welk land adviseren jullie?

26-01-2009 16:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn man en ik willen graag samen 2 weekjes weg naar de zon. we houden van afwisseling van strand en een excursie doen en savonds een terasje pikken of langs een boulevard/centrum lopen.

we zijn al geweest in turkije, mallorca en mexico. het liefst willen we ver weg, met een mooi strand, maar ook weer niet te prijzig (ongeveer voor 2 weekjes een hotel met ontbijt voor 1000 pp)



we dachten eerst aan de dominicaanse republiek, maar volgens het reisbureau moet je echt op je resort blijven omdat je daar geen boulevard/centrum hebt.



hebben jullie misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden zijn altijd heel leuk en betaalbaar.



Anders Balie, daar zit je 9 dagen vanaf 50 euro in een prima hotel/gueshouse. De bevolking is er superaardig en het levensonders is niet duur.



Thailand heeft ook zat mogelijkheden voor 1000 euro pp.



Veel reisplezier
Alle reacties Link kopieren
Sri Lanka?

Thailand?

Bali?

Mexico?

Egypte?

en zo kan ik nog wel ff doorgaan...



Keuzes genoeg... ik zou eerst even nadenken of je liever in Europa blijft, naar Azie gaat of naar Zuid/Midden Amerika..
Alle reacties Link kopieren
we vinden het niet erg om ver te moeten vliegen dus het mag zeker buiten europa zijn.



via welke site boek je dan als je naar bali wil en voor 9 dagen vanaf 50 euro?

ik heb eigenlijk alleen maar via d-reizen, arke en vakantiediscounter gekeken.
Alle reacties Link kopieren
In europa? Dan zeg ik Griekenland. Kreta, Kos, Zakynthos, Lesbos... Als je écht ver weg wil, zou ik naar Thailand gaan.
Bali

Thailand

Cuba

Costa Rica

Mexico
Alle reacties Link kopieren
Sicilie --> mogelijkheid tot veel uitstapjes. Of nog leuker: huur een auto.

Lekker uiteten (niet duur) en een erg leuk avond/nachtleven. De Italianen hebben flaneren tenslotte uitgevonden.



En idd Dom. Rep. heeft dat allemaal niet. Ik zou daar nooit heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
"Terrasjes" is overigens een vrij Europees iets. Hoe dat in Azië zit, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Cuba is trouwens erg leuk zoals Elninjoo zegt, avondleven is heel bruisend in plaatsen als Havana en Trinidad.



(Maar ga alsjeblieft niet naar Varadero, vond het verschrikkelijk, alleen maar resorts, onvriendelijk personeel, doet niet 'echt aan'. Wel mooie stranden, mooie zee, heb er prachtig gedoken, maar dat kan ook op andere plekken in Cuba)



Iets anders: hoe avontuurlijk mag het zijn? Willen jullie graag flexibel zijn, je eigen weg/route bepalen, of graag mee met georganiseerde tripjes?
anoniem_36284 wijzigde dit bericht op 26-01-2009 17:30
Reden: typevoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:wennes schreef op 26 januari 2009 @ 16:34:

we vinden het niet erg om ver te moeten vliegen dus het mag zeker buiten europa zijn.



via welke site boek je dan als je naar bali wil en voor 9 dagen vanaf 50 euro?

ik heb eigenlijk alleen maar via d-reizen, arke en vakantiediscounter gekeken.Sorry ik bedoel 500 euro.........typefoutje
Alle reacties Link kopieren
Cuba kan ik je zeker afraden: de bevolking wordt er totaal leeggezogen en onderdrukt door onze schattige 'Fideltje'. Er is onlangs nog (ik geloof via netwerk) een documentaire over geweest. Zo erg om te zien.

Tuurlijk in veel landen is er wel iets mis......maar als je toch de keuze hebt.........
Alle reacties Link kopieren
zelf ben ik verslaafd geraakt aan Japan. Niet zo bekend als vakantieland, maar ontzettend vriendelijke en behulpzaam personeel ( soms met handen en voeten, want hun engels is niet al te best), goed betaalbaar eten en zo lekker modern!
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie ook sites waar ik het beste op kan kijken?
google.nl
quote:Schilderspalet schreef op 26 januari 2009 @ 17:32:

Cuba kan ik je zeker afraden: de bevolking wordt er totaal leeggezogen en onderdrukt door onze schattige 'Fideltje'. Er is onlangs nog (ik geloof via netwerk) een documentaire over geweest. Zo erg om te zien.

Tuurlijk in veel landen is er wel iets mis......maar als je toch de keuze hebt.........En dus? Je wilt de bevolking hun enige échte bron van inkomsten ontzeggen door het toerisme te boycotten? Dat is namelijk de enige manier waarop Cubanen écht geld kunnen verdienen. Dokters worden taxichauffeur omdat dat veel beter betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vond ik Mexico geen echt succes (heb rondgereisd en alleen de westkust gezien dus niet het meestal bezcochte deel) maar je hebt er wel prachtige stranden en terrasjes.

Maar als dat je enige eisen zijn zou ik een wat luxer grieks eiland nemen.
Dominicaanse Republiek kan ook, maar dan moet je naar de dorpjes gaan (Cabaret, Sosua, enz). Dat je alleen op het resort zou kunnen blijven, geldt eigenlijk voornamelijk voor Punta Cana (waar ze dan wel weer de witste stranden hebben van de DC).



Wat momenteel ook niet zo duur is, en onverwacht leuk zou kunnen zijn, is Miami. In elk geval veel terrasjes en veel te doen. Ook leuk shoppen.



En verder natuurlijk alle andere opties die al geroepen zijn.
Alle reacties Link kopieren
nummerzoveel heeft helemaal gelijk wat dr betreft, heb er zelf namelijk gewoond :D. In principe kun je in punta cana ook wel van je resort af, maar dat is wel een gedoe (auto huren etc.)

De rest van de DR kan het wel gewoon.



Punta cana heeft inderdaad wel mooiere stranden, maar de rest van het land ook. Sosua heeft bijv. heel mooi strand, Cabarete wat minder (niet dat het lelijk is) maar daar staan alle restaurantjes en uitgaansgelegenheden op het strand, dan heb je playa dorada nog, dat is ook zo'n resortenpark (en volgens mij zijn de stranden daar ook wel oke). Maar van dit park kun je wel gewoon af en dan ben je dichtbij puerto plata en zo'n 20 min afstand van sosua. Persoonlijk zou ik niet voor een resortpark kiezen.



Omgeving van las terrenas is ook super mooi, mooiere stranden dan punta cana, maar daar kun je niet rechtstreeks naar toe vliegen vanaf hier (en is 3 uur rijden)



ZO even lekker reclame gemaakt voor de DR :p
Is er uberhaupt iets te zien in de DR? Krijg er nu niet bepaald 'n goede indruk van als er alleen maar over resorts en uitgaan wordt gesproken. Wat voor cultuur heeft dat land en zijn er natuurparken?
Alle reacties Link kopieren
Mexico(ben je al geweest)

Bali

Gambia(maar niet voor twee weken)

Malta

Jamaica

Cuba

Costa Rica

Dominicaanse republiek



Er is genoeg te zien op de DR(waar wij zijn geweest) maar dan moet je wel van je resort afkomen natuurlijk,en dat doen heel veel mensen niet.



Het is jammer dat men zegt dat het zo gevaarlijk is daar en daardoor niet van hun resort afkomen. Maar ik heb zelf mogen ervaren dat dat absoluut niet waar is,doe geen dingen die je hier ook niet zou doen(laat in de avond over het strand wandelen bv)en dan beleef je daar een super vakantie.



Het reisburo heeft enigzins gelijk,maar als je naar Cabaret of Sosua(Puerto Plata,Playa Dorado) gaat heb je wel een dorpje direct in de buurt,en Punta Cana idd niet.



Je kunt er zelf opuit gaan met chauffeur of via de reisorganisatie,maar vervelen hoef je je zeker niet op de DR.



En zo zijn er nog veel meer mooie plekjes
Alle reacties Link kopieren
Bali voor 500 euro gaat niet lukken hoor, dat gaat je iets meer kosten, maar het leven daar is natuurlijk veel goedkoper dan bv Spanje.



Kijk eens bij Fox reizen!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 januari 2009 @ 08:16:

Is er uberhaupt iets te zien in de DR? Krijg er nu niet bepaald 'n goede indruk van als er alleen maar over resorts en uitgaan wordt gesproken. Wat voor cultuur heeft dat land en zijn er natuurparken?

Er is genoeg te zien in de DR! Anders zou ik er dus nooit naar toe willen.



Het land heeft een slordige 12 natuurparken. Varierend van een zoutwatermeer met bijzondere krokodillen tot bountyeilanden en van mangrovebossen tot watervallen.



Daarnaast kun je er de sporen van kolonisatie zien. Santo Domingo is de oudste stad van de nieuwe wereld, je kunt de resten van de eerste nederzetting van Columbus bezoeken, je kunt grotschilderingen bekijken van de oorspronkelijke bevolking, de Taino Indianen. In de periode februari-maart kun je er bultruggen spotten, omdat die bevallen bij het schiereiland Samana. Ze hebben een ambermuseum, rumfabrieken, sigarenfabrieken, etc..



Wij zijn van plan een aantal dagen met een taxi op pad te gaan en die dingen te bezoeken, die ons aanspreken. Wij zitten niet in Punta Cana, maar in het noorden, bij het stadje Puerto Plata.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Pinksterbloem, hoef ik dat allemaal niet meer op te noemen.



De DR heeft een heel gevarieerd landschap (het laagste punt (lago enriquiillo) EN het hoogste punt (pico duarte meer dan 3000m hoog) van het caribisch gebied liggen bijv. in DR.



Inderdaad ook veeeel natuurgebieden (maar geen olifanten en leeuwen en dergelijke :p)

Super mooie watervallen, paardrijtochten midden door de jungle, raften in et binnenland (bij jarabacoa).

Daarbij is de cultuur gewoon heel erg leuk (vind ik he)



Mensen zeggen wel eens dat je het 'echte' dominicaanse leven in cabarete/sosua/las terrenas leert kennen (omdat daar dus niet van die resortsparken hebt en zodra je uit je hotel komt in een 'gewoon' dominicaans plaatsje bent. Maar dat is ook weer niet zo, de meeste mensen die daar wonen hebben een heel ander leven dan de gem. Dominicaan.



Ben het verder wel met elninjoo eens, de nadruk bij de DR wordt op de AI resorts gelegd (al begint dat iets te veranderen heb ik de indruk). Dat vind ik heel erg jammer, want het land heeft veel meer te bieden, maar dat soort toerisme is nog vrij onder ontwikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven