Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben al een gesprek gepland met de buren, maar was ook benieuwd naar jullie reactie/ideeën.

Of we het met hout kunnen afwerken, dat weet ik niet. We hebben in de bouwvergunning namelijk tot in detail aan moeten geven wat het uiterlijk van ons huis is en welke materialen we gebruiken. Ik denk dat niet dat we dat zomaar kunnen veranderen. Daar moet eerst toestemming voor komen vanuit de gemeente.
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 14:52:

[...]



Dit is geen garage meer maar extra woonruimte aanbouwen.En? Doet niks aan het probleem af toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in discussie omdat zij willen dat de garage niet gebouwd wordt
Alle reacties Link kopieren
Of er nu een muur staat of een schutting, dat maakt toch niet uit? Ze kunnen daar evengoed hun zitje maken. Alles wat je met een schutting wel en niet kan kan met een muur ook. Als het puur om het uiterlijk gaat kunnen ze hun schutting gewoon tegen jullie muur aanzetten.

Wat een non probleem.
Ik zou om hen geen munitie te geven even niks zeggen over de kamers in de garage want dat is extra leefruimte ipv een garage.

Verder vind ik dat ze zeuren en zou ik een aanhoren wat ze willen. Is het cosmetisch dan kun je meedenken maar meer dan dat helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 22 maart 2017 @ 14:56:

[...]





En? Doet niks aan het probleem af toch?Toch wel. Of het moet specifiek aangegeven staan dat er studeerkamer/speelruimte in komt. TO heb je het ook zo aangegeven bij de gemeente inclusief studie en speelkamer? Waar is die speelkamer voor?
Alle reacties Link kopieren
Het was niet slim van je buren om geen rekening te houden met de bouwplannen van jullie. Ze kunnen er echter niets meer aan veranderen als de definitieve vergunning verleend is. Je zegt dat de garage tegen de erfgrens gebouwd wordt, dat is goedgekeurd dus jammer voor hun.

Als zij zelf al een schutting gaan plaatsen zonder overleg met jullie dan mag hij niet op de erfgrens staan maar moet hij op hun eigen grond.



En als laatste..ik snap werkelijk waar niet waar hij zich druk om maakt. Een garage is niet veel hoger dan een schutting dus hij kan daar alsnog zijn plan uitvoeren alleen kijkt hij tegen een muur aan ipv een schutting. Maar daar is genoeg aan te doen. Misschien schrok hijber gewoon even van omdat hij hier niet aan had gedacht en zijn het verder voor jullie leuke gezellige buren.
Alle reacties Link kopieren
TO noemt het toch ook een bijgebouw.

Lijkt me dat ze dat gewoon met hun vergunning hebben geregeld.



Vraag aan de buren vooral wat hun bezwaar exact is en wat hun oorspronkelijke plan was.

Mij lijkt een schutting tegen de muur ook gewoon een prima optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 22 maart 2017 @ 14:42:

De garage neemt de zon weg. Een schutting niet?

De enige afspraak m.i. is dat je de garage niet bouwt. Ga eens met elkaar om de tafel zitten.

Dit. Die 40 cm meer maken echt niet uit voor de zon hoor, misschien een minuut of 5..

Sneu TO dat je naast zeikers komt te wonen. Wens je vast sterkte voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 14:45:

De garage niet bouwen is geen optie. Wij hebben daar namelijk onze droger/wasmachine gepland. Ook moeten de fietsen en andere dingen komen. Vervolgens komt er ook nog een speelkamer en een studeerkamer in.Dit klinkt wel een stuk forser dan een reguliere garage. Ik kan me voorstellen dat de buren daar niet op gerekend hadden.
Alle reacties Link kopieren
Klopt ik noem het garage, maar officieel is het gewoon een bijgebouw. Ik zal straks even een foto plaatsen van onze bijgebouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2017 @ 15:02:

TO noemt het toch ook een bijgebouw.

Lijkt me dat ze dat gewoon met hun vergunning hebben geregeld.



Vraag aan de buren vooral wat hun bezwaar exact is en wat hun oorspronkelijke plan was.

Mij lijkt een schutting tegen de muur ook gewoon een prima optie.In de openingspost staat duidelijk garage.
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 14:59:

[...]



Toch wel. Of het moet specifiek aangegeven staan dat er studeerkamer/speelruimte in komt. TO heb je het ook zo aangegeven bij de gemeente inclusief studie en speelkamer? Waar is die speelkamer voor?



Ikken mensen en die mochten max zoveel leefruimte bouwen op hun kavel.

Iedereen heeft daar een garage onder het huis tbv de vergunning en na 2 jaar zijn het ineens geen garages meer, zo gek .
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 22 maart 2017 @ 15:03:

[...]





Dit klinkt wel een stuk forser dan een reguliere garage. Ik kan me voorstellen dat de buren daar niet op gerekend hadden.



Dat maakt toch niet uit?

Voor hetzelfde geld had TO haar hele huis aan die kant van de kavel gebouwd.

Als er een vergunning is gegeven is het prima en dan hadden de buren daar eerder naar moeten informeren.



Waarom zouden de buren meer recht hebben op hun droomhuis dan TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 15:03:

[...]



In de openingspost staat duidelijk garage.Ik zie bijgebouw/garage staan.
Alle reacties Link kopieren
TO waar is die speelkamer voor? Ben je een gastouder?
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 14:59:

[...]



Toch wel. Of het moet specifiek aangegeven staan dat er studeerkamer/speelruimte in komt. TO heb je het ook zo aangegeven bij de gemeente inclusief studie en speelkamer? Waar is die speelkamer voor?Wat boeit jou dat nou?
quote:Lady_Vintage schreef op 22 maart 2017 @ 14:56:

[...]

En? Doet niks aan het probleem af toch?Nou misschien toch wel. Schutting is max 180 hoog, mijn garage is 2.20 hoog maar als het over woonruimte gaat moet de binnenmaat nog hoger zijn, ik meen 2,50. Dan zit je met dak en isolatie al snel op 2,70.
Ik zou eerst het gesprek afwachten en kijken wat ze te zeggen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 22 maart 2017 @ 15:03:

[...]





Dit klinkt wel een stuk forser dan een reguliere garage. Ik kan me voorstellen dat de buren daar niet op gerekend hadden.Ze hadden het wel kunnen weten. Zodra de gemeente de definitieve bouwaanvraag goedkeurd wordt dat geplubliceerd en is er een periode van 6 weken om bezwaar te maken. Je moet dan uiteraard met gegronde redenen komen om echt iets te kunnen veranderen, maar als je het in de gaten houdt weet je iig wel wat er naast je gebouwd wordt. Ik vind het eerder raar dat hij nog geen idee heeft van wat er naast hem kwam.
Ik neem aan dat er keurig een bouwvergunning is voor jullie woning incl garage? En de aanvraag daarvoor is gepubliceerd geweest? Als zij er bezwaar tegen hadden, hadden ze dat moeten indienen binnen de bezwaartermijn. Ze kunnen jullie niet verwijten dat zij toen niet opgelet hebben.



Een garage zal maximaal een meter hoger zijn dan een schutting, dus heel veel zon zal dat niet schelen. Ik zou niet verder gaan dan met hen overleggen hoe ze de muur afgewerkt willen hebben. En blijven herhalen dat je keurig een bouwaanvraag hebt gedaan die gepubliceerd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als buur gewoon die muur afwachten en er daarna van die klimplanthekken tegenaan zetten en het vervolgens volplanten met clematis, klimroos, kamperfoelie en/of een blauwe regen.



Zij willen een hekwerk, als ze dat ietsje hoger maken dan gepland hebben ze geen last van de garage. Anders zou ik qua afwerking even rekening houden met hun plannen, want als ze er klimop tegenaan willen zetten kun je maar beter stevig beton gebruiken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 15:05:

TO waar is die speelkamer voor? Ben je een gastouder?



Kinderen? 50 shades of Grey?

Als het bedrijfsruimte is dan zal dat wel in lijn zijn met het bestemmingsplan.

Lijkt me toch helemaal niet relevant en is ook de vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 22 maart 2017 @ 15:08:

Ik neem aan dat er keurig een bouwvergunning is voor jullie woning incl garage? En de aanvraag daarvoor is gepubliceerd geweest? Als zij er bezwaar tegen hadden, hadden ze dat moeten indienen binnen de bezwaartermijn. Ze kunnen jullie niet verwijten dat zij toen niet opgelet hebben.



Een garage zal maximaal een meter hoger zijn dan een schutting, dus heel veel zon zal dat niet schelen. Ik zou niet verder gaan dan met hen overleggen hoe ze de muur afgewerkt willen hebben. En blijven herhalen dat je keurig een bouwaanvraag hebt gedaan die gepubliceerd is.Precies!
Alle reacties Link kopieren
Zij hebben openslaande deuren jullie kant op gemaakt, en nu klagen ze dat ze tegen jullie huis aan moeten kijken? Grapjassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven