Is onze Dijsselbloem een racist, xenofoob en seksist?

22-03-2017 16:06 66 berichten
Ik verzin dit niet, zou ik nooit doen! De premier van Portugal wel, hij is vreselijk kwaad om de uitlatingen van Dijsselbloem, die ongeveer dit in de Frankfurter Allgemeine Zeitung zei: "Ik kan niet mijn hele leven geld uitgeven aan drank en vrouwen om dan bij u mijn hand op te houden." Best lomp en gek van een Nederlands politicus die genoeg vertrouwen wekte om voorzitter van de Eurogroep te kunnen worden.

Nu eist de Portugese premier dat Dijsselbloem zijn excuses aanbiedt voor de belediging en dat hij zeg maar ontslag neemt uit de Eurogroep. Dat is geen kattenpis.

Dit alles daags voordat hij de Eurogroep zou vragen of hij dit jaar nog mocht blijven, als voorzitter.



Ik ben wel verbaasd, moeilijk voor te stellen dat hij zoiets echt gezegd heeft, dat hij Nederland er zo gekleurd op heeft gezet. Sinds wanneer doet Dijsselbloem zo raar?



Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Zijn die grote woorden die de Portugese premier gebruikt van toepassing op Dijsselbloem?



http://www.volkskrant.nl/ ... t-bij-eurogroep~a4477492/

Edit: een linkje
Alle reacties Link kopieren
http://www.volkskrant.nl/ ... er-drankgebruik~a3745970/
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:[bossanova schreef op 22 maart 2017 @ 22:34[/message]:

[...]



O, dus Dijsselbloem is misschien wel een borderliner. iedereen maar tegen de spaarzame haartjes strijken.dat weet ik niet, nooit gehoord dat hij een diagnose heeft. jij wel?
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 22 maart 2017 @ 22:36:

[...]





dat weet ik niet, nooit gehoord dat hij een diagnose heeft. jij wel?

Nee, maar tegenwoordig kan iedereen die diagnose toch wel stellen? Ik zal de symptomen eens opzoeken.

.....

Hij is goed op weg, vond 3 en een half symptoom die ik wel in Dijsselbloem terug zie, en dan ken ik hem niet eens zo goed.
Nog meer Dijsselbloemgeblunder.

https://www.nrc.nl/nieuws ... -te-snel-6131020-a1540371



Damn, wat is er veel negatieve publiciteit te vinden over deze man. Valt me tegen.
Ik zal eens iets geks zeggen:

Ik vind Dijsselbloem sexy.

Ik heb zelf geen idee hoe dat mogelijk is.

Is ook onafhankelijk van zijn uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:[sam1968 schreef op 22 maart 2017 @ 23:13[/message]:

Ik zal eens iets geks zeggen:

Ik vind Dijsselbloem sexy.

Ik heb zelf geen idee hoe dat mogelijk is.

Is ook onafhankelijk van zijn uitspraken.





Hahahahahahahahahahahahahaha! jij hebt ook recht op je eigen smaak.

misschien is hij wel een beest in bed.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Met deze uitspraak van Dijsselbloem claimt hij morele superioriteit te hebben boven anderen. De 'elite' weet alles beter dan de anderen. Hoe arrogant kun je zijn.

Ik vind de bewoordingen van Dijsselbloem compleet ongepast voor een minister en voorzitter van de Euro-groep. Het duidt op arrogantie en minachting t.o.v de zwakkere economieën. Het doet niet terzake of hij gelijk heeft of niet.

Trouwens, ik heb wel de indruk dat zijn EU-functie hem naar het hoofd is gestegen. Jammer, bekwaam maar toch arrogant.
quote:sam1968 schreef op 22 maart 2017 @ 23:13:

Ik zal eens iets geks zeggen:

Ik vind Dijsselbloem sexy.

Ik heb zelf geen idee hoe dat mogelijk is.

Is ook onafhankelijk van zijn uitspraken.



Sommige vrouwen vallen voor invloedrijke mannen, hoe afstotelijk ze verder ook zijn. Ik herken dat niet. :P
quote:Ikhierhuh schreef op 22 maart 2017 @ 23:19:

Met deze uitspraak van Dijsselbloem claimt hij morele superioriteit te hebben boven anderen. De 'elite' weet alles beter dan de anderen. Hoe arrogant kun je zijn.

Ik vind de bewoordingen van Dijsselbloem compleet ongepast voor een minister en voorzitter van de Euro-groep. Het duidt op arrogantie en minachting t.o.v de zwakkere economieën. Het doet niet terzake of hij gelijk heeft of niet.

Trouwens, ik heb wel de indruk dat zijn EU-functie hem naar het hoofd is gestegen. Jammer, bekwaam maar toch arrogant.



+1



Populisme is in en Dijsselbloem is een fashion victim. Maar de reactie van Portugal & co was ook wel hysterisch.
quote:bossanova schreef op 22 maart 2017 @ 23:24:

[...]





Sommige vrouwen vallen voor invloedrijke mannen, hoe afstotelijk ze verder ook zijn. Ik herken dat niet. :P

Dan zou ik het ook bij Trump moeten hebben. Bijvoorbeeld.

Maar goed een betere verklaring heb ik eigenlijk ook niet.
quote:valentinamaria schreef op 22 maart 2017 @ 23:14:

[...]





Hahahahahahahahahahahahahaha! jij hebt ook recht op je eigen smaak.

misschien is hij wel een beest in bed.
quote:sam1968 schreef op 22 maart 2017 @ 23:36:

[...]



Dan zou ik het ook bij Trump moeten hebben. Bijvoorbeeld.

Maar goed een betere verklaring heb ik eigenlijk ook niet.Dijsselbloem en jouw avatar zijn best een leuk setje.
quote:bossanova schreef op 22 maart 2017 @ 23:47:

[...]





Dijsselbloem en jouw avatar zijn best een leuk setje.Oh dank je!
quote:valentinamaria schreef op 22 maart 2017 @ 22:33:

Dijsselbloem heeft ook al een keer een opmerking gemaakt over Juncker, dat die alcoholist was.

O ja dat kan ik mij nog herinneren.

Maar goed genoeg filmpjes van Juncker waarop hij zo raaskalt dat je ook eigenlijk niets anders kunt concluderen dan dat de beste man straalbezopen is.

Dus ook daar had Jeroen gelijk in..



https://www.youtube.com/watch?v=XPgiI46FCDU
Alle reacties Link kopieren
quote:floddertjezoveel schreef op 22 maart 2017 @ 16:55:

Portugal behoort tot de landen in Europa waar de mensen de meeste uren werken, tegen de laagste lonen. Het land is geprivatiseerd en uitgekleed onder druk van Europa. De bevolking moet er boeten voor het beleid van de banken en het internationale bedrijfsleven en dan komt Dijsselbloem met zo'n opmerking. Schandalig. Mensen die dat hier goedpraten, zouden zich weleens wat meer mogen realiseren dat hoe verder de lonen en de sociale voorzieningen in Portugal zakken, hoe meer ook ons stelsel onder druk komt te staan. Want waarom zouden werkgevers hier nog een fatsoenlijk salaris voor geleverd werk betalen, als ze het elders goedkoper kunnen krijgen?+1 Wanneer je denkt dat hij gelijk heeft dan snap je niets van de financiële crisis in Zuid Europa. Een aantal landen zijn door speculatie van financiële instellingen en beleggers bewust om ver getrokken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Saz schreef op 22 maart 2017 @ 18:37:

[...]





Ik herinner mij Griekenland nog. Hoe is het daarmee eigenlijk?



Die pensioenleeftijd he



En dat terwijl Griekenland nu al (op Italië na) het meeste uitgeven aan pensioenen binnen Europa: in 2012 was het 14,5% van het bbp. Ter vergelijking: het OECD-gemiddelde is 8%, Nederland zit op 5,5%. Een van de problemen voor de Grieken is de vroege pensioenleeftijd. Dat erkennen ze zelf ook in het document: 'There is a tendency of employers (e.g. in the banking sector) to encourage employees to take early retirement. This exacerbates the problems of the pension system pushing private costs on to the public sector.' The Economist zette in bovenstaande grafiek op een rijtje hoeveel 55-plussers nog op de arbeidsmarkt actief zijn (Blendle-alarm). Nou, dat zijn er niet zoveel vergeleken met de rest van Europa (36% van de 55-plussers in Griekenland tegen 60% in Nederland).



http://daskapital.nl/2015 ... vroeg_de_grieken_met.html



In Turkije kan men al met 53 jaar met pensioen,geen wonder dat dat land steeds armer word. Dus laat die maar mooi uit de EU,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven