig. Denk gezien de peilingen nog best behoorlijk. Schrik wel van PvdA en GL. Had echt niet gehoopt op GL zo groot.



En vvd, tsja, er is op rechts bijna geen andere fatsoenlijke optie. Blijkbaar zijn er dus genoeg vermogende in ons land.
Niet alle mensen die rijk zijn stemmen VVD.

Ken ook genoeg mensen die wel op de VVD stemmen en de pineut zijn bij sommige, voor hun, ingrijpende maatregelen en hardleers blijven.
quote:JustcallmeTuT schreef op 15 maart 2017 @ 22:29:

Niet alle mensen die rijk zijn stemmen VVD.

Ken ook genoeg mensen die wel op de VVD stemmen en de pineut zijn bij sommige, voor hun, ingrijpende maatregelen en hardleers blijven.Ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven