Ethiopie

20-03-2017 22:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken om nog een keer naar Ethiopië te gaan hoewel t geen haast heeft zou ik toch t een en ander willen weten.Wie heeft ervaring met het reizen naar Ethiopië? Ik heb een lowbudget en wil me op het zuiden concentreren.Weet iemand goedkope betrouwbare reisorganisatie? Hoe kan ik t beste zelf mijn reis organiseren?Zijn er websites waar ik in contact kan komen met de locals?zijn er goede websites voor het vinden van een reismaatje? Zijn er nog goede Ethiopië websites en forums te vinden?Eventueel zou ik wel vrijwilligerswerk willen doen met dieren maar moet t me wel een en ander opleveren. (Gratis eten en onderdak)Alle tips en suggesties zijn welkom
quote:sandvi schreef op 21 maart 2017 @ 08:19:

[...]





Maar hij heeft wel kost en inwoning
Maar om even serieus te reageren. TO, het is geen land om zomaar onervaren naar toe te gaan. En vrijwiligerswerk met dieren tegen kost en inwoning zul je daar niet vinden. Je zou aan hulporganisaties kunnen vragen wat voor werk je daar wel kunt doen en misschien kunnen zij je daarin adviseren. Maar op toeristen zit het land nu eenmaal niet te wachten. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:OliviaMoore schreef op 21 maart 2017 @ 06:54:

Vrijwilligerswerk voor dieren tegen kost en inwoning, terwijl de bevolking verhongert. Wat een briljant idee zeg.

En in Tanzania geweest zijn, dus weten hoe het in Ethiopie is

Zo'n vertoon van stompzinnigheid is uitzonderlijk.



En dan gaan dreinen als een kleuter dat men hier negatief is en de mond vol poep heeft? Kom eens onder je steen vandaan en zie wat er in de wereld speelt. Mag je daarna verder praten met de grote mensen, goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandvi schreef op 21 maart 2017 @ 08:19:

[...]





Maar hij heeft wel kost en inwoning
Hey, de jaloeziekaart is getrokken hoor! Zien we wel vaker bij mensen met belachelijke reisplannen. Totaal geen realiteitszin en geweten. Totaal geen idee hoe ernstig de situatie daar is. Kijk eens naar het nieuws hoe hartverscheurend de situatie daar is.



Oh en ik heb geen man en kinderen hoor, dus trek maar een andere kaart bij mij.
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 07:01:

Ach gossip ik weet t al ....jaloezie omdat jullie zelf niet kunnen reizen omdat jullie gezin hebben en man hahahahahahahaha en gefrustreerd zijnJe hebt helemaal gelijk. Fijne vakantie gewenst en vergeet je flesje water niet
Alle reacties Link kopieren
quote:sandvi schreef op 21 maart 2017 @ 08:19:

[...]





Maar hij heeft wel kost en inwoningDie kost kun je je nog afvragen............
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ga vooral naar Ethiopie! Fantastisch. Maar ga dan wel de mensen helpen ipv met geiten te knuffelen.
quote:sandvi schreef op 21 maart 2017 @ 08:19:

[...]





Maar hij heeft wel kost en inwoning
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 07:01:

Ach gossip ik weet t al ....jaloezie omdat jullie zelf niet kunnen reizen omdat jullie gezin hebben en man hahahahahahahaha en gefrustreerd zijn

Veel plezier.



Ik kan gaan en staan waar ik wil, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om naar Afrika te gaan nu.
Alle reacties Link kopieren
Och ik heb al erg goede advies en tips gekregen van andere forums.ik ga daar verder kijken.Er zijn mensen in maart naar Ethiopië geweest en hebben t erg fijn en leuk gehad.ik ga me weer verder verdiepen en erover lezen.Want in Tanzania heb ik ook veel leuke mensen ont moet en gebleven in t weeshuis met de lieve kinderen die me veel wilden knuffelen.Dus Veel plezier op dit forum zuurpruimen
Jij ook veel plezier



Ramptoerisme, bah...
Veel succes. We zien je wel op het nieuws als je ontvoerd bent of in het ziekenhuis ligt vanwege ondervoeding.
Kijk die aflevering van rambam nog even over die kinderen in weeshuizen die je zo graag willen knuffelen. Dat soort toerisme wordt kunstmatig in stand gehouden.
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 20:14:

Och ik heb al erg goede advies en tips gekregen van andere forums.ik ga daar verder kijken.Er zijn mensen in maart naar Ethiopië geweest en hebben t erg fijn en leuk gehad.ik ga me weer verder verdiepen en erover lezen.Want in Tanzania heb ik ook veel leuke mensen ont moet en gebleven in t weeshuis met de lieve kinderen die me veel wilden knuffelen.Dus Veel plezier op dit forum zuurpruimenZo'n weeshuis is geen kinderboerderij hoor. Ben je je wel bewust van de omvang van de problemen daar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Ethiopië gewoond (zo'n 1.5u onder Addis, dichtbij Debre Zeyt) en heb later nog gereisd door het noorden, het is een prachtig land met enorm mooie mensen. Maar wel een land waar de bevolking enorm lijdt onder de hongersnood die er nu heerst en onder het regime. De politieke spanningen zijn wat minder hevig dan een paar maanden geleden, maar de hongersnood wordt alleen maar erger.



Vrijwilligerswerk met dieren: behalve een paar farms kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen. Je zou kunnen kijken of er in Bale of Simien iets te doen is, maar die kans is gezien de situatie van het land zeer minimaal - en ik durf je bijna te garanderen dat je die kost en inwoning zelf mag bekostigen. Ethiopiërs zijn gastvrij, maar hebben niets, terwijl jij uit het rijke westen komt.



Ethiopië is wat cultuur betreft, overigens absoluut niet vergelijkbaar met Tanzania, zoals al meer mensen gezegd hebben. Tanzania is een land dat gekoloniseerd is geweest, Ethiopië niet, Ethiopiërs zien Ethiopië ook niet als echt Afrika.

Dat betekent ook dat je buiten Addis Abeba een goede gids moet hebben die Engels spreekt, of zelf Amhaars moet kunnen spreken. En zelfs met Amhaars red je je niet goed, dat is slechts één van de 90 talen die gesproken wordt.



De Ethiopiërs die ik ken zijn enorm trots op hun land, houden niet van bedelen en kunnen eigenlijk niet zo goed tegen voluntourism.

Gewone toeristen zijn wel welkom, maar realiseer je dat voor alle toeristische hotspots (veel) geld gevraagd wordt. Zo low budget is het dus niet. Hostels zijn dan weer niet heel duur, maar wel van het kaliber 'lakens wassen we eens per maand'.



Oh, en ik lees dat je in ieder geval wilt gaan: neem GEEN pennen (of ballonnen, of voetballen, of whatever) mee om uit te delen aan de lieve, schattige kinderen! Als je dat doet, scoor je weliswaar punten bij de kinderen zelf, maar hun ouders zijn je allesbehalve dankbaar; die doen hun best om hun kinderen goed op te voeden en dan komt er weer zo'n pennendelende blanke...
miep90 wijzigde dit bericht op 21-03-2017 20:32
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 21 maart 2017 @ 20:17:

Kijk die aflevering van rambam nog even over die kinderen in weeshuizen die je zo graag willen knuffelen. Dat soort toerisme wordt kunstmatig in stand gehouden.

Dit.

Kinderen die een vreemde willen knuffelen zijn sowieso niet gezond ontwikkeld.
quote:Phaedra__ schreef op 21 maart 2017 @ 20:30:

[...]



Dit.

Kinderen die een vreemde willen knuffelen zijn sowieso niet gezond ontwikkeld.Inderdaad. Dat is zeer verontrustend gedrag voor (jonge) kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miep90 schreef op 21 maart 2017 @ 20:30:

Ik heb in Ethiopië gewoond (zo'n 1.5u onder Addis, dichtbij Debre Zeyt) en heb later nog gereisd door het noorden, het is een prachtig land met enorm mooie mensen. Maar wel een land waar de bevolking enorm lijdt onder de hongersnood die er nu heerst en onder het regime. De politieke spanningen zijn wat minder hevig dan een paar maanden geleden, maar de hongersnood wordt alleen maar erger.



Vrijwilligerswerk met dieren: behalve een paar farms kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen. Je zou kunnen kijken of er in Bale of Simien iets te doen is, maar die kans is gezien de situatie van het land zeer minimaal - en ik durf je bijna te garanderen dat je die kost en inwoning zelf mag bekostigen. Ethiopiërs zijn gastvrij, maar hebben niets, terwijl jij uit het rijke westen komt.



Ethiopië is wat cultuur betreft, overigens absoluut niet vergelijkbaar met Tanzania, zoals al meer mensen gezegd hebben. Tanzania is een land dat gekoloniseerd is geweest, Ethiopië niet, Ethiopiërs zien Ethiopië ook niet als echt Afrika.

Dat betekent ook dat je buiten Addis Abeba een goede gids moet hebben die Engels spreekt, of zelf Amhaars moet kunnen spreken. En zelfs met Amhaars red je je niet goed, dat is slechts één van de 90 talen die gesproken wordt.



De Ethiopiërs die ik ken zijn enorm trots op hun land, houden niet van bedelen en kunnen eigenlijk niet zo goed tegen voluntourism.

Gewone toeristen zijn wel welkom, maar realiseer je dat voor alle toeristische hotspots (veel) geld gevraagd wordt. Zo low budget is het dus niet. Hostels zijn dan weer niet heel duur, maar wel van het kaliber 'lakens wassen we eens per maand'.



Oh, en ik lees dat je in ieder geval wilt gaan: neem GEEN pennen (of ballonnen, of voetballen, of whatever) mee om uit te delen aan de lieve, schattige kinderen! Als je dat doet, scoor je weliswaar punten bij de kinderen zelf, maar hun ouders zijn je allesbehalve dankbaar; die doen hun best om hun kinderen goed op te voeden en dan komt er weer zo'n pennendelende blanke...



Supergoede post. Alleen ben ik bang dat Stefanietjes het teveel woorden vindt, of als poep ervaart.



Gewerkt in een weeshuis, ergste wat je kan doen in Afrika... en dan nog zo'n grote mond ook.



Of een hele goeie troll.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Lieve Stefanietjes. Veel Ethiopiërs moeten rondkomen van minder dan €5 per dag of zelfs minder dan €1 per dag.

Van veel Ethiopiërs sterft nu ook het vee, hun enige bron van inkomsten en eten.



Jij kan een vliegticket van meer dan €500 betalen. Meer dan hun hele jaarinkomen. Plus je hebt dan nog geld over voor hotels en eten en vervoer.

In verhouding tot hun levensstandaard, ben jij zo ongeveer Bill Gates. (Als je weet wie dat is.)



Denk je nu echt dat ZIJ aan JOU iets extra gaan geven, voor werk dat ze ook zelf heus wel kunnen doen? Of ben jij soms een zwaar gediplomeerd en ervaren vee-arts die daar komt met koffers vol medicijnen en materiaal?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden in Addis geweest. Was toen fijn.



Hoe kun je Tanzania vergelijken met Ethiopië? Hoe dom is dat?



Ik zou Bob Geldof meenemen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan ze Tanzania met Ethiopië vergelijken, is toch allebei Afrika, duh!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 22 maart 2017 @ 05:51:

Tuurlijk kan ze Tanzania met Ethiopië vergelijken, is toch allebei Afrika, duh!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Hahaha, sneuste topic van het jaar en het is pas maart.
Alle reacties Link kopieren
En het domste. Bookmark maar vast voor december, voor de viva verkiezingen.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven