Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 20 maart 2017 @ 19:33:

Eerste goede stap

Geen toetje genomen na het etenElk begin is er één
Alle reacties Link kopieren
Zo rond 21.00 krijg ik altijd zin in een wijntje met wat lekkers... herkenbaar?dat je vaak op hetzelfde tijdstip zin heb in iets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 20 maart 2017 @ 20:57:

Zo rond 21.00 krijg ik altijd zin in een wijntje met wat lekkers... herkenbaar?dat je vaak op hetzelfde tijdstip zin heb in iets?Zeker herkenbaar!! Het is gewenning en dat kost een tijdje voor je daar van af bent! Hou vol!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 20 maart 2017 @ 20:57:

Zo rond 21.00 krijg ik altijd zin in een wijntje met wat lekkers... herkenbaar?dat je vaak op hetzelfde tijdstip zin heb in iets?Ja, 's avonds ga ik sowieso vaak naar het lekkers grijpen. Hard gewerkt, kids op bed. Rust en een beloning erbij....
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Net in de sportschool lekker bezig geweest. 500 calorieën verbrand en flink mijn best gedaan met de gewichten.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:Gatochpoetsen schreef op 20 maart 2017 @ 22:21:

Net in de sportschool lekker bezig geweest. 500 calorieën verbrand en flink mijn best gedaan met de gewichten.



Goed bezig



Ik ben zelf niet zo van de sportschool, maar ga de oefeningen thuis weer oppakken



Kom net terug van een vergadering, waar ik heel braaf een roze koek heb afgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 20 maart 2017 @ 22:36:

[...]





Kom net terug van een vergadering, waar ik heel braaf een roze koek heb afgeslagen.Knap!!
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 20 maart 2017 @ 19:38:

Ja ik wil ook wel! ben in januari begonnen en nu ongeveer 5 kilo kwijt maar ik wil er nog 6 af. en strakker worden. ben 1,71 m en weeg nu 74.1. ik sport 4 keer in de week waarvan een keer met personal trainer en eet gezond, volkoren etc. maar iig geen koolhydraten in de avond. tot nu toe gaat het goed. ik wil graag meeschrijven voor de stok achter de deur! succes allemaal!!!Hoe bedoel je dat je geen koolhydraten eet in de avond?
Alle reacties Link kopieren
Vind de koolhydraten juist lekker 's avonds.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer nu een stok achter de deur te hebben, door mijn nieuwste sport outfit met trots te kunnen gaan dragen. Je kan het ook doen met gewoon een nieuw kledingstuk die nu nog iets te strak is bijvoorbeeld dus ik doe mee! Succes allemaal X
Alle reacties Link kopieren
Het is al bijna 9.00 en nog steeds alleen maar thee gedronken. Meestal heb ik op n vrije dag nu al een aantal bisquitjes op bij t lezen van de krant. En nu dan met aandacht en met mate ontbijten .
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!

Afgelopen weken ben ik zwaarder geworden dus de kilo's moeten weer eraf.

Ik ga minder snacken, minder en gezonder eten en wil 4-5 kilo minder wegen.

Weer 2-3x per week sporten, afgelopen 6 weken niet gesport.

Ik start vandaag!



Succes allemaal!
Prrrr, mauw miawwwww.
Succes jane ice



Bij mij is het ook echt een kwestie van minder en gezonder eten

Nu de dag begonnen met een bak fruit en een kop thee zonder suiker
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel willen jullie je doel bereiken? Zo snel als mogelijk? Of willen jullie een een gezondere levensstijl ervan proberen te maken? Of zeggen jullie juist van ik doe dit 6 weken volle bak en dan stop ik er weer mee (zoals Linda).
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
ik heb een fruit to go achtig drankje op (waar je ook op moest kauwen, ik las ergens: eten moet je kauwen, niet drinken ) en zwarte koffie. Net een cappucino (met magere melk op . Gisteren gesport met PT dus, goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan, weeg momenteel 67 kilo en ben 1,60 ongeveer.. mag dus nog 7 kilo af van mij...

Wat ik momenteel aanpas is, koffie zo vaak mogelijk zwart drinken dus geen melk en suiker er in en ik probeer elke dag minimaal een half uur te wandelen...
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Gesport met PT Guppekop? Moet je mij even helpen
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Personal Trainer denk ik...
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu stevig wandelen met mijn PD's (personal dogs )
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
hahha ja klopt, en die PD`s heb ik ook! Kleine drillmasters zijn het
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in de zomervakantie 68.5 wegen en wat strakker zijn. Leef opzich al wel gezond maar wil meer mijn als ik zin heb in een koekje of dergelijke dan moet het hele pak in 1x leeg... moment onder controle krijgen.
Hallo allemaal, mag ik ook nog meeschrijven? Ik ben in november bevallen en het verliezen van de zwangerschapskilo's ging heel goed tot een paar weken geleden. Tot mijn schrik viel ik niet meer af maar kwam ik juist weer iets aan



Nu besloten om weer even streng te worden voor mezelf! Ik wil ongeveer 9 kilo kwijt. Overdag gaat het goed en snoep ik niet tot nauwelijks. Traktaties op het werk afslaan kost me niet zoveel moeite, meestal is het toch niet echt een lekkere traktatie. Maar 's avonds thuis op de bank gaat het mis en begint het snoepen. Van het weekend was ik er helemaal klaar mee en heb ik besloten vanaf maandag (gister dus) na het avondeten niets meer te eten (lees: snoepen). Dag 1 is al gelukt Verder elke dag op de fiets naar het werk (5 km enkele reis) en 1 x in de week Flow Yoga. Ik heb overigens geen datum in gedachte wanneer ik de kilo's kwijt wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zo graag met de fiets naar het werk gaan, helaas is dat niet te doen met 90 km enkele rit... baal daar wel van want ik zit gemiddeld 10 uur per dag stil.. eenmaal thuis is de energie er ook vaak niet om nog hele wilde activiteiten te gaan ondernemen...



Ik probeer nu dus vooral minder te eten want als je 10 uur op je bips zit verband je ook niet veel natuurlijk.. dus heb vandaag 4 sneetjes brood met pindakaas en 2 appels en een banaan mee.



Is dat genoeg denken jullie of juist te veel / te weinig?
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Het is rond de 1061 kcal bij elkaar (even uitgaande van gemiddelde appels en bananen en 20 gram pindakaas per boterham), ik weet niet of je daar iets mee kan. Ik vind het zelf wel veel (ik neem aan dat het lunch + tussendoortjes zijn), maar iedereen heeft natuurlijk een andere energiebehoefte.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 21 maart 2017 @ 11:26:

Het is rond de 1061 kcal bij elkaar (even uitgaande van gemiddelde appels en bananen en 20 gram pindakaas per boterham), ik weet niet of je daar iets mee kan. Ik vind het zelf wel veel (ik neem aan dat het lunch + tussendoortjes zijn), maar iedereen heeft natuurlijk een andere energiebehoefte.Dat klinkt wel veel zeg! Wel goed om inderdaad een beetje inzichtelijk te maken hoeveel je aan calorieen binnen krijgt. Als je meer weegt is je calorienehoefte ook groter om dat gewicht in stand te houden. Als je daar onder gaat zitten dan moet je in principe al afvallen. Dus Tea-lover, als het minder is dan je normaal eet, dan is het al goed/beter.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven