Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Je eerste plaatje doettut nie
Alle reacties Link kopieren
En een leuke nieuwe OP!
Ik zat inderdaad aan de cosmos te denken! Volgende maand ga ik verf halen om de schuur aan de keuken kant te verven. Ik denk dat ik voor licht grijs ga. Dat moet heel mooi worden met mijn tegelborder. Die krijgt een zwart wit grijs retro patroon. En daarachter zit een witte muur waar ik de morning glory tegen aan wil laten groeien.
Alle reacties Link kopieren




Hee, wat gek is dat Felix, ik zie het eerste plaatje wel.

Zal eens kijken wat ik er aan kan doen, het was juist de perfecte tegeltuin
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 23 maart 2017 @ 22:43:

Ik zat inderdaad aan de cosmos te denken! Volgende maand ga ik verf halen om de schuur aan de keuken kant te verven. Ik denk dat ik voor licht grijs ga. Dat moet heel mooi worden met mijn tegelborder. Die krijgt een zwart wit grijs retro patroon. En daarachter zit een witte muur waar ik de morning glory tegen aan wil laten groeien. Gaaf! Vergeet vooral geen foto's te maken
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Hoooiiiiii

Zijn we alweer verhuisd naar deel drie!
Alle reacties Link kopieren
Nah, ander plaatje gekozen dan maar. Net zo'n lelijke tegeltuin als het plaatje dat ik eerder had uitgekozen
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 23 maart 2017 @ 22:50:

Hoooiiiiii

Zijn we alweer verhuisd naar deel drie!

Ongelooflijk hè, twee delen al vol gekletst gewoon!



Is dit het topic waarin je ons komt verblijden met een avatar?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat hoop ik wel!

Ik ga het proberen op de pc, op de Ipad krijg ik het niet voor mekaar.

Zaterdag heb ik vrij en ga ik ermee puzzelen, ook met die plakrechten enzo.

Kan ik mijn tuin ook es showen!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou echt leuk zijn Tuingravin. Ben erg benieuwd naar je tuin!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn best doen!
Mooie plaatjes om de verschillen te laten zien. Vind de tegels trouwens wel mooi om een pad te maken tussen de borders door.
TuinVerbeterPost.



Leuk Yellowlemon. Ik heb een klein schuttingdeel zwart geverfd afgelopen jaar, staat heel mooi. Heb er (na de bloei, in de aanbieding) een witte clematis tegenaan gezet die nu enthousiast uit loopt. Ik hoop over een paar weken op dit effect



Leuk RR, hoop dat je snel het resultaat van de foto mag hebben in je tuin.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi RR!



Leuk dat ook jij ons weer gevonden hebt Grutt.

Ik vind de tegels van het bovenste plaatje ook best mooi, maar het zijn er teveel Voor een pad zijn ze inderdaad heel geschikt.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Deze had ook niet misstaan in de OP

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Haaah arm boompje, hierboven!



Dit zijn trouwens de tegeltjes waar ik het over had. Is mijn badkamervloer en ik had een doos over. Mijn vader kwam op het idee om ze in de tuin te gebruiken.



https://i.imgur.com/Q1W95uK.jpg



Ik blijf maar badkamertegels gooien in het antitegel topic.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah nachtmerries van de tegeltuin!!



Morgen reageer ik op het antwoord in deel 2 nu slapen.
Alle reacties Link kopieren
Yellow

Ze zijn wel héél mooi



Voor mij ook hoogste bedtijd inmiddels, truste allemaal en voor wie morgen de tuin in gaat, veel plezier.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Fijn weer een nieuw topic om vol te praten!



Vandaag werken, hopelijk morgen eventjes de tuin in, hoewel er niet heel veel te doen is, het moet allemaal gaan groeien en dan is geduld toch wel een dingetje...



Gelukkig loopt de verplaatste hortensia weer uit, hoewel de lange takken vrij dood ogen zitten onderin wat knoppen. De andere struik is zo goed als niet meer te redden... Vorig jaar van een vriendin uit de buurt die twee struiken overgenomen zodat de voortuin, toen pas onttegeld, wat sneller zou vullen. Nou heb ik er ook andere dingen bij gezet en over een paar weken op mijn verjaardag gaan we naar het tuincentrum nog wat leuke plantjes uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
@Yellow, ik heb best wat bielzen in de achtertuin, zou je zulke tegels daar nou ook op kunnen bevestigen? Ze zijn erg leuk!
Hallo mede anti-tegeltuiniers! Wij hebben net een huis gekocht met in de achtertuin 75m2 aan grindtegels er groeit gelukkig al wel wat langs de schuttingen, er staat een hortensia in de hoek en een gekkig boompje, maar er moet nog veel gebeuren. Ik hoop via jullie inspiratie en tips op te doen, want heb - nog - geen groene vingers.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat komt wel goed met alle tuingekken hier. Grote tuin joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven