Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 21:24:

[...]





Als je zo graag iets deelt en/of je gelijk wilt halen, doe dat dan gewoon on topic.Inderdaad. Wat een zwaktebod zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 21:24:

[...]





Als je zo graag iets deelt en/of je gelijk wilt halen, doe dat dan gewoon on topic.Dankjewel. Ben door deze reactie helemaal blij dat ik het weg heb gehaald. Jammer dat je het alleen op deze toon tegen mij kunt hebben. Succes met je gelijk verder.
manamana...tutuutududu
De reden dat vader haar niet uit huis heeft gehaald is omdat men hem niet serieus nam. Hij heeft echt al t mogelijke gedaan om t wel voor elkaar te krijgen. Haar niet terug brengen naar haar moeder zou ontvoering betekenen. En hij had geen gezag over haar. Alleen erkend en toen werd bekend dat hij niet haar bio vader was was gezag niet eens meer aan de orde.

Kortom hij trok aan dood paard .
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 21:20:

[...]





Google eens op meldcode en kindcheck.

In deze specifieke situatie,hebben hulpverleners zwaar gefaald.

Hadden ze de protocollen gevolgd, dan was dit veel anders gelopen en het kind hoogstwaarschijnlijk niet dood.



En ammehoela met hulpverleners uit jeugdzorg die zeggen dat de regels zo erg zijn. En mochten regels zo erg zijn, dan is dat juist door zeer slechte hulpverleners die casussen verkloot hebben met ernstige nadelige gevolgen voor het kind.

En ik heb het over deze casus.

En ja, ik heb professioneel ook met jeugdhulpverlening te maken.

Uuh, je hoeft niet de hele tijd zo te hakken hoor. Wordt echt de discussie niet beter van. Lady heeft al meerdere keren aangegeven dat ze in de zaak van Sharlayne teveel is m u s gegaan vanuit de hulpverlening. Mijn reacties zijn ook vanaf het begin terug te lezen.



Het specifieke weggehaald voorbeeld vind ik een goede situatieschets over de regels waarbij de hulpverlening, door alle rechten van ouders soms niks kunnen. Dat gegeven is al triest genoeg maar is niet alleen hulpverleners aan te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Sharleyne..<3 Ik hoop dat er een hemel is -ondanks dat ik niet geloof- met witte ponies, mooie kleren, een schoon bedje, heerlijk eten en de liefdevolle armen van een vader en moeder.



En wat moet Victor een sterke en liefdevolle man zijn dat hij postuum blijft strijden voor de rechten van zijn dochter.
Moeder van Sharleyne gaat vervolgd worden!
Moeder toch vervolgd voor dood Sharleyne (8)

Het Openbaar Ministerie moet alsnog de moeder van de in 2015 overleden achtjarige Sharleyne vervolgen. Dat heeft het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden in Leeuwarden vandaag bepaald. Het meisje is mogelijk door haar moeder van de flat gegooid.



Chris Klomp 23-03-17, 11:34 Laatste update: 12:55

532

21

De vader van het meisje had een klacht ingediend tegen de beslissing van het OM om de moeder niet strafrechtelijk te vervolgen voor (medeplichtigheid aan) moord dan wel doodslag. Het gerechtshof heeft de vader gelijk gegeven.



,,Naar het oordeel van het hof is er een redelijk vermoeden dat de moeder betrokken is geweest bij de dood van Sharleyne en vergt het openbaar belang, nu het hier gaat om een zeer ernstig misdrijf dat de rechtsorde heeft geschokt, dat de moeder alsnog wordt vervolgd'', motiveert het Hof.



Tiende etage

Sharleyne kwam in juni 2015 om het leven na een nachtelijke val vanaf de tiende etage van een flatgebouw in Hoogeveen. Nooit is komen vast te staan of het meisje is gevallen, gesprongen of gegooid. Volgens het Hof is het derde scenario het meest waarschijnlijk.



Advocaat Paul van Jaarsveld laat in een verklaring weten nog altijd vertrouwen te hebben in een positieve afloop van de zaak voor zijn cliënte. Volgens de advocaat heeft het Hof weliswaar een redelijk vermoeden uitgesproken, maar dat wil volgens de raadsman nog niet zeggen dat er ook bewijs is voor haar betrokkenheid.



Bron: AD
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/119936/ ... -vervolgen



HOOGEVEEN - Het Openbaar Ministerie moet de moeder van het overleden meisje Sharleyne (8) uit Hoogeveen strafrechtelijk vervolgen.

Dat heeft het gerechtshof in Leeuwarden beslist. "Het hof komt tot de conclusie dat er aanwijzingen zijn dat de moeder betrokken is geweest bij de dood van Sharleyne", zegt persraadsheer Leo Wemes van het gerechtshof in Leeuwarden.



Geen andere personen

"Sharleyne bevond zich de betreffende nacht in de woning van de moeder en stond onder haar zorg en toezicht. Er zijn geen sporen in of rondom de woning aangetroffen die duiden op de aanwezigheid van andere personen ten tijde van de val. Het stilzwijgen van de moeder draagt bij aan de opvatting dat er geen derde bij betrokken was", laat het gerechtshof weten.



Bovendien blijkt uit getuigenverklaringen dat de moeder meteen na Sharleynes val op de galerij stond. Door de uitspraak van het gerechtshof is Sharleynes moeder nu opnieuw verdachte in de zaak. Het OM moet een nieuw onderzoek starten naar de dood van het meisje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet de TO; ik begrijp dat dit topic is opgestart n.a.v.een tv uitzending, dus hoort het op entertainment.

Maar het voelt wel wrang.



http://www.ad.nl/binnenla ... arige-sharleyne~a3193d1e/



Wat is er staatsgeheim aan de dood van de 8-jarige Sharleyne?

Het Openbaar Ministerie heeft stukken uit het strafrechtelijk onderzoek naar de dood van de 8-jarige Sharleyne uit Hoogeveen tot staatsgeheim bestempeld. Haar vader wil de stukken inzien en spreekt van machtsmisbruik.



Koen Voskuil 20-04-17, 05:31 Laatste update: 11:26



Sharleyne Remouchamps overleed in juni 2015 door een val van tien hoog uit een flatgebouw. Haar moeder, die de fatale nacht alleen met Sharleyne thuis was, werd aanvankelijk als verdachte bestempeld. Maar het Openbaar Ministerie trok die verdenking al na drie maanden in.



Een verhoor en wat spo­ren­on­der­zoek. Dat was het. Waarom is de zaak zo snel stopgezet?”

Victor Remouchamps

Dat kan haar vader Victor Remouchamps niet verkroppen. Hij eist inzage in het volledige strafdossier. ,,Ik ben overtuigd dat het OM fouten heeft gemaakt. Die wil ik kunnen onderzoeken.” Sinds die fatale zomernacht in 2015 staat Victor Remouchamps in de vechtmodus. Hij staat op met de zaak en gaat ermee naar bed. Rouwverwerking? ,,Daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik sta nog zo middenin dit proces. Voor mij begint het nu pas.”



Volgens Remouchamps heeft het Openbaar Ministerie nauwelijks onderzoek naar de zaak gedaan. ,,Een verhoor en wat sporenonderzoek. Dat was het. Terwijl haar moeder zich op haar zwijgrecht beriep. Waarom is de zaak zo snel stopgezet?”



Klimsporen

Remouchamps, geholpen door advocate Liesbeth Poortman, liet contraonderzoek instellen door onder meer de bekende forensisch patholoog Frank van der Goot. Die concludeerde dat het blonde meisje met de felblauwe ogen nooit zelf op het balkon heeft kunnen klimmen. Klimsporen ontbraken.



Een eerste juridische overwinning behaalde Remouchamps eind vorige maand. Na een door hem ingestelde klachtprocedure besloot het Gerechtshof van Leeuwarden dat de moeder van Sharleyne alsnog moet worden vervolgd. Het Hof noemt het waarschijnlijk dat Sharleyne naar beneden is gegooid. Bovendien is er een redelijk vermoeden dat de moeder daarbij was betrokken. Het Landelijk Parket neemt de zaak daarom nu over.



Maar Remouchamps wil ook kunnen begrijpen waarom het OM in eerste instantie zo snel afhaakte. Via de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) vroeg hij daarom het hele strafdossier op, inclusief de dagjournaals van de officier van justitie. Opmerkelijk genoeg verklaart het OM die journaals nu tot staatsgeheim, zelfs op het één na hoogste niveau.



Misbruik

Volgens advocaat Sébas Diekstra, die de Wobprocedure voor Remouchamps voert, is dat uitzonderlijk. ,,Hoe kan het onderzoek naar de dood van een 8-jarig meisje de veiligheid van de staat raken? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. We houden er rekening mee dat het OM het staatsgeheim misbruikt om eventuele fouten niet te hoeven erkennen.”



Het lijkt erop dat het OM naar een machtsmiddel grijpt om elke discussie over die papieren te smoren

Gert-Jan Leenknegt

,,Heel eigenaardig.” Zo noemt ook dr. Gert-Jan Leenknegt, universitair hoofddocent Staatsrecht aan de Tilburg University, het tot staatsgeheim bestempelen van de strafrechtelijke stukken. ,,Het lijkt erop dat het OM naar een machtsmiddel grijpt om elke discussie over die papieren te smoren.”



Een voorlichtster van het Openbaar Ministerie Noord Nederland zegt dat er niets aan de hand is. ,,In de OM-journaals staan de aantekeningen van de officier van justitie. Die schrijft daar zijn bevindingen op. Die stukken worden altijd als staatsgeheim bestempeld. Waarom dat zo is? Dat kan ik u niet vertellen. In het belang van de rechtsgang geven we verder geen commentaar.''





Victor Remouchamps vindt die verklaring maar vreemd. Hij gaat in beroep tegen de beslissing de journaals niet af te geven. ,,Ze kunnen spartelen wat ze willen, maar ik weet dat ik aan het langste eind trek.”



Vader

Remouchamps is niet de biologische vader van Sharleyne. Toen zij bijna 5 jaar oud was, heeft hij een dna-test gedaan, waaruit dat bleek. Wel heeft hij Sharleyne bij haar geboorte erkend. ,,Ik heb haar navelstreng doorgeknipt en altijd voor haar gezorgd. Voor mij is die dna-test maar een papiertje. Ze is mijn dochter.”



Informatie die in het belang van de staatsveiligheid niet mag uitlekken, wordt gerubriceerd als staatsgeheim. Er bestaan vier niveaus van rubricering, oplopend van departementaal vertrouwelijk (als de informatie schade kan toebrengen aan een ministerie), staatsgeheim confidentieel, staatsgeheim geheim, tot staatsgeheim zeer geheim. De laatste drie niveaus worden gegeven aan informatie die respectievelijk schade, ernstige of zeer ernstige schade aan de belangen van de staat of zijn bondgenoten kan toebrengen. De journaals van het OM Noord Nederland zijn bestempeld tot staatsgeheim geheim. Het één na zwaarste niveau (ernstige schade) dus.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
De enige schade die ik kan bedenken is schade door de onwijze blunders die zijn gemaakt door het onderzoeksteam en het OM in het onderzoek naar de doodsoorzaak van Sharleyne. Triest is het.
Belachelijk, het wordt tijd dat ze eens de kant van Sharleyne kiezen. Dit heeft niets met staatsgeheim te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pussywillow schreef op 21 april 2017 @ 09:42:

De enige schade die ik kan bedenken is schade door de onwijze blunders die zijn gemaakt door het onderzoeksteam en het OM in het onderzoek naar de doodsoorzaak van Sharleyne. Triest is het.



Helemaal eens, en in en in triest.

Zoveel blunders, arm , arm meiske
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Moeder is inmiddels opgepakt las ik gisteren en ik vond dit oude topic. Zou het verhaal dan eindelijk duidelijk worden? Ook al komt daar Sharleyne niet mee terug...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de reportage inderdaad indertijd op de tv gezien. Wat een ellende. En ik ben ook mijn kinderen gelijk nog even extra gaan knuffelen, ondanks dat ze al lekker lagen te slapen.
Ben bijna blij dat de moeder opnieuw verdacht is. Het meisje komt er niet van terug, maar de moeder moet gewoon ter verantwoording worden geroepen.
teepje schreef:
18-10-2017 21:14
Moeder is inmiddels opgepakt las ik gisteren en ik vond dit oude topic. Zou het verhaal dan eindelijk duidelijk worden? Ook al komt daar Sharleyne niet mee terug...
die pathaloog anatoon die vaak op tv komt heeft onderzoek gedaan. Misschien wordt dat meegenomen? Wel goed dat moeder opgepakt is.
Goed dat moeder opgepakt is.
Hopelijk volgt er nu eindelijk een goed onderzoek naar de dood van Sharleyne.
Moeder blijft zeker nog tm januari vast zitten
Wurgsporen ontdekt bij Sharleyne, moeder wordt vervolgd voor moord.
Onbegrijpelijk, dat die ontdekking nu pas komt.
karin12345 schreef:
05-01-2018 16:37
Wurgsporen ontdekt bij Sharleyne, moeder wordt vervolgd voor moord.
Onbegrijpelijk, dat die ontdekking nu pas komt.
Inderdaad, niet te geloven dat ze dat nu pas ontdekken, dat hadden ze toen al kunnen zien. Sterker nog, als een kind onder een flat gevonden wordt moeten ze van het ergste uitgaan en als dat uitgesloten naar een lichtere mogelijkheid kijken.
De moeder van Sharleyne kán niet vertellen wat er precies is gebeurd, want ze weet het niet. Dat zegt Josine, de oma van het meisje die de nacht van 8 op 9 juni 2015 van de tiende verdieping van een flat in Hoogeveen viel. ,,Mijn dochter weet alleen dat het raam open stond en dat Sharleyne beneden lag.''

De moeder van het 8-jarige kind moet vanmiddag in Assen voor het eerst voor de rechter verschijnen tijdens een zogeheten pro-formazitting, oftewel: nog niet inhoudelijk. Waarschijnlijk zal zij daar zelf niet bij zijn. De vrouw zit al maanden vast omdat zij Sharleyne zou hebben gewurgd en daarna van de tiende verdieping hebben gegooid van de flat waar ze samen woonden. De ouders van Sharleyne leven al sinds 2011 gescheiden.
Lees ook: Tijdlijn: na de fatale val van Sharleyne
Gebrek aan bewijs

De vrouw uit Hoogeveen heeft de afgelopen 2,5 jaar nooit iets willen verklaren over wat er die nacht volgens haar is gebeurd. Ze werd in 2015 ook al aangehouden omdat ze iets met de dood van haar dochter te maken zou hebben. Later werd ze wegens gebrek aan bewijs vrijgelaten.

De vader van Sharleyne, Victor Remouchamps heeft vanaf dag één de vrouw aangewezen als dader en startte een artikel 12-procedure om justitie te overtuigen alsnog de moeder te vervolgen. Nieuwe wurgsporen in de nek en een nieuwe getuige zorgden ervoor dat de moeder vorig jaar weer werd aangehouden, ook al omdat ze zelf heeft verklaard dat ze alleen was met het meisje.
Lees ook: 'Sharleyne is gewurgd voorafgaand aan val flat'
Vingerafdrukken

Oma Josine gelooft in de onschuld van haar dochter en zegt dat het nog geen gelopen zaak is. ,,De methode van die rat, Victor Remouchamps, mijn dochter helemaal zwart maken, werkt tot nu toe'', zegt Josine. ,,Er zijn zó veel roddels over haar verteld. Ze is zelfs twee keer zomaar in elkaar geslagen. Ze ís al veroordeeld door iedereen. Maar het is echt nog niet gedaan. Die nieuwe getuige is ook zo raar. Dat is iemand die boven haar woont. Toen zei hij niks te hebben gehoord en nu twee jaar later weet hij zich ‘ineens’ te herinneren dat hij stemmen heeft gehoord. Mijn dochter weet alleen dat het raam ineens open stond en dat Sharleyne weg was. Waarom ze altijd heeft gezwegen? Dat heeft haar advocaat haar aangeraden. Dus ze hééft ook niet veel te vertellen over wat er die nacht is gebeurd.''

Daar zijn ook aanwijzingen voor, zegt Josine: ,,Sharleynes raam zat aan de kant van de galerij. Alleen haar vingerafdrukken zaten op de klink van haar raam. Wij denken dat een bekende van Sharleyne op het raam heeft getikt en dat ze zelf naar buiten is gegaan. En dat iemand anders Sharleyne heeft omgebracht.''


Arme Sharleyne, niet alleen had ze het met haar moeder niet getroffen, ook met haar biologische oma had ze het niet zo getroffen.
Alle reacties Link kopieren
Tweets van Sakia Belleman gelezen?

Via De Telegraaf;

Moeder Hélène J. had op de dag van de dood van #Sharleyne ruzie met haar dochter. De moeder van een vriendinnetje bevestigde dat. Moeder was bovendien dronken: een alcoholpromillage van 2.0 à 2.5.

Er werd een briefje van #Sharleyne gevonden met de tekst: “Mama, ik haat je.”

De moeder gedroeg zich na de val van #Sharleyne heel vreemd, zegt de OvJ. Bewoners die na de klap haar lichaam zagen liggen, belden meteen 112. Ze renden naar beneden, en zagen de moeder boven heen en weer lopen.

Ook ging de moeder eerst op de 2de verdieping de woning van een ex-vriend binnen. Pas een kwartier later kwam ze naar beneden. Met een aantal bierflesjes in haar hand. #Sharleyne

-

Afijn, eigenlijk heb ik zelf al die tijd gedacht dat Helene haar dochter vermoord heeft in een drankdelerium, zoiets. Of bewust. En daarna is gaan zuipen.
Uit elk artikel blijkt dat die mevrouw gewoon helemaal niet goed in elkaar zit.
Die oma is van hetzelfde laken een pak, dat blijkt.

Wat haar advocaat aanvoert is ook een giller, Sharleyne zou slaapwandelen en dat zou een erfelijkheidsding zijn, Victor (haar vader) zou ook slaapwandelen. Alleen is Victor niet haar biologische vader.
Gelukkig trapt de rechter er ook niet in en blijft Helene vastzitten tot de volgende zitting.
Ook gelezen ja, ik dacht precies hetzelfde over dat slaapwandelen. Sharleyne heeft geluk dat haar vader voor haar opkomt, van haar familie hoeft ze het niet te hebben. Opeens met een scenario op de proppen komen dat iemand anders haar vermoord zou hebben en al die tijd 0 onderzoek daarnaar opgestart hebben.
Saskia Belleman

@SaskiaBelleman

Het is volgens de OvJ evident dat er onderzoek moet komen naar de geestvermogens van Hélène J. Dat wilde ze eerst niet, maar nu wel. Er komt onderzoek door een psychiater, psycholoog en een milieudeskundige. #Sharleyne
1:46 PM - Jan 10, 2018


Waarom zou er een milieudeskundige een onderzoek doen naar haar geestesvermogen?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
11-01-2018 08:29
Ook gelezen ja, ik dacht precies hetzelfde over dat slaapwandelen. Sharleyne heeft geluk dat haar vader voor haar opkomt, van haar familie hoeft ze het niet te hebben. Opeens met een scenario op de proppen komen dat iemand anders haar vermoord zou hebben en al die tijd 0 onderzoek daarnaar opgestart hebben.
Sharleyne heeft geluk?
Het arme kind heeft er niets meer aan :cry:
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
11-01-2018 11:36
Sharleyne heeft geluk?
Het arme kind heeft er niets meer aan :cry:
Nee je hebt gelijk, de vader had beter het bijltje erbij neer kunnen gooien. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven