Stemmen op de PvdD

31-01-2017 15:14 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan degenen die op de Partij voor de Dieren gaan stemmen en/of in het verleden hebben gestemd: waarom?

Let op, ik bedoel dit niet als anti-PvdD-topic! Het is een serieuze vraag, ik snap het namelijk oprecht niet en ben heel benieuwd wat voor motieven mensen hebben om de PvdD te stemmen.



Ik ben een groot dierenliefhebber en vind ook echt dat we in Nederland fatsoenlijker met dieren moeten omgaan. Maar er zijn toch veel meer, (in mijn ogen) belangrijkere issues waar we in Nederland mee bezig moeten zijn? Economie, veiligheid & justitie, buitenlands beleid, defensie....noem maar op.



Dus waarom stem jij desondanks op de PvdD?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 17 maart 2017 @ 20:27:

Die hebben we hier geen, een bio supermarkt. Ik woon bepaald niet in de randstad.Biologische supermarkten zijn tegenwoordig over het hele land verspreid hoor. Maar ook dan kun je er flink voor moeten omrijden. En om dat nou te doen alleen voor hondenvoer, gaat wel ver.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fossa schreef op 17 maart 2017 @ 20:41:

O, wat fijn van die 5e zetel! Ik heb GroenLinks gestemd, maar ben blij dat de PvdD ook gewonnen heeft! Extra mooi, omdat die zetel anders naar die vreselijke Krol was gegaan...En ik ben blij met de grote winst van GroenLinks, al stemde ik op de Dieren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van pvdd dat ze die 5e zetel hebben



Ben al jaren lid en blij dat Nederland steeds bewuster word
Even iets heel anders.... voor de mensen die ook sindskort lid zijn geworden van de partij. Hebben jullie al een welkomstbrief/cadeau ontvangen?

Ik namelijk nog niet, en heb me nu al een maand geleden ingeschreven. Snap heel goed dat ze druk waren en zijn met de campagne en de verkiezingen hoor. Maar ik check inmiddels wel elke dag hoopvol de brievenbus
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 17 maart 2017 @ 20:27:

Die hebben we hier geen, een bio supermarkt. Ik woon bepaald niet in de randstad.



Online bestellen is ook een optie als je dat zou willen.

Wij hebben hier wel bio winkels maar de seniorenvariant van de brokken die mijn hond eet hebben ze nooit op voorraad.

Die bestel ik dus online (merk is Yarrah).



Sinds mijn hond dit voer eet heeft ze minder jeuk en geen schilfertjes meer op de huid van haar rug, waar ze voorheen veel last van had.

En ik had al veel (dure) merken geprobeerd uit de dierenwinkel en van de dierenarts.



Bovendien eet ik zelf veel biologisch en ik vind het fijn dat mijn hond nu ook biologisch eet.

Ze krijgt nog wel wat tussendoortjes die niet bio zijn (gewoon uit de supermarkt) want daar is ze aan verslaafd
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 18 maart 2017 @ 00:34:

Even iets heel anders.... voor de mensen die ook sindskort lid zijn geworden van de partij. Hebben jullie al een welkomstbrief/cadeau ontvangen?

Ik namelijk nog niet, en heb me nu al een maand geleden ingeschreven. Snap heel goed dat ze druk waren en zijn met de campagne en de verkiezingen hoor. Maar ik check inmiddels wel elke dag hoopvol de brievenbus Bij mij duurde het ook even, al weet ik niet meer hoe lang. Maar het kwam goed.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
In een reportage in de Volkskrant wordt iemand genoemd die van pvv naar PvdD is gegaan. Dat vind ik dan toch wel wonderlijk, die 2 hebben weinig gemeen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 18 maart 2017 @ 11:09:

In een reportage in de Volkskrant wordt iemand genoemd die van pvv naar PvdD is gegaan. Dat vind ik dan toch wel wonderlijk, die 2 hebben weinig gemeen.Wonderlijk idd, ben toch wel benieuwd naar zijn/haar beweegredenen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 18 maart 2017 @ 11:36:

[...]





Wonderlijk idd, ben toch wel benieuwd naar zijn/haar beweegredenenMijn vriend heeft in 2012 PVV gestemd en nu PvdD. Toen stemde hij PVV omdat hij in een grote stad woonde waar veel overlast was van bepaalde bevolkingsgroepen (volgens hem) en hij was het eens met nog wat standpunten maar dat weet ik allemaal niet meer, maar hij is ook vegetariër en vindt het milieu heel belangrijk en daarom nu PvdD. Hij zou overigens nu ook niet meer op PVV stemmen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
quote:mimimouse schreef op 16 maart 2017 @ 19:58:

Eigenlijk beide. Maar ik bedoelde eigenlijk alternatieve voor vlees en dan voor iemand die echt niet kan koken. Ik zie altijd heel veel dingen die mij best lekker lijken maar wat ik echt niet kan maken.Mijn meest simpele gerecht: roerbakgroente met gekruide tofureepjes en rijst. Daar kun je niet veel verkeerd aan doen en het kost weinig tijd om te bereiden. Fijne bijkomstigheid.
Heb ook op de Partij voor de Dieren gestemd. Ben blij dat ze waarschijnlijk 5 zetels krijgen; prachtig resultaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:CleopatraVII schreef op 18 maart 2017 @ 11:56:

[...]





Mijn vriend heeft in 2012 PVV gestemd en nu PvdD. Toen stemde hij PVV omdat hij in een grote stad woonde waar veel overlast was van bepaalde bevolkingsgroepen (volgens hem) en hij was het eens met nog wat standpunten maar dat weet ik allemaal niet meer, maar hij is ook vegetariër en vindt het milieu heel belangrijk en daarom nu PvdD. Hij zou overigens nu ook niet meer op PVV stemmen.Aha, op die manier focus je op een paar onderwerpen die je belangrijk vindt en ik neem aan dat hij dan verdere punten buiten beschouwing heeft gelaten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 17 maart 2017 @ 18:28:

Ik vraag me één ding wel af. Mijn honden zijn carnivoor en ik kan niet verwachten dat ze vegetarier worden. Er zullen dus toch altijd dieren geslacht moeten worden om ze te voeren. Hoe zou de PvdD daar over denken?



Het is onrealistiscch om te denken dat de hele wereld geen vlees meer gaat eten. Hondenvoer is nog altijd restvlees van voor mensen geslachte dieren, toch? Dus honden- en kattenvoer kan gewoon, daar zijn niet speciaal dieren voor geslacht.



Stel dat in een heel onrealistische toekomst wel iedereen vegetarier wordt, dan zouden er wel dieren geslacht moeten worden voor huisdieren. Maar eer dat gebeurt....
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Iones, ik eet zelf alleen biologisch vlees en wil dat voor mijn katten eigenlijk ook het liefst. Maar de brokjes die ik eens voor ze kocht bij de Ekoplaza, beliefden ze niet. En dat terwijl mijn katten normaal alles lekker vinden en altijd honger hebben (een eet zelfs komkommer, allebei vinden ze ook sharonfruit lekker en avocado)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven