Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft een paar jaar geleden op haar werk in Nederland ook een voedselvergiftiging op opgelopen en heeft daarvoor ook in het ziekenhuis gelegen. Dit kan overal gebeuren alleen in warme landen moet je nog beter opletten wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
Is hier trouwens nog nieuws over? Het blijft bij mij maar knagen, omdat het voor mij té sterk is. De totale zwijgzaamheid, de roddels over de bruidegom, niemand anders uit het gezelschap die die vis at? Bovendien kun je van die vis en die alg wel sterven, maar is de kans dat het fataal is 1%, dus bij twee personen 0,01, als ik het goed uitreken...?

http://www.foodsafetywatch.org/factsheets/ciguatoxins/
Alle reacties Link kopieren
Het houdt mij ook nog steeds bezig.

Het laatste wat ik heb gelezen was een berichtje uit Vorrburgd Dagblad van 15 juli, dat ze inmiddels begraven waren.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook zo nu en dan op Voorburgs Dagblad, maar heb niets voorbij zien komen. Het is voor mij echt geen sensatiezucht, maar iets willen 'begrijpen'. En hoe je dit zelf zou kunnen voorkomen, behalve panisch nooit meer vis eten.

Kans op beide overlijden zou dan inderdaad 0,01% zijn ... Niet onmogelijk maar wel bijzonder klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruik toch een zweem van een luchtje... "er loopt onderzoek"...

http://www.telegraaf.nl/b ... ruidspaar_mysterie__.html
Het blijft een uiterst vreemde zaak. Er lijken beweegredenen te zijn om het hele verhaal maar heel snel onder het vloerkleed te schuiven en er vooral geen aandacht meer aan te geven. In het geval van bijv. een vergiftiging zou je verwachten dat er heel anders gereageerd zou worden, zeker door de familie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vergezocht maar opvallend vind is het ontbreken van reacties op hun facebookprofielen. Van Michou is op de dag van haar dood of na haar dood een tijdelijke profielfoto geplaatst. Op een hartje na geen enkele reactie. Terwijl - in mijn ervaring - mensen vaak een facebookfoto gebruiken om hun rouwbeklag te doen.

Waarmee ik concludeer dat het echt heel stil is van de kant van de families. Wat ook hun grootste recht is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou weer een 'bizarre vertraging', Telegraaf? Maar bij mij blijft het ook knagen. Wat Pollen zegt, vind ik ook. Het is heel vreemd dat er niets staat op de Facebookpagina's. Ik denk steeds meer dat we moeten denken in de richting van moord-zelfmoord.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Het zwijgen van de beide families zorgt alleen maar voor meer raadsels en speculaties. Begrijp niet dat ze niet een klein beetje openheid van zaken geven. Zeker naarmate de tijd verstrijkt. In geval van drugs zou het ook een waarschuwing voor andere jongeren kunnen zijn. Bij een voedselvergiftiging hoef je al helemaal niet zo krampachtig te zwijgen, dan zou het verhaal ook heel snel klaar zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 26 augustus 2016 @ 12:38:

Wat is nou weer een 'bizarre vertraging', Telegraaf? Maar bij mij blijft het ook knagen. Wat Pollen zegt, vind ik ook. Het is heel vreemd dat er niets staat op de Facebookpagina's. Ik denk steeds meer dat we moeten denken in de richting van moord-zelfmoord.



echt bizar wat je heer neerzet, gewoon compleet zelf verzonnen, omdat je vind dat je recht hebt op meer informatie





Het zijn ook elke keer dezelfde media bronnen die met dit soort verhalen komen.

Een beetje in de categorie Veenstra, Demmink etc.



EN dan ook nog op mensen hun facebookpagina hangen,echt heel vreemd.
Tjeezes, hebben jullie niets beters te doen??

Gun mensen hun privacy!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 26 augustus 2016 @ 12:38:

Wat is nou weer een 'bizarre vertraging', Telegraaf? Maar bij mij blijft het ook knagen. Wat Pollen zegt, vind ik ook. Het is heel vreemd dat er niets staat op de Facebookpagina's. Ik denk steeds meer dat we moeten denken in de richting van moord-zelfmoord.Hoezo is dat vreemd? De meeste mensen hebben bijna alles privé staan, dus dat jij, als niet-vriend, niks ziet wil niet zeggen dat er niks op staat.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de afgelopen maanden nog iets gehoord over de uitkomsten van het onderzoek en/of de toedracht van het overlijden van het pasgetrouwde stel?

Kun je nu wel of niet vis/kreeft eten in deze periode in het caribisch gebied en omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wilde de nabestaande niet dat de doodsoorzaak bekend zou worden, dat is het laatste wat ik er over heb gelezen. Dus het blijft een heel vreemd verhaal. Wat de vis betreft zou ik eens op internet opzoeken wat er geadviseerd wordt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariana12 schreef op 21 maart 2017 @ 06:32:

Heeft iemand de afgelopen maanden nog iets gehoord over de uitkomsten van het onderzoek en/of de toedracht van het overlijden van het pasgetrouwde stel?

Kun je nu wel of niet vis/kreeft eten in deze periode in het caribisch gebied en omgeving?



Denk je niet dat het in het nieuws zou zijn geweest als er meer mysterieuze sterfgevallen waren geweest in het caribisch gebied (en omgeving maar liefst), waar heel veel vis gegeten wordt? Als er inderdaad giftige vis zou zijn, zouden er toch honderden doden gemeld zijn?

Sorry, maar ik vind je angst overdreven.
Alle reacties Link kopieren
In een goed restaurant kun je prima vis of kreeft eten. Alleen zou ik het niet doen bij zo'n excursie bij locals.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 21 maart 2017 @ 08:58:

[...]





Denk je niet dat het in het nieuws zou zijn geweest als er meer mysterieuze sterfgevallen waren geweest in het caribisch gebied (en omgeving maar liefst), waar heel veel vis gegeten wordt? Als er inderdaad giftige vis zou zijn, zouden er toch honderden doden gemeld zijn?

Sorry, maar ik vind je angst overdreven.Eens met Amarna. Bij dergelijke incidenten moet men wel de juiste conclusie trekken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de angst wel aangezien het groots in het nieuws is geweest met als doodoorzaak die vis. Maar aangezien er verder niemand is overleden en de familie de doodsoorzaak niet bekent wil maken denk ik dat het wel mee zal vallen. Gezien de houding van de familie denk ik dat er een andere oorzaak was want ik zou niet weten waarom je een noodlottig ongeval niet bekent zou willen maken. Dat is juist helemaal niet logisch als je rust wil.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Die 'juiste' conclusie is inderdaad juist lastig te trekken als eerst breed wordt uitgemeten dat giftige algen (en het zeeleven dat dat eet) de oorzaak zouden zijn geweest van hun overlijden.

Voor mij was dan nog de vraag of de fam of het hotel of de reisorg of ... de oorzaak en/of uitkomsten onderzoek liever niet wilde delen. Dat maakt in mijn optiek dan nogal uit wat dan die juiste conclusie moet zijn.

@ mwTheelepel aangezien jij aangeeft dat jij had begrepen dat de fam het niet naar buiten wilde brengen, denk ik ook niet dat het aan die 'giftige algen' ligt.
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk eindelijk duidelijkheid over wat er is gebeurd? Hoop het heel erg voor de familie.

Drama op huwelijksreis in Vermoord in het buitenland
17 oktober 2017,
20:32 - 21:32 uur RTL 4


De huwelijksreis van Michou (28) en Jeroen (31) eindigde in een tragedie: beiden kwamen in de Dominicaanse Republiek om het leven. Was het een voedselvergiftiging of is er meer aan de hand? John van den Heuvel reconstrueert.

Voor de pasgetrouwde Michou (28) en Jeroen (31) Venema ging het op huwelijksreis vreselijk mis. Het nieuwbakken echtpaar maakte op vakantie in de Dominicaanse Republiek een excursie en werd daarna doodziek. Hulp in een lokaal ziekenhuis mocht niet baten: ze overleden allebei.

In Vermoord in het buitenland zoekt John van den Heuvel uit wat er is gebeurd tijdens deze afschuwelijke huwelijksreis. Al snel concludeerden enkele artsen dat Michou en Jeroen door een vergiftiging om het leven zijn gekomen. Officiële rapporten over de doodsoorzaak spreken elkaar echter tegen. Is er dan toch opzet in het spel? De nabestaanden hebben ruim een jaar na dato nog veel vragen. Edwin, de broer van Michou, reist mee naar de plek des onheils om de tragedie te reconstrueren.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam het bericht dat er geen enkele aanwijzing is voor opzet. Ze lijken het slachtoffer van een bacterie of voedselvergiftiging.

'Vermoord in het buitenland' slaat dan ook nergens op.

Noodlot; maar dat levert natuurlijk geen sappige tv op; nee, er moet iets of iemand schuldig zijn :-[
Nou idd. Dat die broer daar aan meewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Eerst zo wazig doen en helemaal niets naar buiten brengen en dan nu met je hoofd op tv?!? Bizar.. Volgens mij heeft Sjonnie een ideetje opgedaan dankzij de Holloway's. Beetje jammer dat het hem niet gelukt is het NFI te overtuigen de uitslag geheim te houden tot na de uitzending..

Blijft bijzonder hoor dat twee jonge gezonde mensen zomaar vlak na elkaar overlijden maar als er helemaal niets wordt gevonden is het waarschijnlijk toch botte pech. Misschien net de verkeerde kreeft of vis gegeten die echt niet goed was. Het gebeurd niet vaak dat twee mensen dan overlijden maar onmogelijk is het niet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Een ernstige voedselvergiftiging is toch heel aannemelijk? Zeker als er op hun telefoon ook nog eens gezocht is op voedselvergiftiging en diarree.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-10-2017 17:31
Een ernstige voedselvergiftiging is toch heel aannemelijk? Zeker als er op hun telefoon ook nog eens gezocht is op voedselvergiftiging en diarree.
ja dat vind ik aannemelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven