was ruikt niet meer fris na droger, Tips..?

19-03-2017 21:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva,



Iedere keer als ik mijn was na het drogen uit mijn droger haal ruikt het niet meer zo fris... ik zou zeggen eerder muf. Als ik het ophang blijft de was echt heerlijk ruiken maar zodra ik het in de droger stop ook al is het maar voor enkele minuten is er niks meer van de lekkere geur te vinden. Wij hebben een redelijk nieuwe Bosch droger die we 2 jaar geleden hebben aangeschaft. Droogtrommel doekjes van Robijn werken ook niet echt, doe ik iets verkeerd?

Ik ben benieuwd of meerdere mensen dit ervaren en of er wat aan gedaan kan worden? Of dat er iemand tips heeft?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het rooster van je droger al eens goed schoongemaakt? Dan bedoel ik niet de stoffilter, maar het rooster wat dieper in je droger zit.
Is het een condensdroger? Dan zit er nml nog een filter in die je kunt schoonmaken? IS bij mij ooit geweest...
Ik moet elke paar weken een aantal zaken uit de droger afspoelen onder de douche zoals de condensor, mijn droger geeft dat steeds aan.

Kan het zijn dat de condensor vervuild is met veel stof en dat het daardoor muf wordt?





Als het daaraan ligt krijg je ook brandgevaar, dus daar zou ik goed op letten.
Alle reacties Link kopieren
De filter eruit, tweede filter ook. Alles schoonmaken. Ook de droger zelf. Het ´hokje´ van de filters maar ook de pluizenvanger en alle andere losse onderdelen die je maar kunt vinden.



Goed laten drogen!!



En dan de droger alleen dicht als ie in gebruik is, voor de rest altijd op een kiertje, zeker als het om een condensdroger gaat.



Plus; geen wasverzachter gebruiken. Dat laat een film achter die ook kan gaan muffen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een condensdroger. De 'grote' filter maak ik regelmatig wel eens schoon en dat doe ik inderdaad ook onder de douche. Als die eruit is kan ik zo de droger ik kijken zeg maar en soms zit daar helemaal achter ook nog wat stof, misschien toch eens goed schoonmaken naar hoe pak ik dat aan? Ik krijg soms niet alles goed weg



De stof filter in de deur maak ik elke dag schoon.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat dit normaal was. Laatst met collega erover en iedereen had het
Alle reacties Link kopieren
quote:strijkplank1994 schreef op 19 maart 2017 @ 21:57:

Het is inderdaad een condensdroger. De filter maak ik regelmatig wel eens schoon en dat doe ik inderdaad ook onder de douche. Als die eruit is kan ik zo de droger ik kijken zeg maar en soms zit daar helemaal achter ook nog wat stof, misschien toch eens goed schoonmaken naar hoe pak ik dat aan? Ik krijg soms niet alles goed wegIk zet de stofzuigerslang erop, werkt goed.
Het gaat niet om het filter, maar om de condensor. Google het merk en het serienummer eens, dan kan je zien waar die condensor precies zit en hoe je hem open kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 19 maart 2017 @ 22:00:

Het gaat niet om het filter, maar om de condensor. Google het merk en het serienummer eens, dan kan je zien waar die condensor precies zit en hoe je hem open kan krijgen.Ja dat bedoelde ik met 'grote' filter. Die spoel ik regelmatig af onder de douche.
Wat je kunt doen is een theedoek doordrenken met een huishoudazijnsolutie en die laten drogen, dan wordt de machine in ieder geval schoon van binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:strijkplank1994 schreef op 19 maart 2017 @ 22:06:

[...]





Ja dat bedoelde ik met 'grote' filter. Die spoel ik regelmatig af onder de douche.Bedoel je zoiets?

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 19 maart 2017 @ 22:20:

[...]



Bedoel je zoiets?

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-fP4z ... or_1.0.jpg[/img]Ja die inderdaad!
Goed afnemen met schoonmaakazijn aan binnenzijde. Verder even geen wasverzachter gebruiken, drogen tot niet kurkdroog maar strijkdroog.
Alle reacties Link kopieren
quote:strijkplank1994 schreef op 19 maart 2017 @ 22:25:

[...]





Ja die inderdaad!Heb je ook filtertjes in de rand van de deur? Zo ja, kijk eens met een zaklampje naar binnen als je die verwijderd hebt. Zelf priegel ik daar regelmatig hele grote proppen aangekoekt stof los.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem vanmorgen de droger helemaal schoongemaakt van binnen. De wasmachine is bijna klaar met draaien dus ben benieuwd hoe de was straks uit de droger komt

Wasverzachter gebruik ik sowieso niet.
En?
Alle reacties Link kopieren
Het heeft gewerkt! Zelfs de droogtrommeldoekjes van Robijn doen nu hun werk nu eindelijk. De was ruikt echt een heel stuk frisser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven