Kattenvoer

19-03-2017 17:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Welk kattenvoer gebruiken jullie en waarom?



Ik gebruik nu anti-tandsteenbrokken maar heb niet het idee dat ze werken....
Alle reacties Link kopieren
Mijne krijgen helaas weer royal canon indoor. Al drie merken met hoog percentage vlees geprobeerd, maar steeds gaat er 1 kat van spugen. Aangezien dat nou net de kat is die steeds ook uit het bakje van de ander eet zitten ze nu beide maar op royal canin.



Overigens steeds eerst keurig gemengd en twee maanden geprobeerd zodat ik zeker wist dat het niet aan de overgang van voer lag. Misschien toch pyrizon nog proberen, die heb ik nog niet gehad. Wel Natural health, nutrivet, applaws en smolke.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 maart 2017 @ 18:07:

[...]



Ik kan je de Sanabelle Urinary aanraden.



Ik had een paar jaar geleden 2 katten die op RC Urinary zaten. En kat nr3 at ook mee. Ik liep er op leeg.

Toen overstapt op de Sanabelle Urinary (bestellen bij Zooplus) en dat ging jarenlang perfect. Ze vonden het erg lekker en nooit meer klachten gehad.



Mijn poezen eten die ook

Helpt idd tegen de klachten en die van mij vinden het ook heel lekker. Portemonnee is er ook heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Devotion (sensitive) merk van de Jumper.



Ze doen het er goed op en het is nog betaalbaar.

En ik koop zo weinig mogelijk via internet
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 maart 2017 @ 18:07:

[...]



Ik kan je de Sanabelle Urinary aanraden.



Ik had een paar jaar geleden 2 katten die op RC Urinary zaten. En kat nr3 at ook mee. Ik liep er op leeg.

Toen overstapt op de Sanabelle Urinary (bestellen bij Zooplus) en dat ging jarenlang perfect. Ze vonden het erg lekker en nooit meer klachten gehad.Bedankt voor de tip, dat ziet er goed uit! Ook beter qua samenstelling. Hij heeft nu de high dilution waardoor hij veel moet plassen, is dat met dit voer ook? Want dat is wel nodig omdat hij anders verstopt raakt. Ik ga eens overleggen met de dierenarts of ze bekend is met dit voer!
Alle reacties Link kopieren
De consumentenbond heeft een onderzoek gedaan naar de samenstelling van veel soorten kattenvoer en de conclusie was vooral dat ze nauwelijks van elkaar verschillen qua voedingswaarden.

Mijn kat eet Lidl voer, dat vind ze lekker en ze is gezond. Soms een kuipje zacht voer, daar gaat ontlasting trouwens meer van ruiken aks van harde brokjes is mijn ervaring. Maar ja, ze vind het erg lekker af en toe
Alle reacties Link kopieren
@hangmat Consumentenbond is ook niet echt afhankelijk voor mijn gevoel..



Er zit wel degelijk verschil in samenstelling van voer. Vele soorten voor (ook duurdere merken zoals RC) hebben als grootste bestandsdeel granen, Terwijl katten dat helemaal niet nodig hebben en mogelijk gezondheidsproblemen ontwikkelen.



Ingredientenlijst kwalitatief goed voer ( Sanabelle in dit voorbeeld):



Gevogeltevlees (min. 20%), rijst, gevogeltevleesmeel, maïs, dierlijke vetten, vismeel, levermeel, kaantjes (gedroogd), vleesmeel, vleeshydrolysaat, gedroogde suikerbietenpulp (ontsuikerd), ei (gedroogd), lijnzaden, visolie, gist (gedroogd), aardappel-eiwit, cellulose vezels, kaliumchloride, calciumcarbonaat, cranberries (gedroogd), bosbessen (gedroogd), mossel poeder, chicoreepoeder, goudsbloem (gedroogd), yucca-extract.

Percentage vlees c.q. percentage eiwitdragers van dierlijke origine meer dan 62% (op droge basis), percentage eiwit van dierlijke origine van het totale eiwit: meer dan 88%.



Ingredienten lijst Whiskas:

Granen, vlees en dierlijke bijproducten (waarvan 4% kip in de licht bruine stukjes), plantaardige bijproducten, oliën en vetten, plantaardige eiwitextracten, mineralen, groenten (4% wortelen in de oranje stukken, 4% erwten in de groene stukjes).



(wat als eerste op een ingredientenlijst staat, zit het meeste van in!)
Alle reacties Link kopieren
quote:thefiepie schreef op 19 maart 2017 @ 19:07:

Mijn kater moet ivm blaasgruid antistruviet voer hebben. Wij hebben die van Sanimed en ook poes eet ervanmee. Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op al is het wel wat prijzig.



Carnivoor of niet, poes is ook gek op rozijntjes. Die worden regelmatig uit het het bakje van mijn zoontje gestolenRozijnen zijn giftig voor katten (zelfs in kleine hoeveelheid) kan nierfalen veroorzaken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katalina schreef op 19 maart 2017 @ 19:21:

[...]





Mijn poezen eten die ook

Helpt idd tegen de klachten en die van mij vinden het ook heel lekker. Portemonnee is er ook heel blij mee!Hier ook , erg tevreden over Sanabelle, goed voer!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Sanabelle urinary voor een van de poezen. Mijn dierenarts kende het niet (en was er -bij het nakijken- niet heel enthousiast over). Maar poes doet het er prima op (en de portemonee ook..)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef nu Royal Canin Dental Kat. Hier doen ze het goed op.

Ik heb ander voer geprobeerd zoals Orijen wat ze niet aten en Purizon maar toen een van mn katten bloed plaste ben ik toch maar weer zijn vertrouwde merk voer gaan geven.

Geen idee of het daarvan kwam maar ik durf gewoon niet meer over te stappen naar een andere merk. Ik voelde me echt schuldig.

Kuikentjes en zo eten ze jammer genoeg niet.
Alle reacties Link kopieren
Onze poes lust bijna alles, maar ze heeft het liefste Purina One of Whiskas of Jumbo huismerk.

AH maaltijdbrokjes vindt ze niet lekker en Smilla ook niet.

Ze krijgt ook regelmatig een blikje tonijn op water of restvlees van de kippenboer hier vlakbij.
Onze kat heeft Hills dental care brokken. Ik krijg hem maar niet over op graanvrije brokken. Ik heb al verschillende merken geprobeerd maar meneer blieft ze niet. Evenmin als natvoer, dat wil hij ook niet.
quote:kaatje- schreef op 20 maart 2017 @ 09:30:

[...]





Bedankt voor de tip, dat ziet er goed uit! Ook beter qua samenstelling. Hij heeft nu de high dilution waardoor hij veel moet plassen, is dat met dit voer ook? Want dat is wel nodig omdat hij anders verstopt raakt. Ik ga eens overleggen met de dierenarts of ze bekend is met dit voer!



Dat weet ik niet. Ik had destijds 3 katten die allemaal op dezelfde bak plasten, geen idee of die meer of minder plasten.

Ik heb wel de ingrediëntenlijst voorgelegd aan mijn dierenarts en die vond het prima spul.
quote:thee_leutje101 schreef op 20 maart 2017 @ 10:28:

Hier ook Sanabelle urinary voor een van de poezen. Mijn dierenarts kende het niet (en was er -bij het nakijken- niet heel enthousiast over). Maar poes doet het er prima op (en de portemonee ook..)



Gek, de mijne wel.



Of baalde je dierenarts dat je het voer niet meer bij hem/haar afnam.
Whiskas vind ik (en is) gewoon echt slecht. Ik heb laatst een hele doos gekregen om te testen en zakken uit te delen.

Poes hier heeft 1 zakje van 800 gram in totaal gegeten en had na 4 dagen blaasontsteking



Nooit meer Whiskas hier.



En om geld te besparen hoef je dat ook echt niet te doen, een kilo Whiskas kost € 3,67, Smilla € 3,99 en Sanabelle als je grootverpakking van 10 kilo koopt € 3,30 per kilo (kleine verpakking € 6 per kilo)



Sanabelle heeft ook een no grain variant: http://www.zooplus.nl/sho ... belle_speciaalvoer/303502
Alle reacties Link kopieren
Nutram
Hills Renal, vanwege nierfalen. Kost me echt bakken met geld, maar mijn kat is er enorm van opgeknapt.



Daarvoor kregen de katten altijd Purina One, dat vinden ze lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo wie het schreef, maar je moet je katten nooit rozijnen geven, die zijn giftig voor katten! Ook in kleine hoeveelheden..
Smolke. Vinden ze helemaal geweldig.

Iedere zondag krijgen ze natvoer of paté.



Sinds ik over ben op Smolke (lange tijd supermarktvoer gegeven) zijn de bakjes weer leeg en schooien ze veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij eet ook geen natvoer, soms twijfel ik of het echt een kat is. Paprika eet ie dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef 1 keer per week natvoer, maar mijn dierenarts vertelde dat natvoer niet zo goed voor ze is. Ze vinden het wel heel lekker! Snap dat het niet goed is voor de tanden maar echt slecht zal het toch niet zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven