Rijstwafels

23-03-2017 19:41 43 berichten
Ik ben niet van de sensatie / de wereld vergaat topics, dus dat is ook niet de boodschap die ik met dit topic wil overbrengen. Maar ik las net toch zoiets vreemds (voor mij dan) dat ik het even wil delen; wisten jullie dat door het hoge arsenicum gehalte in rijst(wafels), in verschillende europese landen wordt geadviseerd om jonge kinderen geen rijstwafels te geven? En dat het voedingscentrum minder streng is in het advies, maar dat ook zij zeggen dat je kinderen beter niet dagelijks een rijstewafel kunt geven?



Waren jullie hiervan op de hoogte?



Rijst- en maiswafels zijn hier thuis niet aan te slepen, evenals bij de bso/kdv. Ik vind variatie in eten erg belangrijk, maar had er geen moment bij stil gestaan dat 2 rijstewafels met varierend beleg na school iedere dag misschien niet de beste keuze is.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 23 maart 2017 @ 20:39:

Ben blij dat ik het nu weet. Stom dat ik dit niet eerder wist, baal dat dochtertje ze zoveel gehad heeft.

Ze liggen inmiddels dus in de kliko!



Op zoek naar een andere vervanger voor haar broodje, iemand tips?Fruit, groente, vlees, vis, ei, kaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 20:08:

Een rijstwafel smaakt naar karton.

Waarom die nou gekocht en gegeten worden????Tis hip hé. En natuurlijk stukken makkelijker dan zelf een cake van notenmeel bakken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets ranzig vind zijn het wel rijstwafels.

De geur, de smaak, de uitstraling van piepschuim, bah.

Ik eet ze niet en mijn zoon krijgt ze ook niet.
quote:nina1966 schreef op 23 maart 2017 @ 20:44:

[...]

Tis hip hé. En natuurlijk stukken makkelijker dan zelf een cake van notenmeel bakken natuurlijk.Hip? Serieus? En ik maar denken dat dat CB E aanraadt om overgewicht bij kids te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wij (bso en kinderopvang) geven geen rijstewafels meer na het veranderen van het voedingsbeleid. In samenwerking met voedingscentrum.
Alle reacties Link kopieren
En hoe zit dat dan met al die landen waar ze 2/3x per dag rijst eten? Volgens mij valt het allemaal wel mee en mijn dochtertje eet lekker haar rijstewafels/rijst
Ik weet niet waar dat hip is maar wij kregen die dingen 20 jaar geleden ook al van mijn ouders.



Met smeerkaas heerlijk. Of met gewone kaas.



Mijn kinderen vinden ze ook lekker. Alleen niet kaal. Maar net zo lekker als elke andere cracker (droge meuk) met beleg. En net zo voedzaam of juist niet dus.
Toch meer mensen die hier vanaf wisten dan ik dacht. Is ergens helemaal langs me heen gegaan...



Ik ga vanaf nu niet hysterisch doen als zoon een rijstwafel binnenkrijgt, maar met dagelijks een rijstwafel ga ik wel stoppen. Stukje bewustwording was voor mij wel op zijn plaats..



Ik snap trouwens dat sommigen rijstwafels niet lekker vinden of niet geven omdat het niets toevoegt. Maar ivm allergieen was dit voor ons een makkelijke snack (ik besteed al belachelijk veel tijd in de keuken), en met gezond wisselend beleg zag ik geen probleem. Bovendien, zoon is er gek op; een wafel met pindakaas, banaan, kip, verse hummus, ei of avocado. Dat wordt weer even zoeken naar een geschikt alternatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Horizon81 schreef op 23 maart 2017 @ 20:52:

Toch meer mensen die hier vanaf wisten dan ik dacht. Is ergens helemaal langs me heen gegaan...



Ik ga vanaf nu niet hysterisch doen als zoon een rijstewafel binnenkrijgt, maar met dagelijks een tijstwafel ga ik wel stoppen. Stukje bewustwording was voor mij wel op zijn plaats..



Ik snap trouwens dat sommigen rijstwafels niet lekker vinden of niet geven omdat het niets toevoegt. Maar ivm allergieen was dit voor ons een makkelijke snack (ik sta al belachelijk veel tijd in de keuken), en met gezond wisselend beleg zag ik geen probleem. Bovendien, zoon is er gek op; een wafel met pindakaas, banaan, kip, verse hummus, ei of avocado. Dat wordt weer even zoeken naar een geschikt alternatief.Misschien een cracotte? (al zal daar vast ook wel van alles mis mee zijn hoor)
quote:Horizon81 schreef op 23 maart 2017 @ 20:52:

Toch meer mensen die hier vanaf wisten dan ik dacht. Is ergens helemaal langs me heen gegaan...



Ik ga vanaf nu niet hysterisch doen als zoon een rijstwafel binnenkrijgt, maar met dagelijks een rijstwafel ga ik wel stoppen. Stukje bewustwording was voor mij wel op zijn plaats..



Ik snap trouwens dat sommigen rijstwafels niet lekker vinden of niet geven omdat het niets toevoegt. Maar ivm allergieen was dit voor ons een makkelijke snack (ik sta al belachelijk veel tijd in de keuken), en met gezond wisselend beleg zag ik geen probleem. Bovendien, zoon is er gek op; een wafel met pindakaas, banaan, kip, verse hummus, ei of avocado. Dat wordt weer even zoeken naar een geschikt alternatief.Mais of speltwafel?
quote:Promethium schreef op 23 maart 2017 @ 20:53:

[...]





Misschien een cracotte? (al zal daar vast ook wel van alles mis mee zijn hoor)Geen optie hier omdat er melk in zit. Denk dat we maar volledig overgaan op de mais-/graanwafels en dan niet meer iedere dag. Handje noten, wat gedroogd fruit, gekookt ei wordt hier ook lekker gevonden, dus dan ook maar wat vaker snacks in die richting.
quote:Fee-de-Goede schreef op 23 maart 2017 @ 20:54:

[...]





Mais of speltwafel?Ja dat gaat hem dus maar worden geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 20:08:

Een rijstwafel smaakt naar karton.

Waarom die nou gekocht en gegeten worden????



+1



De lucht ervan vind ik zelfs nog erger, daar mag ik ook nog van meegenieten terwijl mijn collega er op knaagt....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben er ook van op de hoogte en koop nu maiswafels. Werkt net zo goed.
quote:Horizon81 schreef op 23 maart 2017 @ 20:57:

[...]



Geen optie hier omdat er melk in zit. Denk dat we maar volledig overgaan op de mais-/graanwafels en dan niet meer iedere dag. Handje noten, wat gedroogd fruit, gekookt ei wordt hier ook lekker gevonden, dus dan ook maar wat vaker snacks in die richting.Er zijn meerdere cracotte-varianten waar geen melk in zit. O.a de glutenvrije van de AH, en de biologische van de Aldi.
quote:Snoesje666 schreef op 23 maart 2017 @ 21:02:

[...]





+1



De lucht ervan vind ik zelfs nog erger, daar mag ik ook nog van meegenieten terwijl mijn collega er op knaagt....

Dan heb je nu een reden om haar van de rijstwafels af te krijgen . Ook voor volwassenen is het een aandachtspunt.



Ik vind het trouwens ook stinken. At het om die reden niet op mijn werk. Maar met zelfgemaakte hummus en een plak rijpe avocado vind ik het wel heeel lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:han1987 schreef op 23 maart 2017 @ 20:48:

En hoe zit dat dan met al die landen waar ze 2/3x per dag rijst eten? Volgens mij valt het allemaal wel mee en mijn dochtertje eet lekker haar rijstewafels/rijstAls je rijst een nacht laat weken, is het arsenicum er grotendeels uit.: http://www.hln.be/hln/nl/ ... oor-onze-gezondheid.dhtml
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel een storm in een glas water zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven