Eten verjaardag kind

16-03-2017 20:24 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
As zaterdag vieren wij de tweede verjaardag van mijn zoontje!!

Er zijn 19 mensen (incluis onszelf) die waarschijnlijk allemaal mee eten.

Begint rond 3 uur met een taartje en dan snel over tot de borrel, niet teveel hapjes dan hoor.



Daarna moet er dus gegeten worden.

Ik wilde in ieder geval een pastaschotel met chorizo en kaas uit de oven doen (makkelijk en goed voor te bereiden). Maar ik wil er graag nog 1 of 2 goed voor te bereiden dingen bij doen. Ik dacht al aan een groentensoepje maar eigenlijk wil ik nog wel een echt gerecht. Er zijn wel wat kinderen maar daar hoeven we niet echt rekening mee te houden qua eetwensen.

Iemand goede of briljante ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met koken TO en gefeliciteerd met zoon!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:nieuwsbrief schreef op 17 maart 2017 @ 07:10:

[...]



Hahaha wat een topic ontploffing!

Het wordt (na alle hapjes en taart dus)



Soep

Turkse broden met van alles

Pastasalade / pastaschotel uit de oven

Gehaktballetjes in saus

Kipspiezen



Pastasalade kan ik mooi van tevoren maken. Maar ik zou ook nog een grote pan nasi kunnen maken. Dat past wat beter bij de gehaktballetjes en kipspiezen.



Hartstikke lekker!! Zijn zelfs ook allemaal dingen die kleine kinderen ook lusten. Fijne verjaardag en gefeliciteerd met je zoon! Wordt vast en zeker heel gezellig.



Ps @pheadra,

Ik bedoelde natuurlijk niet alleen Turks brood en smeersels als avond, maar voor erbij zoals to nu doet. Want to vroeg om opties die ze erbij kon doen, naast de pasta en soep. Had ook al allerlei andere opties doorgeven en reageerde op een post van to erover. Zo een samengestelde maaltijd van alles wat op een verjaardag doet het bij mij in de omgeving altijd erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Met meer mensen dan dat er aan tafel kunnen zitten ben ik altijd voor een buffetje. Degene die zich tegoed willen doen aan hapjes komen aan hun trekken, de vegetariers, de carnivoren en degene die echt een stevige hap willen.

2 stevige salades, 4 salades voor stokbrood, soep, kruidenboter, vlees koud, vlees warm, quiche en een schaaltje vleeswaar/kaas voor op brood.

Eigenlijk dus een beetje wat je ook gaat doen
Veel plezier!
quote:nieuwsbrief schreef op 17 maart 2017 @ 07:10:

[...]



Hahaha wat een topic ontploffing!

Het wordt (na alle hapjes en taart dus)



Soep

Turkse broden met van alles

Pastasalade / pastaschotel uit de oven

Gehaktballetjes in saus

Kipspiezen



Pastasalade kan ik mooi van tevoren maken. Maar ik zou ook nog een grote pan nasi kunnen maken. Dat past wat beter bij de gehaktballetjes en kipspiezen.Heerlijk! Fijne verjaardag en alvast gefeliciteerd met je grote kleine ventje!
Alle reacties Link kopieren
Prima toch, TO!



Ik heb in ieder geval inspiratie opgedaan in dit topic. De eerstvolgende verjaardag worden er sowieso aardappels gepoft!:)



Weer eens wat anders dan mijn standaarddingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 17 maart 2017 @ 00:01:

Ik heb vorige week toevallig tabouleh met kip en gestoofde groenten gemaakt voor 17 personen. Is echt heel simpel en lekker, en ik was volgens mij 33 euro kwijt aan boodschappen, wel bij de Turk.

Edit: je kan alles de dag van tevoren maken, alleen de kip bak ik dan op de dag zelf maar marineer ik wel de dag ervoor zodat ik het op de dag zelf alleen even in een pan hoef te gooien. Als je een recept wil geef je maar een gil.Klinkt goed, Fash. Mag ik het recept?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven