Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, het dienst als ontbijt, lunch en tussendoor... avondeten zal pas rond half 7 / 7uur zijn vanavond.



Ik weet niet of het veel is, vaak heb ik alles rond 4 uur op en krijg ik al trek en tegen de tijd dat ik rond half 7 thuis ben ben ik flauw geworden..



Eet dan dus avondeten, laat de hond uit en moet dan eigenlijk nog half uur sporten maar door de weeks ben ik vaak te moe.
Dat is andere thee!
Ik heb niet echt een tijd in gedachten en wil inderdaad een betere levensstijl aanleren.



Ik heb mezelf een nieuwe outfit beloofd als beloning bij 55 kg

Dat is ruim drie kilo vanaf mijn huidige gewicht
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd wat iedereen zijn zwaarste gewicht is geweest.. ik ben dus rond de 1,60 en op mijn zwaarste heb ik gewogen: 78 kilo



Om mijn lichtste ooit woog ik 55 kilo, maar was toen te mager vond ik zelf en iedereen om mij heen ook.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
O, ook als ontbijt. Dan is het nog wel aan de forse kant, maar natuurlijk minder dan voor alleen lunch en tussendoortjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou ook graag willen meeschrijven.

Ik loop ook al jaren tegen het ik eet wel gezond gevoel maar de weegschaal laat het niet zien.

Nu ben ik via voedingscentrum erachter gekomen wat de dagelijkse hoeveelheid voeding per dag nodig is.

En ik zit er vet onder waardoor de neigingen naar ongezond eten groter is.

Ik wil graag 15 kilo afvallen.



Ik ben vandaag begonnen met het eten van volkoren brood en het is bijna 12 uur er nog steeds geen honger.

Ik neig wel naar chocolade, maar dat is meer een gewoonte dan een behoefte want ik heb echt geen honger.



Dit is waar ik mezelf aanhoud:

Maak je eigen dagmenu met:



Groente 250 gram groente

Fruit 2 porties fruit

Broodproducten 4-5 bruine / volkoren boterhammen

Graanproducten 4-5 opscheplepels volkoren graanproducten of 4-5 aardappelen Info icoon

Vlees, vleesvervangers, vis of eieren 1 portie vis / peulvruchten / vlees Info icoon

Noten 25 gram ongezouten noten

Zuivelproducten 2-3 porties zuivel

Kaas 40 gram kaas

Bereidingsvetten 40 gram smeer- en bereidingsvetten

Vocht 1,5-2 liter vocht



Wij gaan uit van deze gemiddeldes:



;

Groente groenten 50 gram = 1 opscheplepel

Fruit fruit 1 portie = 100 gram

Graanproducten graanproducten 1 opscheplepel = 50 gram

Aardappelen aardappelen een middelgrote aardappel weegt gemiddeld 70 gram

Vlees, vleesvervangers, vis of eieren vis / peulvruchten / vlees 1 portie vis of vlees = 100 gram

1 portie peulvruchten = 2 – 3 opscheplepels = 135 gram

Noten ongezouten noten 25 gram = 1 handje

Zuivelproducten zuivel 1 portie = een glas of schaaltje van 150 gram / ml

Kaas kaas 40 gram = beleg voor 2 boterhammen (let op: voorverpakte plakken wegen ieder zo’n 30 gram!)

Bereidingsvetten smeer- en bereidingsvetten 40 gram = voor het besmeren van 4 – 5 boterhammen plus 1 eetlepel om eten mee te bereiden



Ik zal mijn resultaten posten,
Ik ben op mijn zwaarste tegen de 60 kilo geweest, maar ik ben dan ook klein en tenger gebouwd

Ik woog altijd rond de 52 kilo.

Ik weet niet of dat nog haalbaar is. Daarom is 55 kilo mijn eerste streefgewicht.



Ik wil dit gewoon niet verder uit de hand laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je Bagheera?



Ik heb ook in een ver verleden ergens in de 70 gewogen. 74 volgens mij op mijn max.



Ik ben 1.67meter en weeg nu 60 kilo. Heb altijd 57-58 kilo gewogen. En dat wil ik graag weer wegen. Het mag ook minder. Maar dat hoeft niet. Liever strakker. Daarom doe ik ook graag aan krachttraining.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Mij gaat het ook niet per se om het getal op de weegschaal maar wil weer wat lekkerder in mijn vel zitten.

Vind vooral broeken niet mooi staan nu en mijn buik zit erg in de weg... lijkt soms wel zwanger op sommige dagen en dat is echt niet leuk, ik zie gewoon mensen naar mijn buik kijken... draag het liefst alleen legging nog dat zit het lekkerste...
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in oktober al begonnen en in januari ook met sporten. Daarvoor deed ik af en toe wel wat oefeningen, maar er zat niet echt veel structuur in. Nu wil ik er nog maximaal twee kilo af hebben, dan zit ik op het gewicht dat ik van tevoren in mijn hoofd had. Ik heb wel blijvend mijn eetpatroon omgegooid, maar ik moet straks wel weer iets meer gaan eten om niet te veel af te vallen. Ik vind dat ergens best spannend, ben best bang dat het er weer aan komt, al weet ik ergens wel dat dat niet gebeurt zolang ik niet meer calorieën eet dan verbruik.



Ik gebruik de app van Fatsecret, daarmee heb ik echt een goed inzicht gekregen in mijn eetpatroon en mijn valkuilen, mijn beeld van gezond eten bleek toch niet helemaal te kloppen. Het handige van de app is dat er heel veel producten in de database staan, dus je hoeft niet de hele tijd etiketten te lezen, gewoon invullen wat je eet en hoeveel en dan worden de kcal vanzelf geteld. Daarnaast hou ik ook mijn bewegingspatroon bij zodat ik precies zie wat erin komt en wat er verbruikt wordt. Ook handig, want ik had van tevoren ook niet een heel goed beeld hoeveel ik nou eigenlijk verbruikte.



Daarnaast gebruik ik de app van Jillian Michaels om te sporten. Ik doe elke ochtend (behalve in het weekend) het hele rijtje circuits en eindig met cardio.



Ik heb op mijn zwaarst 64 kilo gewogen, op mijn lichtst denk ik rond de 46 maar dat was in de puberteit. Net als Bagheera ben ik klein en voor mijn zwangerschappen en tussen de zwangerschappen in was ik altijd slank, maar na de tweede zwangerschap ben ik aangekomen. Echt overgewicht heb ik nooit gehad, maar ik wilde het ook niet zo ver laten komen, ik zat er op den duur namelijk wel tegenaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben 1;64
Alle reacties Link kopieren
Ik 1.60.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat als ik jullie verhoudingen zou hebben ik er geen gram meer af zou willen... Maar ieder heeft zijn eigen balans!

Ik ben 168 en woog op mijn zwaarst 79.5 kilo. Inmiddels dus 75.5. Ik ben na mijn laatste bevalling blijven steken op 68 kilo en daar altijd heel tevreden mee geweest. Echt jaaaaren (15 jaar) steady geweest. Nu na ziekte, door leeftijd en n meer bourgondische partner veel te zwaar geworden. Eerste start gemaakt met dietiste keurig 6 kilo eraf maar winter, feestdagen etc toch weer 2 kg+. De stijging gelukkig al weer n tijd doorbroken en nu dus nog 7.5 naar beneden
denkmetjehart
quote:Tea-lover schreef op 21 maart 2017 @ 11:07:

Ik zou ook zo graag met de fiets naar het werk gaan, helaas is dat niet te doen met 90 km enkele rit... baal daar wel van want ik zit gemiddeld 10 uur per dag stil.. eenmaal thuis is de energie er ook vaak niet om nog hele wilde activiteiten te gaan ondernemen...



Ik probeer nu dus vooral minder te eten want als je 10 uur op je bips zit verband je ook niet veel natuurlijk.. dus heb vandaag 4 sneetjes brood met pindakaas en 2 appels en een banaan mee.



Is dat genoeg denken jullie of juist te veel / te weinig?



Ik eet ongeveer hetzelfde. Alleen heb ik vaak 2 sneetjes brood + een kleine salade op het werk tijdens de lunch. En voor in de ochtend neem ik iets van fruit mee (vandaag aardbeien) en voor de middagdip iets van een liga (vandaag een notenreep met kokos). En dan eet ik 's avonds weer rond 17.30/18.00 uur. Overdag drink ik trouwens water en max 2 koppen koffie want ik kan niet zo goed tegen cafeïne :-) Veel minder kun je overdag ook niet eten zonder helemaal flauw te worden denk ik. Ik niet in ieder geval



Overigens ben ik 1.74 m lang en woog ik op mijn zwaarst bijna 95 kilo Dat is wel al jaren geleden overigens. Op mijn lichtst was ik 55 kg, maar dat was veel te mager. Ik wil nu op 74 kg uitkomen, dan pas ik zonder problemen in maat 38 en daar ben ik blij mee. Nog 9 kilo te gaan
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat veel reacties weer. Super!



Frietmetmayo, om 21:00 zin in wat lekkers krijgen is herkenbaar. Enige keer dat ik er geen last van heb is als ik maar bezig ben. Voor mij helpt het om 's avonds wat anders te doen dan bank hangen.

Moment onder controle krijgen, dat wil ik ook! Maar eerst wat kilo's eraf.



Gatochpoetsen, goed bezig geweest in sportschool. Ben zelf ook geweest, uur krachttraining. Hoeveel calorieën ik daarmee verbrand, geen idee! Ik wil mijn doel bereiken, natuurlijk zo snel mogelijk, maar dat is niet realistisch. Het liefst wel in 4 maand tijd, maar het is meer de bedoeling om ook gezonde keuzes te blijven maken in toekomst. Dus gezonde levensstijl aanhouden en niet meer (zoveel) aankomen!



Sunnyside1987, ik heb een broek in de kast, kreeg hem net dicht doen ik hem kocht.. Veel te strak en zag er niet uit. Maar ik dacht, dit word mijn broek waar ik ooit in ga passen. Dat is mijn kleding doel, die broek met trots dragen!



Jane-Ice, welkom! En al gesport vandaag?



Tea-lover, goed bezig. Ik heb mezelf een tijd geleden ook aangeleerd zwarte koffie te drinken. Bevalt prima, lus het zelfs niet meer met melk/suiker!

Klinkt best goed, ligt er aan wat je als ontbijt hebt gegeten. Je moet zeker niet te weinig gaan eten, want dat houd je niet lang vol. Misschien variëren met broodbeleg? Pindakaas is verder wel heel gezond, dus zeker geen slechte keuze.



Second13, haha een PD heb ik ook! Die mag ook wel wat afvallen dus extra motivatie om vaker te wandelen..

Voor iedereen is het anders, stel je bent 1,70 en weegt 70 kilo dan kun je er goed uit zien.

Je kunt er ook slank uitzien, mollig of op bepaalde plekken te dik en niet strak.

Heb wel eens een foto gezien van verschillende mensen met zelfde lengte + gewicht en de 1 zag er beter uit dan een ander. Heel apart. Ligt aan hoe je gebouwd bent, hoe vaak je sport, wat je eet.



Trijntje84, zeker mag je meeschrijven, gezellig! :D

Super dat je op fiets naar werk gaat. Ik woon ook niet ver van werk af ( 7 km ) maar pff.. Heb liever de auto, kom ik ook niet bezweet over.



Lovely05, dat klinkt als een goede aanpak. Maar wel lastig als je echt alles daarvan wil eten lijkt me.. Maar als het voor jou werkt, super! Klinkt in ieder geval wel gezond.



Dit is mijn 2e dag en tot nu toe gaat die prima!

Heb vanmorgen een groene smoothie gehad, uitgerekend wel 500 kcal. Dus niet al te vaak doen op deze manier. Maar daar heb ik tot de lunch van half 2 op geleefd dus niets aan de hand. Met de lunch, verse kippensoep en roggebrood met haring. En vanavond klein stukje varkenshaas, aardappeltjes uit airfryer (dus zonder vet) en een grote portie groente kom ik niet eens aan de 1500 kcal. Er komt vast nog wel wat bij, iets van yoghurt/fruit en dan is het prima! Volgens de eetmeter heb ik zo alles goed, behalve te veel eiwitten. Zit ook aardig wat vlees tussen, haring/kip in soep/varkenshaas. Morgen maar even een vegetarisch dagje plannen!



Straks even weer rondje wandelen met de hond en wat huishouden doen.

Morgen weer sporten en zondag, dan heb ik de 3 keer gehaald en redelijk verdeeld over de week.

2 x groepslessen, vooral kracht. En 1 keer voor mezelf in de zaal wat conditie en kracht.
Alle reacties Link kopieren
vandaag de stroopwafels kunnen weerstaan die op mijn werk bij d ekoffie liggen .



Ik ben 1.59m en nu op mijn zwaarst ( thuis 58,7 kg, op de sportschool 61.1 ) , op mijn lichtst (in volwassen jaren dan was ik 49 en echt veel te mager. Mijn ideaal ligt rond de 53 maar het gaat me niet zo zeer om gewicht als wel het plaatje. Ook moet mijn vet % echt omlaag.



Morgen heb ik een zakelijke borrel en ga toch echt wel 1 wijntje drinken, van het buffet pak ik dan de verstandigste dingen . Vanavond zelf nasi maken.



Ik heb op: ontbijt: zwarte koffie, fruitdrankje met stukjes, tussendoor 1 mandarijn en 2 cappucino. Lunch: 1 plak roggebrood met hardgekook ei en komkommer en een glas roosvicee. Over de dag tot nu toe 1 l water gedronken. Straks dus nasi met veel groenten en kip. en oke, ook kroepeok
Alle reacties Link kopieren
oh mijn doel: graag (maximaal) 55 kg wegen op 12 juli. Dat moet haalbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Julia, dank je!

Nee niet gesport vandaag. Ik ga morgen en overmorgen.

Wel begonnen met minder eten.



***Trouwens, ik kan niet op iedereen reageren maar lees wel mee en

schrijf af en toe mee.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Niet toegegeven (na hard werken in de tuin) aan trek in iets bij de thee maar lekker uitgebreid onder de douche, cremetje etc. Nu moet ik t toch met niks kunnen halen tot t avond eten.... Verder lees ik iedereen ter inspiratie het is toch prettig niet alleen te worstelen. Dank ook Julia
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik moet jullie juist bedanken!

Van mij hoeft ook niet iedereen op iedereen te reageren, reageer gewoon waar je op wilt reageren! Je hoeft je nergens verplicht tot te voelen.. Al reageer je 1 x in de week of lees je alleen maar mee.. Van mij mag het!

Hard werken in de tuin, is ook goede beweging!



Net nog even een appel gegeten, we eten pas om 19:30 uur dus tot dan moet ik het wel kunnen volhouden en dan rest van de avond alleen nog een kop thee!
Alle reacties Link kopieren
Julia, veel eiwitten is toch niets mis mee? Zeker niet als je ook nog gaat krachttrainen.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 21 maart 2017 @ 07:20:

[...]





Hoe bedoel je dat je geen koolhydraten eet in de avond?Ik eet bijvoorbeeld geen rijst, pasta etc bij het avondeten. ik eet ze bijvoorbeeld 's ochtends bij het ontbijt in de vorm van volkorenbrood en s' middags bijvoorbeeld door een salade wat zilvervliesrijst of volkorenpasta maar bij het avondeten vervang ik ze. Ipv pasta maak ik courgettelinten, ipv rijst neem ik bloemkool en ipv noodles neem ik tauge. en het werkt goed. 's avonds na het eten is de tijd te kort om de koolhydraten te verbranden en worden ze dus omgezet in suikers.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Tea-lover dat van die buik herken ik ook! echt ik leek wel 5 maanden zwanger. ik kwam een keer een oud collega tegen en die vroeg me ook echt of ik weer zwanger was...... dat was de druppel! krachttraining en minderen met koolhydraten werkt echt heel goed!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea-lover schreef op 21 maart 2017 @ 11:07:

Ik zou ook zo graag met de fiets naar het werk gaan, helaas is dat niet te doen met 90 km enkele rit... baal daar wel van want ik zit gemiddeld 10 uur per dag stil.. eenmaal thuis is de energie er ook vaak niet om nog hele wilde activiteiten te gaan ondernemen...



Ik probeer nu dus vooral minder te eten want als je 10 uur op je bips zit verband je ook niet veel natuurlijk.. dus heb vandaag 4 sneetjes brood met pindakaas en 2 appels en een banaan mee.



Is dat genoeg denken jullie of juist te veel / te weinig?Met volkorenbrood houd je het langer vol. of heb je dat al?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 21 maart 2017 @ 18:18:

[...]





Ik eet bijvoorbeeld geen rijst, pasta etc bij het avondeten. ik eet ze bijvoorbeeld 's ochtends bij het ontbijt in de vorm van volkorenbrood en s' middags bijvoorbeeld door een salade wat zilvervliesrijst of volkorenpasta maar bij het avondeten vervang ik ze. Ipv pasta maak ik courgettelinten, ipv rijst neem ik bloemkool en ipv noodles neem ik tauge. en het werkt goed. 's avonds na het eten is de tijd te kort om de koolhydraten te verbranden en worden ze dus omgezet in suikers.Dit doe ik ook ja.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:daenerys79 schreef op 21 maart 2017 @ 18:23:

Tea-lover dat van die buik herken ik ook! echt ik leek wel 5 maanden zwanger. ik kwam een keer een oud collega tegen en die vroeg me ook echt of ik weer zwanger was...... dat was de druppel! krachttraining en minderen met koolhydraten werkt echt heel goed!



Vreselijk is dat hé?

Bij mij gaat elke gram extra ook direct op mijn buik zitten.

Voelt niet prettig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven