Gezondheid alle pijlers

Brug of implantaten?

21-03-2017 15:54 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Argh. Net bij de tandarts geweest, 3 tanden zijn niet meer te redden (Door ongeval in het verleden). Het gaat om mijn 2 voortanden en 1 tand ernaast. Nu heb ik 2 keuzes: brug of implantaten. ...



Implantaten is mooier denk ik? Al kan een brug ook mooi worden gemaakt natuurlijk. Nadeel van brug is dat je er ook 2 gezonde tanden voor opoffert omdat daar de brug aan vast zit. Grote voordeel van de brug is natuurlijk het financiële plaatje. De kosten van de brug komen op ongeveer €2200, implantaten kosten zeker het dubbele als het al niet meer is...



Het nieuws is nogal vers, maar ik moet wel een afspraak maken bij de kaakchirurg om mijn tanden te laten trekken. Volgende week heb ik een afspraak bij mijn tandarts dus kan ik eventueel nog dingen overleggen.



Wat ik wil? Ervaringen graag!
Alle reacties Link kopieren
Noopes, maak een afspraak! Als je bot slinkt en je moet bij laten plaatsen ben je verder van huis en heb je meer pijn. Ik weet niet hoe snel het slinken van bot gaat, maar ik zou het niet afwachten.



Het is vervelend, maar best te doen en ik ben een enorme schijtert bij de tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt zwaar verdoofd, en voelt dat ze bezig zijn, zonder pijn. Bij het boren merk je wel dat ze dieper zitten dan met een vulling. Je mond een uur openhouden vond ik het moeilijkst. Geen napijn, ook geen klein beetje.

Daarna nog stuk of 4 afspraken, maar dat stelt helemaal niks voor. Het ergste heb je echt al achter de rug als je tand al getrokken is.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Eigen risico heb je niet bij een implantaat via een implantoloog.

Het wordt dan betaald via de tandartsverzekering.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 21 maart 2017 @ 17:04:

[...]



Is het dringend? Anders kan heel hard gaan sparen nu? Het betreft een ongeval in het verleden, dus je loopt er toch al lang mee rond?

dit is vraag 1 voor mijn tandarts. Staat op mijn lijstje.



Verder antwoord op je vraag; Tanden zijn eruit geweest 10 jaar geleden en teruggeplaatst. Dat ging goed tot nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noopes schreef op 21 maart 2017 @ 20:18:

Ik breek even in, hoe is de behandeling van basis/pin plaatsen en later de kroon jullie bevallen? Pijn, herstel en zo.

Bij mij is de kies al getrokken 3 maanden geleden maar ik durf geen afspraak te maken voor het implantaat (schijterd)

Heel snel een afspraak maken! Kunstbot bijplaatsen kost meer en het is niet zeker dat het vastgroeit.



Absoluut geen pijn gehad en ook geen napijn. Ik moet alleen nog de kroon erop, de rest is al allemaal achter de rug.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 21 maart 2017 @ 23:42:

[...]



dit is vraag 1 voor mijn tandarts. Staat op mijn lijstje.



Verder antwoord op je vraag; Tanden zijn eruit geweest 10 jaar geleden en teruggeplaatst. Dat ging goed tot nu.Zijn ze dan nu losgekomen of is het nu pas ter sprake gekomen dat je moet gaan nadenken over een andere oplossing?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 maart 2017 @ 00:53:

[...]



Heel snel een afspraak maken! Kunstbot bijplaatsen kost meer en het is niet zeker dat het vastgroeit.



Absoluut geen pijn gehad en ook geen napijn. Ik moet alleen nog de kroon erop, de rest is al allemaal achter de rug.Oke goede ervaring dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook; het plaatsen van de implantaten was een eitje vergeleken met het trekken van mijn verstandskies.

Ik vond het echt 100% meevallen.

Het plaatsen van het implantaat deel kostte ongeveer 45 minuten per kies. Alleen de verdoving gevoeld en erna niks meer. Kreeg wel pijnstillers, maar eigenlijk niet nodig gehad.

Napijn niet gehad eigenlijk. Wel een paar dagen was het wondje gevoelig met poetsen. Dat was het eigenlijk.



Echt niet wachten hoor, want inderdaad je bot slinkt!
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 maart 2017 @ 00:53:

[...]



Zijn ze dan nu losgekomen of is het nu pas ter sprake gekomen dat je moet gaan nadenken over een andere oplossing?

De 'lijm' tussen tand en kies is weg. Op de foto zie je zwart gebied ook. Dit kan komen na een behoorlijke klap die ik dus 10 jaar geleden heb gemaakt. Vette pech zoals ik begrijp. Het had net zo goed goed kunnen gaan...



Het heeft geen haast hoorde ik vandaag. Ga dus offertes aanvragen her en der. Laat wel volgende week een plaatje alvast maken bij de tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene met ervaring: wie heb je het laten doen? Mijn tandarts doet het zelf niet dus hen nu verwijzing naar de kaakchirurg, maar er zijn zat klinieken die het ook doen lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Bij een implantoloog in mijn woonplaats.

In de omgeving Rotterdam. Als je in de buurt woont kan ik zijn naam geven. Hele goede reviews.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de buurt van Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 22 maart 2017 @ 19:17:

[...]



De 'lijm' tussen tand en kies is weg. Op de foto zie je zwart gebied ook. Dit kan komen na een behoorlijke klap die ik dus 10 jaar geleden heb gemaakt. Vette pech zoals ik begrijp. Het had net zo goed goed kunnen gaan...



Het heeft geen haast hoorde ik vandaag. Ga dus offertes aanvragen her en der. Laat wel volgende week een plaatje alvast maken bij de tandarts.

Ah, dat scheelt, dat het niet dringend is. Kan je tenminste nog sparen.



Ik ben Belg, dus waar ik het heb laten doen, is niet echt nuttig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Geert Stoker, Amazonestraat 2, Spijkenisse.

Je kan een vrijblijvend consult vragen, legt hij alles uit. Hele kundige man, gepromoveerd op implantaten.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Kan ik meteen mijn voorhoofd laten botoxen hahaha. Ik zal een offerte bij hem opvragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nog even updaten! Ik ben bijna klaar ondertussen met het implantaten traject. 2 implantaten met een Brugdeel eraan voor de 3e tand (tand naast voortanden). Het is me alles mee gevallen qua pijn, loop wel al 4 maanden zonder voortanden en met een bitje maar ook dat went!

Als ik me zelf een half jaar geleden had moeten adviseren zeg ik nu doen! Volgende week komen de kronen erop en ben ik klaar. Wel een hoop geld maar minder dan ik dacht: €3100.

Bedankt voor jullie advies!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed gegaan is! Ik moet volgende maand een kies laten trekken en ik kies weer voor een implantaat. 3100 euro voor twee implantaten en een brugdeel voor de derde tand is idd niet veel!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Shit! oud topic. :$
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo is meegevallen en dat je dat nog even laat weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven