Jouw lievelingssoep

17-03-2017 09:40 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel, wat is jouw lievelingssoep?
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het weer en mijn bui.

Een soort goulaschsoep van bonen en tomaat en veel ingredienten (lekker stevig en pittig) de gewone ouderwetse groentesoep Wel zonder bouillonblokje ed gewoon helemaal zelf getrokken. Goede kippesoep kan me ook heel goed smaken. Brocolisoep, knoflooksoep, pompoensoep, tomaten soep, paling/vissoep..

Tja, niet echt één dus
Alle reacties Link kopieren
quote:Konijntje999 schreef op 17 maart 2017 @ 10:56:

[...]





Ohh die was ik nog vergeten: aardappel prei soep met blauwe kaas... Eigen recept of eentje die online staat?
quote:k.middleton schreef op 17 maart 2017 @ 14:10:

[...]





Eigen recept of eentje die online staat?Altijd eigen brouwsels Gewoon een potato leek soepje maken, niet te dun voor deze versie, en er aan het einde any blauwe kaas die je lekker vindt erin brokkelen en een beetje laten smelten. Geeft een heerlijke hartige bite!
zelfgemaakte tomaten-groente soep met extra groenten!
Alle reacties Link kopieren
Kaassoep. Goed gevulde groentensoep (als je boillonblokjes gebruikt dan 1 minder want de kaas is ook al zoutig)met een een bakje kruidenkaas, een half bakje Philadelphia en geraspte kaas. Heerlijk.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker soep!



Zijn er zoveel lekker. Tomatensoep, pindasoep, uiensoep, pompoensoep, ouderwetsche groentesoep, kokos-kerriesoep, saoto, aspergesoep,

ga maar door.

Erwtensoep ook heerlijk, helaas kan ik het niet meer verdragen net als bruine bonensoep. Jammer!



Grootste favoriet is wel mijn eigen "groene soep" met aardappel, ui, knoflook, courgette en spinazie.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een keer gegrilde paprikasoep gegeten en die vond ik toen erg lekker.

Ook eens heel dikke minestrone met grote bonen en aardappelen erin.



Probleem altijd met soep is het hoge zoutgehalte in verhouding tot de voedingswaarde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 17 maart 2017 @ 18:43:

Probleem altijd met soep is het hoge zoutgehalte in verhouding tot de voedingswaarde.Als je het zelf maakt, valt dat toch wel mee? En obv de ingrediënten kun je de voedingswaarde ook prima sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 maart 2017 @ 18:46:

[...]





Als je het zelf maakt, valt dat toch wel mee? En obv de ingrediënten kun je de voedingswaarde ook prima sturen.Meestal wordt de soep dan toch als extraatje, voorafje of opkikkertje gegeten terwijl die maar 100-300 kcal bevat. Dus qua calorieën moet er nog meer op tafel komen en dat bevat meestal weer zout.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 17 maart 2017 @ 19:02:

[...]



Meestal wordt de soep dan toch als extraatje, voorafje of opkikkertje gegeten terwijl die maar 100-300 kcal bevat. Dus qua calorieën moet er nog meer op tafel komen en dat bevat meestal weer zout.



Ah, het gaat je dus niet alleen om de soep zelf.

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder te weinig dan teveel zout binnen krijg, dus daar let ik nooit zo op (behalve als ik moet koken voor iemand met een zoutarm of zoutloos dieet).
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 maart 2017 @ 19:10:

[...]





Ah, het gaat je dus niet alleen om de soep zelf.

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder te weinig dan teveel zout binnen krijg, dus daar let ik nooit zo op (behalve als ik moet koken voor iemand met een zoutarm of zoutloos dieet).Nee, het gaat mij om de optelsom. Je "mag" dus maar 6 gram zout in totaal.

https://www.nierstichting.nl/faq/hoeveel-zout/#soep

Met je soepje zit je al op meer dan eenderde van je dagelijks toegestane inname. Laat staan als je twee koppen neemt en nog wat sneetjes brood erbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu dat vele van kervelsoep houden.

Ik ken het niet.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 17 maart 2017 @ 19:54:

Ik lees nu dat vele van kervelsoep houden.

Ik ken het niet. Dat kreeg ik vroeger altijd bij een van mijn oma's. Geen idee of ze het zelf maakte of uit pakje of zo kwam. Heb dat zeker in 30 jaar niet meer gegeten .
Champignonsoep

Aspergesoep
Pompoensoep

Aspergesoep

Groentesoep

Kerriesoep

Brandnetelsoep
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 maart 2017 @ 20:41:

[...]



Dat kreeg ik vroeger altijd bij een van mijn oma's. Geen idee of ze het zelf maakte of uit pakje of zo kwam. Heb dat zeker in 30 jaar niet meer gegeten .



***Gaat op zoek naar pakjes/blikjes whatever kervelsoep!!



Vond jij het lekker?
Prrrr, mauw miawwwww.
Hier maakt man die kervelsoep altijd zelf.

Met prei, ui en véél kervel. En soepballetjes.
honig
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 17 maart 2017 @ 20:53:

[...]





***Gaat op zoek naar pakjes/blikjes whatever kervelsoep!!



Vond jij het lekker?Ik geloof het wel maar het is zo lang geleden...
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 maart 2017 @ 20:58:

[...]



Ik geloof het wel maar het is zo lang geleden...Ga je het maken? Ik kom langs!
Prrrr, mauw miawwwww.
Tomatensoep van zelfgetrokken runderbouillon, liefst de ene dag trekken en een dag later er dan de tomaten bij doen. En ik laat de poulet altijd in de bouillon zitten, dat zachte vlees is zo lekker in die soep!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 17 maart 2017 @ 21:00:

[...]





Ga je het maken? Ik kom langs!Nu niet, ik ben op een feestje
Mijn oma was ook dol op soep. Ze trok heel vaak bouillon, en bewaarde dat dan om soep van te maken. De hele vriezer zat vol potjes soep.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 maart 2017 @ 21:07:

[...]



Nu niet, ik ben op een feestje
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Bruine bonensoep (staat voor morgen op het menu)

Champignonsoep

Wortel-, gember-, abrikozen soep

Pindasoep
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven