Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....



Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Hoe gaat het hier?

Manmanmanmanman, net arms&abs van week 2 gedaan. Daar kom ik echt bijna niet doorheen! Niet 1x24, niet 2x12, niet 4x6 maar meer richting de 8x3 om zo'n oefening te voltooien...doe er zelfs langer over dan 7 minuten om een circuit 1x helemaal te doen.

Legs&cardio gaat wel, full body ook, maar arms&abs...vorige week ook al een drama. Maar goed, het zit er weer op voor deze week.



Ik heb wel soms het gevoel dat ik mijn rug overbelast als ik de buikspieroefeningen of sommige arm-oefeningen zoals opdrukken of mountain climbers niet meer goed kan uitvoeren doordat ik gewoon geen kracht meer heb. Hoe doen jullie dat? Ik wil eigenlijk niet stoppen dan, want tja, zonder lijden vast geen resultaat, maar soms doen m'n buikspieren het gewoon niet meer...



Hoe gaat het bij jullie? Hoe ver zijn jullie nu? Zien jullie al iets van resultaat? Iets om mij te motiveren?

Elisabethrose, ben je weer beter? Is het gelukt met de workouts van week 7?

Novelle, heb jij al weer tijd gehad om de draad op te pakken?

Visea, hoe ver ben jij?

Kelov, begrijp ik goed dat jij nu na afronden van de eerste 12 weken, weer overnieuw begonnen bent? Er is ook een BBG2 toch?

Bammbamm, jij loopt ongeveer een weekje op mij voor volgens mij. Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Hi Eefje!

Ik ben inmiddels weer beter. Ik heb uiteindelijk van week 7 alleen full body gemist, maar van week 6 alles verder ingehaald. Vandaag heb ik week 8 arms en abs gedaan (vanaf week 6 + 8 worden de oefeningen anders, heb je niet meer ma legs/cardio wo arms/abs vrij full body maar vaker abs). Ik ben dus nog steeds netjes op schema en heb al bijna 2/3e erop zitten van de BBG!



Probeer de oefeningen zo vaak mogelijk te doen, maar hou wel rekening met je houding. Last van je rug/nek/etc is een indicatie dat je de oefening niet goed uitvoert. Kan inderdaad komen omdat hij (nog) te zwaar is of te zwaar wordt door de vele herhalingen.

Wat ik dan doe is de oefening minder vaak doen en dan switchen naar de volgende. Als je bijv alle 4 de oefeningen 15 herhalingen moet doen, doe ik ze allemaal 8x en probeer ik gewoon het 2x te doen in 7 minuten. Dit is omdat je bij de volgende oefening weer andere spiergroepen aanpakt en de spiergroep die je uitgeput hebt even bij kan komen. Hierdoor blijft je houding veel beter.

Wat ook bij sommige oefeningen erg wil helpen is op mn ademhaling letten. Adem uit op het punt wanneer je kracht zet, adem in wanneer je minder kracht zet (bijv bij push ups: adem uit bij omhoog duwen, adem in bij omlaag zakken). Dit helpt bij mij alleen bij oefeningen die ik niet supersnel doe. Dips bijvoorbeeld doe ik veel te snel om bij te kunnen 'puffen' (het wordt nog bijna een zwangerschapscursus hier )

Wat je natuurlijk ook altijd nog kan doen is iets meer pauzes tussendoor nemen (idd bijv bij 24 herhalingen 4 sets van 6 en tussendoor 10 seconden pauze). Ik laat mn stopwatch dan wel ook extra doorlopen zodat ik uiteindelijk wel 7 minuten lang workout heb gedaan en niet maar 5 min bijv en 2 min pauze.

Wat mij ook erg hielp in snel sterker worden is elke dag 10 push ups sochtends zodra ik opsta en 10 push ups savonds voor het naar bed gaan. Dit zijn er zo weinig dat je goed op je houding en ademhaling kan letten en zo toch steeds beter erin wordt en betere techniek krijgt. Je gebruikt er ook veel spiergroepen mee (borst, triceps en biceps).

Hopelijk heb je iets aan de tips! Het wordt echt vanzelf veel beter!



Veel succes komende week, zet m op allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
quote:magickwings schreef op 18 februari 2017 @ 19:44:

Dank jullie voor de antwoorden betreft het sterker worden.

Ik ga eerst even langs de sportschool, even kijken of ze me op weg kunnen helpen zonder dat ik direct weer een dure personal training af moet rekenen en anders ga ik Kayla doen.

Wellicht tot gauw hier dan Ik ben benieuwd magickwings, hopelijk zien (lezen ) we je hier terug. Ik vind zelf dat BBG mij een veel strakker lichaam geeft dan wat alleen liften me gaf. Het is denk ik toch de mix van plyometrics, hoge hartslag en krachtoefeningen wat het zo succesvol maakt.
Alle reacties Link kopieren
Elizabethrose, dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Goeie tips
Alle reacties Link kopieren
Het is hier rustig! Jammer hoor. Maar ik ga toch gewoon door



Gisteren arms&abs van week 3 gedaan, dus hetzelfde als week 1. Dat ging al een heel stuk beter! Leuk om de vooruitgang al zo snel te merken. Het abs riedeltjes vond ik overigens nog steeds wel killing. Morgen ga ik legs&cardio doen, had het deze week even omgedraaid omdat mijn vriend gisteren mee wilde doen en die wilde arms&abs. Hij vond het zwaar



Komende zondag ga ik voor 10 dagen op vakantie. Ik ga proberen de workouts door te zetten daar. Wordt natuurlijk wel een beetje rommelen dan, want uiteraard geen gewichtjes en bankjes mee in de koffer (we gaan vliegen). Ik ben benieuwd of ik me er iedere keer toe kan zetten, als ik zo uit m'n normale ritme ben. De LISS zal wel goedkomen, we gaan altijd veel wandelen.



Is er hier iemand toevallig bezig met BBG2.0?
Alle reacties Link kopieren
Ha Eefje,

Ja jammer he. Misschien zijn mensen gestopt met BBG.

Fijn dat het al zo veel beter gaat!! Motiverend is dat he!

Ik heb BBG 2 nog niet gedaan, maar zit nu in week 9 en overweeg wel om hierna door te gaan met BBG 2 ipv 1 overnieuw te doen.

Op vakantie moet goed komen hoor, de eerste 6 weken deed ik nog erg veel oefeningen gewoon thuis en met een beetje improvisatie lukt dat wel!

Nu moet ik (helaas) echt naar de sportschool, dat scheelt me wel flink wat tijd maargoed, tis niet anders.

Ik ga morgenochtend de monday workout doen, vandaag lange dag gehad en hondencursus, dus lig nu uitgeblust op de bank
Alle reacties Link kopieren
Gisteren week 4 afgerond! Op Lanzarote

Gaar prima hier, 's ochtend vroeg op de veranda.

Geen weegschaal hier, geen grote spiegel en geen meetlint dus weet noet hoe het ervoor staat. In ieder geval zakt m'n korte broek van m'n kont . En ik voel me ook echt wel sterker met name in mijn benen, tijdens het beklimmen van al die vulkanen hier.

Elizabethrose, hoe gaat het bij jou? Jij schiet lekker op met de eerste 12 weken. Zie je al iets aan verschil? Heb jij BBG 2.0 al in je bezit?
Yeah een Kayla topic



Mag ik met jullie meeschrijven? Ik zit pas in mijn 1e week dus heb nog een hele lange weg te gaan haha. Zowel het trainingsschema als de recepten spreken me wel enorm aan dus ik ga het graag proberen. Gisterenavond naar de sportschool geweest voor de eerste LISS cardio training en vandaag begin ik met de circuit training. Ik ben erg benieuwd en bang voor de spierpijn
Alle reacties Link kopieren
Hai Juniper!

Er is dit Kayla topic, maar het is nogal slapend....helaas!! Ik ben er kort geleden bij gekomen, maar afgezien van Elizabethrose reageert er eigenlijk niemand. Jammer! Het lijkt me juist er leuk om elkaar wat te motiveren hier. Dus je bent meer dan welkom! Misschien komen er langzamerhand toch weer wat meer bij. Ik vroeg me af of het zou helpen een nieuw topic te starten? Ik weet het niet hoor.



Heb je de eerste circuittraining gedaan? Welke heb je gedaan? Doe je de pre-training? Doe je de resistance trainingen thuis of op de sportschool? Spierpijn??



Ik ben zelf nu in week 5 bezig. Ik heb de pre-training niet gedaan. Na de eerste circuitraining heb ik echt mega-spierpijn gehad, vooral na de legs&cardio. Maar daarna valt de spierpijn erg mee, wel soms tussen mijn ribben. Vandaag ga ik week 5 arms&abs doen. Week 5 schijnt wel weer een stapje heftiger te zijn dan de eerste 4 weken, maar ik vond dat voor de eerste training van legs&cardio nog wel meevallen. Maar arms&abs is absoluut mijn zwakke punt, heb daar veel meer moeite mee. Dus ik ben benieuwd naar vandaag.

Ik doe de trainingen thuis, met wat gewichtjes en ik improviseer met bankjes. LISS doe ik niet heel trouw, maar ik fiets 4 dagen per week 2x20 minuten, en dans 1 of 2 keer per week een uur of een paar uur, dat is sowieso standaard. Daarnaast loop ik voor de LISS nog weleens een extra rondje of maakt het fietsstukje wat langer. Hardlopen gaat helaas op het moment niet ivm een blessure.

Afgelopen 10 dagen was ik op vakantie en heb de circuittrainingen wel doorgedaan, en gezorgd dat we veel hebben gewandeld.



Heel veel succes met de trainingen! Ik hoop dat we er weer een wat actiever topic van kunnen maken!
Alle reacties Link kopieren
Zo inmiddels zit de Arms&abs week 5 erop. Heb ik echt veel meer moeite mee dan de Legs circuits. Ik heb het wel ietsje aangepast, omdat ik Declined push ups er gewoon niet uitgeperst krijg (push up met voeten op verhoging). Push ups pas ik vaker aan, want ik kan ze gewoon niet goed. Dus ik doe zoveel mogelijk normale en als ik niet meer kan verder op de knieen. En nu dus ipv declined, gewone gedaan. Er zit wel vooruitgang in, ik kan steeds meer gewone, maar het gaat blijkbaar nog niet zo snel als Kayla voor ogen heeft
Ha Eefje!



Ja ik zag al dat het niet heel actief is helaas. Ja een nieuw topic openen kan je proberen! Wie weet sluiten er meer aan! Zou wel leuk zijn!



Gisterenmiddag heb ik de eerste circuittraining gedaan! Leg & Cardio! Was wel zwaar, althans erg inspannend haha. Vandaag ook wel wat spierpijn. Pre-training heb ik even gemist denk ik wat is dat?



De resistance trainingen doe ik thuis. Ik wil nog niet als een dwaas in de sportschool staan en steeds na 1 oefening helemaal kapot zijn dat doe ik dan liever "veilig" thuis haha. De LISS doe ik wel in de sportschool. Maandag geweest, vanavond ga ik weer en dan staat vrijdagavond ook weer op het programma.



Ik lees dat jij niet hardloopt, ik was wel nieuwsgierig of er hier mensen zijn die straks die andere training (HITT geloof ik) in de sportschool doen op een loopband. Ik las dat je dan na het springen even op de zijkanten kan springen en dan wachten en er weer op, maar vind dat nog wel wat uitdagend klinken... maar goed ik heb nog een paar weken.



Goed zeg dat je ook tijdens je vakantie door bent gegaan! Mijn vakantie valt geloof ik precies na week 8. Dus dan wil ik na mijn vakantie het laatste stuk ingaan van week 8 t/m 12. Het hotel waar we heengaan heeft ook een gym dus dat is wel lekker, ik wil dan ook net als jij proberen de circuittrainingen dan te blijven doen op vakantie.



Fijn om te horen dat er bij jou vooruitgang in zit qua push ups, die staan bij mij morgen op het programma en daar zie ik wel wat tegen op.



Volg jij ook het eetprogramma van Kayla? Ik wel, het is nog een beetje uitvogelen qua hoeveelheden soms is het wel heel erg veel of kloppen de verhoudingen niet helemaal heb ik het idee. Een beetje puzzelen nog.



Heb jij ook foto's gemaakt enzo voor je begon? Ik heb foto's gemaakt en ook bijv. buikomtrek opgemeten en dat wil ik dan elke vier weken doen. En eens per week ga ik op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je begonnen bent! Ik had echt dramatisch veel spierpijn na de eerste cicuittraining, maar vooral op dag 2...

Goede motivatie, over 8 weken vakantie!



De pretraining kun je vooraf doen, ook 4 weken geloof ik, als je helemaal ongetraind gaat beginnen. Ik weet het ook niet precies, heb een gedownloade versie van internet, daar staat het niet in.

Ik hoop dat ik tegen de tijd dat de HIT erbij komt wel weer kan hardlopen (heb er een hard hoofd in maar blijf toch hopen), want dat lijkt me wel het prettigst. Dat met die loopband zie ik ook nog niet helemaal gebeuren, ik zou het dan gewoon buiten doen.



Ik volg niet het eetprogramma van Kayla, heb het wel gelezen maar denk dat ik het zelf beter weet . Ik let dus wel erg op wat en hoeveel ik eet.



Ik heb ook mijn maten genomen en foto's gemaakt! Einde van week 4 was tijdens mijn vakantie, en eigenlijk wil ik nu geen progressfoto's maken omdat ik net terug ben van vakantie en ong 0.5-1kg aangekomen ben. Dus ik ga na week 6 nieuwe foto's maken heb ik bedacht. Op de weegschaal sta ik bijna dagelijks, ik ben voor het eerst in mijn 25-jaar-afvalgeschiedenis onder de 60kg en dat wil ik zo houden. Houd het daarom nauwlettend in de gaten. Moet het een beetje leren loslaten weer, komt wel, stapje voor stapje. Maar gelukkig trek ik me psychisch niet zoveel aan van wat dagelijks geschommel (maar op vakantie 10 dagen niet wegen vond ik wel moeilijk!).
Haha oh jee, ik vrees morgen dan qua spierpijn. Net 45 minuten op de loopband gestaan voor de LISS training en het doet nu al pijn.



Inderdaad over 8 weken vakantie is een fijne motivatie!



Ik ben ongeveer vier weken geleden begonnen met sporten bij de sportschool dus dat zie ik dan maar als mijn pretraining

Ja ik twijfel ook nog wel over die loopband met de HIT training. Je kon geloof ik ook op een spinningfiets, nou ja het duurt gelukkig nog even.



Ik weet ook niet of ik dit eetpatroon van haar blijf volgen, maar ik snap nu wel een beetje wat de bedoeling is en ben in elk geval al 1,5 week van al het snaaien en slechte eten af dus ik zie het maar als een soort reset.



Leuk om te lezen van dat wegen haha! Ik moet mijzelf echt enorm bedwingen om dus niet vaker dan 1 keer per week te gaan wegen. Ik wil het eigenlijk wel, maar ben bang als ik dan een dipje heb en ik zou wegen en het valt tegen dat ik dan eerder de handdoek in de ring gooi. Zit tussen mijn oren waarschijnlijk. Wel heb ik mijn weegschaal nu verstopt haha en moet ik hem dus echt eens per week tevoorschijn halen.



En knap trouwens dat je voor het eerst onder de 60kg weegt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vandaag met de spierpijn?

Ik heb behoorlijke, van de arms&abs van gisteren. Was alweer even geleden dat ik dat zo voelde. Vrees een beetje voor morgen
Nou de spierpijn is inderdaad een hel.... het lopen, opstaan en zitten is echt verschrikkelijk! Vanmorgen de andere training geprobeerd van de armen en de abs. Nou opdrukken lukt mij dus echt totaal niet haha. En bij die sit ups en twists lukt het me ook amper om omhoog te komen. Die zijn toch wel behoorlijk pittig
Alle reacties Link kopieren
Haha Juniper, dag 1 van week 1 geeft de ergste spierpijn, dus die heb je vast (gehad)! Tenminste, dat was bij mij zo, en eerder in dit topic las ik ook over 'lopen als een bejaarde pinguin' vooral na die eerste legs workout. Ik vond 'm toepasselijk . Je merkt wel heel snel dat je sterker wordt vind ik, goede motivatie.



Sommige oefeningen zijn inderdaad behoorlijk pittig, en wel zo dat ik ze soms niet kan uitvoeren. Idd de push ups, zoals ik eerder al schreef, en ook bepaalde buikspieroefeningen. Ik steek nog weleens mijn tenen onder de bank als ik echt niet meer omhoog kom bij de sit ups, of ik doe mijn armen naar voren ipv achter m'n hoofd. Allemaal modificaties om het doenbaar te maken. Ik denk dat dat ook niet zo erg is, als je jezelf maar blijft uitdagen. Zoveel mogelijk herhalingen volgens het boekje, en als het echt niet meer gaat een aangepaste versie. Ik merk wel dat ik dan vooruit ga, en steeds meer gewone herhalingen kan.



Ik heb vanmorgen de laatste workout van week 5 gedaan. Ik had deze week nog vakantie dus kon de workouts lekker in de ochtend doen, vind ik beter dan na een drukke werkdag. Maar goed, vanaf volgende week is het weer niet anders. Deze laatste dag van week 5 was abs&cardio. Ik vond het op zich wel best te doen, maar veeeeel abs (en deels met voetjes onder de bank dus).
Thanks dat zijn goede tips om de oefeningen wat aan te passen zodat ze beter te doen zijn! Zo ga ik het ook doen de volgende keer, eerst proberen en als het echt niet gaat dan wat aanpassen.



Overigens heb ik ze kennelijk wel goed gedaan want wederom enorme spierpijn haha. Ik heb dus nog nooit mijn buikspieren echt goed getraind kennelijk want deze spieren heb ik nooit eerder gevoeld.



Helaas lig ik wel sinds gisteren met de griep op bed dus daar baal ik wel van maar ja je doet er weinig aan.



Jammer dat je vakantie voorbij is, werkse weer voor komende week!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is echt balen, griep! Zeker als je net zo lekker begonnen bent. Ik heb laatst 2x een workout gedaan terwijl ik verkouden was, dan is het echt nog veel zwaarder. Eerst uitzieken maar, daarna weer verder. Beterschap!!



Ik heb vandaag workout 1 van week 6 gedaan. Een hoop abs, maar het gaat echt veel beter dan voorheen. Dat is wel een opsteker



Elizabethrose, ben jij nog bezig?
Wel fijn om te lezen dat het beter gaat dan voorheen! Daarom vind ik dit topic ook leuk zo kan ik me een beetje optrekken aan mensen die verder zijn!



Na gisteren en vannacht continue diarree hou ik nu gelukkig alles binnen dus ik hoop dat ik snel weer verder kan sporten. Ik baal daar idd van als je net goed bezig bent krijg je dit. Maar goed ik probeer de focus op de lange termijn te houden
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu Juniper? Ben je een beetje opgeknapt? Alweer begonnen met de workouts?
Ha Eefje,



Vandaag weer naar de sportschool geweest na een weekje niet. Heb de LISS training training gedaan. Vanaf morgen ga ik dan netjes aan week 2 beginnen.



Afgelopen week was een slechte week, nog niet helemaal fit en erg druk en helaas paar stomme keuzes gemaakt qua eten. Dus vanaf morgen wil ik de knop weer omzetten.



Hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het nu weer beter gaat! Met de workouts gaat het goed hier, vanmorgen de eerste van week 7 gedaan. Met eten wat minder, net bij de pizzeria gegeten.
Hoi allemaal,



Ik wil volgende week gaan beginnen met de workouts (nu nog tentamens, dus mijn hoofd staat er momenteel niet naar).

Hopelijk kan ik hier wat motivatie vinden om ook echt te beginnen en hopelijk kan ik anderen ook motiveren
Goed hoor Eefje! Ik hoop de week 7 ook ooit te halen haha. Ik ging gisterenavond ook onverwacht uit eten. Ik vind het wel lastig om daarna door te pakken omdat ik dan denk ik kan net zo goed opgeven. Dat probeer ik natuurlijk juist niet te doen. Einde van de ochtend ga ik beginnen aan de workout van week 2. En dan vanavond naar de sportschool.



Hi defyinggravity: welkom! leuk nog een meeschrijver! Succes deze week met je tentamens en natuurljik volgende week met het beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom defyinggrafity! Leuk als je ook mee komt schrijven! Elkaar een beetje motiveren en bijpraten over de vorderingen, gezellig!



Juniper, heb je vandaag de workout van week 2 gedaan? Hoe ging het? En vanavond ook nog naar de sportschool? Dat is best veel.



Ik heb net workout 2 van week 7 gedaan, arms&abs, best pittig weer, maar het ging weer beter dan toe ik dezelfde workout in week 5 deed. Dat is altijd motiverend. Veel spierpijn heb ik trouwens niet meer na de workouts. Week 1 wat echt het allerergst (succes defyinggrafity ). Vanaf week 9 schijnt het weer een stuk pittiger te worden, ik wacht af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven