Nieuwe keuken. Gewoon naar Ikea gaan?

18-03-2017 14:00 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
ikea is ook vooral zelf veel plannen en uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2017 @ 16:48:

[...]



Waar ligt die?



Kvik zit verspreid over heel Nederland.

Verschillende vestigingen.
Zie het nu Jua, als ik doe alsof ik een afspraak wil maken kan ik op zoek naar vestigingen. Op de site zelf staat dat niet, vandaar mijn vraag. Leuk hoor, dit idee. Zie dat ze ook badkamers doen. Iemand daar ervaring mee? Bij zowel Ikea als Kvik?
Alle reacties Link kopieren
quote:mimarr schreef op 18 maart 2017 @ 14:11:

Hier laatst ook een nieuwe keuken aangeschaft, die vooral goedkoop moest zijn. Reden om niet voor Ikea te gaan is dat ikea alleen maar kant en klaar keukens levert en je eigenlijk alles zelf moet doen. Ze hebben wel een montagebedrijf, maar de oude keuken moet je zelf weghalen. Oude tegels zelf van de muren bikken en vervolgens zelf de muren gladstucen. Als de muren of vloer niet helemaal recht zijn moet je zelf maar zorgen dat het blad en de kastjes om maat gemaakt worden etc. Ik heb een wat ouder huis waarvan de muren alles behalve recht zijn, dus zou ik zelf nog een bedrijf moeten zoeken om alles op maat te laten zagen. Dat vond ik gewoon veel te veel gedoe. Daarbij heb je bij een keukenboer over het algemeen een stuk meer opties dan je bij ikea hebt, en dat vond ik toch een stuk prettiger. Nu wel een stuk duurder uit dan wanneer ik de keuken bij ikea had gekocht, maar de keuken is tenminste wel precies zoals ik het hebben wil.



Nee hoor, Ikea heeft gewoon een verwijderservice. Daar betaal je wel extra voor.



En volgens mij ben ik mosterd, maar de garantie die Ikea biedt vind je nergens anders. Daarnaast is het echt niet meer zo'n standaard keuken idee als dat het ooit was. Volgens mij is de service ook prima. Zeker als je zelf ook even goed kijkt naar wat je nou precies koopt, het blijft mensenwerk.
Alle reacties Link kopieren
ik had opzich ook wel interesse in een ikea keuken, echter de kleur keuze is vrij beperkt.



Daarnaast wilde ik matte gespoten (gelakte deurtjes (ook die heeft ikea helaas niet).



Ik ben nu overigens voor mijn joekel van een keuken (een Schuller/Schueller (met umlaut) inclusief, schat ik zo een 5.5 meter in totaal composieten (4cm opgedikt) blad, 2 composieten vensterbankjes, Inclusief zeer mooie achterwanden (alusplash van dekker). afzuigkap, magnetron, oven, kerimische kookplaat wel van een B merk (Zanussie) (koelkast en vaatwasser waren beide nog geen 2 jaar oud en van Bosch)



inclusief installeren 8700 euro kwijt.



Viel mij echt reuze mee en ben heel goed geholpen met het samenstellen van de keuken. Geen gedoe met onderhandelen, de prijs was de prijs.
quote:FunnyFace8 schreef op 18 maart 2017 @ 17:09:

Ga eens kijken en proberen. Heb ik zelf onlangs gedaan, en uiteindelijk toch niet voor Ikea gekozen. Het voelde allemaal wat licht, en minder solide dan andere opties. Vooral bij open en dicht doen van die grote diepe lades. Met name die waar de prullenbak in past. En dat was nog een van de duurdere opties in het assortiment bij Ikea.

Mocht je toch voor Ikea kiezen, kies dan niet het goedkoopste mdf. Onze huidige keuken is Ikea en de deurtjes worden nu lelijk na een jaar of tien, en onder de wasbak zijn ze erg gevoelig voor waterschade. Boven het fornuis worden ze ook lelijk vanwege stoom van het koken.Daar heb je dus garantie op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 18 maart 2017 @ 14:24:

[...]



een keukenboer die je muur komt stucen? Daar is de stucadoor toch voor, niet de keukenboer?De keukenboer zelf niet, maar wel het montagebedrijf dat de keuken komt plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nova-Q schreef op 18 maart 2017 @ 17:49:

[...]





Nee hoor, Ikea heeft gewoon een verwijderservice. Daar betaal je wel extra voor.



En volgens mij ben ik mosterd, maar de garantie die Ikea biedt vind je nergens anders. Daarnaast is het echt niet meer zo'n standaard keuken idee als dat het ooit was. Volgens mij is de service ook prima. Zeker als je zelf ook even goed kijkt naar wat je nou precies koopt, het blijft mensenwerk.Echt? Dan moet de keukenverkoper van de Ikea hier beter zijn werk doen, want mij werd verteld dat ik daar zelf een bedrijf voor moest zoeken of het zelf moest doen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook bij ikea geweest maar hier niet voor gekozen. De reden daarvoor is dat je bij een goede keukenzaak (en dan bedoel ik niet die schreeuwerige van de reclame) veel beter geholpen wordt. Bij ikea moet je alles zelf opmeten, en zelf een ontwerp maken. Ze gaan uit van standaard maten (aanpassingen waren heel lastig of gewoon niet mogelijk). En ze denken weinig met je mee. Daar hebben ze tijdens zo'n afspraak ook de tijd niet voor. Bij de keukenzaak hebben wij echt meerdere afspraken gehad en uren gezeten. Alles kon volledig op maat worden aangepast. Daardoor pas de keuken nu perfect in de ruimte en hebben we veel handige aanpassingen kunnen doen voor extra ruimte, meer licht of toch bepaalde apparatuur. Bij het ontwerp van ikea was veel ruimte verloren gegaan en hadden we veel moeten inleveren omdat het gewoon niet mogelijk was. Een voorbeeld. Tijdens het gesprek bij de keukenzaak belde de adviseur gewoon met de leverancier om te kijken of een bepaalde kast kon worden aangepast op onze wensen. Ook kwam hij met heel handige adviezen waardoor de keuken veel mooier is geworden dan ons eigen ontwerp! Bij ikea denken ze wel met je mee maar ze gaan jouw ontwerp niet volledig veranderen. Dat is gewoon waar ze vanuit gaan. Ook als dat in de praktijk misschien niet zo handig is.



Verder vond ik het heel erg storend dat je een afspraak hebt in de winkel van Ikea zelf. Gewoon tussen de spullen en terwijl aan alle kanten de klanten rondlopen. Erg storend. En tijdens het gesprek werd onze adviseur soms ook onder broken door klanten die iets zochten. Dan moet je een besluit maken op basis van een tekening op en klein scherm. Bij de keukenzaak zaten wij in een rustige ruimte waar alle tijd en ruimte voor ons was. De keuken stond in 3d op een enorm scherm zodat wij echt een goede indruk kregen. En belangrijke aanpassingen konden doen (die we bij ikea niet eens zagen).



Verder werd de keuken bij ons thuis ingemeten (zodat je zeker weet dat het past!, dat is bij ikea voor eigen risico) en vanzelfsprekend gemonteerd. Als ik zag hoeveel speciale apparatuur die mensen bij zich hebben.... Dat is echt iets dat je niet zomaar zelf even doet. De medewerker van Ikea gaf ook aan dat er bij schade door fouten in de eigen montage geen garantie meer was.... Het monteren en plaatsen van een keuken is echt wel iets anders dan de Billy boekenkast.



En dan heb ik het nog niet eens over het enorme verschil in kwaliteit, uitstraling en materialen/apparatuur. Als je de keuze hebt (en het budget) zou ik dus kijken naar een goede keukenzaak in je buurt.
Wat heb je uiteindelijk betaald voor je keuken Evelien?
Als je de maten van je woning hebt dan kun je bij Ikea zelfs vooraf een afspraak maken met een adviseur. Die neemt uitgebreid te tijd om samen met je een keuken samen te stellen. Toen ik een keuken uit moest zoeken voor onze woning ging ik altijd alleen. In een flink aantal keukenzaken werd ik compleet genegeerd omdat ik zonder man een keuken uit kwam zoeken. Hoe klantvriendelijk is dat!
Alle reacties Link kopieren
je moet vooral de zaken die schreeuwen met 50% korting/ 5 apparaten gratis links laten liggen (de DMG groep).



Al zeg ik niet dat je er geen fijne kunt keuken kunt krijgen, (maar denk wel dat je altijd met een onprettig gevoel zult blijven). Heb ik niet te veel betaald etc. En juist bij dit soort zaken..na het zetten van de handtekening (nu uren onderhandelen) en er blijkt bij inmeten toch iets veranderd te moeten worden.........in je keuken ontwerp...dan gaat de kassa extra rollen.





voorbeeld, (overigens niet bij een keten van de DMG gekocht) vensterbankjes gemeten door inmeter..alleen wij zagen daarna bij de volgende afspraak dat die maten echt niet konden kloppen (20 cm te kort). Werd dus kostenloos aangepast, zonder meer prijs........... dat soort kleine dingen is gewoon fijn als dat zonder toestanden kan.



Maar ik denk wel dat bij iedere keuken zaak je ook echt afhankelijk bent van wie je helpt! ik had echt een jonge meid die echt heel goed meedacht tot in de kleinste details.
Alle reacties Link kopieren
Iets van 1500 meer dan bij Ikea. Maar daarvoor hadden we wel betere apparatuur, een stevige keuken en dus meer service (inmeten, plaatsen en een controle enkele weken na plaatsing om alles af te stellen en nog dingen kosteloos! te verhelpen.



Maar het belangrijkste was dat het ontwerp echt zoveel beter was dan wat we zelf hadden gemaakt (en waar men bij Ikea vanuit ging).



Die schreeuwerige zaken hebben we direct links laten liggen. Daar hoor ik teveel problemen over. Bij deze keukenzaak pas betalen na levering (dus geen aanbetaling etc) en geen ingewikkelde onderhandelingen.
Fijn dat je zo tevreden bent met je keuken Evelien!

Het inmeten, plaatsen en service erna hadden wij ook via Ikea, omdat we hadden gekozen om het te laten plaatsen.

Qua ontwerp waren we zelf creatief genoeg, door te bedenken dat we een muurtje 20 cm konden verplaatsen. Ik weet niet of een andere keukenboer daar ook op was gekomen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij ook net een nieuwe keuken. Bij een eenmanszaak keukenboer. Om alle redenen die Evelien ook noemt . En omdat we Ikea spul gewoon niet mooi vinden. Nu een dure keuken, dat wel (30k ong) maar wel helemaal zoals wij het voor ogen hadden. Heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:studiemiepmiep schreef op 18 maart 2017 @ 20:18:

ik had opzich ook wel interesse in een ikea keuken, echter de kleur keuze is vrij beperkt.



Daarnaast wilde ik matte gespoten (gelakte deurtjes (ook die heeft ikea helaas niet).



Ik ben nu overigens voor mijn joekel van een keuken (een Schuller/Schueller (met umlaut) inclusief, schat ik zo een 5.5 meter in totaal composieten (4cm opgedikt) blad, 2 composieten vensterbankjes, Inclusief zeer mooie achterwanden (alusplash van dekker). afzuigkap, magnetron, oven, kerimische kookplaat wel van een B merk (Zanussie) (koelkast en vaatwasser waren beide nog geen 2 jaar oud en van Bosch)



inclusief installeren 8700 euro kwijt.



Viel mij echt reuze mee en ben heel goed geholpen met het samenstellen van de keuken. Geen gedoe met onderhandelen, de prijs was de prijs.Mag ik vragen bij welke winkel je bent geweest. Wij kwamen met een schuller over de 20.000 uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 maart 2017 @ 15:18:

[...]



Dat zeg ik ook niet, maar bij een goede eenmanszaak is de service vaak beter in de zin van als er iets mee is.Dat dacht ik ook dus, maar was niet zo . Ze plaatsten je de keuken maar toen er problemen waren met de inbouwapparatuur . Gaven ze niet thuis dan moest je contact opnemen met de leverancier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven