grootte werkblad in keuken

21-03-2017 19:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij gaan binnenkort verhuizen. In ons nieuwe huis moet een keuken komen. Nu zijn we uitgekomen op een kastenwand met vier hoge kasten en een eiland. Ik twijfel over de werkruimte, je kan natuurlijk aan twee kanten van het eiland werken maar dat zal je denk ik niet zo snel doen. We hebben dan drie meter minus de spoelbak en de inductieplaat. Is dit voldoende? We hebben natuurlijk wel een blad van 100 diep. Graag jullie ervaringen. Voor de volledigheid we zijn een gezin van vier en koken elke avond. Bij feesten en partijen worden er maaltijden voor grote groepen gekookt en behoorlijk wat taarten gebakken.
Alle reacties Link kopieren
Je kookt met wat je hebt. Tuurlijk kan het in een keuken van 10 meter prima, maar als je drie meter hebt zal dat ook werken. Net wat je gewend bent.



Toen ik op kamers zat kwam ik perfect uit met enkel twee kookpitten en een magnetron. Nu moet ik er niet aan denken. Zullen we elkaar even in elkaars waarde laten? Als je de ruimte hebt en er moet een nieuwe in, waarom er dan geen gebruik van maken?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 5 meter werkblad. Daar gaat de wasbak en 5 pitsfornuis van af. Ik deel de mening van Kirikou dat ik het niet overdreven veel vind.

Maar ik kook heel graag, en daar trek ik soms rustig een dag voor uit. Als ik groter had gekund, had ik groter gedaan, maar de ruimte was er helaas niet (ik moet er ook wel bijzeggen dat ik geen bovenkastjes heb, dus een grotere keuken zou alleen om het werkblad gaan, niet om meer opslagruimte)

Daarnaast een italiaanse espressomachine op het aanrechtblad + koffiebonen maler.



Op een apart barretje staat mijn fruitmand + tomaten etc.
Alle reacties Link kopieren
Met die 5 kastjes in een blok van 3m x 1m heb je aan beide zijden van gootsteen en fornuis werkuimte. Ga je opzij staan, dan heb je daar 0m60 x 1m00 werkruimte. Je kan daar daarmee dus prima uit de voeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven