twijfels

23-03-2017 14:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



hier wil ik toch mijn verhaal delen, omdat ik niet iets vergelijksbaars kan vinden op de forum.

mijn probleem is dat ik al ongeveer 1,5 jaar twijfel wat ik moet doen met mijn leven. Ik ben 4 jaar geleden verhuisd naar een dorp, omdat mijn vriend er woont. Zelf kom ik uit een grote stad. Mijn familie woont ook nog steeds waar ik vandaan kom. is 1 uur rijden. we hebben nu 7 jaar een relatie samen en tot 2 jaar geleden was ik gelukkig met hem. Nu slaan de twijfels nog meer toe.

wat die twijfels zijn?

- hou ik nog wel van mijn vriend? wil ik nog bij hem zijn?

- ik woon nu in dat dorp samen met mijn vriend 4 jaar, maar heb heimwee naar mijn oude woonplaats. Ik mis mijn familie ook erg. Moet ik terug naar mijn oude woonplaats?

verder zit ik niet lekker in me vel. al 2 jaar niet meer. Ik praat wel met iemand sinds kort, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. onder de lakens is het ook niet veel meer van mijn kant. Hij heeft nog wel zeker zin, maar ik al een lange tijd niet meer. Ik toon ook geen initiatief meer, vind het lastig om toenadering naar hem te zoeken. Wil het eigenlijk niet als ik naar mijn gevoel luister. Soms dan weer wel. Dat kan eraan liggen dat k niet lekker in me vel zit?

eigenlijk zou ik heel gelukkig moeten zijn, want ik heb een lieve vriend, een mooi huis, een vaste baan. Maar ik blijk toch niet gelukkig te zijn met mijn leven zoals het nu gaat, omdat ik mijn familie mis en niet wetend wat ik mijn met relatie aan moet. we hebben nog geen kinderen, maar dat zat wel in de planning. maar voorlopig dus weer uit de planning gehaald vanwege mijn twijfels. Mijn vriend weet dat ik die twijfels heb en dat maakt hem heel onzeker en maakt onze relatie moeilijker. We hebben er wel over gepraat. dan is de spanning om te snijden thuis. Hij wil mij absoluut niet kwijt en van mijn kant weet ik het echt niet!



mijn vraag is dan als jullie het zo lezen van mij:

is de koek gewoon op? ben ik daarom ook depressief geworden, omdat ik het te lang heb laten door sudderen?

of voel ik minder voor mijn vriend, omdat ik niet lekker in me vel zit ( gevoelens van depressiviteit ). Voel ik dalijk weer meer voor mijn vriend als ik mij weer goed voel?



ik hoop dat jullie mij wat inzichten kunnen geven zodat ik toch tot een beslissing kan komen.

liefs zonnetje.
Mijn gevoelens van depressiviteit kwam van het feit aan te voelen dat mijn vriend twijfels had. Wij zijn uit elkaar gegaan, mijn gevoelens van depressie zijn een stuk minder geworden en ik merk nu dat ik ook twijfels had.



Wij waren overigens ook verder (te ver) van onze familie gaan wonen.



Ik denk dat de koek bij jou op is.
je perst jezelf in een kooitje waarin je niet thuishoort. Zoek compromissen of keer op je schreden terug.
Alle reacties Link kopieren
je praat nog maar kort met iemand. dit kost echt meer tijd dan een paar gesprekken.



praat je ook met je vriend? het is namelijk wel heel belangrijk dat je eerlijk bent naar je vriend toe. bespreek je twijfels,



neem nu geen overhaaste beslissingen, zorg dat je eerst weer goed in je vel komt te zitten. pas zal het duidelijk worden waar de oorzaak zit. is dit de woonplaats? (misschien wilt je vriend wel verhuizen), is het de relatie? mis jij je vrienden/familie (vaker een weekendje heen gaan) heb je weinig vrienden in je nieuwe woonplaats? (word lid van een vereniging, ga sporten, etc)



alleen uit je bericht kan je niet concluderen wat het hoofdprobleem is. en er is nooit een garantie dat een relatie goed of fout zal gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je even terug gaan naar je familie en een tijdje daar doorbrengen. Zodat je het verschil kunt zien. Misschien na een weekje of twee ga je hem missen en wil je weer bij hem zijn. Je beseft vaak dingen pas als ze er niet meer zijn. Dus maak nog geen grote beslissingen, zoals uitmaken, maar ga eens even een tijdje (bijv. een week) ergens anders doorbrengen en kijk hoe je je dan gaat voelen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet staan wat er precies op is aan de relatie? Het loopt niet lekker meer, maar zijn er echt problemen in de relatie?

Wat ik uit het verhaal op kan maken is dat je zelf niet heel lekker in je vel zit. Waardoor je relatie ook niet lekker loopt.



Of loopt je relatie slecht en zit je daardoor niet goed in je vel?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou om te beginnen het heimwee probleem aanpakken, ik weet uit ervaring hoe dat aan je vreet en dat zal best invloed op je relatie kunnen hebben. Een mooi huis met lieve vriend en leuk werk is niet zaligmakend, als dat huis op de verkeerde plek staat.

Dat kun je met vriend doen.verhuizen dus. Evt alleen en dan latten. Of gewoon samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SnoopyLove schreef op 23 maart 2017 @ 15:20:

Misschien moet je even terug gaan naar je familie en een tijdje daar doorbrengen. Zodat je het verschil kunt zien. Misschien na een weekje of twee ga je hem missen en wil je weer bij hem zijn. Je beseft vaak dingen pas als ze er niet meer zijn. Dus maak nog geen grote beslissingen, zoals uitmaken, maar ga eens even een tijdje (bijv. een week) ergens anders doorbrengen en kijk hoe je je dan gaat voelen..Dat heb ik al eens gedaan. Ben toen een weekje naar familie toe geweest. Mijn gevoelens/ twijfels veranderde toen niet echt. Vond het wel zeker fijn om bij mijn familie te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:roze-roos schreef op 23 maart 2017 @ 15:43:

Ik zie niet staan wat er precies op is aan de relatie? Het loopt niet lekker meer, maar zijn er echt problemen in de relatie?

Wat ik uit het verhaal op kan maken is dat je zelf niet heel lekker in je vel zit. Waardoor je relatie ook niet lekker loopt.



Of loopt je relatie slecht en zit je daardoor niet goed in je vel?



Nee er zijn juist geen problemen in de relatie. Kan me geen betere man wensen eigenlijk. We waren heel gelukkig samen. Op een gegeven moment werd de sex minder. Ik werd afstandelijke naar hem toe. En van daaruit zijn de twijfels gekomen.



Ja ik vraag me af wat de oorzaak is dan? En dat is moeilijk om uit te zoeken tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap dat het dan heel lasting is.



Ik herken me zelf er namelijk wel een beetje in. Hele leuke vriend, leuk huis etc.

Maar zit zelf niet zo goed in mijn vel, en daardoor loopt de relatie ook minder goed, Is ook lastig om te benoemen wat de oorzaak is en ga aan van alles twijfelen, wat eigenlijk gewoon goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies! Je weet dat je eigenlijk niet moet zeuren want je hebt het zo goed zeggen mensen dan. Maar toch voel ik ongelukkigheid. En ja waar ligt het dan aan? Moeilijk moeilijk.
Kun je met je familie afspreken dat je er bv 2 x per maand een weekendje komt logeren?
Alle reacties Link kopieren
ik zou gaan latten ( nee, niet terug naar pap en mam, even op jezelf) en dat een half jaar aan zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnetje1234 schreef op 23 maart 2017 @ 16:08:

[...]





Nee er zijn juist geen problemen in de relatie. Kan me geen betere man wensen eigenlijk. We waren heel gelukkig samen.



Ik denk dat je dan spijt gaat krijgen wanneer je je relatie stopt. Als je nu al niet kan benoemen waar het probleem ligt. Dan kan je over 5 jaar alleen maar denken, 'waarom heb ik hier een einde aan gemaakt'?



Geef de gesprekken die je al heb lopen tijd.

Maak een lijstje met alle leuke punten uit je relatie en zorg dat je weer overtuigt raakt van hoe leuk hij is!



Als je je geen betere man kan wensen, moet hem koesteren
Alle reacties Link kopieren
Ik hetken je verhaal. Zat ook minder goed in mijn vel, relatie liep niet lekker. Veel stress om kinderen. Ex zocht toenadering bij een ander en daardoor nu uit elkaar. Ik ben ook verhuisd en woon net als jij ook een uur van mijn familie vandaan. Ik weet zelf ook niet wat te doen. Mij houden de kinderen mij tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ja rot is dat. Want hoe fijn is het als je je familie dichtbij huis hebt. Zeker als je kinderen hebt. Daar denk ik dan ook soms over na.
Alle reacties Link kopieren
Is verhuizen naar jouw woonplaats een optie voor je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Wil je prive eens kletsen zonnetje? Moet je wel even je priveberichten aanzetten in je instellingen. Ik zie dat je niet zo heel ver van mij vandaan woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven