Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

22-03-2017 17:11 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens NRC:



-Bij twee incidenten bij het Britse parlement zijn een aantal gewonden gevallen. De politie behandelt de incidenten vooralsnog als terreurdaden, totdat anders wordt aangetoond.



-Bij het Lagerhuis probeerde een gewapende man binnen te dringen en viel hij met een mes een agent aan. Nadat hij het parlementsgebouw had betreden werd hij neergeschoten door agenten. Volgens verschillende journalisten, die zich in het gebouw bevonden toen het incident plaatsvond, is een van de gewonden overleden.



-In een incident op de Westminsterbrug zijn meerdere gewonden gevallen, al lopen de schattingen uiteen van vijf tot twaalf. Verschillende mensen zouden zijn aangereden door een personenauto.



-Het parlementsgebouw werd direct hermetisch afgesloten, en premier Theresa May, die zich op dat moment in het gebouw bevond, werd in veiligheid gebracht. Ze heeft inmiddels via een woordvoerder laten weten ze ongedeerd is.



-De politie heeft het metrostation onder het parlementsgebouw, Westminster Station, laten afsluiten voor het publiek. Ook rondom het Lagerhuis zijn verschillende straten afgezet. De politie heeft ooggetuigen opgeroepen hun filmpjes en video's op te sturen, en discreet om te gaan met afbeeldingen van slachtoffers.



Ook zou de man die het parlementsgebouw inliep zijn neergeschoten en ligt er nu een lichaam met 2 kleden eroverheen. De journalist kon helaas niet bevestigen of dit de neergeschoten man is.
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 21:48:

[...]





Nou dat kan natuurlijk helemaal niet, want ik heb altijd gelijk.Dat gun ik je ook, in naam van het vrije woord!
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 23 maart 2017 @ 21:10:

[...]



Haha, wat een dommigheid weer Ik vind dat niet zo dom hoor,dat er terroristen zijn die hier geboren zijn wil niet zeggen dat we er nog meer moeten binnenlaten,juist niet zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:celine2906 schreef op 23 maart 2017 @ 20:39:

Een uur geleden is een bioscoop en winkelcentrum in Luxemburg ontruimd vanwege een bommelding. Waar gaat het naar toe?? Wat een wereld.Inderdaad ''wat een wereld".



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 maart 2017 @ 20:59:

Wat ik net op Twitter las is wel weer komisch: Nigel Farage gebruik die aanslag in Londen (surprise, surprise) weer om de boel op slot te gooien zodat terroristen het land niet meer inkomen. De dader van gisteren was echter geboren en getogen in Kent. Net als Farage :-)...............
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 23 maart 2017 @ 21:51:

[...]



Ik vind dat niet zo dom hoor,dat er terroristen zijn die hier geboren zijn wil niet zeggen dat we er nog meer moeten binnenlaten,juist niet zou ik zeggen.Nigel Farage grijpt de aanslagen vooral aan om zelf in de publiciteit te komen. En hij insinueert dat als de grenzen maar op slot gaan, dit niet meer gebeurt, terwijl de dader dezelfde leeftijd en dezelfde geboortestreek heeft als Farage zelf. Dat vind ik wel dom. Hij doet precies wat Joris Luyendijk aanhaalt in dat artikel dat eerder gepost werd: hard roepen dat anderen het fout doen, maar zelf ook niet met degelijke oplossingen komen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:celine2906 schreef op 23 maart 2017 @ 20:39:

Een uur geleden is een bioscoop en winkelcentrum in Luxemburg ontruimd vanwege een bommelding. Waar gaat het naar toe?? Wat een wereld.Dat is echt van alle tijden. Ik kan me een heleboel bommeldingen herinneren vanaf mijn jeugd, alleen toen waren dat eigenlijk altijd kleine krantenartikeltjes waarin stond dat er een bommelding was geweest, er een ontruiming was gevolgd en dat er niets aan de hand bleek te zijn. Nu iedereen het op twitter gooit en de rest van de wereld het live kan volgen, voegt dat wel een extra dimensie en paniek toe.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 24 maart 2017 @ 10:23:

[...]



Nigel Farage grijpt de aanslagen vooral aan om zelf in de publiciteit te komen. En hij insinueert dat als de grenzen maar op slot gaan, dit niet meer gebeurt, terwijl de dader dezelfde leeftijd en dezelfde geboortestreek heeft als Farage zelf. Dat vind ik wel dom. Hij doet precies wat Joris Luyendijk aanhaalt in dat artikel dat eerder gepost werd: hard roepen dat anderen het fout doen, maar zelf ook niet met degelijke oplossingen komen.



Er is een verschil tussen het probleem oplossen(wat helemaal niet kan)of erger voorkomen.

Ik vind het nogal dom dat het verschil door sommigen niet gezien word.En ik Farage.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 24 maart 2017 @ 10:28:

[...]

Er is een verschil tussen het probleem oplossen(wat helemaal niet kan)of erger voorkomen.

Ik vind het nogal dom dat het verschil door sommigen niet gezien word.En ik Farage.Tja... Nigel Farage heeft gezegd dat Trump 'is full of good ideas'. Alleen al dat vind ik veelzeggend.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Nu begin je weer over iets heel anders.Ik ben het in heel veel dingen met Farage eens,en hij is een feest om naar te luisteren.

Van Trump ben ik ook geen fan,maar van Clinton ook niet.

Grenzen dicht (voor zover dat kan) beperkt wel de hoeveelheid nieuwe terroristen,en dat vind ik een prima plan.

Ik vind het zowieso niet verkeerd om een beetje pas op de plaats te maken met de immigratie van moslims,er zijn teveel problemen en onzekerheden.

En het is goed dat er mensen zijn die dat op tafel durven leggen,al doen sommigen dat handiger dan anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 24 maart 2017 @ 10:28:

[...]





Er is een verschil tussen het probleem oplossen(wat helemaal niet kan)of erger voorkomen.

Ik vind het nogal dom dat het verschil door sommigen niet gezien word.En ik Farage.Precies.



ps.Misschien off-topic maar ik vind het al verdacht als een moslima juist nu met een burka zou gaan lopen of de hoofddoek uit de kast zou halen en mee rond lopen terwijl men die voorheen nooit droeg.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 14:39:

[...]





Wat een vreemde redenatie, sommige zijn er al dus andere veiligheidsmaatregelen hebben geen zin?

Wat is er mis met zorgen voor beveiliging binnen een land en vooral het opsporen van radicalen èn zorgen dat ze niet binnenkomen of een vliegtuig opblazen? Het een sluit het ander niet uit.



De ultieme oplossing moet van mensen zelf komen: een verlichting van de Islam zoals ook bij het Christendom is gebeurd. Met dit tempo duurt dat nog wel een minimaal eeuw vrees ik.Ik ben blij dat we het daar over eens zijn. Ik refereerde naar iets uit het begin van dit topic en over eerdere frustraties van die betreffende forummer over controles op vliegvelden. Was dus sarcastisch bedoeld.
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 14:39:

[...]





Wat een vreemde redenatie, sommige zijn er al dus andere veiligheidsmaatregelen hebben geen zin?

Wat is er mis met zorgen voor beveiliging binnen een land en vooral het opsporen van radicalen èn zorgen dat ze niet binnenkomen of een vliegtuig opblazen? Het een sluit het ander niet uit.



De ultieme oplossing moet van mensen zelf komen: een verlichting van de Islam zoals ook bij het Christendom is gebeurd. Met dit tempo duurt dat nog wel een minimaal eeuw vrees ik.Dat vrees ik ook maar daar krijgen ze ook alle ruimte voor in de westerse wereld..
Er werd net bij RTL late night gezegd dat er een aanslag in Lille gepleegd is

Ze hadden nog geen bijzonderheden verder
Alle reacties Link kopieren
quote:gerritjevan schreef op 24 maart 2017 @ 23:16:

Er werd net bij RTL late night gezegd dat er een aanslag in Lille gepleegd is

Ze hadden nog geen bijzonderheden verderWas geen aanslag maar een "gewone" schietpartij.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 24 maart 2017 @ 10:28:

[...]





Er is een verschil tussen het probleem oplossen(wat helemaal niet kan)of erger voorkomen.

Ik vind het nogal dom dat het verschil door sommigen niet gezien word.En ik Farage.Farage is toch die klootzak die nog steeds een vette vergoeding uit de EU opstrijkt zonder er een flikker voor te doen? Je moet er maar van houden....
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel weer naïef en een Gutmensch zijn, maar nog even over die dame die zogenaamd ongeïnteresseerd al bellend langs een slachtoffer liep:

https://www.facebook.com/ ... videos/10154690696426939/



En voor degenen die graag een motie van afkeuren van moslims zien. Dit was niet speciaal door moslims georganiseerd, maar een groot deel van de aanwezigen was het wel: http://www.huffingtonpost ... _58d8ad31e4b03692bea70b25
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 24 maart 2017 @ 10:23:

[...]



Nigel Farage grijpt de aanslagen vooral aan om zelf in de publiciteit te komen. En hij insinueert dat als de grenzen maar op slot gaan, dit niet meer gebeurt, terwijl de dader dezelfde leeftijd en dezelfde geboortestreek heeft als Farage zelf. Dat vind ik wel dom. Hij doet precies wat Joris Luyendijk aanhaalt in dat artikel dat eerder gepost werd: hard roepen dat anderen het fout doen, maar zelf ook niet met degelijke oplossingen komen.Inderdaad. Sterker nog, hij hitst mensen op tegen de EU, doet of iedereen een smak geld krijgt door te vertrekken - en licht dan zelf z'n hielen! Laat iedereen lekker in de stront zakken. En dan zijn er dus nog mensen die van hem zeggen te houden
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 27 maart 2017 @ 21:57:

[...]





Farage is toch die klootzak die nog steeds een vette vergoeding uit de EU opstrijkt zonder er een flikker voor te doen? Je moet er maar van houden....In de EU zijn er velen die een vette vergoeding opstrijken en geen boe of baa zeggen. Nigel Farage is wel iemand die dat doet en een duidelijke mening geeft op de plaats waar het gezegd hoort te worden. Geen ene politicus in de EU heeft het opgenomen voor al die vrouwen in Keulen die aangerand zijn. Eén man stond op na de duidelijke goeie speech van Nigel en dat was Guy Verhofstadt om op een vervelende toon te zeggen dat Nigel een toontje lager moest zingen. WALGELIJK.



https://youtu.be/c3yIUe6MVc8 Nigel Farage over 'Keulen' en Brexit (ondertiteld)



Gepubliceerd op 19 jan. 2016

Nigel Farage (UKIP) over de aanrandingen in Keulen tijdens oudejaarsnacht en de relatie tot een wenselijke Brexit.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 24 maart 2017 @ 10:23:

[...]



Nigel Farage grijpt de aanslagen vooral aan om zelf in de publiciteit te komen. En hij insinueert dat als de grenzen maar op slot gaan, dit niet meer gebeurt, terwijl de dader dezelfde leeftijd en dezelfde geboortestreek heeft als Farage zelf. Dat vind ik wel dom. Hij doet precies wat Joris Luyendijk aanhaalt in dat artikel dat eerder gepost werd: hard roepen dat anderen het fout doen, maar zelf ook niet met degelijke oplossingen komen.Als men iets wil bereiken, iets onder de aandacht wil brengen, moet men de publiciteit opzoeken, toch? Volgens mij is de Brexit de enige oplossing die zij zagen en die is gekomen.



Die aanslagen horen niet in de doofpot.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 27 maart 2017 @ 21:57:

[...]





Farage is toch die klootzak die nog steeds een vette vergoeding uit de EU opstrijkt zonder er een flikker voor te doen? Je moet er maar van houden....Over vette vergoedingen gesproken:



https://youtu.be/nJtuPDBuACQ Europees Parlement
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 27 maart 2017 @ 22:16:

Ik zal wel weer naïef en een Gutmensch zijn, maar nog even over die dame die zogenaamd ongeïnteresseerd al bellend langs een slachtoffer liep:

https://www.facebook.com/ ... videos/10154690696426939/



En voor degenen die graag een motie van afkeuren van moslims zien. Dit was niet speciaal door moslims georganiseerd, maar een groot deel van de aanwezigen was het wel: http://www.huffingtonpost ... _58d8ad31e4b03692bea70b25



en er is ook geld ingezameld voor de slachtoffers .

Ik weet niet wat het stelletje idioten denkt dat claimt dat moslims het moeten afkeuren.

Idioten, zo noem ik ze.

Wat een achterlijkheid zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 19:04:

[...]



Dat vrees ik ook maar daar krijgen ze ook alle ruimte voor in de westerse wereld..



Niet volledig mee eens.

De sfeer in de samenleving helpt niet en vaak helpt de druk binnen de gemeenschap ook niet altijd.

Ik denk dat de vrouwen het moeten gaan doen, ze zijn u al vaak hoger opgeleid dan de mannen, die mannen uit de eigen gemeenschap die onverlicht en lager opgeleid zijn , worden steeds minder interessant.
quote:missie_m schreef op 28 maart 2017 @ 10:41:

[...]





Als men iets wil bereiken, iets onder de aandacht wil brengen, moet men de publiciteit opzoeken, toch? Volgens mij is de Brexit de enige oplossing die zij zagen en die is gekomen.



Die aanslagen horen niet in de doofpot.Welke doofpot?
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 28 maart 2017 @ 10:41:

[...]

Als men iets wil bereiken, iets onder de aandacht wil brengen, moet men de publiciteit opzoeken, toch? Volgens mij is de Brexit de enige oplossing die zij zagen en die is gekomen.



Die aanslagen horen niet in de doofpot.

De aanslagen waren in de publiciteit, maar Farage had zélf ook weer wat aandacht nodig - dat is wat hij deed.

En de Brexit had maar een kleine meerderheid en veel van de leave-stemmers zijn daar al van teruggekomen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 27 maart 2017 @ 22:16:

Ik zal wel weer naïef en een Gutmensch zijn, maar nog even over die dame die zogenaamd ongeïnteresseerd al bellend langs een slachtoffer liep:

https://www.facebook.com/ ... videos/10154690696426939/





En voor degenen die graag een motie van afkeuren van moslims zien. Dit was niet speciaal door moslims georganiseerd, maar een groot deel van de aanwezigen was het wel: http://www.huffingtonpost ... _58d8ad31e4b03692bea70b25Een spotprent van Mohammed brengt meer man vrouw op de been.



Maar toch leuk dat die 10/15 moslima's dit doen. Voor mij is het niet nodig; ik verwacht niet dat mensen die wat dan ook niet goedkeuren zich uitspreken hiertegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven