Woning bouwen prijzen

22-03-2017 20:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,



Heeft iemand een idee wat een woning bouwen kost? Wij houden van schuurwoning achtige modellen, nul op de meter zou super zijn. Je ziet de mooiste plaatjes op internet maar dan komt er altijd achteraan dat je een offerte aan kunt vragen. Ik zou graag wat richtlijnen hebben. En als je er zelf ervaring mee hebt, wil je misschien je eigen uitgaven wel noteren?

Alvast bedankt voor het meedenken.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
328.000 euro
Nou begin eerst maar eens met hoeveel m2 en m3.
Op de sites van Duitse bedrijven worden vaak richtprijzen gegeven van de gemiddelde prijs per m2 or m3. Wellicht kun je daar je licht eens opsteken voor een algemene indruk. Houd er alleen wel rekening mee dat het uiteindelijk ook grotendeels afhangt van de keuzes die je zelf maakt. Mensen denken vaak dat keuzes voor badkamers, keukens en vloeren de grootste impact hebben, maar bij zelfbouw gaat het vaak om kleine dingen zoals andere stopcontacten en deurklinken die uiteindelijk toch enorm aan kunnen gaan tikken.
Heb je een bouwrijpe kavel?
Alle reacties Link kopieren
Globaal gezien rond de 150 1500 euro per m² voor het huis, 600 euro per m² voor de bouwgrond*. Dan nog de aanleg van GWL, kadaster, notaris, oprit, tuin, terras en omheining.



*Bouwgrondprijzen zijn erg afhankelijk van de plaats en kan varieren van 300 tot 1500 euro per m² .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 22 maart 2017 @ 20:35:

Globaal gezien rond de 150 euro per m² voor het huis, 600 euro per m² voor de bouwgrond*. Dan nog de aanleg van GWL, kadaster, notaris, oprit, tuin, terras en omheining.



*Bouwgrondprijzen zijn erg afhankelijk van de plaats en kan varieren van 300 tot 1500 euro per m² .http://www.itx-bouwconsul ... iddelde-bouwkosten-per-m2
Alle reacties Link kopieren
Excuus. Nulletje vergeten . In onze tijd was het nog 1200 per m² .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 22 maart 2017 @ 20:45:

Excuus. Nulletje vergeten . In onze tijd was het nog 1200 per m² .
779.000 euro



maar als je flink bezuinigt 345.000
Hangt toch echt af hoe groot je het wil hebben.



Voor "medium" hoor ik hier vaak prijzen van rond de 150.000 euro per verdiep.

Plus de grond.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt van zoveel factoren af. Hoeveel vierkante meters wil je en hoeveel kubieke meters? Wil je er nog een kelder bij? Of juist dakkapellen voor op zolder? Ook speelt materiaal keuze een grote rol. Simpele afwerking kost minder dan luxe afwerking. Wil je er een garage bij of alleen een bijkeuken?



Belangrijkste is om eerst een mooie bouwkavels te scoren en daarna met een aannemer een vrijblijvend gesprek aan te gaan. Die kan alvast een richtprijs geven. Verder is ook van belang hoeveel budget je maximaal hebt na aankoop van je grond. En houd ook rekening met het betalen van bouwleges
Ik denk dat als je het viva forum inzet omdat je zelfs al niet eens zelf prijzen wil vergelijken je beter niet aan ZELF bouwen kan beginnen.

Ikzelf ben er ook niet aan begonnen omdat ik er de fantasie en de visie niet voor heb.

Het gaat niet alleen om geld maar ook om duurzaamheid, lange termijn kosten etc.

Je kunt extreem gezegd een golfplaten hut neerzetten, supergoedkoop maar als je dan toch zelf wat neer kunt zetten moet je over zoveel dingen nadenken.

Dus ook over energieverbruik, materiaal, met wie je hoelang wilt wonen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 22 maart 2017 @ 21:02:

Hangt toch echt af hoe groot je het wil hebben.



Voor "medium" hoor ik hier vaak prijzen van rond de 150.000 euro per verdiep.

Plus de grond.



Nee, dat is het punt niet. Veel van de kosten van de ruwbouw zitten ook in vervoerskosten en verzekeringen en dat wordt niet meer van een groter huis. De grootste kostenposten vind je terug in stomme dingen die je later nooit meer terug ziet. Het aantal ritjes naar de bouwmarkt omdat we nét drie schroeven te weinig hadden of ´shit, de zaag is bot´. Isolatiemateriaal. Tegellijm. De ondervloer voor laminaat. Plinten. Goeie genade wat zijn die suffe dingen duur. Een extra stopcontact. Het feit dat je na een lange dag in de kou hebt staan bouwen dus bepaald geen zin meer om nog te koken (voordeel; je komt geen gram aan van al die friet, daarvoor werk je te hard ). Het zoveelste pak gips. Tot je het spuugzat bent en ze per tien koopt, waarna je op het einde constateert dat je acht pakken overhebt en geen idee welk bonnetje daar ook alweer bij hoorde.



En dan staat dat huis er, blijken dingen als gordijnen, lampen en graszaad ook veel duurder dan je dacht.



Dus mocht je eraan willen beginnen, laat dan een berekening maken en doe die x2. Dan heb je wel een aardige indruk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
https://lofthome.nl/prijzen/
Het bouwen was veel eerder klaar en ik had me toch een geld over.

Says no one ever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven