Ethiopie

20-03-2017 22:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken om nog een keer naar Ethiopië te gaan hoewel t geen haast heeft zou ik toch t een en ander willen weten.Wie heeft ervaring met het reizen naar Ethiopië? Ik heb een lowbudget en wil me op het zuiden concentreren.Weet iemand goedkope betrouwbare reisorganisatie? Hoe kan ik t beste zelf mijn reis organiseren?Zijn er websites waar ik in contact kan komen met de locals?zijn er goede websites voor het vinden van een reismaatje? Zijn er nog goede Ethiopië websites en forums te vinden?Eventueel zou ik wel vrijwilligerswerk willen doen met dieren maar moet t me wel een en ander opleveren. (Gratis eten en onderdak)Alle tips en suggesties zijn welkom
Gezien in het hele land de noodtoestand geldt, zou ik die plannen voorlopig in de ijskast zetten.



https://www.rijksoverheid ... sadviezen/inhoud/ethiopie
Alle reacties Link kopieren
12 miljoen mensen in de hoorn van Afrika, waaronder Ethiopië, dreigen te sterven van de honger. Fijne vakantie!
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, volg je geen nieuws? Of bracht dat je juist op het idee om daarheen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
En vrijwilligerswerk met dieren....maar dan wel tegen kost en inwoning. Ben je wel helemaal goed in je bovenkamer of leef je onder een steen?
Ab imo pectore
Daar zou ik nu dus echt niet heen gaan. Zoiezo. Vrijwilligerswerk met dieren en dan kost en inwoning willen. Dat ga je niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als je kost en inwoning wil is het geen vrijwilligerswerk meer hè, lichtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voedselpakketten meenemen. En medicijnen. En thuis een geldinzamelingsactie houden.
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
Eventueel zou ik wel vrijwilligerswerk willen doen met dieren maar moet t me wel een en ander opleveren.



wow
Alle reacties Link kopieren
Zielige cavia's en kanariepietjes knuffelen in Ethiopië?

Volg een cursus slachten, dan kun je die mensen voedsel voorzetten.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 20 maart 2017 @ 23:20:

Zielige cavia's en kanariepietjes knuffelen in Ethiopië?

Volg een cursus slachten, dan kun je die mensen voedsel voorzetten.....

Dan moet er wel water voor handen zijn om die dieren niet te doen sterven van de dorst voor ze volgroeid zijn.



Het is er al tijden veel te droog.



Ik zou er de eerstkomende tijd maar wegblijven.

En de Van Dale er bijnemen bij de letter V voor de betekenis van "vrijwilligerswerk".
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er zoveel negativteit is.Ik vroeg naar advies en tips niet om afbraak.Zijn jullie zelf ook zo negatief en afbrekend voor jullie man en kinderen?zielig.Ik heb nu al medelijden met jullie familie en collega s damn.Mensen worden op deze manier weggejaagd die wel antwoord willen hebben op hun vraag.k bedoel ook niet nu dat ik weg wil jullie lezen geen eens!Reageer niet als je mond alleen maar volzit met poep
Alle reacties Link kopieren
Met dat vrijwilligerswerk hebben jullie nog wel gelijk maar t beeld van Ethiopië wat jullie hebben is vrij beknopt.Ben zelf naar Tanzania geweest en zijn niet alleen maar magere Afrikanen daar
Wij zijn niet negatief maar realistisch. Als jij zo graag wilt verhongeren, ga dan maar. Reizen naar Ethiopië wordt ten strengste afgeraden op dit moment.
Ethiopië ? Zou niet in me opkomen. Er is niet eens genoeg om het eigen volk te voeden. Als je iets wil doen stort dan op 555.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 06:17:

Met dat vrijwilligerswerk hebben jullie nog wel gelijk maar t beeld van Ethiopië wat jullie hebben is vrij beknopt.Ben zelf naar Tanzania geweest en zijn niet alleen maar magere Afrikanen daarIn Tanzania is dan ook geen hongersnood!
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 06:17:

Met dat vrijwilligerswerk hebben jullie nog wel gelijk maar t beeld van Ethiopië wat jullie hebben is vrij beknopt.Ben zelf naar Tanzania geweest en zijn niet alleen maar magere Afrikanen daar



Ik ben dol op Addis en omgeving en haar fantastische bevolking, maar Ethiopië vergelijken met Tanzania... nee. Lees je zelf aub eerst wat beter in.



Je hele houding is nogal dubieus. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, en je wil ETEN van de bevolking. Lieve schat, die mensen hebben momenteel geen eten. Het gaat ontzettend slecht in Ethiopië en Mn hart breekt voor die lieve mensen die ik er heb mogen ontmoeten.



Het zoveelste verwende blanke rijkeluiskindje die wel even 'vrijwilligerswerk' komt doen tegen allerlei eisen, daar zitten ze écht niet op te wachten op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Vrijwilligerswerk voor dieren tegen kost en inwoning, terwijl de bevolking verhongert. Wat een briljant idee zeg.

En in Tanzania geweest zijn, dus weten hoe het in Ethiopie is

Zo'n vertoon van stompzinnigheid is uitzonderlijk.



En dan gaan dreinen als een kleuter dat men hier negatief is en de mond vol poep heeft? Kom eens onder je steen vandaan en zie wat er in de wereld speelt. Mag je daarna verder praten met de grote mensen, goed?
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
Ach gossip ik weet t al ....jaloezie omdat jullie zelf niet kunnen reizen omdat jullie gezin hebben en man hahahahahahahaha en gefrustreerd zijn
Alle reacties Link kopieren
Ethiopië is een erg lastig land om doorheen te reizen. Het is nooit een kolonie geweest, waardoor de bevolking erg weinig een Europese taal spreekt. Openbaar Vervoer is niet zo frequent. Dus alleen reizen is heel erg lastig.



Addis is een grote en redelijk moderne hoofdstad met goede wifi.



Ethiopië heeft heel veel cultuur en mooie natuur. Maar je klinkt niet heel erg bereisd, en ik ou je dan ook niet aanraden om zelfstandig naar Ethiopië te reizen. En georganiseerd is het een duur land.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 07:01:

Ach gossip ik weet t al ....jaloezie omdat jullie zelf niet kunnen reizen omdat jullie gezin hebben en man hahahahahahahaha en gefrustreerd zijn



Hou die instelling vast als je naar Ethiopië gaat. Het zou wat zijn als je je druk gaat maken om een hongersnood.

Heb je het reisadvies eigenlijk gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 07:01:

Ach gossip ik weet t al ....jaloezie omdat jullie zelf niet kunnen reizen omdat jullie gezin hebben en man hahahahahahahaha en gefrustreerd zijn





Ja, dat zal het zijn inderdaad.



Of misschien zijn wij géén naïeve doosjes?
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Andy Tsege heeft ervaring met Ethiopië. Al meer dan twee jaar geleden is deze brit ontvoerd en wordt hij vastgehouden omdat hij de doodstraf heeft gekregen voor politieke standpunten.



Helaas kun je hem geen ervaringen vragen want contact mag niet.



Kortom, een land om te boycotten alleen daarom al.
quote:honingbijtje schreef op 21 maart 2017 @ 08:17:

Andy Tsege heeft ervaring met Ethiopië. Al meer dan twee jaar geleden is deze brit ontvoerd en wordt hij vastgehouden omdat hij de doodstraf heeft gekregen voor politieke standpunten.



Helaas kun je hem geen ervaringen vragen want contact mag niet.



Kortom, een land om te boycotten alleen daarom al.Maar hij heeft wel kost en inwoning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven