Openbaarheid profielfoto?

19-03-2017 16:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week kwam ik erachter dat iemand mijn profielfoto van facebook ongevraagd gebruikt heeft voor op de ledenlijst van een vereniging waar ik lid van ben.

Ik heb hem een mailtje gestuurd of hij die foto wil verwijderen, zou hij doen. Hij dacht, omdat het mijn profielfoto was dat hij hem wel zo vrij mocht zijn om hem te gebruiken, en vroeg gelijk om een andere foto voor op de ledenlijst.

Ben ik nou zo'n mieperd dat ik daar problemen mee heb? Ik heb gelijk mijn fiets maar weer als profielfoto ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent geen mieperd. Ik zou het zelfde doen. Waarom willen ze zo graag een foto in de ledenlijst hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind het raar om een foto zomaar te gebruiken, ook al staat hij openbaar.
Nee, ik zou hier ook niet van gediend zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 19 maart 2017 @ 17:02:

Nee je bent geen mieperd. Ik zou het zelfde doen. Waarom willen ze zo graag een foto in de ledenlijst hebben?

grote vereniging, en 80% vd leden staat er ook met foto op. Een paar jaar geleden vroeg hij ook al om een foto, toen heb ik een van een paar schoenen opgestuurd.

Op feestavonden loopt er dus ook altijd iemand met een camera rond om van de nieuwe leden een foto te maken. Ik weiger dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 19 maart 2017 @ 17:38:

[...]



grote vereniging, en 80% vd leden staat er ook met foto op. Een paar jaar geleden vroeg hij ook al om een foto, toen heb ik een van een paar schoenen opgestuurd.

Op feestavonden loopt er dus ook altijd iemand met een camera rond om van de nieuwe leden een foto te maken. Ik weiger dat dus.Maar waarom heb je daar dan problemen mee? Zo gek is dat toch niet, van (nieuwe) leden een foto maken. Waarom heb je dan wel een gezichtsfoto openbaar op Facebook staan?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar problemen mee, juist omdat mensen zonder na te denken gebruik maken van foto's. Ik had ook pas een half jaar een gezichtsfoto als profielfoto, en ik ging er vanuit dat mijn vrienden op facebook niet zo lomp zouden zijn om ongevraagd mijn foto ergens neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
En ik hoef zowiezo niet met mijn bakkes overal op.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, misschien had je dat kunnen voorkomen door dit uit te leggen toen die man van de vereniging om een foto vroeg. In plaats van een foto van je schoenen te sturen. Weer wat geleerd, toch?





Daarnaast vind ik bij een ledenvereniging een foto best passen, niks geks aan.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Dat is de reden dat ik never nooit op geen enkel forum mijn eigen foto zet. Dit doet me denken aan de schrijfster met de naam: 'Linda van Rijn' die een foto van een site heeft gepikt, ik hoop dat ik dit zo mag schrijven. Het is een pseudoniem dat is bekend maar om dan een foto van iemand anders in je profiel te zetten vind ik echt beneden alle peil.

Voor wie twijfelt zoek maar eens ook op het boekenforum dat ik maar niet meer zal noemen
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 19 maart 2017 @ 18:42:

En ik hoef zowiezo niet met mijn bakkes overal op.Haal je bakkes dan van facebook. Dat kan de hele wereld zien nl.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat je hier niet van gediend bent, is de foto die jij op Facebook niet langer jou eigendom, maar dat van Facebook. Van Facebook mag iedereen deze foto's gebruiken en worden ze in sommige gevallen zelfs verkocht aan bedrijven voor reclame (!). Het is natuurlijk heel vervelend dat dit gebeurd is, maar hij had wel het recht om dit te doen. Het enige wat je nu nog kunt doen is hem lief aankijken en hem vragen om de foto te verwijderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven