Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
A street cat named Bob.



Heerlijke feel good movie over een verslaafde straatmuzikant en zijn kat, Bob.

Ik vond hem geweldig
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Bob was leuk ja :-)



Ik heb After the storm gezien.

Japans familiedrama, waarin een gokverslaafde vader weer opduikt in het leven van zijn moeder, zijn ex en zijn zoontje. Ooit een veelbelovend schrijver, nu een low-life die hosselt om aan gokgeld te komen en zijn alimentatie niet betaalt .

Hele goeie film, een van de betere van de afgelopen tijd. Prachtig naturel geacteerd, heel erg menselijk.

Ik vind films waarin zich een modern menselijk drama afspeelt tegen de achtergrond van een vreemde cultuur altijd erg interessant. Op het eerste gezicht lijken Japanners (of Irakezen, of noem maar een dwarsstraat) zo anders, maar als je inzoomt, blijken ze gewoon dezelfde burgerlijke levens te leiden als wij, De film speelt zich voor een groot deel af in het keukentje van het piepkleine appartementje van oma, dat op zich al een bezienswaardigheid is.

Dikke aanrader !

https://www.rottentomatoes.com/m/after_the_storm_2017/
.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip Impala, dank. Ik heb het meestal niet op Japanse films maar na jouw recensie durf ik er wel voor te gaan.



Ik heb The Birth of a Nation gezien.

Film die in 2016 met veel bombarie werd gepresenteerd en verkocht maar een flop werd na.v. een oud-verkrachtingsschandaal van de hoofdacteur tevens regisseur, producent en schrijver. Best wel unfair want de man werd destijds vrijgesproken. Maar in de film staat ook een verkrachtingsscene centraal en dat leidde tot ophef.



Kino in Rotterdam draait hem -als een vd weinigen- toch, maar dan kort en de film heeft niet eens ondertiteling gekregen.



Anyway: film gaat over slavenopstand en ik vond hem ronduit slecht. Wat een ellenlange pathos met cliches en hard geweld en juist toen de opstand eindelijk losbarstte werd dat in een paar niet op elkaar aansluitende scenes afgedaan zodat je nog niet weet wat en hoe het nu precies gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 21 maart 2017 @ 22:21:

Goede tip Impala, dank. Ik heb het meestal niet op Japanse films maar na jouw recensie durf ik er wel voor te gaan.



.Dat is juist de grap. Het speelt wel in Japan, maar het is verder helemaal geen Japanse film :-)
.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar mein blind date mit dem leben geweest. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Jongen raak in zijn pubertijd zijn zicht kwijt (ziet nog 5%). Hij wil kost wat kost slagen voor zijn opleiding zonder te vertellen dat hij niets ziet. Heerlijk niemendalletje voor tussendoor. Ik heb me vermaakt.
Alle reacties Link kopieren
The revenant.

Goed gespeeld en mooi gemaakt, wel erg deprimerend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Mein Blind Date mit dem Leben.

Over een bijna blinde jongen die in een hotel gaat werken. Zou een feel good movie moeten zijn maar ik vond het een belediging voor mijn intelligentie. Man, man wat een domme en voorspelbare film.



Gold

Met een kale dikke en vieze Matthew Macconeighlydingesennogwat. Hij vindt met zijn laatste centen een goudmijn in Indonesie en wordt dan schathemelrijk. Op zich is zo'n Wallstreet verhaal niet heel origineel maar ik houd ervan en de film heeft ook nog eens mooie beelden van Indonesie en ik ben fan van Matthew en dat hij in deze film lelijk was maakte zijn tegenspeler (Edgar Ramirez) meer dan goed.

De film heeft matige recensies maar ik vond hem echt heel fijn.



Heat

Deze ultieme klassieker van meer dan 20 jaar oud met Al Pacino en Robert de Niro draaide in mijn bioscoop op groot scherm dus daar moest ik heen. Blijft een geweldige film, al schrok ik ervan dat hij al zo oud is (1995) en ik dus zelf ook heeeel oud ben. Mobiele telefoons als koelkasten enzo, en Al en Robert waren toen al oud, laat staan nu.

Als je de film (nog) niet kent is dat een gebrek in je opvoeding waar je snel wat aan moet doen.
Alle reacties Link kopieren
The Brimstone gezien van de nederlandse regisseur M. Koolhoven.

Vrij heftige western film. Vond het een zware film. Maar zeker een mooie film. Ik had eerlijk te zijn niet verwacht van een ned. Regisseur.
Het verlangen met Chantal Janzen. Ik vond 'm erg vermakelijk.

Gewoon lachen en me geen moment verveeld.
Alle reacties Link kopieren
The Imposible over een tsunami in Thailand. Best wel indrukwekkend en goede film.
Ja, die zag ik ook. Ik heb hem twee keer gezien.



Intouchables gemist. Ik heb het boek gelezen. Stukjes op youtube en trailers.

Maar komt wel weer.



Deze film wil ik nog een keer zien. http://www.film1.nl/films ... aam-klom-en-verdween.html

De-100-jarige-man-die-uit-het-raam-klom-en-verdween
Blackout (2012) en dat is een drukke film die begint met een idee om vrij te reizen in de trein.

Ach, ik bleef kijken om te zien wat de ontknoping was. Voor een Nederlandse film niet slecht. Met gedeeltelijke cast van Penoza.

Scoort voldoende en iets meer.
Alle reacties Link kopieren
Hell or high water. Wel ok eigenlijk. Verhaal is wat mager maar ok tijdverdrijf.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ook nog Arrival gekeken, wel goed/boeiend.



Gisteren the edge of seventeen. Leuk!
Arrival heb ik ook gezien. Prima voor een avond met thee en chocola.



En de Jane Austen Bookclub.

Gewoon een leuke film, ook als je de boeken van Jane Austen niet hebt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Van de week 'Precious' gezien. Ik kende het verhaal al, maar had de film nog nooit gezien. Rauwe film over een 16 jarig meisje dat in de onderlagen van de Afro Amerikaanse gemeenschap opgroeid met een heel nare egoistische moeder en een vader die haar voor de tweede maal bezwangerd met medeweten van de moeder. Triest verhaal, een enkel lichtpuntje, maar geen happy Disney-einde. De acteerprestaties zijn zeer indrukwekkend. Met name de hoofdrolspeelster Sidibe Gabourey (haar eerste film), maar je ziet ook een naturel ogende Mariah Carey en zelfs Lenny Kravitz prima acteren. De moeder wordt heel overtuigend gespeeld, mijn nekharen gingen rechtop staan van haar. De film laat een wereld zien die finaal tegenover de Cosbyshow staat maar die een goed beeld geeft van een wereld die er heden ten dage ook nog in de VS is.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:Trevina schreef op 08 april 2017 @ 08:24:



En de Jane Austen Bookclub.

Gewoon een leuke film, ook als je de boeken van Jane Austen niet hebt gelezen.Wist niet dat daar een film van was, heb het boek gelezen Wel erg niemandalletje.
Manchester by theSea. Ben er nog kapot van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren naar Silent Hill gekeken. En met 'gekeken' bedoel ik 'met mijn hoofd achter een kussen gezeten'. Niet alles in die film werkt maar die hele helse horrorwereld is enorm griezelig.quote:Rzm schreef op 27 maart 2017 @ 22:56:

The Brimstone gezien van de nederlandse regisseur M. Koolhoven.

Vrij heftige western film. Vond het een zware film. Maar zeker een mooie film. Ik had eerlijk te zijn niet verwacht van een ned. Regisseur.



Een paar maanden terug heb ik mezelf getrakteerd op een middagje bios en omdat mijn collega hier zo fan van was kwam ik hierbij uit. Wat een enorme kutfilm, zeg. Weer zo'n regisseur die denkt dat hoe meer ellende je opstapelt, hoe beter je film wordt. Er zat totaal geen nuance in en het neemt zichzelf allemaal veel te serieus.



Vind ik dan, hè.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
interessante tips komen weer voorbij!



Gisteren Fire at Sea gezien, de docu die de Gouden Beer in Berlijn had gewonnen. Over Lampedusa- het gewone leven van alledag van de Italianen die daar wonen versus de vluchtelingenproblematiek. De laatste 20 jaar zijn er 400.000 vluchtelingen per boot levend aangekomen. Maar ook echt enorm veel doden. De beelden van de reddingsoperaties waren heel intens en schokkend. Verder is het wel zo'n langzame 'fly on the wall' documentaire waar ik normaal niet enorm van hou. Maar wel interessant.



Ik vond het frappant om te zien hoe empatisch de Italianen sproken over de vluchtelingen. En ik begon me ook enorm te ergeren aan die 'drank en vrouwen' uitspraak van Dijsselbloem over de Zuid-Europese EU-lidstaten. Als je ziet waar die mee te maken hebben qua vluchtelingen, zitten wij hier zo makkelijk hoog en droog. Het is echt enorm triest.
quote:anoniem270320171932 schreef op 13 maart 2017 @ 22:13:

Hidden Figures. Mooie film, bijzonder om dat tijdsbeeld te zien.Goed om te zien hoe die mensen stand hielden ondanks alle tegenwerking.
Alle reacties Link kopieren
Ghost in the shell



Het is niet mijn genre (sci-fi) en ik heb altijd het gevoel dat de helft langs me heen gaat, maar halverwege raakte ik toch in het verhaal. En ja, het is natuurlijk prachtig gemaakt en origineel.
Alle reacties Link kopieren
Beauty and the beast.



En ik vond het nog leuk ook
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Get Out

In Londen in de bios gezien. Spannende, griezelige thriller. Goed, zeer verrassend verhaal. Komt dit voorjaar in Pathe.
Alle reacties Link kopieren
N oudje. Maar goede film.



Fracture, op Netflix..Ryan Gosling en Anthony Hopkins
Come fly with me on a jetplane

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven