Viva Exit Poll

15-03-2017 07:56 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierig, dus kom maar door!



Nog even edit: ik was vanochtend toen ik de poll maakte nog niet helemaal uitgeslapen (en mijn 3-jarige zat aan mijn hoofd te zeuren ), dus ik heb helaas een paar partijen gemist, waaronder Geen Peil en de Piratenpartij... De poll is dus niet compleet

Sorry!

Heb op het centraal moderatortopic gevraagd of dit nog kan worden gefixed, maar nog geen reactie. Hopelijk lukt dat nog vandaag, de verkiezingsdag is ten slotte nog lang



Edit 2: ok, wijzigen kan dus niet meer. Een nieuw topic is het enige alternatief en dan zijn we bijna 250 poll stemmen kwijt en das ook zonde. Dus hierbij nogmaals mijn nederige excuses voor het incompleet zijn van de poll

Op welke partij heb je gestemd vandaag?

Totaal aantal stemmen: 726

VVD (15%)
CDA (5%)
PvdA (6%)
D66 (19%)
Groen Links (22%)
PVV (6%)
SP (11%)
CU (4%)
SGP (1%)
PvdD (8%)
Denk Geen stemmen
FvD (4%)
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 21:30:

[...]



Daarom dus ook de discussie op 4. Dit is dus inderdaad niet eerlijk. Slecht verhaal dit.Ah ik kijk nl 1, ik had de discussie op 4 niet meegekregen.
Alle reacties Link kopieren
Frits Wester geeft aan dat er paniek is bij de Kiesraad is vanwege de stembureaus die veel langer open blijven.



En het grote nadeel van 4: reclame
Only dead fish go with the flow.
Zijn ze vanwege opkomst langer open? Dat is vandaag pas besloten dat ze langer open blijven of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2011 schreef op 15 maart 2017 @ 21:28:

Wat ik raar vind is dat ik nu lees dat een aantal stembureaus langer open blijft. In Nijmegen zelfs tot 23u. Is dat wel eerlijk als de exitpolls al bekeend zijn?

Waarschijnlijk maakt het niet heel veel uit, er gaan niet nog miljoenen mensen stemmen.

Maar anders kunnen ze toch de hele dag door exitpolls doen?

Volgens mij wachten ze vooral tot 2100 om het zo precies mogelijk te kunnen voorspellen.



Een exit poll is geen uitslag, dus ik denk dat het gewoon mag, maar vreemd is het zeker.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 maart 2017 @ 21:33:

Zijn ze vanwege opkomst langer open? Dat is vandaag pas besloten dat ze langer open blijven of niet?Op het allerlaatste moment vanwege de lange rijen die er nog staan.... geheel buiten verwachting uiteraard
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 15 maart 2017 @ 21:34:

[...]



Volgens mij wachten ze vooral tot 2100 om het zo precies mogelijk te kunnen voorspellen.



Een exit poll is geen uitslag, dus ik denk dat het gewoon mag, maar vreemd is het zeker.Mij maakt het ook niet zoveel uit, aangezien we al dagen dood gegooid worden met peilingen. Maar ik vraag me af hoe dit juridisch zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat bij stembureaus de stembiljetten op zijn



Mensen worden verwezen naar andere bureaus en stembiljetten worden van het ene bureau naar het andere gebracht.....



http://nos.nl/artikel/216 ... en-kiesraad-verbaasd.html
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 15 maart 2017 @ 21:34:

[...]



Volgens mij wachten ze vooral tot 2100 om het zo precies mogelijk te kunnen voorspellen.



Een exit poll is geen uitslag, dus ik denk dat het gewoon mag, maar vreemd is het zeker.Nee, ze wachten tot 21u om de uitslag niet te beinvloeden. Dat is een afspraak tussen media en politiek volgens mij. Weet niet of het wettelijk is. Ik Google het even op
Only dead fish go with the flow.
quote:Star schreef op 15 maart 2017 @ 21:33:

Zijn ze vanwege opkomst langer open? Dat is vandaag pas besloten dat ze langer open blijven of niet?Veel bureaus omdat de stembiljetten op waren en ze moesten wachten op nieuwe
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 21:38:

[...]



Nee, ze wachten tot 21u om de uitslag niet te beinvloeden. Dat is een afspraak tussen media en politiek volgens mij. Weet niet of het wettelijk is. Ik Google het even op

Ah ok.

Zal wel niet wettelijk zijn, want iedereen mag gewoon zelf een exit poll organiseren, dat is niet verboden ofzo.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
http://www.volkskrant.nl/ ... -verkiezingsdag~a4474653/
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Mensen moeten natuurlijk wel de kans krijgen om te stemmen. Raar dat je daar niet van te voren op anticipeert. Waarom niet standaard zoveel stembiljetten als dat er stemgerechtigden zijn, het liefst nog 10% meer voor de mensen die fouten maken bij het aankruisen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PimPom schreef op 15 maart 2017 @ 21:38:

Ik las net dat bij stembureaus de stembiljetten op zijn



Mensen worden verwezen naar andere bureaus en stembiljetten worden van het ene bureau naar het andere gebracht.....



http://nos.nl/artikel/216 ... en-kiesraad-verbaasd.html



Is eigenlijk wel echt iets voor Nederland, de ene keer lopen de stemcomputers vast of zijn ze onbetrouwbaar en nu zijn de stembiljetten op.

Nijmegen open tot 23.00 uur ook dit is nieuw voor Nederland!
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2011 schreef op 15 maart 2017 @ 21:42:

Mensen moeten natuurlijk wel de kans krijgen om te stemmen. Raar dat je daar niet van te voren op anticipeert. Waarom niet standaard zoveel stembiljetten als dat er stemgerechtigden zijn, het liefst nog 10% meer voor de mensen die fouten maken bij het aankruisen.



Nou....ik kan in de hele gemeente stemmen, dat zijn 75 locaties. Er zullen denk ik wel 'hotspots' zijn, bureaus waar in het verleden een hogere opkomst was, maar niet elk bureau kan voor alle stemgerechtigden in mijn gemeente een stembiljet hebben.



En men kan ook nog een kiezerspas aanvragen om zo in een andere gemeente te stemmen..



Edit: Wel met je eens dat het een beetje raar is hoor, zo een tekort!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Weer wat geleerd: op social media geloven mensen dat social media de echte wereld is. Alle reaguurders en roeptoeters op Twitter e.d. zijn gaan geloven in hun eigen wereld en compleet verbaasd dat er nog andere mensen mogen stemmen in Nederland en dat die ook nog eens een andere mening hebben.



De aluhoedjes gaan op. Of de peroxide wordt in de haren gedaan.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Die stembiljetten op vind ik wel humor eigenlijk. Hier ook bij een bureau, gelukkig is het volgende bureau in dezelfde straat een paar honderd meter verderop
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 21:49:

Weer wat geleerd: op social media geloven mensen dat social media de echte wereld is. Alle reaguurders en roeptoeters op Twitter e.d. zijn gaan geloven in hun eigen wereld en compleet verbaasd dat er nog andere mensen mogen stemmen in Nederland en dat die ook nog eens een andere mening hebben.



De aluhoedjes gaan op. Of de peroxide wordt in de haren gedaan.Niet alleen op social media maar ook de mainstream. Wilders heeft jarenlang te veel aandacht gekregen, alsof de minderheid die op die gek stemt 'het volk' vertegenwoordigt. We moesten luisteren naar 'het volk' en nog meer van dat soort onzin als 'Henk en Ingrid'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 15 maart 2017 @ 09:24:

Christen Unie. Maar zo te zien ben ik de enige Shake hands. Ik ook!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 15 maart 2017 @ 21:58:

Die stembiljetten op vind ik wel humor eigenlijk. Hier ook bij een bureau, gelukkig is het volgende bureau in dezelfde straat een paar honderd meter verderop En ze pasten ook niet in de container ze moesten aangedrukt worden, een bureau had de container open gemaakt en was er iemand in gaan staan om te stampen alsof het druiven waren. De vraag is mocht dat wel een container eerder openen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 15 maart 2017 @ 21:58:

Die stembiljetten op vind ik wel humor eigenlijk. Bananenrepubliek
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 15 maart 2017 @ 21:38:

[...]





Veel bureaus omdat de stembiljetten op waren en ze moesten wachten op nieuweWij hebben ook 40 minuten op nieuwe biljetten moeten wachten maar wel om 21.00 uur dicht.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben trots om te wonen in de stad waar GL de grootste is, net als hier op het forum
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik vind pvda ineens zo sneu.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven