Erdogan een gevaarlijke gek?

22-04-2016 17:58 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is Erdogan een gevaarlijke gek? Een tweede Hitler?

Zijn arm reikt tot in ons land en Turken wordt gevraagd anderen aan te geven die Erdogan beledigd hebben.

40% van de Turken in Nederland is fervent Erdogan-aanhanger. Andere Turken vrezen nu dat zij niet meer op vakantie naar Turkije kunnen omdat zij zich negatief over hem uitgelaten hebben.



Zonder schroom zeggen wij dat Obama een lul is die niets van zijn 'yes-we-can'-uitspraak heeft waargemaakt.

Maar durven wij nog te zeggen dat Erdogan een lul is die mensen laat martelen, de pers naar zijn hand zet en het niet nauw neemt met de mensenrechten?



Wie vind Erdogan een een gevaarlijke psychopaat? En wie verheerlijkt hem omdat hij Turkije, als bijna fascistische staat weliswaar, op de kaart zet?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 23 maart 2017 @ 19:44:

[...]





Dat gaat ook niet gebeuren.

Wat nu?Nederlandse mensen extra subsidie geven vanwege hun woonomstandigheden als ze in een door immigranten overgenomen wijk (moeten) wonen, en de immigranten korten als ze activiteiten ontplooien die ontwrichtend zijn voor de Nederlandse samenleving en/of openlijk sympathie betuigen aan onzindelijke initiatieven van het land van herkomst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:strikjemetstippels schreef op 23 maart 2017 @ 19:39:

[...]



Zou ik helemaal prima vinden! Al weet ik niet of FvD al rijp genoeg is maar then again, het is ook geen rocket science.En dan Hiddema als minister van justitie en veiligheid,Wilders als minister van immigratie integratie en asiel en Theirry mag bij mij zakjes lavendel in de linnenkast komen leggen
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 23 maart 2017 @ 19:32:

[...]



Als ze met GL gaan regeren dan word ik gek.



Geen VVD sowieso meer voor mij, ze hebben te weinig echt rechts beleid gevoerd en ik ben wel voor bindende referenda, en minder tot geen EU. Dan is er héél weinig te kiezen voor mij als ik rechts wil stemmen. Vandaar mijn stem voor FvD. We hebben vrij wel geen echt rechtse partijen in NL helaas.Uhm.

http://www.telegraaf.nl/b ... itie_onder_de_loep__.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Er zijn nu al genoeg stemmers geweest die het bezopen vonden dat VVD met de PVDA in zee ging. Als dit doorgaat -regeren met extreem links- zul je bij de volgende verkiezingen de gevolgen zien, wacht maar af.



Maar ik dwaal af: hij Erdolf zichzelf en de Turken vandaag nog voor lul gezet?
quote:Tickel schreef op 23 maart 2017 @ 20:03:

[...]



Uhm.

http://www.telegraaf.nl/b ... itie_onder_de_loep__.htmlWeet ik. Daar om zei ik het.
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 19:57:

[...]



En dan Hiddema als minister van justitie en veiligheid,Wilders als minister van immigratie integratie en asiel en Theirry mag bij mij zakjes lavendel in de linnenkast komen leggen Hij moet zo'n reclame doen van 'en vandaag doen wij de was bij...Thierry.' En dan wasmiddel met lavendel geur.
quote:strikjemetstippels schreef op 23 maart 2017 @ 19:20:

Thierry Baudet zei dat in een fictieve roman.



Ik heb zelf Hiddema gestemd om dat ik graag meer echt rechtse partijen zie. Misschien wordt het niets, maar gevestigde partijen doen het niet voor me.

Thierry Baudet roept dit soort dingen al jaren ook als zichzelf hoor. Dat vrouwen met nee eigenlijk ja bedoelen, dat vrouwen makkelijker klaarkomen bij verkrachting, dat Julien Blanc (did zulke extreme ideen heeft dat hij in veel landen geweigerd wordt) helemaal gelijk heeft.



"De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig ‘respect’ behandeld willen worden door hun sekspartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert.”

Bron: http://cult.tpo.nl/2017/0 ... nc-heeft-volkomen-gelijk/



En voordat hij een semi-bekende Nederlander werd, deed hij zulke uitspraken ook in de academische wereld toen hij promoveerde. Er is dan ook een reden dat hij nergens in die wereld aan de bak kwam. Omdat geen enkele universiteit geassicieerd wilde worden met een dusdanig vrouwonvriendelijk sujet.



Ik vind het te bizar voor worden dat zo'n figuur in onze tweede kamer zit. Om te janken. En dan de mond vol hebben over andere culturen die intolerant zouden zijn...



Wat je verdere politieke kleur ook is, een stem op FvD vind ik verachterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo kinderachtig om maar door te zagen over die lavendel....
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 maart 2017 @ 19:47:

[...]





Nederlandse mensen extra subsidie geven vanwege hun woonomstandigheden als ze in een door immigranten overgenomen wijk (moeten) wonen, en de immigranten korten als ze activiteiten ontplooien die ontwrichtend zijn voor de Nederlandse samenleving en/of openlijk sympathie betuigen aan onzindelijke initiatieven van het land van herkomst.Gaat ook niet gebeuren...
quote:MaryCrawley schreef op 23 maart 2017 @ 21:26:

[...]



Thierry Baudet roept dit soort dingen al jaren ook als zichzelf hoor. Dat vrouwen met nee eigenlijk ja bedoelen, dat vrouwen makkelijker klaarkomen bij verkrachting, dat Julien Blanc (did zulke extreme ideen heeft dat hij in veel landen geweigerd wordt) helemaal gelijk heeft.



"De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig ‘respect’ behandeld willen worden door hun sekspartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert.”

Bron: http://cult.tpo.nl/2017/0 ... nc-heeft-volkomen-gelijk/



En voordat hij een semi-bekende Nederlander werd, deed hij zulke uitspraken ook in de academische wereld toen hij promoveerde. Er is dan ook een reden dat hij nergens in die wereld aan de bak kwam. Omdat geen enkele universiteit geassicieerd wilde worden met een dusdanig vrouwonvriendelijk sujet.



Ik vind het te bizar voor worden dat zo'n figuur in onze tweede kamer zit. Om te janken. En dan de mond vol hebben over andere culturen die intolerant zouden zijn...



Wat je verdere politieke kleur ook is, een stem op FvD vind ik verachterlijk.

Dik gedrukte tekst lijkt me wel even belangrijk, het is geen universele waarheid over alle vrouwen op elke plaats in elke tijd dat wordt gezegd.



Maar tja, dan maar verachtelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was Turks zijn leuk en spannend. Nu altijd negatief’

Turkse Rotterdammers

Voor jonge generatie Turkse Nederlanders is Turkse afkomst steeds belangrijker. „Het gaat zo niet de goede kant op.”

Margot Smolenaars

23 maart 2017 om 16:25



Rondvliegende bloempotten, volkswoede, politie, helikopters: in de nacht van 11 op 12 maart werd het rellen in de binnenstad. Een puinhoop die Rotterdam bekend voor moet komen.



Het is augustus 1972 als verslaggever Jaap van Meekren in de Paarlstraat de microfoon ter hand neemt. „Het is geen Belfast en dat zal het ook wel niet worden. Het is ook geen Berlijn in de Kristallnacht van november 1938”, zegt hij met gedragen stem. „Maar het doet er wel aan denken en dat is al beschamend genoeg. [...] En met een overheid die met 25 jaar van woningnood, en met 125.000 gastarbeiders naast 125.000 werklozen, haar handen in onschuld blijft wassen. En dat alles in een democratisch land als het onze, dat altijd prat is gegaan op een volkomen gebrek aan vreemdelingenhaat.”



Van Meekren doet verslag van de rellen in de Afrikaanderwijk, die zes dagen lang als decor fungeert waarin Rotterdammers hun onvrede uiten met een steen in de hand. Geen ruit blijft heel. De vonk die de onvrede liet ontvlammen: een Turkse huisbaas die probeerde een Nederlands gezin uit te zetten, omdat hij in zijn pand een pension wilde beginnen voor gastarbeiders. En dat viel bijzonder slecht. „Ik ken geen ene Chinees die ooit bij de WW is geweest, want die helpen mekaar”, spuugt een Rotterdammer in Van Meekrens microfoon. „Die galbakken zijn gewoon lui.”



Twee werelden



Bijna 45 jaar later zijn het juist Turkse Nederlanders, die hun frustraties uiten over het gevoel als tweederangsburgers te worden behandeld. Want waarom krijgt het ‘nee’-kamp bij de campagne voor het Turkse referendum van 16 april alle ruimte als zij tegen Erdogan wil protesteren, en kan het ‘ja’-kamp niet eens een minister horen spreken die de Turkse wetswijziging komt bepleiten? Gelden de democratische regels soms niet voor hen?



„Heel treurig dat Turken voor de tweede keer in vijftig jaar centraal staan in rellen”, verzucht Alaattin Erdal, voorzitter van stichting Cosmicus, een denktank die ‘wereldburgerschap’ propageert. De Rotterdammer, tevens oud-CDA-raadslid en oud-hoofdredacteur van de krant Zaman, ziet overeenkomsten tussen de rellen bij het consulaat en die in de Afrikaanderwijk. „De motieven waren destijds niet zozeer racistisch, al hebben veel Turkse mannen dat wel zo ervaren. Wederzijds onbegrip, frustraties over het gevoerde beleid, men sprak elkaars taal niet. Het waren twee werelden naast elkaar.”



Parallelle samenleving: dat begrip valt al snel als het om Turken in Nederland gaat. Vanaf de jaren zestig streken de meeste Turkse gastarbeiders neer in Rotterdam, omdat hier de grootste behoefte was aan laaggeschoolde arbeid, in de haven, de industrie en de bouw. Van de pakweg 400.000 Turken die anno 2017 in Nederland wonen, leven er bijna 50.000 in Rotterdam. Dat een derde generatie Turkse Nederlanders in Rotterdam zou opgroeien, was in de jaren zestig onvoorstelbaar. In die tijd zette de overheid vol in op het halen van arbeidskrachten, maar altijd vanuit de gedachte: ze zijn te gast en gaan weer terug. De eisen om in Nederland te kunnen werken, waren simpel: sterke, hardwerkende, getrouwde mannen zonder politieke voorkeur, die deden wat hen werd opgedragen. Over het algemeen was Nederland dolblij met hun komst.



Toen de werving van arbeidskrachten in Turkije stopte, bleef meer dan de helft in Nederland. „En omdat de meesten getrouwd waren, lieten ze vanaf de jaren tachtig hun vrouwen en kinderen overkomen”, zegt Erik Snel, stadssocioloog en hoogleraar arbeidsmigratie aan de Erasmus Universiteit. „Dat veranderde de hele dynamiek. Niet alleen waren ze ineens veel zichtbaarder op straat, ook ging religie een grotere rol spelen nu ze een gezin om zich heen hadden. De Turken trokken zich meer en meer terug in eigen kring.”



Daar droeg de overheid een flinke steen aan bij. „Onderwijs in de eigen taal was aanvankelijk heel normaal”, stelt Snel. „Kinderen moesten hun moedertaal beheersen, anders konden ze niet terug. Vanuit die gedachte werd ook de organisatie in eigen verenigingen gestimuleerd. Zowel migranten als de overheid hebben heel lang geloofd in die myth of return. Pas in de jaren tachtig, toen wij doorkregen dat ze niet weggingen, kwam integratie ter sprake. En dan nog: wel met behoud van eigen cultuur. Van die traditie nam de regering in de jaren negentig afscheid, maar op lokaal niveau sudderde het



Bruggenbouwers



Zo raken linkse en politiek georiënteerde organisaties vanaf de jaren tachtig stevig verankerd. Later volgen de religieuze, zoals Milli Görüs, Süleymanlis, Diyanet en Gülen. Er ontstaat een ‘Turkse zuil’, waardoor Turken, hoewel in Rotterdam, toch een vrij Turks leven leiden. De vraag is: hoe erg is dat? In 2014 voeren onderzoekers van de VU in Amsterdam en de Universiteit Utrecht een literatuurstudie uit in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken, waarin ze die vraag beantwoorden. Hun conclusie: Turkse islamitische stromingen en organisaties zijn eerder ‘bruggenbouwers’. De studie hekelt het gebruik van termen als ‘fundamentalistisch’, ‘streng-islamitisch’ en ‘extreem-nationalistisch’, want: „Deze begrippen roepen een bepaalde sfeer op die weinig van doen heeft met het gedachtegoed van de bewegingen en de verschillen daarbinnen. [...] Hun activiteiten zijn gericht op interne solidariteit en cohesie en zijn geen kenmerk van een ongewenste parallelle samenleving of een teken van gebrekkige integratie. Turken zijn een integraal onderdeel van de samenleving en hun netwerken en organisaties vormen een onderdeel van het maatschappelijk middenveld dat over een zekere mate van autonomie moet kunnen beschikken.”



Alaattin Erdal is echter alweer een stap verder. „Dat je via belangenorganisaties en platforms 50.000 Turkse Rotterdammers bereikt, is een grote denkfout. De houdbaarheidsdatum van deze organisaties is allang verstreken. De derde generatie heeft helemaal geen behoefte aan dat soort clubs en is assertief genoeg om zelf voor haar rechten op te komen.” Tegelijkertijd ziet hij binnen de Turkse gemeenschap in rap tempo een nieuw type verenigingen ontstaan. „De basis daarvan: uit welke streek van Turkije zij komen. Laatst had ik een gesprek met een jonge vrouw die zich had aangesloten bij zo’n vereniging. Tot drie keer toe vroeg ik haar: maar je bent toch hier geboren? Ja, zei ze, maar toch lag haar afkomst daar, in het oosten van Turkije, feitelijk gezien dus in het verleden. Dat vind ik van de zotte.”



Op de vraag: ‘Wie voelt zich Nederlander?’ gaan de vingers van Turkse en Marokkaanse leerlingen niet omhoog.
quote:MaryCrawley schreef op 23 maart 2017 @ 21:26:

[...]



Thierry Baudet roept dit soort dingen al jaren ook als zichzelf hoor. Dat vrouwen met nee eigenlijk ja bedoelen, dat vrouwen makkelijker klaarkomen bij verkrachting, dat Julien Blanc (did zulke extreme ideen heeft dat hij in veel landen geweigerd wordt) helemaal gelijk heeft.



"De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig ‘respect’ behandeld willen worden door hun sekspartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert.”

Bron: http://cult.tpo.nl/2017/0 ... nc-heeft-volkomen-gelijk/



En voordat hij een semi-bekende Nederlander werd, deed hij zulke uitspraken ook in de academische wereld toen hij promoveerde. Er is dan ook een reden dat hij nergens in die wereld aan de bak kwam. Omdat geen enkele universiteit geassicieerd wilde worden met een dusdanig vrouwonvriendelijk sujet.



Ik vind het te bizar voor worden dat zo'n figuur in onze tweede kamer zit. Om te janken. En dan de mond vol hebben over andere culturen die intolerant zouden zijn...



Wat je verdere politieke kleur ook is, een stem op FvD vind ik verachterlijk.



Is dat het enige quote die je hebt? Want ik lees dit toch heel anders... Die link zegt ook verder helemaal niets...

Nee, dit vind ik niet sterk.



Kan hij nog steeds vrouwonvriendelijk zijn maar dat blijkt niet uit wat je hier post.
Alle reacties Link kopieren
DENK boos omdat ze geen goede plek in Kamer krijgt maar lak aan gevangen gezette collega’s in Turkije

Enige partij die niets wil doen voor Turkse collega's achter tralies

23-03-2017, 22:09 Tags: DENK, Haagse grabbelton, turkije



Onderstaande SP-motie was één van de eerste waar de nieuwe Tweede Kamer donderdag over stemde. Een veroordeling van het vastzetten van Turkse parlementariërs door het bewind in Ankara en de oproep aan het kabinet om zich in Europees verband hard te maken voor de vrijlating van deze verkozen volksvertegenwoordigers. De gehele tweede Kamer was voor behalve de jongens van DENK.



Dat is helemaal opmerkelijk omdat Tunahan Kuzu cum suis nu al enkele dagen boos zijn over de fysieke plek van de aan hun toebedeelde zetels. Dat leidde zelfs tot kort protest deze donderdag.



Of zoals een op verzoek geanonimiseerd Kamerlid TPO donderdag toevoegde: “Je ziet: de jongens van DENK vinden dat ze in het Nederlandse parlement niet goed behandeld worden. Tegelijkertijd stemmen ze als enigen tegen de motie van de SP om Turkse parlementariërs uit de gevangenis vrij te laten.”



En zo is het maar net.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 19:36:

Ik had gehoopt op VVD,CDA,PVV,FvD en SGP

Is dit een grapje?

Het zou voor mij m'n ergste nachtmerrie kabinet zijn.
quote:kaatjekeuvel21 schreef op 23 maart 2017 @ 23:36:

[...]



Is dit een grapje?

Het zou voor mij m'n ergste nachtmerrie kabinet zijn.Ik zou ook acuut dit land verlaten, mijn paspoort verbranden, eenmaal over de grens naar Nederland spugen en in Siberië gaan wonen als dat het was geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 23:58:

[...]



Ik zou ook acuut dit land verlaten, mijn paspoort verbranden, eenmaal over de grens naar Nederland spugen en in Siberië gaan wonen als dat het was geworden. Siberie, dacht het niet. Ik weet wel wat mooiere landen.
http://www.ad.nl/dossier-verkiezingen-t ... ~aac58b12/



De net geïnstalleerde Tweede Kamer wil dat de Europese Unie één lijn trekt over campagneactiviteiten van Turkse politici op Europees grondgebied. Het demissionaire kabinet moet daar in Brussel voor zorgen



Een voorstel van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt kreeg vanmiddag bijval van vrijwel de gehele Kamer. Alleen Denk stemde tegen. Een voorstel om niet langer Europees geld te stoppen in het Turkse gevangeniswezen kreeg eveneens veel steun. Ook hier stemde Denk tegen



DENK...
quote:kaatjekeuvel21 schreef op 24 maart 2017 @ 00:21:

[...]



Siberie, dacht het niet. Ik weet wel wat mooiere landen.



Ik dacht aan Siberië omdat het landschap zo'n fraai decor zou zijn voor mijn liefdesverdriet om Nederland, zoals ik het dan ooit heb gekend.

Zo'n drama is het wel als Yellowdiamonds coalitie aan de macht zou komen. Gelukkig is het maar Yellowdiamonds boze droom.



SGP PVV en dan die pier Thierry. Die moeten in het vlooiencircus met Hiddema als directeur.



Leuk linkje voor bij de koffie Intellecticide in Deugdorp: over Thierry Baudet en de media
Alle reacties Link kopieren
Bossanova, in de winter wil jij niet in Siberië zijn.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 23 maart 2017 @ 21:26:

[...]



Thierry Baudet roept dit soort dingen al jaren ook als zichzelf hoor. Dat vrouwen met nee eigenlijk ja bedoelen, dat vrouwen makkelijker klaarkomen bij verkrachting, Fijne kerel, die Thierry
Alle reacties Link kopieren
Nederturken ook verbluft

2 uur geleden Silvan Schoonhoven

ROTTERDAM - Niet alleen de Nederlandse regering werd op 11 maart geschoffeerd toen de Turkse minister Kaya ondanks een duidelijk ’nee’ toch naar Rotterdam kwam rijden.



Ook het Nederturkse campagneteam van de AK Partij werd genadeloos klemgezet door het harde spel van Ankara. Het team was niet blij met haar komst, zegt een ingewijde.



Lees het hele verhaal: Niemand wilde dat Kaya kwam (Premium)
Alle reacties Link kopieren
Heb je je wel eens verder verdiept in Thierry Baudet in plaats van wat de media constant roeptoeteren te herhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 24 maart 2017 @ 09:24:

Heb je je wel eens verder verdiept in Thierry Baudet in plaats van wat de media constant roeptoeteren te herhalen?



Ik ken hem niet persoonlijk, jij wel?



http://politiek.tpo.nl/20 ... rry-baudet-is-een-idioot/
Ja, ik wel. Al ruim 10 jaar. Dus ik roep niet zomaar wat.



Zijn extreem vrouwonvriendelijke houding is een van de belangrijkste redenen dat Baudet niet aan de bak kwam na zijn promotie (naast zijn nogal matige niveau, waardoor dat "belangrijkste intellectueel van Nederland" al helemaal genant wordt)



En dat was dus ook al jaren voordat dat boek werd uitgegeven. Wat overigens helemaal overeenkomt met zijn persoonlijke visie.



edit: werd te herkenbaar zo.
quote:MaryCrawley schreef op 23 maart 2017 @ 21:26:

[...]



Thierry Baudet roept dit soort dingen al jaren ook als zichzelf hoor. Dat vrouwen met nee eigenlijk ja bedoelen, dat vrouwen makkelijker klaarkomen bij verkrachting, dat Julien Blanc (did zulke extreme ideen heeft dat hij in veel landen geweigerd wordt) helemaal gelijk heeft.



"De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig ‘respect’ behandeld willen worden door hun sekspartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert.”

Bron: http://cult.tpo.nl/2017/0 ... nc-heeft-volkomen-gelijk/



En voordat hij een semi-bekende Nederlander werd, deed hij zulke uitspraken ook in de academische wereld toen hij promoveerde. Er is dan ook een reden dat hij nergens in die wereld aan de bak kwam. Omdat geen enkele universiteit geassicieerd wilde worden met een dusdanig vrouwonvriendelijk sujet.



Ik vind het te bizar voor worden dat zo'n figuur in onze tweede kamer zit. Om te janken. En dan de mond vol hebben over andere culturen die intolerant zouden zijn...



Wat je verdere politieke kleur ook is, een stem op FvD vind ik verachterlijk.Ik vind het verachtelijk hoe jij zaken uit de context haalt. Waarschijnlijk werkt wat Julien Blanc beweert niet voor jou, maar alfa mannen hebben over het algemeen meer succes bij vrouwen. Dat is gewoon biologie. Ik snap niet waarom mensen zo stuiteren hierbij. Het heeft niets te maken met het promoten van verkrachting of vrouwonvriendelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven