Werk & Studie alle pijlers

Het promovendi topic 2.0

28-03-2014 12:51 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!



N.a.v. een topic over scripties en proefschriften leek het ons leuk om (weer) een topic over promoveren te starten.



Uiteraard zijn andere academici (in spe) ook welkom om leed en ervaringen te delen en tips op te doen!



Dus vertel wat over jezelf (als je wilt) en voel je verder vrij om van je af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk veronica!

Wanneer ga je starten?

Nieuwe groep/ onderzoek of kende je de groep al?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik start in oktober, omdat ik in september met vakantie ben.

Vrij nieuwe groep, ben wel een beetje bekend met hun werk. Heb echter meer ervaring op andere faculteiten.

Gelukkig is er wel overlap!
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een klein maandje tot mijn verdediging. Begin hem nu wel te knijpen hoor. Er gaat ook geen dag voorbij dat mensen me er iets te enthousiast aan herinneren. Nog tips voor me? Ik heb al een brainstorm boekje waar ik 24/7 mijn vragen inschrijf die me te binnen schieten en de proefpromotie staat ook gepland. Opponenten gegoogled etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte hier. Ik heb ondertussen de academische wereld vaarwel gezegd. En gelukkig nog geen spijt van. ☺️
Klavertje88 schreef:
02-09-2017 23:21
Wat een stilte hier. Ik heb ondertussen de academische wereld vaarwel gezegd. En gelukkig nog geen spijt van. ☺️
Ik ga de academische wereld ook vaarwel zeggen over een maand. Ik heb een baan in het bedrijfsleven aangeboden gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de nieuwe baan, klavertje en filee!
Ik ga mijn laatste jaar in nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik was helemaal vergeten dat dit topic bestond! Een tijd een stille meelezer geweest, maar ik zal me toch eens even 'aanmelden'.

Ik ben momenteel zo'n anderhalf jaar bezig met mijn promotie-onderzoek in een natuurwetenschappelijke richting. Ik heb nog niets gepubliceerd, maar ben op dit moment twee manuscripten aan het herschrijven nadat deze teruggekomen zijn met minor en major revisions, dus ik verwacht snel iets geaccepteerd te krijgen.

Momenteel heb ik relatief veel onderwijstaken, dus dat levert nogal wat stress op, haha.

Gefeliciteerd met jullie baan, Klavertje88 en Filee!
Semlar, zit jij toevallig in Scandinavië? Jouw nicknaam is namelijk een Zweeds gebakje dat bij een bepaald feest gegeten wordt.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
03-09-2017 12:36
Semlar, zit jij toevallig in Scandinavië? Jouw nicknaam is namelijk een Zweeds gebakje dat bij een bepaald feest gegeten wordt.
Sorry, ik zie dit bericht nu pas.

Ik heb een tijdje in Zweden gewoond, maar woon nu weer in Nederland. Leuk dat je het herkend! Daar heb ik mijn naam ook op gebaseerd inderdaad.
xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven