Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden

Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:Semlar schreef op 15 maart 2017 @ 18:39:

Enkele maanden terug hadden mijn vriend en ik een bruiloft in het buitenland (op zo'n 5 uur rijden). De bruid en bruidegom wonen daar, maar wilden hun bruiloft erg bescheiden houden. Zo was iedereen alleen uitgenodigd voor de ceremonie en kon er net een bakje koffie af. Op zich geen groot probleem, want we konden er mooi een weekendje weg van maken, aangezien we de stad sowieso nog een keer wilden zien.

We hadden een bosje bloemen voor ze gehaald en een hele mooie kaart (al zeg ik het zelf) gekocht. Toch kreeg ik sterk het idee dat het stel had verwacht dat we ook geld in de envelop hadden gestopt, terwijl we dat zelf een beetje overdreven vonden, aangezien we zelf last minute nog een hotel moesten boeken (dus duur) om überhaubt bij hun ceremonie te kunnen zijn en benzine natuurlijk ook niet echt goedkoop is. Zouden jullie in zo'n situatie wel geld hebben gegeven?Ja, ik zou wel geld hebben gegeven of een cadeau inderdaad.
Ik vind bloemen dan weer een beetje onhandig om te geven, wij hadden er ivm huwelijksreis iig niks aan. En we hadden al veel bloemen, trouwboeket en bloemstukken etc. Dus dan had je die €20 die je aan bloemen kwijt was, misschien in de kaart kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 15 maart 2017 @ 19:01:

Aphia, dat verhaal komt me bekend voor eerlijk gezegd Dat staat er toch bij, dat ze haar verhaal uit januari gekopieerd heeft.
quote:clemance schreef op 15 maart 2017 @ 19:29:

Ik vind bloemen dan weer een beetje onhandig om te geven, wij hadden er ivm huwelijksreis iig niks aan. En we hadden al veel bloemen, trouwboeket en bloemstukken etc. Dus dan had je die €20 die je aan bloemen kwijt was, misschien in de kaart kunnen doen.Eens
quote:clemance schreef op 15 maart 2017 @ 19:29:

Ik vind bloemen dan weer een beetje onhandig om te geven, wij hadden er ivm huwelijksreis iig niks aan. En we hadden al veel bloemen, trouwboeket en bloemstukken etc. Dus dan had je die €20 die je aan bloemen kwijt was, misschien in de kaart kunnen doen.+ 1
quote:Semlar schreef op 15 maart 2017 @ 18:58:

Bedankt voor de reacties! Dit was wel iets waar we toen echt flink over hebben zitten twijfelen.

[...]

Natuurlijk wisten we dat al wel. We hebben gewoon contact gehad over wat de bedoeling precies was. We waren eerst ook uitgendoigd voor een etentje na de ceremonie, maar een week voor de bruiloft werd ons gemeld dat ze dat alleen met de families wilden doen. We wisten wel dat het niet uitgebreid gevierd zou worden, maar we wilden ze wel gewoon komen feliciteren op de dag zelf.

Echt :')Dat wisten jullie natuurlijk wel? Ze zeiden van tevoren "Hey Semlar, komen jullie bij onze ceremonie? Er kan wel met moeite een kopje koffie af"? Apart.
quote:apppie schreef op 15 maart 2017 @ 22:00:

[...]

Dat wisten jullie natuurlijk wel? Ze zeiden van tevoren "Hey Semlar, komen jullie bij onze ceremonie? Er kan wel met moeite een kopje koffie af"? Apart.We wisten dat we enkel voor de ceremonie uitgenodigd waren, inderdaad. Het is wel prettig om dat soort zaken van tevoren te weten.
quote:Semlar schreef op 15 maart 2017 @ 22:11:

[...]

We wisten dat we enkel voor de ceremonie uitgenodigd waren, inderdaad. Het is wel prettig om dat soort zaken van tevoren te weten.Dus? Het is toch juist bijzonder om het ja wordt te zien? Ik vind het bijzonder hoe jij een uitnodiging voor de ceremonie ziet alsof je tekort gedaan wordt met 'er kon met moeite een kopje koffie van af'. Een bloementje en een kaart vind ik iets voor een verjaardag niet voor een huwelijk. Daar zou ik toch echt een cadeau doen (of geld als cadeau als ze geen andere wensen hebben).
quote:Semlar schreef op 15 maart 2017 @ 22:11:

[...]

We wisten dat we enkel voor de ceremonie uitgenodigd waren, inderdaad. Het is wel prettig om dat soort zaken van tevoren te weten.

Ik zou ook geen geld gegeven hebben naast de bos bloemen en kaart. Zelf vind ik dat je jezelf als goed gastheer moet presenteren, en aan deze voorwaarde hebben ze niet voldaan.

Zelf ga ik ook niet naar recepties toe, dit geef ik wel netjes aan en ik stuur een kaartje met mijn felicitaties.
afgelopen zaterdag zijn een vriendin ik ergens lekker wezen lunchen op mijn initiatief, dus ik zou de lunch betalen met een drankje. Mijn vriendin zei ik betaal daarna de koffie wel nou hartstikke leuk, na de lunch en drankje bestelde ik een latte koffie en mijn vriendin een kopje thee. Zegt ze bij het afrekenen betaal jij je latte, want ik heb alleen een kopje thee genomen.
Ik was niet gegaan als ik een week voor de bruiloft hoor dat ik ipv mee mag eten en feesten zoals was aangegeven toch alleen op mag komen draven voor ceremonie.

Ik vind dat je ben gegaan en een hotel gaat boeken ect... En dan nog bloemen (oke niet zo handig, volgende keer geld of ander kado voor dat bedrag) en kaart al te prijzen.

Ik was lekker thuis gebleven.
quote:my-little-appletree schreef op 15 maart 2017 @ 22:27:

[...]

Dus? Het is toch juist bijzonder om het ja wordt te zien? Ik vind het bijzonder hoe jij een uitnodiging voor de ceremonie ziet alsof je tekort gedaan wordt met 'er kon met moeite een kopje koffie van af'. Een bloementje en een kaart vind ik iets voor een verjaardag niet voor een huwelijk. Daar zou ik toch echt een cadeau doen (of geld als cadeau als ze geen andere wensen hebben).

Ik voelde me niet tekort gedaan. Ik vond het gewoon gezellig en er was niets aan de hand. En ja, ik vond het jammer om een half uur na de ceremonie (toen veel mensen nota bene al weg waren) pas een kopje koffie door de ouders aangeboden te krijgen. Mag dat? Zolang ik dat niet heb laten merken..

We waren overigens de enigen uit Nederland, van de mensen die enkel voor de ceremonie uitgenodigd waren, die gekomen waren. De rest had er blijkbaar geen zin in om voor 30-45 minuten een weekend weg te zijn. Wij wilden er wel graag bij zijn, maar blijkbaar had ik het geld voor de bloemen beter in de envelop kunnen stoppen, als dat sociaal gewenster is. Of ik blijf bij de volgende soortgelijke bruiloft thuis.

Bloemen vind ik trouwens dan weer niets voor op een verjaardag. Dan geef ik altijd een persoonlijk cadeau.
Een vriendin van mij had een koekjestrommel die ze had gekregen van haar ex-schoonmoeder. Zo'n trommel wat je bij de Action vindt.

Dat ding lag alleen maar in de kast en of ik die ook wilde hebben. Nouja, als ze ervan af wilde, dan wil ik die trommel wel. Afgesproken, de volgende keer als ik koffie bij haar zou doen, dan kreeg ik die trommel.

Toen ik daar kwam werd er meteen naar de trommel gewezen. En dat ze er €5,- voor wilde hebben. Ik weet dat die trommel €2,98 kost bij de Action, dus ik heb er vriendelijk voor bedankt. Beetje ongemakkelijk maar goed.

Een maand later was ik weer bij haar en toen had ze die trommel op de grond naast de stoel gezet waar ik altijd zit. Geen idee wat ze daarmee bedoelde, misschien dat ik alsnog die trommel wilde hebben?
quote:Fee-de-Goede schreef op 16 maart 2017 @ 06:55:

Ik was niet gegaan als ik een week voor de bruiloft hoor dat ik ipv mee mag eten en feesten zoals was aangegeven toch alleen op mag komen draven voor ceremonie.

Ik vind dat je ben gegaan en een hotel gaat boeken ect... En dan nog bloemen (oke niet zo handig, volgende keer geld of ander kado voor dat bedrag) en kaart al te prijzen.

Ik was lekker thuis gebleven.Mee eens. Mooie kaarten kunnen best duur zijn (van die grote kaarten met geluid kunnen soms wel 15 euro kosten voor een "kaartje"), en een goede bos bloemen is ook niet goedkoop. Dus ik vond het niet gierig voor wat je ervoor terugkreeg eigenlijk.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Meliora- schreef op 16 maart 2017 @ 09:02:

Een vriendin van mij had een koekjestrommel die ze had gekregen van haar ex-schoonmoeder. Zo'n trommel wat je bij de Action vindt.

Dat ding lag alleen maar in de kast en of ik die ook wilde hebben. Nouja, als ze ervan af wilde, dan wil ik die trommel wel. Afgesproken, de volgende keer als ik koffie bij haar zou doen, dan kreeg ik die trommel.

Toen ik daar kwam werd er meteen naar de trommel gewezen. En dat ze er €5,- voor wilde hebben. Ik weet dat die trommel €2,98 kost bij de Action, dus ik heb er vriendelijk voor bedankt. Beetje ongemakkelijk maar goed.

Een maand later was ik weer bij haar en toen had ze die trommel op de grond naast de stoel gezet waar ik altijd zit. Geen idee wat ze daarmee bedoelde, misschien dat ik alsnog die trommel wilde hebben?Wat triest zeg, overal op willen verdienen..
quote:Semlar schreef op 16 maart 2017 @ 08:21:

[...]

Bloemen vind ik trouwens dan weer niets voor op een verjaardag. Dan geef ik altijd een persoonlijk cadeau.

Geen kritiek, maar ik ben wel nieuwsgierig naar waarom je voor een verjaardag geen 'onpersoonlijke' bos bloemen zou geven maar op een bruiloft wel?

Verjaardag komt elk jaar voorbij, een bruiloft als het goed is maar 1 keer, ik zou het dan logischer vinden om op een bruiloft juist een persoonlijk cadeau te geven?
quote:MonicaG schreef op 16 maart 2017 @ 09:33:

[...]

Geen kritiek, maar ik ben wel nieuwsgierig naar waarom je voor een verjaardag geen 'onpersoonlijke' bos bloemen zou geven maar op een bruiloft wel?

Verjaardag komt elk jaar voorbij, een bruiloft als het goed is maar 1 keer, ik zou het dan logischer vinden om op een bruiloft juist een persoonlijk cadeau te geven?Het was een vriend van mijn vriend en ik kende het koppel dus niet goed. Ik vond het dus lastig om iets persoonlijks te geven en mijn vriend wist verder ook niets (vreemd, klopt). In combinatie met de korte voorbereidingstijd leek ons een mooie bos bloemen ons dus het beste op dat moment
Dat klinkt inderdaad wel logisch dan
quote:Meliora- schreef op 16 maart 2017 @ 09:02:

Een maand later was ik weer bij haar en toen had ze die trommel op de grond naast de stoel gezet waar ik altijd zit. Geen idee wat ze daarmee bedoelde, misschien dat ik alsnog die trommel wilde hebben?Haha, misschien hoopte ze dat jij hem oppakte en zij meteen op kon springen om je 5 euro te laten betalen. Zoals ze dat zo lekker opdringerig doen in sommige vakantie oorden.
tvp
UP

Voor meer gierige actie's!
Prrrr, mauw miawwwww.
Weet niet of het onder gierig valt of onder zuinig...

Ex van me, als stofzuigerzak vol was haalde hij de zak leeg boven de vuilnisbak en deed dezelfde zak weer in de stofzuiger. (Bij hem zelf thuis)

Ik gooi altijd zak en al weg en doe er een gloednieuwe in.
quote:vlekkebeest schreef op 22 maart 2017 @ 10:58:

Ex van me, als stofzuigerzak vol was haalde hij de zak leeg boven de vuilnisbak en deed dezelfde zak weer in de stofzuiger. (Bij hem zelf thuis)

Ik gooi altijd zak en al weg en doe er een gloednieuwe in.Dit vind ik inderdaad niet gierig, maar zuinig. Hij is immers niemand tot last.
quote:Meauve01 schreef op 22 maart 2017 @ 11:02:

[...]

Dit vind ik inderdaad niet gierig, maar zuinig. Hij is immers niemand tot last.

Ja en ook nog eens beter voor het milieu.

Spullen hergebruiken ipv gelijk weg te gooien vermindert de afvalberg. Maar kan me voorstellen dat het er erg gierig uitziet.
quote:vlekkebeest schreef op 22 maart 2017 @ 10:58:

Ik gooi altijd zak en al weg en doe er een gloednieuwe in.Ik heb zelfs een stofzuigerzak met een rits en die je kunt uitwassen. Ik gebruik dezelfde zak al 3,5 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven